Leeonsjo 7 Napisano 14 Sierpnia 2017 Godzina trochę mało a co jak będzie 4 godziny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obcy 6 Napisano 14 Sierpnia 2017 Dokładnie to samo, bo dlaczego miałoby być inaczej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesio 86 Napisano 15 Sierpnia 2017 9 godzin temu, Obcy napisał: Dokładnie to samo, bo dlaczego miałoby być inaczej? Dlatego ze matryce OLED są podatne na powidoki a w konsekwencji na wypalenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxkorzen 48 Napisano 15 Sierpnia 2017 A nie lepiej po prostu wyłączyć panel słuchając radio? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 15 Sierpnia 2017 39 minut temu, wiesio napisał: Dlatego ze matryce OLED są podatne na powidoki a w konsekwencji na wypalenia To nie jest prawda. W OLEDach mogą występować powidoki, ale nie ma żadnego związku między powidokami a wypaleniami. Był wykonany kiedyś specjalnie jednorazowy 20 godzinny test na OLEDzie ze statycznym obrazem. Powidoki utrzymywały się po takim teście długo (na planszy testowej było widać powidok przez kilka dni), ale finalnie powidok całkowicie zniknął i telewizor był po tygodniu jak nowy. To co niszczy trwale OLEDy, to wyświetlanie na maksymalnej jasności i kontraście tego samego stałego obrazu codziennie przez więcej niż 1-2 godziny dziennie przez długi okres (min. ok. 6 miesięcy). Wtedy może pojawić się widoczne trwałe wypalenie OLEDa. W naszych warunkach zdecydowanie najgorsze są programy informacyjne typu TVN24 czy też TVP Info, w których paski są bardzo kontrastowe. Nie ma doniesień o wypaleniach OLEDów przy oglądaniu innych kanałów (przynajmniej nie w Polsce). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mayday 4 Napisano 15 Sierpnia 2017 10 minut temu, Subman napisał: To nie jest prawda. W OLEDach mogą występować powidoki, ale nie ma żadnego związku między powidokami a wypaleniami. Był wykonany kiedyś specjalnie jednorazowy 20 godzinny test na OLEDzie ze statycznym obrazem. Powidoki utrzymywały się po takim teście długo (na planszy testowej było widać powidok przez kilka dni), ale finalnie powidok całkowicie zniknął i telewizor był po tygodniu jak nowy. To co niszczy trwale OLEDy, to wyświetlanie na maksymalnej jasności i kontraście tego samego stałego obrazu codziennie przez więcej niż 1-2 godziny dziennie przez długi okres (min. ok. 6 miesięcy). Wtedy może pojawić się widoczne trwałe wypalenie OLEDa. W naszych warunkach zdecydowanie najgorsze są programy informacyjne typu TVN24 czy też TVP Info, w których paski są bardzo kontrastowe. Nie ma doniesień o wypaleniach OLEDów przy oglądaniu innych kanałów (przynajmniej nie w Polsce). Czy przy częstym graniu na konsoli też mogą powstać wypalenia na oledzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 15 Sierpnia 2017 Subman u mnie "wypałio" się na 40 procentach jasności panela i 80% ostrość....więc??Wiec twoja teoria sorry o kant [beeep]y... Subman zryłem temat i jasność ostrość ma z tym żadne znaczenie, jedyny problem jest taki, że kilku procentowa ilość ekranów nie posiada pełnej zdolności odszumiania powidoków i tym samym utrwaleń (wypaleń) na ekranie... Ta grupa ekranów ma ograniczoną retencję i stąd problem i tak nie jednorodna ilość zgłoszeń z trwałymi wypaleniami. Faktycznie żółty kolor ma tu "pierwszeństwo" ale nie tylko białe paski itd mogą to zrobić.., problem jest tylko czy ekran sobie z tym poradzi... Poza tym część wypaleń występuję u niewielkiego procentu użytkowników którzy oglądają TV w krótkich maks 3 h "rzutach"..., wtedy nie działa system odszumowania interwałowego (co 4h ciągłego oglądania TV i takie utrwalenie przy większościowym oglądaniu jednego kanały w tym krótki czasie wypali ekran bo matryca nie ma możliwości przeprowadzić procesu...w takim wypadku LG może robić problemy z wymianą paneli ,ale nie musi). Jedyny zarzut to brak info w instrukcji i szkoleń dla pracowników sprzedających OLED by mnie zorientowanych klientów informowali o określonych procedurach. Uważam że LG powinno w menu dać możliwość zmiany tego interwału z 4 h na dogodne do "sposobu" użytkowania TV bo na dziś taka opcja jest ale tylko z "service menu" 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ajot 4 Napisano 15 Sierpnia 2017 55 minut temu, maxkorzen napisał: A nie lepiej po prostu wyłączyć panel słuchając radio? Właśnie tak zamierzam po znalezieniu opcji wyłączenia panela. 7 minut temu, ma_ko napisał: Jedyny zarzut to brak info w instrukcji i szkoleń dla pracowników sprzedających OLED by mnie zorientowanych klientów informowali o określonych procedurach. Uważam że LG powinno w menu dać możliwość zmiany tego interwału z 4 h na dogodne do "sposobu" użytkowania TV bo na dziś taka opcja jest ale tylko z "service menu" Zgadzam się z tym w 100%, brak jakichkolwiek informacji na ten temat. Ktoś kto kupuje oled'a i nie ma o nich pojęcia, może sobie oglądać codziennie przez 8h programy informacyjne bez świadomości czym to może skutkować i co wtedy ?... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 15 Sierpnia 2017 (edytowane) 23 minuty temu, Mayday napisał: Czy przy częstym graniu na konsoli też mogą powstać wypalenia na oledzie? To wszystko zależy od tego jak będziesz grać. Jeśli będziesz grał codziennie wiele godzin (np. 3 godziny) w ten sam tytuł, gra będzie miała kontrastowe stałe elementy (np. HUD), a OLED będzie ustawiony na najwyższą jasność i kontrast, to wtedy po wielu miesiącach (po ok. 4-6) możesz zauważyć trwałe wypalenie OLEDa. Jeśli jednak będziesz zmieniał gry (bo np. po miesiącu dany tytuł Ci się znudzi), albo zmniejszysz mocno jasność, kontrast i kolory, albo usuniesz HUD lub spowodujesz że nie będzie on tak kontrastowy (np. będzie wpół przezroczysty) i oprócz gier będziesz dużo oglądał programy bez stałych elementów na pełnym ekranie (np. filmy), to zdecydowanie maleje prawdopodobieństwo stałego wypalenia OLEDa, albo powstanie ono o wiele później (np. dopiero po 3-4 latach). 21 minut temu, ma_ko napisał: Subman u mnie "wypałio" się na 40 procentach jasności panela i 80% ostrość....więc??Wiec twoja teoria sorry o kant [beeep]y... Subman zryłem temat i jasność ostrość ma z tym żadne znaczenie, (...) A skąd wiesz ma_ko kiedy by powstało to wypalenie gdybyś miał ustawione wszystko na maksa ? Zostało udowodnione (podałem w innym wątku materiały naukowe), że degradacja poszczególnych subpikseli jest wolniejsza, gdy ich jasność jest mniejsza. W żółtym pasku TVN24 nienaturalnie dłużej i mocniej świecą subpiksele czerwony i zielony, a nie świeci w ogóle niebieski i tu powstaje problem. 31 minut temu, ma_ko napisał: (...) jedyny problem jest taki, że kilku procentowa ilość ekranów nie posiada pełnej zdolności odszumiania powidoków i tym samym utrwaleń (wypaleń) na ekranie... Ta grupa ekranów ma ograniczoną retencję i stąd problem i tak nie jednorodna ilość zgłoszeń z trwałymi wypaleniami. A skąd ta wiedza ? Od serwisanta LG Polska ? Jakoś nie za bardzo w to wierzę, w kontekście tego co odpowiedziało LG UK pewnemu ferelnemu użytkownikowi wypalonego trwale OLEDa (też podałem w innym wątku całą odpowiedź) , gdzie odrzucili wyraźnie prośbę o gwarancyjną naprawę wypalonego OLEDa, bo nie stwierdzili żadnych usterek fabrycznych. Jeśli byłaby to wada fabryczna i to ona jedynie była odpowiedzialna za wypalanie OLEDów, to LG UK wymieniłoby mu telewizor na wolny od tej wady. A tak jednak nie zrobili i pouczyli wyraźnie o tym, że to użytkownik jest odpowiedzialny za to co i jak ogląda na swoim telewizorze. Edytowane 15 Sierpnia 2017 przez Subman 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 15 Sierpnia 2017 Nie od serwisanta... niech tak pozostanie.., a czemu w UK nie wymieniają to już pisałem..., miedzy innemu dlatego że ludzie nie mają interwałów... Nie onanizuje się "cytatami" z forów innych użytkowników, ale poczytaj wątki dotyczące wypaleń tam "zapewne" moje "rewelacje" przekazane przez Fora z USA czy UK będą bardziej wiarygodne i je Nam zacytujesz.... Uważasz, że powstało by szybciej niż pod 3 tyg użytkowania jak u mnie? Nie rozmieszaj mnie... Generalnie LG UK widzę jak czytam fora że ma podejście do klientów jak Panasonic Polska... Choć wiem ze w np w USA nie ma problemów z wymianami paneli nawet przy bardziej prozaicznych problemach niż wypalenia..., więc co rynek to inne podejście.. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 15 Sierpnia 2017 (edytowane) 33 minuty temu, ma_ko napisał: Nie od serwisanta... niech tak pozostanie.., a czemu w UK nie wymieniają to już pisałem..., miedzy innemu dlatego że ludzie nie mają interwałów... Nie przyjmuję w ogóle tego argumentu. O żadnych interwałach nie ma mowy w intrukcji obsługi OLEDa, więc czemu jakikolwiek serwis miałby odmawiać naprawy wedle kryteriów, o jakich końcowy użytkownik nie miał w ogóle świadomości ??? Miałby telepatycznie się dowiedzieć od pracownika serwisu LG, że OLED ma działać przez min. 4 godziny dziennie, bo inaczej nici z gwarancji ??? LG nie uznając gwarancji wedle tak wymyślnego argumentu, jest od razu na straconej pozycji w każdym sądzie. Co do wspomnianego przez Ciebie problemu, że kilka procent paneli ma problem z odszumianem - wszyscy chcielby wierzyć, że żaden OLED nie wypali się nigdy, jeśli tylko jest sprawny system odszumiania. Nie sugeruję, że tu nie ma problemu - okresowe odszumanie jest na pewno elemenetem, który pomaga, ale który całkowicie nie eliminuije problemu trwałych wypaleń. Mamy stosunkowo wciąż skromne informacje odnośnie wszystkich przypadków wypaleń OLEDów, ale wiemy jedno - jasność każdego subpiksela w OLED maleje tym szybciej im jest on jaśniejszy. Podawany przez LG czas 100 000 godzin ( w przypadku matryc LG serii 6 i 7) dotyczy średniego spadku jasności ekranu o 50% i te pomiary wykonywane są przy założeniu, że średnia jasność jednego subpiksela wynosi 20% maksymalnej jasności (średnia gdy oglądamy film). Jeśli jednak dany piksel jest wyświetlany na 100% jasności (np. przy tym ferelnym żółtym pasku TVN24) przez wiele, wiele godzin, to degradacja czerwonego i zielonego subpiksela następuje znacznie szybciej w stosunku do innych subpikseli, a różnice w odcieniu jasności na jednolitym ekranie oko ludzkie jest w stanie zauważyć już przy bardzo niewielkich różnicach. Edytowane 15 Sierpnia 2017 przez Subman 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxkorzen 48 Napisano 15 Sierpnia 2017 @Ajot ustawienia->obraz->oszczędzanie->wyłącz ekran ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 15 Sierpnia 2017 Subman ty możesz nie przyjmować "argumentów" ,ale w instrukcji jest info o tym że wypalenia nie podlegają gwarancji i że nie powinno się wyświetlać zatrzymanych obrazów przez dłuższy czas...i to będzie argument na nie rozpatrzenie "gwarancji" a jak się nie podoba można się bujać po sądach lub powalczyć jak np. ja z Panasonic syfcustomcare Polska... A że nie ma o interwałach no nie ma..., ale LG tego nie ukrywa...jeśli ich zapytasz... A jak być czytał Nasze forum ze zrozumieniem to też zauważyłbyś że nie podoba mi się brak tej informacji i uważam że info o interwałach i szkolenia sprzedawców powinny być. A że ich nie ma, cóż widocznie komuś nie zależy na uświadamianiu że technologia jednak ma wady... "życie" 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 15 Sierpnia 2017 (edytowane) 8 minut temu, ma_ko napisał: Subman ty możesz nie przyjmować "argumentów" ,ale w instrukcji jest info o tym że wypalenia nie podlegają gwarancji i że nie powinno się wyświetlać zatrzymanych obrazów przez dłuższy czas...i to będzie argument na nie rozpatrzenie "gwarancji" a jak się nie podoba można się bujać po sądach lub powalczyć jak np. ja z Panasonic syfcustomcare Polska... Mam przed sobą gwarancję do mojego LG C7. W żadnym miejscu nie ma informacji, że wypalenia nie podlegają gwarancji. O stałych obrazach jest mowa jedynie w instrukcji obsługi (aby ich unikać). Informacja o tym, że wypalenia nie podlegają gwarancji znajduje się jedynie na stronie internetowej LG, ale w samej gwarancji którą otrzymujesz wraz z telewizorem nie ma nigdzie żadnej wzmianki o wypaleniach lub trwałych obrazach. Edytowane 15 Sierpnia 2017 przez Subman 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 