Home Fachowa publicystyka i artykuły Wywiad: Laurent Abadie – CEO Panasonic w Europie oraz Yasushi Murayama – Director TV Business Unit Panasonic
Wywiad: Laurent Abadie – CEO Panasonic w Europie oraz Yasushi Murayama – Director TV Business Unit Panasonic

Wywiad: Laurent Abadie – CEO Panasonic w Europie oraz Yasushi Murayama – Director TV Business Unit Panasonic

4.43K
6

Kilka dni temu mieliśmy możliwość uczestniczenia w corocznej konwencji firmy Panasonic.Była to jednak niecodzienna okazja gdyż firma w tym roku świętuje swoje 100-lecie istnienia. W związku z tym wyruszyliśmy aż na Majorkę gdzie w tych nietypowych okolicznościach porozmawialiśmy z CEO Panasonic w Europie L.A., Panem Laurentem Abadie pochodzącym z Francji oraz Panem Yasushi Murayama, który podchodzi z Japonii i jest odpowiedzialny za biznes telewizorów w japońskiej firmie.

HDTVPolska: Hollywood to Your Home – jest to hasło reklamowe, którego firma używa przy obecnej promocji produktów RTV w tym telewizorów i odtwarzaczy Ultra HD Blu-ray. Co to oznacza dla przeciętnego użytkownika? Jaką daje przewagę względem konkurentów?

Yasushi Murayama: Gdy wprowadziliśmy pierwsze telewizory OLED kilka lat temu, zawiązaliśmy współpracę z profesjonalistami z postprodukcji w studiach filmowych w Hollywood. Dlaczego? Ci ludzie przez poprzednie kilka lat przygotowywania filmów, wykorzystywali telewizory plazmowe Panasonica, ze względu na zapewnianą przez nie świetną jakość obrazu. Jak wiadomo, czas wyświetlaczy plazmowych już się skończył, profesjonaliści zaczęli więc szukać alternatywnych wyświetlaczy do wykorzystania przy postprodukcji. Poszukiwania nie szły najlepiej, więc zgłosili się do nas w momencie gdy byliśmy w trakcie rozwijania technologii OLED. Po tym jak wyświetlacze OLED zostały zaprezentowane fachowcom, zachwycili się prezentowaną przez nie jakością obrazu i stwierdzili ze muszą je mieć u siebie. Tak to się zaczęło.

Wywiad Panasonic konwencja 2018
Podczas wizyty w Hollywood w tym roku mogliśmy obserwować jak profesjonaliści pracują na telewizorach OLED Panasonic EZ1000 np. podczas postprodukcji filmu Obcy: Przymierze, który następnie został wydany na Ultra HD Blu-ray

Nie planowaliśmy tego, nie była to zamierzona akcja marketingowa. Po prezentacji próbnych wyświetlaczy, które zachwyciły profesjonalistów mocno skupiliśmy się na ich dalszym rozwoju. W ten sposób zrodziła się fajna współpraca i zyskaliśmy bardzo ważnych partnerów. Inni producenci starają się również dodać tzw. „movie touch” do swojego marketingu, jednak prawda jest taka, że jesteśmy prawdopodobnie jedyną firma, która od samych podstaw, z uwagą do najmniejszych szczegółów pracuje z profesjonalistami z branży produkcyjnej.

Wywiad Panasonic konwencja 2018
Konwencja Panasonic 2018 na Majorce – konferencja prasowa

Laurent Abadie: Mamy bardzo długa historię współpracy z Hollywood. Wszystkie nasze sprzęty do zastosowania profesjonalnego zawsze były tworzone w bardzo bliskiej współpracy z profesjonalistami z Hollywood. Współpracujemy ścisłe z inżynierami z Hollywood, mamy także swoje laboratoria w których pracujemy nad obrazem, dźwiękiem i wieloma innymi powiązanymi elementami. Odnosząc się bezpośrednio do hasła Hollywood to Your Home myślę, że unikalna w naszym przypadku jest właśnie ścisła współpraca z Hollywood, efekty której możemy przenosić do naszych domowych salonów.

