Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, Juras Juras napisał:

Witam

U mnie dalsze przeboje z lokalnym serwisem LG.

Otrzymałem info telefoniczne z serwisu że posiłkowali się działem technicznym i wydają opinie że tv jest sprawne a delikatne pasy o których cały bój idzie to cecha wszystkich matryc oled.

Wcześniej dzwoniono z LG z infolinii  i przekazano mi że musi zakończyć się procedura serwisowa i dobrze by było przyjąć tv a następnie już zgłaszać do działu reklamacji.

Zgodziłem się odebrać tv jutro mają przywieść.

Ale poproszę o adnotacje iż faktycznie występuje tzw banding i porobię kolejne foty i dalej ale już z tytułu reklamacji będę zgłaszał.

Przecież to są jakieś jaja.

Sceny nocne w filmie mam oglądać z paskami a i również niektóre mecze piłki nożnej przecież to się w głowie nie mieści.

W domu 15letnia plazma LG śmiga do tej pory a tu matryca z 2019r oled się wyłożyła przecież to jakaś paranoja.

No nic zobaczymy w jakim stanie tv przywiozą.

Rękojmie zrób z sklepem a nie z LG

21 godzin temu, yagis napisał:

Pytanie do Was dotyczące Światłowodu Orange i naszego TV B7.

Posiadam prawie od roku internet światłowodowy Orange 100 Mb.
TV jest podłączony do sieci przez wi-fi i znajduje się w odległości może 3 m od TV.
Router (FUN BOX 3.0) rozgłasza jednocześnie dwie sieci wi-fo 2,4 Ghz i 5 Ghz - nazwy zmieniłem na różne żeby wiedzieć do jakiego rodzaju sieci się łącze.
Telewizor podłączony do sieci 2,4 w przeglądarce przy użyciu strony fast.com pokazuje prędkość sieci około 50 - 60 Mb - pozostałe urządzenia typu telefony (android czy IOS) lub laptop pokazują zbliżone prędkości.
Natomiast przy podłączeniu TV przez sieć 5 Ghz prędkość na TV wynosi 1,6 Mb lub w tych okolicach - gdzie inne moje urządzenia podłączone do tej samej sieci 5 Ghz pokazują prędkość danych 100 mb lub nawet 110 mb. Sprawdzałem to jednocześnie na kilku telefonach i tablecie czy laptopie i tam zawsze prędkość to blisko 100 Mb.

Również przy podłączeniu soundbara SK10Y łączy się on z siecią 2,4 Ghz bez problemu natomiast z siecią 5 Ghz nie chce łączyć się wcale.

Najlepsze jest to że wcześniej wszystko działało bez problemu i zaczęło się tak dziać kilka miesięcy temu.

Pierwszym moim krokiem było zgłoszenie do Orange. Wymienili mi router na nową sztukę (ten sam model) - problem nie ustąpił.
Dodam że firmware jest najnowszy.

Kolejnym krokiem był telefon do LG ze zgłoszeniem usterki.

I tutaj najlepsze.

Po wysłaniu zgłoszenia do serwisu następnego dnia otrzymałem telefon z LG z informacją że wymiana modułu sieciowego w TV czy soundbarze nie pomoże i że problem jest znany oraz że w routerach UPC ten problem też występował ale został usunięty a Orange o problemie zostało również poinformowane jakiś czas temu ale jeszcze nie zdążyli tego naprawić.

Pan z infolinii poinformował również żeby spróbować zmienić nazwy sieci żeby się różniły między sobą - co zrobiłem już wcześniej ale nie przyniosło rezultatu.

Po kolejnym telefonie z Orange przyjęli zgłoszenie - powiedzieli, że nic im nie wiadomo o problemach z obsługą sprzętu LG i będą się odzywać.

Pytanie do Was czy mieliście taki problem i czy ewentualnie udało Wam się w jakiś sposób go rozwiązać.

Też miałem problem z wi-fi na światłowodzie orange 600/100 i po wymianie modułu jak i płyty głównej nadal nie działa wi-fi jak powinno więc mam po kablu. Serwis również stwierdził iż to wina routera orange nie współpracuje w 100% z LG, pewnie aktualizacja by poprawiła ale widać że orange ma to gzieś :(

Edytowane przez mxmxm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam
U mnie dalsze przeboje z lokalnym serwisem LG.
Otrzymałem info telefoniczne z serwisu że posiłkowali się działem technicznym i wydają opinie że tv jest sprawne a delikatne pasy o których cały bój idzie to cecha wszystkich matryc oled.
Wcześniej dzwoniono z LG z infolinii  i przekazano mi że musi zakończyć się procedura serwisowa i dobrze by było przyjąć tv a następnie już zgłaszać do działu reklamacji.
Zgodziłem się odebrać tv jutro mają przywieść.
Ale poproszę o adnotacje iż faktycznie występuje tzw banding i porobię kolejne foty i dalej ale już z tytułu reklamacji będę zgłaszał.
Przecież to są jakieś jaja.
Sceny nocne w filmie mam oglądać z paskami a i również niektóre mecze piłki nożnej przecież to się w głowie nie mieści.
W domu 15letnia plazma LG śmiga do tej pory a tu matryca z 2019r oled się wyłożyła przecież to jakaś paranoja.
No nic zobaczymy w jakim stanie tv przywiozą.
 
 
 
 
Pokaż jakieś foto tych pasów to Ci powiem czy masz podobnie jak ja na wymienionej matrycy :) P.S. U mnie widać to tylko na pewnym odcieniu szarości, jeden czy dwa pionowe pasy, na lewo od środka matrycy, nie przeszkadzają podczas normalnego ogladania TV :)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG_20190902_003043_HDR.thumb.jpg.68f9f1b3f6e805764edbccaa857e49f0.jpg

Może uda się zrobić foto z filmu.To wstawię.

1569929036100.jpg

1569928970059.jpg

Ciężko idzie.

Banding widoczny jest przy aktywnej scenie czyli musi być ruch po szerokości.

U mnie w tej scenie jest widoczny za każdym razem.

Nawet pasek zauważyłem na Eurosporcie na piłce nożnej.

Za około godzinę będzie u mnie serwis z tv.

Także posprawdzam i najprawdopodobniej jak się nic nie zmieni będę zgłaszał w formie reklamacji do producenta.

Tak mi powiedziano na infolinii.

Żeby zakończyć etap z serwisem lokalnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2019 o 09:59, lukasz89 napisał:

U mnie po prawie dwóch latach użytkowania wypalenia pasków z TVN24. Najlepsze jest to, że TVN leciał sporadycznie gdy przychodziła moja mama i oglądała. Tv głównie wykorzystywany do grania, trochę netflixa, więc jestem w ciężkim szoku jak to zobaczyłem. Mam nadzieję, że wymienią matrycę.

IMG_20190925_092645.jpg

Dziś był u mnie serwisant lg i wymienił całą matrycę. Wszedł w menu serwisowe i stwierdził, że było za mało kompensacji długich (tylko jedna) jak na taki okres czasu i ustawienia obrazu. Jak to możliwe skoro długa kompensacja też jest zaprogramowana co ileś godzin ? Powiedziałem mu o tym to stwierdził, że automatyczne są tylko krótkie kompensacje i tyle, ogólnie mało rozmowny facet... Zalecił żeby co 2 miesiące robić ręczną długą kompensację z menu. Co Wy na to ? Na matrycę nowa gwarancja ale powiedział, że przy kolejnych wypaleniach producent może odmówić w związku z niewłaściwym użytkowaniem telewizora. Dodam jeszcze, że ten TVN24 to był puszczany sporadycznie najczęściej jak mama urzędowała pod naszą nieobecność na wakacjach. Fakt, że wtedy pewnie tvn24 leciał sobie po 12 albo i więcej godzin dziennie przez 2 tyg ale to i tak chyba śmieszny czas w stosunku do całego jego przebiegu.

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, lukasz89 napisał:

Jak to możliwe skoro długa kompensacja też jest zaprogramowana co ileś godzin ?

No właśnie, ciekawe pytanie. Tylko że odpowiedzieć na nie powinien odpowiedzieć serwis/serwisant LG a nie Ty. Serwisant Cię okłamał twierdząc że automatycznie robią się tylko krótkie kompensacje, bo jak niby telewizor wykonałby tą jedną długą kompensację, którą miałeś odhaczoną w menu serwisowym? Zakładając oczywiście że nie uruchomiłeś jej ręcznie, ale serwisant o tym nie mógł wiedzieć, więc tym prostym pytaniem zmyłbym resztki pewności z jego gęby. 

Jeżeli automat nie zadziałał, to nie jest to Twoja wina, tylko usterka leży po stronie telewizora i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
imageproxy.php?img=&key=fc1eb1b581f25d322deb4ba92480c0004b26401aa5e49264e7bfd487d44139fdIMG_20190902_003043_HDR.thumb.jpg.68f9f1b3f6e805764edbccaa857e49f0.jpg
Może uda się zrobić foto z filmu.To wstawię.
1569929036100.thumb.jpg.d5fa5fc78d58cec27cfa4e942c593504.jpg
1569928970059.thumb.jpg.6b99801736d452e984188a91c7c4b778.jpg
Ciężko idzie.
Banding widoczny jest przy aktywnej scenie czyli musi być ruch po szerokości.
U mnie w tej scenie jest widoczny za każdym razem.
Nawet pasek zauważyłem na Eurosporcie na piłce nożnej.
Za około godzinę będzie u mnie serwis z tv.
Także posprawdzam i najprawdopodobniej jak się nic nie zmieni będę zgłaszał w formie reklamacji do producenta.
Tak mi powiedziano na infolinii.
Żeby zakończyć etap z serwisem lokalnym.
Puść długą kompensację, powinna wyrównać te pasy...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, efel napisał:

No właśnie, ciekawe pytanie. Tylko że odpowiedzieć na nie powinien odpowiedzieć serwis/serwisant LG a nie Ty. Serwisant Cię okłamał twierdząc że automatycznie robią się tylko krótkie kompensacje, bo jak niby telewizor wykonałby tą jedną długą kompensację, którą miałeś odhaczoną w menu serwisowym? Zakładając oczywiście że nie uruchomiłeś jej ręcznie, ale serwisant o tym nie mógł wiedzieć, więc tym prostym pytaniem zmyłbym resztki pewności z jego gęby. 

Jeżeli automat nie zadziałał, to nie jest to Twoja wina, tylko usterka leży po stronie telewizora i tyle.

Oczywiście, że ta jedna kompensacja była automatyczna, nic nigdy nie uruchamiałem recznie. Stwierdziłem, że skoro i tak przyszedł od razu z matrycą i wymienia bez zbędnej dyskusji to dam sobie już siana z jałową dyskusją bo nic mi to nie da. Cel, czyli wymiana matrycy osiągnięty. Pytanie do Was czy stosować się do tych jego zaleceń i wykonywać co 2 miesiące ręcznie długą kompensację czy gościu gada głupoty i przez to będzie się szybciej degradować cała matryca ? I jaki tryb najlepiej włączyć w telewizorze pod wejsciem dekodera żeby te cholerne paski informacyjne były jak najmniej groźne, Eco wystarczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lukasz89 napisał:

Oczywiście, że ta jedna kompensacja była automatyczna, nic nigdy nie uruchamiałem recznie. Stwierdziłem, że skoro i tak przyszedł od razu z matrycą i wymienia bez zbędnej dyskusji to dam sobie już siana z jałową dyskusją bo nic mi to nie da. Cel, czyli wymiana matrycy osiągnięty. Pytanie do Was czy stosować się do tych jego zaleceń i wykonywać co 2 miesiące ręcznie długą kompensację czy gościu gada głupoty i przez to będzie się szybciej degradować cała matryca ? I jaki tryb najlepiej włączyć w telewizorze pod wejsciem dekodera żeby te cholerne paski informacyjne były jak najmniej groźne, Eco wystarczy ?

