Skocz do zawartości
hr.susel

nPremium 1, nPremium 2, nPremium 3, nPremium 4 - wszystko na temat nowych kanałów HD premium od ITI

Rekomendowane odpowiedzi

Widać, że to co od MGM jest top. Czyli źródło to samo (filmy wyglądają tak jak na MGMHD).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś złożyłem zamówienie na pakiet nFilmów. Ze strony eŃki przytoczę następujący cytat: "Oglądaj filmy w jakości HD z dźwiękiem przestrzennym Dolby Digital.". Sami się proszą, aby składać reklamację na usługę niezgodną z ofertą lub umową. Faktem jest, że obecnie te kanały dostępne są bezpłatnie, a korzystanie z nich nie zależy od zawarcia specjalnej umowy. Niemniej za kilka dni może okazać się, że abonenci mają podstawę do narzekań. Mam nadzieję, że do tego czasu sprawa zostanie uporządkowana i eŃka wyjdzie z opresji "z twarzą", a nie z mordą (mordo ty moja...).

Edytowane przez wieslawef

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Oglądaj filmy w jakości HD z dźwiękiem przestrzennym Dolby Digital."

Wiesz, sam strumień zawsze jest kodowany w kodekiem Dolby Digital, a kwestia "przestrzenności" jest bardzo rozległa. W sumie Dolby Digital 2.0 (Dolby Surround) to też dźwięk przestrzenny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie pisząc tego posta miałem identyczne odczucie - co zrobić z DD 2.0? Niby wszystko będzie OK, ale pozostaje jeszcze prestiż i tzw. "dobre imię". Zobaczymy co te slogany znaczą. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanko poza tematem, jaki kodek w amplitunerze onkyo 606 ustawić by najlepiej odwzorować przestrzeń 5.1 z DD2.0 ? czy może Neo 6 Cinema?

Pytam właśnie odnośnie filmów z nFilm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolby Pro Logic II, były kiedyś testy i Neo robi dziwne rzeczy z dźwiękiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 5.1 raczej (jeśli masz na myśli tak jak to się robi dla DVD/BD) stacje lektora nie wbijają. Canal + emituje 5.1 w wersji oryginalnej (nie mam na myśli np. animacji dubbingowanych) i tak czy inaczej emisja musi mieć wersję stereo z lektorem.

Jeszcze raz podkreślę - poza kasą to komuś musi się chcieć parę drobnych spraw i czynności (zgadzam się z Tobą - to nie żadne skomplikowane usługi) zaplanować i zrealizować.

Filmbox, TVN czy Discovery wbijają lektora w 5.1 Nie wiem jak jest na TVP HD bo nie oglądałem tam jeszcze nic "zagranicznego" ale zapewne też, aczkolwiek 5.1 świeci sie na TVP HD i Discovery niezależnie od tego czy faktycznie jest sześć kanałów czy nie.

Ze strony nŃki przytoczę następujący cytat:

Co to jest eŃka czy nŃka, chyba eNka.

Edytowane przez jacek1969r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filmbox, TVN czy Discovery wbijają lektora w 5.1 Nie wiem jak jest na TVP HD bo nie oglądałem tam jeszcze nic "zagranicznego" ale zapewne też, aczkolwiek 5.1 świeci sie na TVP HD i Discovery niezależnie od tego czy faktycznie jest sześć kanałów czy nie.

Nie raz zdarzylo sie ,ze na TVN HD lektora wcisneli nie w kanal centralny a we fronty, raz nawet slyszalem go w surroundach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie raz zdarzylo sie ,ze na TVN HD lektora wcisneli nie w kanal centralny a we fronty, raz nawet slyszalem go w surroundach ;)

No i dlatego wolę rozwiązanie z oryginalnym 5.1 i napisami do wyboru (np. w Canal+).

Dla mnie lektor, niezależnie czy miksowany w stereo, czy wbijany w 5.1, jest destrukcją ścieżki dźwiękowej. I tyle.

Ale nawet jeśli już ktoś wbija w 5.1 to trzeba to umieć robić i nie jest tak, że każde studio zrobi to dobrze (przykłady powyżej).

Taka operacja wymaga trochę większego doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale nawet jeśli już ktoś wbija w 5.1 to trzeba to umieć robić i nie jest tak, że każde studio zrobi to dobrze (przykłady powyżej).

Taka operacja wymaga trochę większego doświadczenia.

