Telewizor z przyszłości: Sony ZG9 8K HDR | TEST |
Granie na konsoli i PC
W Sony ZG9 zaoferowano dwa tryby przystosowane do grania, lub współpracy z komputerem. Pierwszy z nich to “Gra”, a drugi “Grafika”. W praktyce nie ma różnicy z którego z nich skorzystamy. Oba oferują opóźnienie na tym samym poziomie, oraz reprodukcję chromy 4:4:4, by drobne kolorowe czcionki były czytelne.
Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | “Gra” | 29 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 29 ms |
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Gra” | 29 ms |
[GRY] 4K | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR | “Gra” | 29 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 29 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Własny” | 98 ms |
Zarówno przy sygnale Ultra HD 4K (czy to z HDR, czy bez), jak i Full HD, a także w kombinacji Full HD + HDR (np. z klasycznej konsoli PS4) opóźnienie było bardzo niskie. Powinno to ucieszyć wszystkich graczy, ponieważ wartość ta mieści się w najbardziej rygorystycznej grupie – placebo. Oznacza to, że laga za żadne skarby nie idzie wyczuć.
Gmeru: Granie na tych telewizorach Sony ZG9 to był istny kosmos. Już sam rozmiar na dzień dobry powala na kolana. 98″ oraz 85″ to obraz o takiej przekątnej, która kojarzy się już z projektorami. A przecież to dopiero początek całej zabawy. Gry jak wiemy, są zakodowane do 10 000 nitów w HDR. Więc zobaczenie Gran Turismo Sport na telewizorze mogącym pokazać w szczycie ponad 4000 nitów dawało niezwykle ale to niezwykle realistyczny obraz. Neony na ulicach, światła samochodów czy wschody i zachody słońca były niesłychanie realistyczne. Tak jak już wiele raz wspominaliśmy w recenzjach oraz na szkoleniach i wykładach: tego typu tytuł może zyskać jeszcze wiele gdy na rynku pojawią się odpowiednio mocne telewizory. Ten moment właśnie nadszedł. Co ciekawe, na miejscu mogliśmy zobaczyć demo Gran Turismo Sport pokazane w… 8K! Już 4K jest wystarczającą rozdzielczością jednak przy tak wielkich rozmiarach oczywiście im więcej tym lepiej. Nie był to już taki skok jakości jak porównanie HDR na obecnych telewizorach 500-1000 nitów do 4000 nitów ale oczywiście z bliska, obraz był nadal bardzo szczegółowy dzięki tak wysokiej rozdzielczości. W przyszłości wpadałoby też podpiąć PC i zobaczyć co się stanie. W przyszłości na pewno dokonamy takich testów gdyż targanie naszego PC z RTXami było niemożliwe ;-).
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 2080 Ti powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 1080 Ti. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.
(47242)
Mam go już ponad dwa lata i dalej nie ma on konkurenta!
MIAZGA
no prawda