Można robić kompensację raz na miesiąc i nic się nie stanie :) 

I nie panikować jak chce się żywy tryb to używać żywy a nie na siłę eco i być nie zadowolonym :) 

Edytowane przez mxmxm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, JohnnyCash napisał:

Puść długą kompensację, powinna wyrównać te pasy...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Tv odebrane.

Banding widoczny ciut mniej.

Serwis konsultował się z działem technicznym i wg nich wszystko jest oki.

Stwierdzili że interwencja serwisowa bezzasadna.

W dziale technicznym pytano o białe pasy 🤔..🤔🤔🤔

Być może oni to tak nazywają.

Telewizor przywieziony przez samego szefa czy kierownika , pracownicy już trzeci raz nie przyjechali. 

Nie robiłem problemu tv odebrałem akcentując że pas jest widoczny ale wg mnie chyba mniej.

Dodam że pomieszczenie było jasne dość mocno świeciło słońce i nawet zasłonięte rolety nie pomagały.

Wezmę jeszcze zapuszczę tv na noc w HDR lub w 4k tak jak polecał jeden z obecnych na forum aby porządnie wygrzać matrycę.

Ona ma nie całe 120h może to pomoże.

Zobaczymy.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, po wymianie matrycy na nową przy wyłączaniu telewizora nie ma cyknięcia. Wygląda tak jakby po każdym zgaszeniu telewizora nawet po 1 minucie pracy zapuszczał krótka kompensację. Jestem pewien, że wczoraj była kompensacja bo oglądałem 5h ligę mistrzów. Jest możliwe że ten serwisant zmienił w menu serwisowym żeby kompensacje się robiły po każdym zgaszeniu telewizora niezależnie ile przepracował czasu ? Tak jestem pewien, po kilku minutach od wyłączenia cyknięcie. Włączyłem telewizor na 10 sekund, wyłączam i znowu brak cyknięcia. Co jest grane ? Coś z tym robić ?

Edytowane przez lukasz89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wierzyć aby tak było.

Przecież takie rozwiązanie zabije matrycę.

Najłatwiej sprawdzić to samemu w menu serwisowym i będziesz widział czy faktycznie tak często załącza długą kompensację.

No chyba że serwisant machnął się i ustawił odwrotnie lub jeszcze coś innego.

Sprawdź w menu serwisowym i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Juras Juras napisał:

Nie chce mi się wierzyć aby tak było.

Przecież takie rozwiązanie zabije matrycę.

Najłatwiej sprawdzić to samemu w menu serwisowym i będziesz widział czy faktycznie tak często załącza długą kompensację.

No chyba że serwisant machnął się i ustawił odwrotnie lub jeszcze coś innego.

Sprawdź w menu serwisowym i tyle.

Nie długą. Krótką, po paru minutach od wyłączenia jest cyknięcie. A da się wejść w menu serwisowe bez tego dodatkowego pilota ? Niestety nie posiadam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, lukasz89 napisał:

Nie długą. Krótką, po paru minutach od wyłączenia jest cyknięcie. A da się wejść w menu serwisowe bez tego dodatkowego pilota ? Niestety nie posiadam 

To masz to pyknięcie po wyłączeniu po paru minutach czy nie - bo raz piszesz że nie masz a teraz że masz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Eleonor napisał:

To masz to pyknięcie po wyłączeniu po paru minutach czy nie - bo raz piszesz że nie masz a teraz że masz ?

