ma_ko 313 Napisano 7 Marca 2018 Ekran...na 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter20020 60 Napisano 7 Marca 2018 Czy znacie przypadek aby komuś w B6 wymieniano ekran ? Był wczoraj u mnie serwisant i stwierdził że ekran do wymiany (wypalenie) i zamówią nowy u LG. Zastanawiam się czy autentycznie LG przyśle do serwisu ekran czy jednak będzie wymiana TV (sprawa dzieje się w Niemczech)Np. u mnie z powodu ogromnego bandingu. Trzy minuty i po sprawie. Tylko z tego co wiem, polskie serwisy już od kilku miesięcy twierdzą, że matryc do B6 już nie ma i wymieniają całe TV na B7. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damiano85 535 Napisano 7 Marca 2018 7 godzin temu, RealWaaagh napisał: Czy znacie przypadek aby komuś w B6 wymieniano ekran ? Był wczoraj u mnie serwisant i stwierdził że ekran do wymiany (wypalenie) i zamówią nowy u LG. Zastanawiam się czy autentycznie LG przyśle do serwisu ekran czy jednak będzie wymiana TV (sprawa dzieje się w Niemczech) A to ciekawe. Myślałem że to tylko LG polska tak chętnie wymienia wypalone matryce. Czym zajechałeś ekran? Jeśli można zapytać.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RealWaaagh 18 Napisano 8 Marca 2018 (edytowane) 14 godzin temu, Damiano85 napisał: A to ciekawe. Myślałem że to tylko LG polska tak chętnie wymienia wypalone matryce. Czym zajechałeś ekran? Jeśli można zapytać.. Dzieci lubią oglądać bajki na nickjr - kanał ma bardzo nieszczęsne logo (pomarańczowy z niebieskim) - lewy górny róg na załączonym zdjęciu Edytowane 8 Marca 2018 przez RealWaaagh 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Snookerman 38 Napisano 8 Marca 2018 22 godziny temu, RealWaaagh napisał: Czy znacie przypadek aby komuś w B6 wymieniano ekran ? Był wczoraj u mnie serwisant i stwierdził że ekran do wymiany (wypalenie) i zamówią nowy u LG. Zastanawiam się czy autentycznie LG przyśle do serwisu ekran czy jednak będzie wymiana TV (sprawa dzieje się w Niemczech) A po jakim czasie od zakupu zauważyłeś to wypalenie? Ja u siebie zauważyłem po roku, ale z pewnością wypalenia pojawiły się u mnie wcześniej. Wymieniono mi matrycę (cały ekran), ale tak jak inni piszą prawdopodobnie nie ma już matryc B6 i dostaniesz B7. By the way, matryce OLEDów LG są składane w Polsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RealWaaagh 18 Napisano 9 Marca 2018 23 godziny temu, Snookerman napisał: A po jakim czasie od zakupu zauważyłeś to wypalenie? Ja u siebie zauważyłem po roku, ale z pewnością wypalenia pojawiły się u mnie wcześniej. Wymieniono mi matrycę (cały ekran), ale tak jak inni piszą prawdopodobnie nie ma już matryc B6 i dostaniesz B7. By the way, matryce OLEDów LG są składane w Polsce. Też coś około roku, z lenistwa zwlekałem z reklamacją kolejne pół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_JeRRy_ 3 Napisano 9 Marca 2018 A u mnie sytuacja jest jeszcze inna. Wczoraj był serwisant z LG, tez wszedł w tryb serwisowy, porobił zdjęcia, ustawił interwał "odszumiania pełnego" (tak to nazwał) z 2000 na 1000h, i włączył odszumianie standardowe przy każdym wyłączeniu telewizora. Powiedział, że powinno wszystko zniknąć w przeciągu 2-3 miesięcy. Powiedział również, że gdyby zabrał telewizor na serwis to przez dwa tygodnie robiłby to samo, a tak mogę mieć telewizor w domu przez ten czas, i poczekać na efekty tych zabiegów. Jak powidoki (wypalenia?) nie ustąpią po tym czasie to wymienią matrycę. I po przeczytaniu tego wątku mam zgryz czy tyle czekać. Telewizor ma rok, ale wykupiłem w Media Markt rozszerzoną 3 letnią gwarancję (1200 pln) a telewizor wygląda tak: Pozdrawiam _JeRRy_ 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 9 Marca 2018 Haha, wrzuć im to na facebook...LG widać już na całego olało użytkowników... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_JeRRy_ 3 Napisano 9 Marca 2018 12 minut temu, ma_ko napisał: Haha, wrzuć im to na facebook...LG widać już na całego olało użytkowników... nie mam facebooka Pozdrawiam _JeRRy_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mierzwiak 221 Napisano 9 Marca 2018 (edytowane) 28 minut temu, ma_ko napisał: Haha, wrzuć im to na facebook...LG widać już na całego olało użytkowników... Według ciebie obietnica wymiany matrycy jeśli powidoki nie znikną po 2 tygodniach to "olewanie na całego" przez LG? Edytowane 9 Marca 2018 przez Mierzwiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 9 Marca 2018 48 minut temu, _JeRRy_ napisał: Jak powidoki (wypalenia?) nie ustąpią po tym czasie to wymienią matrycę. I po przeczytaniu tego wątku mam zgryz czy tyle czekać. Według mnie to nie są powidoki, tylko trwałe wypalenia. Odszumianie już nic tu nie da. Przynajmniej nic nie dawało gdy inni użytkownicy 6 serii próbowali czyścić wypalone matryce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Videłofil 0 Napisano 9 Marca 2018 Tragicznie to wygląda. Współczuję panowie. Jak widać te kompensacje nie za bardzo pomagają. Co ma się wypalić to się i tak wypali po czasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 9 Marca 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Mierzwiak napisał: Według ciebie obietnica wymiany matrycy jeśli powidoki nie znikną po 2 tygodniach to "olewanie na całego" przez LG? Proponuję przeczytać ze zrozumieniem co kolega napisał..... :-) Po 2-3 miesiącach samo zniknie..., słowa serwisanta, ja o wymianie nic nie widzę..., tylko o tym ze Pan wymuszał by jak rozumiem czyszczenia matrycy 2 tygodnie.... Tak olewanie klienta bo to co widzę to najgorsze wypalenia jakie widziałem na OLED w PL... Subman zgoda nic nie zniknie to trwałe uszkodzenia matrycy...., żart z klienta i robienie z niego jelenia... Edytowane 9 Marca 2018 przez ma_ko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_JeRRy_ 3 Napisano 9 Marca 2018 no to zasmuciliście mnie..... poniżej opis Pana serwisanta (wyciąłem nagłówek z moimi danymi) niestety paski widać już na zwykłym obrazie (nie tylko na kolorze mono - żółty, różowy) poniżej zdjęcie "z ręki" filmu Czyli co, nie ma sensu czekać ? Pozdrawiam _JeRRy_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 9 Marca 2018 Masakra... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damiano85 535 Napisano 10 Marca 2018 Z drugiej strony, instrukcja jasno ostrzega przed wyświetlaniem statycznych obrazów. Użytkownicy jednak to ignorują, licząc że kompensacja wszystko załatwi... Jak widać, kompensacja radzi sobie do pewnego momentu z ignorancją. Zanim mnie zmieszacie z błotem lub napiszecie, że LG sprzedaje niedopracowane [beeep], napiszę że jest to niestety pewna wada/cecha technologi emisyjnej i trzeba się z tym liczyć przed zakupem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raus 145 Napisano 10 Marca 2018 No ale nie aż tak i nie po roku. Zresztą to ewidentnie paski po napisach (może ze stałym tłem), które znowu też aż tak bardzo statycznym obrazem nie są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 10 Marca 2018 To jest tvn 24 żółty pasek..., lub inne info.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_JeRRy_ 3 Napisano 10 Marca 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Damiano85 napisał: Z drugiej strony, instrukcja jasno ostrzega przed wyświetlaniem statycznych obrazów. Użytkownicy jednak to ignorują, licząc że kompensacja wszystko załatwi... Jak widać, kompensacja radzi sobie do pewnego momentu z ignorancją. Zanim mnie zmieszacie z błotem lub napiszecie, że LG sprzedaje niedopracowane [beeep], napiszę że jest to niestety pewna wada/cecha technologi emisyjnej i trzeba się z tym liczyć przed zakupem. Trochę trudno mi się z powyższym zarzutem zgodzić. Paski owszem, pochodzą z TVN24. Tak przynajmniej wynika z ich położenia, ale... Generalnie mało oglądamy telewizję, a TVN24 to czasami fakty po faktach, i w weekend lożę prasową. Jeśli to się podsumuje to 3 do 4 razy po 40 min plus 1 raz 60 min tygodniowo (też nie co tydzień). Po pomnożeniu przez 52 tygodnie daje to około 190 