Wywiad Panasonic konwencja 2018
Wizyta w Panasonic Hollywood Laboratory z Panią Klarą Ufnalewską – Public Relations Manager Central & Eastern Europe

HDTVPolska: Na naszym portalu bardzo dużo mówi się o kalibracji obrazu. W ostatnich latach zauważyliśmy, że Panasonic ma bardzo dobre ustawienia fabryczne ekranów, zbliżone do tego co możemy uzyskać po kalibracji. Więc tym bardziej potwierdza to dobre efekty współpracy z hollywoodzkimi fachowcami. Kolejne pytanie – czym wyróżniać będą się TV Panasonica na rok 2018? Co ma zachęcić konsumentów do tego by wybrali akurat wasze wyświetlacze?

Wywiad Panasonic konwencja 2018
Podczas konwencji bardzo dużo mówiło się na temat profesjonalnej kalibracji ekranów Panasonic

Yasushi Murayama: Jakość obrazu zawsze była naszym głównym wyróżnikiem. Ciężko nas pobić w tej kwestii i właśnie to jest jeden z takich elementów. Jeżeli chodzi o rok 2018, nasi projektanci i inżynierowie zrobili naprawdę kawał dobrej roboty. Myślę że w tym roku osiągnęliśmy bardzo dobry balans pomiędzy designem a jakością obrazu. Jesteśmy dumni z naszych nowych modeli – podczas gdy TV będzie włączony pierwszy raz, jesteśmy pewni, że użytkowników zachwycać będzie jakość obrazu. Natomiast gdy wyświetlacz będzie wyłączony, zachwycać będzie jego design.

Panasonic 2018 led lcd
Linia telewizorów Panasonic LCD LED na 2018 rok

HDTVPolska: Co z AI czyli sztuczną inteligencją? Był to jeden z głównych tematów, jakie przewijały się przez minione targi CES 2018 w Las Vegas. Z tego co wiadomo, Panasonic planuje wdrożyć Google Asystenta do swoich produktów?

Yasushi Murayama: Tak, zgadza się. Nasi inżynierowie pracują właśnie nad zapewnieniem kompatybilności z Google Assistant i Amazon Alexa. Rozważamy jeszcze, jakie dokładnie funkcjonalności powinny zostać wdrożone. Myślę, że jest to całkiem spora luka w branży, a konsumenci oczekują takich właśnie rozwiązań. Kontrola telewizora głosem? Ile możliwości daje nam taka funkcjonalność. Jednak tak jak mówię, badamy każdy aspekt po kolei, tak by określić co naprawdę przyniesie korzyść użytkownikom. Niektóre czynności znacznie łatwiej będzie wykonać za pomocą pilota a inne wykonamy szybciej wydając komendę głosową. Chcemy uzyskać jak najlepszy kompromis. Dlatego chcemy się do tego dobrze przygotować by nie robić nic na siłę w tej kwestii a zastosowane funkcjonalności miały sens.

HDTVPolska: Kolejne pytanie pochodzi od naszych czytelników. Panasonic zrezygnował z zastosowania Dolby Vision w telewizorach. Dlaczego firma zdecydowała się na HDR10+?  Po wprowadzeniu Dolby Vision w odtwarzaczach Ultra HD Blu-ray, konsumenci oczekiwali, że standard zostanie zastosowany także w przypadku wyświetlaczy.

Yasushi Murayama: Stanowisko Panasonica jest bardzo jasne – jako firma wspieramy HDR10+. Postrzegamy ten format jako świetną technologię, zapewniającą taką samą, o ile nie wyższą jakość obrazu niż Dolby Vision. Kolejną kwestią jest rozprzestrzenianie treści. Format HDR10+ jest otwartą platformą, co pozwala na znacznie szybsze wydawanie treści wykorzystujących ten standard, niżeli w przypadku Dolby Vision.

Wywiad Panasonic konwencja 2018
Najnowsze odtwarzacze Ultra HD Blu-ray Panasonic wspierają wszystkie formaty HDR dostępne na rynku w tym HDR10+ oraz Dolby Vision

HDTVPolska: Czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się treści z HDR10+ na dyskach Ultra HD Blu-ray? Póki co wiadomo, że treści pojawia się (już są) w serwisie streamignowym Amazon.

Yasushi Murayama: Tak zgadza się. Amazon będzie miał dostępną całą bibliotekę tytułów z obsługą formatu HDR10+. Jak wiadomo, współpracujemy z 20th Century Fox oraz Samsungiem i jesteśmy właśnie na etapie finalizowania kryteriów dla specyfikacji formatu HDR10+ na nośniku fizycznym. Gdy tylko uda się zakończyć ten etap, format będzie w pełni otwarty dla dostawców treści i producentów, a co za tym idzie na rynku zaczną pojawiać się tytuły z obsługa formatu HDR10+.

HDTVPolska: UB9000 – nowy odtwarzacz Blu-ray w gamie producenta. Co możemy powiedzieć na jego temat? Wydawało się, że Panasonic zamierza zrezygnować z tego dość drogiego urządzenia, jednak finalnie model trafi na rynek. Czy takie jest jego zapotrzebowanie? Wydaje się,  że konsumenci oczekują tańszych rozwiązań, a większość producentów zrezygnowało z wydawania droższych modeli.

Yasushi Murayama: Jako wiodąca firma w zakresie odtwarzaczy Ultra HD Blu-ray nie zrezygnowaliśmy z tej części rynku. Ten produkt skierowany jest do konsumentów szukających najlepszych dostępnych rozwiązań w kwestii jakości i chcemy zapewnić im to, czego oczekują. UB9000 skupia się nie tylko na najwyższej jakości obrazu, ale również na dźwięku. Urządzenie zostało stworzone jako kompletny, topowy odtwarzacz.

Wracając jeszcze do kwestii Dolby VIsion. Oferujemy odtwarzacz, czyli urządzenie które ma zapewnić odtwarzanie jak największej ilości dostarczonych mu treści. Idąc dalej tym tropem, wyobraźmy sobie sytuacje gdzie mamy konsumentów zainteresowanych zakupem odtwarzacza Panasonica, jednak nie znajdują tam wsparcia dla formatu Dolby Vision. Nie jest to sprawiedliwe, że muszą zrezygnować z formatu Dolby, nie tego oczekuje się od odtwarzacza, szczególnie najwyżej klasy. Jest to instrument, w przypadku którego wręcz naszym obowiązkiem jest zapewnić obsługę wszelkich treści jakie użytkownik będzie chciał uruchomić. Dlatego właśnie w naszych odtwarzaczach zapewniamy tak szerokie wsparcie wielu formatów.

HDTVPolska: Do czego konsumenci przykuwają największą uwagę podczas wyboru telewizora? Czy pytają o różne funkcjonalności jak chociażby HDR ?  Mamy obecnie wiele różnych, można by rzec tajemniczych oznaczeń, Dolby Vision, HDR10+ itp… Czy oczekiwania wciąż skupiają się głównie wokół wyglądu i rozmiaru wyświetlacza? Jakie są wasze rynkowe spostrzeżenia?

Yasushi Murayama: Faktycznie zgadza się, że ta cała terminologia odnosząca się do nowoczesnych technologii może być przytłaczająca dla większości konsumentów. Jest bardzo mała grupa użytkowników, którzy za tym wszystkim nadążają. Nie ważne jaka technologia za tym stoi, ludzie szukają najlepszej jakości obrazu. To charakteryzuje właśnie nasze TV i myślę, że potencjonalni użytkownicy dostrzegają to, porównując do innych TV.

Laurent Abadie: Takie urządzenia jak TV maja swój cykl zżycia, w przypadku TV możemy mówić obecnie o około dwóch latach. Użytkownicy starają się dostać najlepsze możliwe produkty w ich zasięgu i mieć swego rodzaju zapewnienie, że przez jakiś czas będą to aktualne rozwiązania. Oczywiście główną rolę gra tu jakość obrazu, jednak są też inne aspekty na które konsumenci zwracaj uwagę. Wybierają nas profesjonaliści, co na pewno jest dobrym wykładnikiem.

Wywiad Panasonic konwencja 2018
Laurent Abadie – CEO Panasonic w Europie, który trzyma w ręku pierwszy produkt od Panasonic – oprawę gniazda żarówki 1918 rok

(4432)

Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

Comment(6)

  1. O co chodzi z DV??????? Telewizory nie wspierają DV,a UB9000 – nowy odtwarzacz Blu-ray już tak.Jeszcze Pan Yasushi Murayama mówi; racając jeszcze do kwestii Dolby VIsion. Oferujemy odtwarzacz, czyli urządzenie które ma zapewnić odtwarzanie jak największej ilości dostarczonych mu treści. Idąc dalej tym tropem, wyobraźmy sobie sytuacje gdzie mamy konsumentów zainteresowanych zakupem odtwarzacza Panasonica, jednak nie znajdują tam wsparcia dla formatu Dolby Vision. Nie jest to sprawiedliwe, że muszą zrezygnować z formatu Dolby, nie tego oczekuje się od odtwarzacza, szczególnie najwyżej klasy. Jest to instrument, w przypadku którego wręcz naszym obowiązkiem jest zapewnić obsługę wszelkich treści jakie użytkownik będzie chciał uruchomić. Dlatego właśnie w naszych odtwarzaczach zapewniamy tak szerokie wsparcie wielu formatów.
  2. Ale czego nie rozumiesz? Przecież to jasne, odtwarzacze idą na szerszy rynek, dla różnych użytkowników, stąd multiformat..., co do obrazu w TV Panasonic miał zawsze inną drogę...

    A czy DV czy HD+10 czas pokaże...

     

  3. 1 godzinę temu, ma_ko napisał:

    Ale czego nie rozumiesz?

    Może i wielu innych że produkty High-end tego samego producenta są w innych ''formatach''-super że odtwarzacz ma DV,ale szkoda brak w Ez1000.

  4. Ja to się zastanawiam czy aż tyle zmienia DV w tak wysokim modelu. Mam wrażenie, że w ślepym teście byłoby problemem dla wielu wskazanie co w czym leci... to są tak doskonałe telewizory pod względem HDR, że totalnie bym się na tym nie skupiał.. temat oczywiście fajny by dyskutować ale realnie? DV ma znaczenie w dużo słabszych modelach a nie w takich mocarzach jak EZ1000.

  5. Czyli Japończycy wiedzą co robią???

    A czy kupno odtwarzacza z HDR10+ da posiadaczowi np.A1 jakąś dodatkową korzyść???

  6. Dnia 26.02.2018 o 18:34, Gmeru napisał:

    Ja to się zastanawiam czy aż tyle zmienia DV w tak wysokim modelu. Mam wrażenie, że w ślepym teście byłoby problemem dla wielu wskazanie co w czym leci... to są tak doskonałe telewizory pod względem HDR, że totalnie bym się na tym nie skupiał.. temat oczywiście fajny by dyskutować ale realnie? DV ma znaczenie w dużo słabszych modelach a nie w takich mocarzach jak EZ1000.

    przecież w teście Macieja było wyraźnie widać że DV korygował gamę i było więcej widać w ciemnych ujęciach

    to powinno być widać na każdym tv 

     

    i ciekawe czy ta korekta gammy na takim EZ1000 będzie mniejsza na tv z mniejszą max jasnością HDR? czy większa?