Z akcentem na "trochę" bo nie wiem jak kulawy dźwiękowiec zrobiłby takie coś. I znowu odwołam się do własnego doświadczenia: dorzucałem lektora do centralnego w ścieżce 5.1 do zagranicznego filmu. Jest to moje "dzieło" w normalnej dystrybucji i nikt nie narzeka, a wręcz przeciwnie... Nie miałem ani protoolsa ani studia, tylko kompa z adobe audition i domowy wzmacniacz 5.1.

Tak więc znowu nie mitologizujmy tego 5.1, bo żadnej filozofii większej nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='jacek1969r' date='08.09.2009, 10:47 ' post='174401'

Co to jest eŃka czy nŃka, chyba eNka.

Na Twoje życzenie już poprawiłem skrót. ;)

PS. Dziękuję, że z taką uwagą czytasz moje posty. Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslawef

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następne cudo w nfilm. "Polowanie na Czerwony Październik", kilkukrotnie nadany w TVN i TVN7 z dźwiękiem Dolby 5.1, w nfilm oczywiście jest w 2.0. Najlepsze jest to, że to prawdopodobnie ta sama kopia filmu. Są takie same, polskie napisy z informacją gdzie akcja się dzieje i jaki jest czas( wiecie, coś w stylu serialu JAG). Ciężko to już nawet żenadą nazwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Następne cudo w nfilm. "Polowanie na Czerwony Październik", kilkukrotnie nadany w TVN i TVN7 z dźwiękiem Dolby 5.1, w nfilm oczywiście jest w 2.0. Najlepsze jest to, że to prawdopodobnie ta sama kopia filmu. Są takie same, polskie napisy z informacją gdzie akcja się dzieje i jaki jest czas( wiecie, coś w stylu serialu JAG). Ciężko to już nawet żenadą nazwać.

Arsenal, zwykle masz rozsądne podejscie a z Twoimi postami czesto trudno się nie zgodzic. Ale tego nie rozumiem.

Czy kanał premium ma nie pokazywac w repertuarze perełek sprzed lat? Czy to ma byc prosty Box office z rynku amerykanskiego przeniesiony z polrocznym opoznieniem do tv? JAk dla mnie w formule premium mieszcza sie tez wspomnienia - filmy z Bogartem i np Polowanie na Czerwony Październik

Oczywiscie o ile nie wypełniaja ramówki w calosci. A z tego co śledze przekazy reklamowe to ten film nie jest traktowany jako lokomotywa programowa.

Wiec ten post to chyba czyste czepiactwo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arsenal, zwykle masz rozsądne podejscie a z Twoimi postami czesto trudno się nie zgodzic. Ale tego nie rozumiem.

Czy kanał premium ma nie pokazywac w repertuarze perełek sprzed lat? Czy to ma byc prosty Box office z rynku amerykanskiego przeniesiony z polrocznym opoznieniem do tv? JAk dla mnie w formule premium mieszcza sie tez wspomnienia - filmy z Bogartem i np Polowanie na Czerwony Październik

Oczywiscie o ile nie wypełniaja ramówki w calosci. A z tego co śledze przekazy reklamowe to ten film nie jest traktowany jako lokomotywa programowa.

Wiec ten post to chyba czyste czepiactwo :)

Arsenal krytykuje brak DD 5.1 , przeczytaj dokładnie co napisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem

zwracam honor. Oczywiscie tam gdzie jest to mozliwe POWINIEN byc 5.1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbudowanie dobrej ramówki filmowego kanału premium to bardzo trudne zadanie.

To, że ktoś zna się na kinie - a Raczek się zna - nie znaczy jeszcze, że da radę, bo to z czego może tworzyć ramówkę zależy od tego do jakich katalogów (jakich wytwórni, dystrybutorów) ma dostęp. A to w prostej linii wynika już z grubszych biznesów jakie ubija ITI. Nie zapominajmy, że np. taki deal z Paramountem i Dreamworksem (Dreamworks "aktorski" należy zresztą do Paramountu, ale Dreamworks Animation już nie - choć jest dystrybuowany na świecie przez Paramount) był zapewne mega przedsięwzięciem, które reguluje - przynajmniej na kilka lat - rozpowszechnianie filmów z tego źródła nie tylko w N ale i w normalnym TVN i na kanałach tematycznych.

Nie ma co ukrywać, że podstawą (a przynajmniej jej super ważnym składnikiem) ramówki kanału premium muszą być hity amerykańskie. Tego chce lud i koniec kropka. Bez "dilu" z Pramount/Dreamworks nie sądzę, że ITI zdecydowałoby się na uruchomienie tego kanału.

Jasnym jest, że taka ramówka nie może być oparta tylko na hollywoodzie, bo po pierwsze nie ma tylu hitów tylko z tych wytwórni (chociaż Paramount i Dreamworks mają świetne ostatnie lata, vide Transformers, Iron Man etc.) aby nimi wypełnić ramówkę, a po drugie trzeba dać trochę innych, starszych czy bardziej ambitnych tytułów. Aby bardziej wymagający widz też się cieszył (i tutaj Raczek zadba o to na 100%). Czasami też jakiś dobry dokument i koncert. Jak do tego uda się zakupić jeszcze jakieś hity krajowe, to można z grubsza uznać, że taki kanał daje radę i waro go mieć.

Takiej próby nie przeszedł np. FilmBox. I kanałem premium w żadnym razie nie jest.

Raczkowi trzeba dać czas, ale sądzę, że mu się uda. Życzę mu w każdym razie dobrze.

Co do prawdziwej konkurencji premium to sprawa wygląda tak, że:

1. HBO ma największą liczbę dużych wytwórni amerykańskich - Warnera, Sony (Columbia, TriStar, MGM - choć MGM to nie wiem jak do końca jest), Disney (w tym Miramax i Touchstone). Niestety HBO ma słaby wybór kina europejskiego i generalnie jakiś światowych hitów/znanych tytułów, które nie są powiązane z amerykańskimi wytwórniami.

2. Canal+ ma Foxa i Universal. Te studia nie miały w ostatnich latach wielu super-hiper przebojów, ale jak wiadomo łaska pańska na pstrym... W kinach na świecie dobrze się teraz Universalowi sprzedają "Bękarty Wojny" Tarantino a Fox czeka na to jakim hitem będzie "Avatar" Camerona. Czyli jest nadzieja, że kiedyś wejdą też do C+.

Dla mnie Canal+ wygrywa cały czas dobrą ofertą kina europejskiego (np. hity i nagradzane filmy francuskie) i światowego (np. spoza Stanów albo z niezależnych wytwórni amerykańskich). Do tej pory udawało się też Canal+ zgarniać sporo krajowych hitów (Testosteron, Lejdis, Katyń).

Konkluzja jest taka: jak ktoś chcę mieć możliwie pełną ofertę filmową typu premium, to powinien mieć HBO, C+ i nFilm.

Tylko to wychodzi drogo, za drogo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od początku mówiono że to jest zbyt piękne by było prawdziwe żeby 2 kanały premium w HD kosztowały tylko 20 zł, mówiono że zapewne będą w SD, a się okazało że są w HD ale z dźwiękiem 2.0 :)

A to że nie ma narazie DD i filmy się powtarzają to może skutek tego że programy narazie są dostępne dla wszystkich, może jak skonczy się ten okres i będą dostępne tylko dla tych co je wykupią to zmienią repertuar i dołożą systematycznie dźwięk 5.1

oby tylko nie było jak z filmboxem że jeden film leci na okrągło przez miesiąc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Częściowo zgadzam się z Twoimi tezami. Niemniej jednak zawierają one ważne informacje dla ITI, ale dla mnie jako abonenta, kompletnie nieistotne. Oceniam ofertę na podstawie jej zawartości merytorycznej, a nie zawieranych umów z dystrybutorami, bo treści tych umów nie znam i znać nie chcę. Oceniam również jakość przekazu, w tym dźwięk przestrzenny - jest czy nie. Dodatkowo, szanując pana Raczka, uważam że nie bardzo się przyłożył do tego projektu. Dyrektorem w ITI od spraw filmowych jest od wiosny tego roku. Minęło ponad pół roku od tego czasu. Przyszedł dzień premiery nowych kanałów a my mamy mu dać szansę na przetarcie szlaku. Przepraszam, ale co robiono przez pół roku. Myślę, że przygotowywano start kanałów. Jeżeli było/jest inaczej...to ja przepraszam, ale musiał wyjść z tego chłam.

Edytowane przez wieslawef

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkleiłem wczesniej oferte tych wytwórni do których prawa ma nfilm, przejrzyjcie jeszcze raz bo wiekszosc filmowych hitów które pragniecie i które mają najwieksza sciągalnosc na mkv tam znajdziecie a pytanie jest kiedy beda na nfilmach no bo nikt inny ich w Polsce nie pokaze. Nie bede znowu wklejał tytułów tych hitów. Należałoby zapytac Raczka czy ma zamier je wszystkie pokazac z Valkirią i Curious case of Benjamin Batton i wieloma innymi na czele. Te akurat sa z 2009 ale z 2008 sa równie dobre hity które już mozna pokazac a on ma obowiązek bo tylko oni mają prawa i jak ich nie bedzie ta ja zrezygnuje z tych kanałów po 6 mieś.

Edytowane przez michalmichalmichal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wkleiłem wczesniej oferte tych wytwórni do których prawa ma nfilm, przejrzyjcie jeszcze raz bo wiekszosc filmowych hitów które pragniecie i które mają najwieksza sciągalnosc na mkv tam znajdziecie a pytanie jest kiedy beda na nfilmach no bo nikt inny ich w Polsce nie pokaze. Nie bede znowu wklejał tytułów tych hitów. Należałoby zapytac Raczka czy ma zamier je wszystkie pokazac z Valkirią i Curious case of Benjamin Batton i wieloma innymi na czele. Te akurat sa z 2009 ale z 2008 sa równie dobre hity które już mozna pokazac a on ma obowiązek bo tylko oni mają prawa i jak ich nie bedzie ta ja zrezygnuje z tych kanałów po 6 mieś.

Zdaje się, że do premier w 2009 roku prawa ma nadal C+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i prawa to nie jest prosta rzecz do sciagniecia z wikipedii

co innego produkcja, co innego dystrybucja, a w przypadku dystrybucji inne prawa obowiazuja na rozne kraje, a w ramach kraju na kanały dystrybucji

stad tez widac czasem na forum info ze Bonda to n nie puści bo prawa ma imperial :)

Pomijajac to, trudno powiedziec nie najac umowy jakie filmy znalazly sie w katalogu n. Pozyjemy, zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to do czego ma prawa nfilm jeslichodzi o Paramount, Dreamworks i Mgm tylko do straszych filmów a canal+ ma prawa do premier gdzie w tym sens?

Tak jak napisał Mati29.

To nie jest takie proste z prawami na różne kraje i kanały dystrybucji.

Chociażby przykład MGM, która to wytwórnia należy w dużej części do Sony. A Sony swoje filmy (Coulmbia, TriStar i do tej pory też MGM) emitowała w Polsce poprzez HBO.

Najnowszy Bond, "Quantum od Solace", będzie na nFilmie, ale czy to znaczy, że wszystkie nowe filmy z MGM będą na nFilm? Nie wiem, ale tytuły Columbii czy TriStar lecą i chyba będą nadal lecieć na HBO. No chyba, że ITI robi podchody pod paczkę Sony również? MGM ma może ze 2 duże premiery kinowe na rok (typu Bond czy Valkiria) dystrybuowane w USA i na świecie poprzez Sony (dla porównania Warner czy Paramount mają po min. 10-14 dużych premier). Smaczniejszym kąskiem jest biblioteka klasycznych tytułów MGM.

Z prawami do filmów jest naprawdę różnie. Weźmy chociażby taki mega tytuł jak "Titanic". Produkcję rozpoczął Fox, ale Cameron przewalał budżet i bossowie Foxa dogadali się z Paramountem aby dołożyli kasę. Paramount dołożył, ale wziął zyski z dystrybucji w Stanach. Foxowi została reszta kuli ziemskiej, ale że zyski były ogromne to nikt nie płakał.

Nowszy przykład to Terminator Salvation. Wyprodukowany niezależnie w Stanach, gdzie dystrybucję wziął Warner. Ale już na reszcie globu robi to Sony Pictures. Czyli u nas UIP Sp. z o.o. Finalnie film pewnie trafi do HBO.

Ciekawym przykładem jak są rozdzielane prawa może być wytwórnia Focus Features należąca do NBC Universal. Jest jednak (na razie) mocno niezależna od Universal Pictures i dystrybucja ich tytułów na świecie wygląda różnie. W Polsce np. ich tytuł "Away we go" Sama Mendesa wprowadza Best Film, a "9" Shane'a Ackera już Monolith. Każda z tych naszych lokalnych firm może w "teorii" sprzedać prawa do tv zarówno do C+, HBO czy teraz do nFilm.

Dla naszych krajowych dystrybutorów pojawienie się nFilm to dobra wiadomość. Mają kolejnego potencjalnego kupca - czy jest szansa na podbijanie stawki :rolleyes:

EDIT: Jeszcze jeden przykład (a można znaleźć ich więcej) z listy wklejonej w tym wątku przez 'michalmichalmichal'.

Jest na niej "Zodiac" Finchera jako tytuł Paramountu. Ale tutaj podobnie jak z "Terminatorem Ocalenie". Dystrybucję amerykańską wziął rzeczywiście Paramount ale resztę globu Warner. Stąd też emisja "Zodiaca" w naszym HBO.

Edytowane przez benek07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...