BenQ W1210ST Test projektora DLP dedykowanego do gier
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Wyposażenie i Złącza
- Wstęp do technologii DLP
- Testy syntetyczne
- Instalacja projektora
- Granie na konsoli i PC
- Jasność i głośność
- Jakość optyki
- Ustawienia obrazu
- Reprodukcja obrazu
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i czerń
- Jednolitość obrazu
- Odwzorowanie ruchu
- Technologia 3D
- Dźwięk
- Podsumowanie i ocena
Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
Skalowanie obrazu przebiega sprawnie, a w testowanym projektorze nie zostały zastosowane jakiekolwiek niewyłączalne funkcje wpływające na naturalne odwzorowanie obrazu.
Zwracam też uwagę, że skalowanie nie jest procesem podnoszącym jakość obrazu i materiał HD czy nawet SD generalnie wygląda bardzo podobnie czy to na projektorze Ultra HD, czy na Full HD. Dopiero treść natywna o wysokiej rozdzielczości pozwala odczuć wyraźną różnicę, jednak pod warunkiem, że widz znajduje się w odpowiedniej odległości od ekranu. Można ją wyliczyć z kalkulatora odległości.
W kwestii obróbki cyfrowej nie udało się natknąć na jakiekolwiek mankamenty, które negatywnie wpływałyby na obraz. Przy ostrości na 7 nie następowało też jakiekolwiek sztuczne wyostrzanie krawędzi. Domyślnie była włączona jednak funkcja redukcji szumów, która negatywnie odbijała się na czytelności detali obrazu. Wyłączenie jej nie stanowiło jednak problemu, jak już napisałem we wstępie:
- Menu – Obraz -> Zaawansowane -> Redukcja Zakłóceń -> 0
(26899)