Home Testy Konsole Assassins Creed: Origins – recenzja gry
Assassins Creed: Origins – recenzja gry

Assassins Creed: Origins – recenzja gry

1.57K
0

Gra jest otwarta na każdy styl gry i nie wynagradza przesadnie jednego ponad drugi. Elementy RPG są bardzo sensownie wplecione i rozwój postaci jest pełen ciekawych umiejętności, które nawet przy końcu gry nadal mogą się nam w jakiejś sytuacji przydać. Różnorodność ekwipunku jest tak ogromna, że z dwóch rodzajów łuków nie korzystałem nawet w ogóle, a przecież jest tyle przeróżnych modyfikatorów i efektów, którymi dany rodzaj orężu się charakteryzuje… Generalnie w bardzo sensowny sposób wszystkie mechanizmy motywacyjno-eksploracyjno-„samodoskonaleniowe” zazębiają się między sobą.

Całkiem słusznie pozbyto się i znacząco ograniczono wstawki w świecie współczesnym a większa mitologia serii (z racji tego, że Origins nakreśla genezę Assassinów) jest także oddelegowana w kąt, bo dopiero jest w trakcie formowania się.

Słabszymi elementami byłoby skradanie się – ciężko na przykład było poznać z daleka przy cieniach padających na twarze czy dana postać odwrócona jest do nas plecami czy twarzą. Poza tym miałem wrażenie, że czasami mechanizmy skradankowe są nieco niekonsekwentnie zrealizowane i trudno było czasem wyczuć zachowanie wrogów. Na pocieszenie mogę powiedzieć, że kiedy nie wychodzi nam bycie cichociemnym, nie mamy poczucia bycia totalnym nieudacznikiem, tylko sytuację możemy bardzo szybko skorygować bronią białą, łukiem, czy także korzystając z otoczenia. Mówiłem wcześniej, że doceniłem fakt umniejszenia na znaczeniu fabuły – posunięcie to utorowało drogę gameplayowi do tego by mógł brylować. Ma to minimalny minus – Origins w ten sposób nie zapada w pamięć jako gra monumentalna, lecz jedynie wyśmienita. Z drugiej strony nawet najlepsza fabuła nie jest w stanie wywindować gry akcji jeśli gameplay w niej kuleje, bądź jej schematyczność daje się we znaki po dłuższym czasie. Assassin’s Creed: Origins bierze to co najlepsze z Wiedźmina 3 i Red Dead Redemption i dostarcza jednej z najlepszych nie-erpegowych (pomimo wielu takich elementów) gier akcji tej generacji, a na pewno tego roku.

Plusy

  • Ogromny, organiczny świat w naturalny i przemyślany sposób wypełniony zawartością
  • Świetna implementacja HDR-u
  • Przebudowany system poruszania się i walki sprawia ogromną satysfakcję i nie nudzi się z czasem
  • Brak żenująco-żmudnych znajdziek – masa interesujących i wynagradzających gracza lokacji pobocznych do eksplorowania
  • Ograniczenie wstawek ze świata współczesnego do absolutnego minimum

Minusy

  • Nieco rozczarowujący system skradania się

Cena: 239

Grę na Xbox One X dostarczył wydawca – Ubisoft

Gra testowana na telewizorze Ultra HD Samsung MU7002 – szczegółowy test na portalu.

(1565)

0 0 głos
Article Rating
Jakub Fascynuje mnie świat filmu, technologii i popkultury ogólnie, a poza dobrym kinem samym w sobie, doceniam także świetną jakość obrazu - tak w grach, jak i filmach.

3
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x