15 Sierpnia 2017 Będziesz mógł pójść z tym do sądu..., :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ajot 4 Napisano 15 Sierpnia 2017 maxkorzen, dziękuje za info, właśnie z tego korzystam. ma_ko, mam prośbę jeśli jest to możliwe o info w jaki sposób można zmienić ten interwał odszumiania z 4h np na 2h. Czy wejście w menu serwisowe jest złamaniem warunków gwarancji ?. btw. korzystam czasami z x box'a one s grając w forze horizon 3. Czasami pojawiają się szare pola wokół skontrastowanych elementów hud'a. Wyłączyłem więc cały hud, ale te wyszarzenia i tak się czasami pojawiają na krótki czas. Jeśli ktoś kupuje TV szczególnie pod konsole to może to być uciążliwe. Mnie jako niedzielnemu graczowi to nie przeszkadza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 15 Sierpnia 2017 (edytowane) Pilot serwisowy.., ale jak trafisz na mendę serwisanta i to zauważy to może być problem, nie wiem czy LG nie zrobiło by tego samo gdyby im zgłosić że Wiesz o interwałach ,ale twoje korzystanie z TV nie pozwala na ich prawidłowe załączanie... Wiem ze serwisanci zmieniają interwały u ludzi którzy mają problem z wypaleniami i ich procedury nie były w 10% normie włączeń i wyłączeń TV czyli np na 700 H pracy powinno być wedle LG około 70 procedur 7 minutowych... ( u mnie było 120).. Edytowane 15 Sierpnia 2017 przez ma_ko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxkorzen 48 Napisano 15 Sierpnia 2017 Gdzie kupić pilot serwisowy? Jakiś uniwersalny go zastąpi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesio 86 Napisano 16 Sierpnia 2017 Powiem tylko tyle że ze wzgledu na powidoki które u mnie są i jakoś nie znikają drugi raz OLEDa bym nie kupił 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 688 Napisano 16 Sierpnia 2017 Jeżeli powidok nie znika to jest to już niestety wypalenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 16 Sierpnia 2017 Poszukaj na portalach aukcyjnych..., aplikacja na Andka chyba też obsługuje kody serwisowe..., kody do modelu (PIN)znajdziesz w necie, ale robisz to na własną odpowiedzialność... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malydiabelek 8 Napisano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Dnia 15.08.2017 o 11:58, Ajot napisał: Zgadzam się z tym w 100%, brak jakichkolwiek informacji na ten temat. Ktoś kto kupuje oled'a i nie ma o nich pojęcia, może sobie oglądać codziennie przez 8h programy informacyjne bez świadomości czym to może skutkować i co wtedy ?... wtedy to swiadczy o wlascicielu, ze ma zye'bhany umysl i powinien sie zglosic do leczenia, skoro oglada 8 godzin program informacyjny w ktorym ciagle leci to samo nigdy nie rozumialem ludzi ktorzy wlaczaja tv tylko po to, by caly dzien ogladac newsy albo spedzaja przed tv polowe dnia (no dobra pomijam jakies mistrzostwa w pilce, albo olimpiada, ewentualnie jakis przydlugi 3 godzinny film) naprawde nie szkoda czasu na gapienie sie w ekran? majac czy nie majac dzieci, albo np. psa, kota, rybki, papagaja, zawsze sa ciekawsze rzeczy do robienia serdecznie pozdrawiam H.B. Halicki Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez malydiabelek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ajot 4 Napisano 27 Sierpnia 2017 Cześć, Mam prośbę do jakiegoś ogarniętego użytkownika tego TV. Proszę o krótki opis czym się objawia proces kompensacji po upływie 4h działania tv. Czy coś słychać ? coś miga czy tam pstryka ? :-). Czasami włącza mi się wygaszacz przy korzystaniu z aplikacji np netflix, czy wtedy też liczy się ten interwał 4h ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 27 Sierpnia 2017 TV musi być włączony min 4h, treści jakie oglądasz są nie istotne liczy się tylko ciągły czas 4H, po tym czasie jak wyłączysz tv w 7 minucie po wyłączeniu usłyszysz takie lekkie "pykniecie" przekaźnika" na wyłączonym Tv proces się zakończył... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelll 118 Napisano 27 Sierpnia 2017 A co się dzieje gdy np. ktoś stale ogląda 3,5 h dziennie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach