Dexmo – rękawica do wirtualnej rzeczywistości w formie egzoszkieletu
„Dexmo to egzoszkielet przechwytujący ruch naszych dłoni, łamie barierę między światem cyfrowym i realnym, daje poczucie dotyku”, możemy wyczytać na firmowej stronie.
Planowane są dwa modele rękawic – Dexmo Classic oraz Dexmo F2 – każdy w innej cenie.
Potencjalnie rękawice można by stosować w zestawie z Oculus Rift, by umożliwić graczowi wyciągnięcie ręki i chwytanie przedmiotów, wraz z siłą sprzężenia zwrotnego w przypadku modelu F2.
Dodatkowo, może to być również tańsze rozwiązanie dla producentów gier by zarejestrować ruchy rąk, bez potrzeby aranżowania specjalnych sesji.
Dexmo obecnie znajdziemy na Kickstarer. W chwili pisania tekstu, na poczet projektu trafiło 45,235$ z 200,000$ wymaganych, a do końca zostało jeszcze 26 dni. Potencjalni fundatorzy za 75$ otrzymują Dexmo development kit, zawierający Dexmo Classic, wraz z SDK oraz samplami przykładowych programów.
(10)