BenQ W1210ST Test projektora DLP dedykowanego do gier
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Wyposażenie i Złącza
- Wstęp do technologii DLP
- Testy syntetyczne
- Instalacja projektora
- Granie na konsoli i PC
- Jasność i głośność
- Jakość optyki
- Ustawienia obrazu
- Reprodukcja obrazu
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i czerń
- Jednolitość obrazu
- Odwzorowanie ruchu
- Technologia 3D
- Dźwięk
- Podsumowanie i ocena
Jednolitość obrazu
Jednolitość obrazu była na tyle dobra, że na większości scen w filmach nie dało się dostrzec problemów. Nieliczne, jak na przykład zdjęcia jednolitego, błękitnego nieba, zdradzały jednak pewne niedoskonałości. Środek ekranu, oraz obszary sąsiadujące miały równomierny odcień, jednak po lewej stronie i na brzegach przyjmował on różne odcienie Następował też spadek jasności, co jest jednak naturalne w przypadku projektora. Tutaj jednak spadki były dosyć duże. Taka już charakterystyka projektorów o krótkim rzucie.
Spadki jasności podaję bardziej w ramach ciekawostki, bowiem są naturalną cechą optyki i zależą głównie od ustawienia zoom-u. Płynny spadek luminancji od środka do brzegu jest przeważnie niezauważalny nawet gdy dochodzi do 40%. Wygląda to inaczej w telewizorach, gdzie spadek może być gwałtowny. W W1210 różnica przekraczała jednak 40%, co w niektórych scenach filmowych dało się odczuć.
-42% | -24% | -13% | -8% | -17% |
-38% | -19% | -5% | -0% | -14% |
-37% | -19% | ref. | +10% | -12% |
-36% | -21% | 0% | +7% | -15% |
-42% | -23% | -8% | -8% | -20% |
Podobnie dało się zauważyć, że najjaśniejszy punkt znajdował się w dolnej części ekranu (+10% względem środka). Tuż poniżej tej wysokości znajdował się bowiem obiektyw projektora.
(26896)