Tak, mam ale po paru minutach. Jak miałem stara matrycę i nikt nie grzebał w menu serwisowym to od razu po wyłączeniu telewizora było cyknięcie (przyciskam przycisk wyłączenia, zapala się czerwona lampka i cyk). Oczywiście jak była krótka kompensacja to było po paru minutach cykniecie ale to było po kilku godzinach oglądania. Teraz tak jak mówiłem, włączam na 10 sekund telewizor, wyłączam i cyknięcie dopiero po paru minutach czyli domyślam się, że zapuszcza krótka kompensację po każdorazowym wyłączeniu.

Edytowane przez lukasz89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale krótka kompensacja tj około 30min. Tyle czekasz na cyknięcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, STELVIO napisał:

Ale krótka kompensacja tj około 30min. Tyle czekasz na cyknięcie?

Czekam parę minut max do 10. Przed wizytą serwisanta tak właśnie wyglądały u mnie krótkie kompensacje, trwały max do 10 minut i cyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, lukasz89 napisał:

Czekam parę minut max do 10. Przed wizytą serwisanta tak właśnie wyglądały u mnie krótkie kompensacje, trwały max do 10 minut i cyk.

Krótka kompensacja ta wykonywana po każdych 4 godz pracy tv trwa dokładnie 7 min,  po zakończeniu słychać to pyknięcie. Jezeli masz taką sytuację po każdym wyłączeniu tv to znaczy , że coś poj.....li w serwisie .

4 godziny temu, lukasz89 napisał:

A da się wejść w menu serwisowe bez tego dodatkowego pilota ? Niestety nie posiadam 

Niestety 🙁

Edytowane przez meksykanin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, meksykanin napisał:

Krótka kompensacja ta wykonywana po każdych 4 godz pracy tv trwa dokładnie 7 min,  po zakończeniu słychać to pyknięcie. Jezeli masz taką sytuację po każdym wyłączeniu tv to znaczy , że coś poj.....li w serwisie .

Niestety 🙁

No coś ewidentnie pomieszał w tym menu bo wchodził tam ale tak szybko to robil, że nawet nie zarejestrowałem co tam zmienia. Mam gorszy problem po 2 dniach działania nowej matrycy bad pixelek się pojawił... Sprawa zgłoszona do LG i czekam na serwisanta. Myślicie, że znowu wymienia matrycę ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj. Do du..py to wygląda. Współczuję.

Jak ktoś tego widzi?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis wydał opinie techniczną.

Zgłoszona usterka :Białe linie na ekranie.

Niczego takiego nie zgłaszalem.

Zgłoszenie dotyczyło bandingu a nie jakiś białych linii.

Papier posiadam z pieczątką i podpisem.

W sumie przy trzech wizytach serwisu za każdym razem posilkowalem się filmem , meczem piłki nożnej oraz planszami.

Na infolinii LG  Polska doradzili mi aby zakończyć ten spór ze serwisem i odebrać telewizor taki jaki jest.

I na nowo zgłosić ale już reklamację.

Także tak to wygląda z tym pledem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



Serwis wydał opinie techniczną.

Także tak to wygląda z tym pledem.


Zrobiłeś długą kompensację ręcznie jak Ci pisałem?



Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Banding nigdy się nie wyrówna w 100%. Dlatego jeśli przeszkadza to będzie przeszkadzał. Trzeba walczyć z serwisem do samego końca.

 

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można go trochę złagodzić ustawieniami obrazu ale i tak jest widoczny.

I obraz daje wiele do życzenia.

Matryca jest nowa i jest inna niż poprzednia. Ta ma o wiele więcej samych odbić tak jakby była więcej ala szklana i wszystko się w niej odbija.

Te pionowe pasy potrafią denerwowac szczególnie w szarych ciemnych kolorach.

Na planszach Greya widoczne są na ponad 30% jasności.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...