godzin wyświetlania „pasków”(max). Wydaje mi się to wartością umiarkowaną, a na pewno stosunkowo niewiele patrząc na efekty. pozdrawiam _JeRRy_ Edytowane 10 Marca 2018 przez _JeRRy_ Poprawki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 10 Marca 2018 (edytowane) Niestety nie zgodzę się z Tobą w moim E6 pomimo prawidłowych cyklów kompensacji , nawet mniejsza ,ale regularna częstotliwość TV24 wypaliła ekran. jasne nie aż tak spektakularnie jak u Ciebie, bo patrząc na Twój to powiedziałbym ze śladowo..., ale jednak. Niestety seria 6 łapie szybko wypalenie szczególnie z treści gdzie są paski żółte, a jeszcze gdy nie ma cykli.... Jakie miałeś parametry obrazu jasność oled itd? Moja moda oglądała jakąś TV śniadaniowa i na E7 dopiero po 3 kompensacji zszedł pasek (powidok)z tej TV a oglądała maks 2H... więc regularne oglądanie TV info z paskami szczególnie żółtymi i brak kompensacji i efekt Masz. Edytowane 10 Marca 2018 przez ma_ko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_JeRRy_ 3 Napisano 10 Marca 2018 Wszystkie ustawienia standardowe. Nic nie zmieniałem, a odszumianie robiłem raz na tydzień wiedząc o potencjalnych zagrożeniach. pozdrawiam _JeRRy_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 10 Marca 2018 Ale które 1 H czy co 4 H?? Standardowe czyli jasność OLED wysoko... :-( 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_JeRRy_ 3 Napisano 10 Marca 2018 Nie mam opcji 1h czy 4h. Jest: ustawienia->ustawienia panelu oled-> usuń szumy. taką procedurę stosowałem raz na tydzień przy wyłączaniu telewizora na noc. A z ustawień to: Oświetlenie 80 Kontrast 60 Jasność 50 Ostrość 25 Kolor 55 Odcień 0 Temp. Barw C20 Pozdrawiam _JeRRy_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damiano85 535 Napisano 10 Marca 2018 2 minuty temu, _JeRRy_ napisał: Nie mam opcji 1h czy 4h. Jest: ustawienia->ustawienia panelu oled-> usuń szumy. taką procedurę stosowałem raz na tydzień przy wyłączaniu telewizora na noc. A z ustawień to: Oświetlenie 80 Kontrast 60 Jasność 50 Ostrość 25 Kolor 55 Odcień 0 Temp. Barw C20 Pozdrawiam _JeRRy_ Telewizor robi odszumianie automatycznie. To odszumianie, które robiłeś to raczej w ostateczności się przeprowadza, jeśli standardowa procedura nie usuwa powidoku. Mako ma tu większe doświadczenie w temacie, ale osobiście nie sądzę by taka procedura co tydzień była zdrowa dla matrycy... Sony np zaleca w instrukcji by wykonywać to odszumianie nie częściej niż raz w roku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 10 Marca 2018 (edytowane) I właśnie to jest procedura 1 H..., ale ona nic nie poradzi na retencje i zatrzymania..., to jest procedura przywracająca panel pod kątem jasności i ostrości do wartości nominalnych.. Procedura co 4H jest automatyczna traw około 7,50 minuty i ta podejrzewam przez wyłączanie TV z sieci nie miała miejsca..., ona jest odpowiedzialna miedzy innymi za powidoki i ich usuwanie co gorsze w serii 6 ta procedura przeprowadza się automatycznie ,ale pod warunkiem gdy TV jest włączony przez 4h w trybie ciągłym i wtedy się załącza w serii 7 ta procedura zliczy czas i nawet gdy oglądasz TV 1h i 3 h np to uruchomi procedurę. Podejrzewam ze jak nie wyłączałeś TV z sieci to własnie w większości sytuacji Twój Tv pracował mniej niż 4 h w trybie ciągłym i procedura się nie załączała... Jeszcze raz ci napiszę ta uruchamiana z menu TV nie czyści powidoków..., tylko sukcesywna konserwacja co 4H miała szansę to zrobić... Co do usatwień , ja oglądałem TV maks w 40 oświetlenie OLED>... Na ez1000 nawet mam 34 jasność nie lubię za jasnego podświetlania ekranu... Podświetlenie 80 to jest bardzo wysoko..., jak na tryb dzienny na nocny to już "halogen"...., ale fakt to standard w tych ustawieniach więc nie powinno cię to obchodzić... i nie jest to błąd... ale ta jasność mogła przyspieszyć degradację ekranu w miejscach gdzie paski się wyświetlały... Edytowane 10 Marca 2018 przez ma_ko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach