CES 2019: OLED LG zapewnią mniejszy input lag, VRR oraz HDMI ALLM dla graczy. Dostaniemy matryce w natywnych 240Hz?
Nowy procesor Alpha 9 drugiej generacji zawarty w modelach LG OLED na rok 2019 zapewni wiele interesujących funkcji i usprawnień także dla graczy. Między innymi VRR oraz niższy input lag.
Jak już pisaliśmy dzisiaj, firma LG zaczyna odkrywać karty przed targami CES, prezentując swoje portfolio telewizorów na ten rok.
Procesor Alpha 9 Gen 2 zastosowany w nowych najwyższych modelach charakteryzuje się ulepszonym systemem OLED Motion Pro. Służy on wspomaganiu przetwarzania obrazu, umieszczając czarne ramki celem zredukowania efektu motion blur i sprawienia, że obraz wygląda naturalniej dla oka. Jest on tym razem kompatybilny już z 100/120 Hz, a wypełnianie ramek ma krótszy cykl (25%; w zeszłym roku było to 50%). Może to oznaczać natywne działanie matrycy w 240Hz, czyli coś na co czekamy od dawna!
Innym novum dla tegorocznych telewizorów LG OLED ma być VRR czyli Variable Refresh Rate. Technologię tę wprowadził w zeszłym roku do telewizorów Samsung (FreeSync). Jako że idealna płynność w grach jest niespotykana (często ze względu na zbyt małą ilość klatek). VRR sprawia, że jakiekolwiek wahania ilości FPS są “amortyzowane” – matryca adaptuje się do ich ilości. Może to być szczególnie przydatne przy grach oferujących odblokowany framerate (np. oscylujący w granicach 45-60 FPS). W praktyce Variable Refresh Rate eliminuje rozrywanie ramek obrazu i zapewnia większą płynność. VRR jest obecnie obsługiwane przez Xbox One S i X.
Telewizory LG OLED obsługują także HDMI ALLM (Automatic Low Latency Mode), czyli system automatycznego przestawiania telewizora w Tryb Gry za każdym razem gdy uruchomimy konsolę. Podobnie jak w przypadku VRR, tylko Xbox One obsługuję tę funkcję. Może się ona przydawać jeśli często przy okazji oglądamy filmy na innym urządzeniu niż Xbox One S / X, bo tryb gry do tej czynności bynajmniej nie służy.
Najważniejszą jednak informacją dla graczy jest jednak poziom input lagu, który wynosi zaledwie 13 ms (przy 4K HDR), co jest świetnym wynikiem.
Warto wspomnieć, że od teraz wszystkie ustawienia kalibracji obrazu będą także dostępne w Trybie Gry.
(3111)