BenQ W1210ST Test projektora DLP dedykowanego do gier
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Wyposażenie i Złącza
- Wstęp do technologii DLP
- Testy syntetyczne
- Instalacja projektora
- Granie na konsoli i PC
- Jasność i głośność
- Jakość optyki
- Ustawienia obrazu
- Reprodukcja obrazu
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i czerń
- Jednolitość obrazu
- Odwzorowanie ruchu
- Technologia 3D
- Dźwięk
- Podsumowanie i ocena
Jakość optyki
Optyka o stosunkowo krótkim rzucie stawia zawsze nie lada wyzwanie projektantom obiektywów. Choć bywa bardzo wygodna w użyciu (kto nie chciałby uzyskać 100″ z 1,5m?) to niestety cechuje się też większymi ułomnościami. Pewnych praw optyki niestety nie da się przeskoczyć. Podczas testu projektor stał w odległości 1,7m od ekranu, a więc w połowie swoich możliwości, gdzie znajduje się kompromis pomiędzy wysoką jasnością, a małymi dystorsjami optycznymi.
Jeśli chodzi o konwergencję, czyli zbieżność barw i o ostrość, to były one bardzo dobre na środku ekranu. Zazwyczaj jedno-chipowe projektory DLP radzą sobie pod tym względem bardzo dobrze, ponieważ odpada w nich problem ze zbieżnością poszczególnych paneli (jest tylko jeden przetwornik DLP). Z tego względu nie posiadają też funkcji regulacji zbieżności barw. W przypadku W1210ST ostrość spadała tylko trochę na brzegach.
(26896)