Home Jaki kupić telewizor? Telewizor do konsoli w najlepszej cenie | WRZESIEŃ 2019 |
Telewizor do konsoli w najlepszej cenie | WRZESIEŃ 2019 |

Telewizor do konsoli w najlepszej cenie | WRZESIEŃ 2019 |

14.55K
1

Aktualnie na rynku obecnych jest wiele telewizorów, które pochodzą z różnych generacji. Zbliża się czwarty kwartał 2019 roku a w sklepach nadal znajduje się cała masa telewizorów z poprzedniego roku. Wady takiej sytuacji? Niewiele. Zmiany względem dwóch sąsiadujących ze sobą generacji są często kosmetyczne a nawet zdarza się, że telewizor z 2019 potrafi mieć nieco gorsze parametry obrazu niż jego bezpośredni następca. Zalety? Oczywiście cena, która potrafi być nawet dwa razy niższa niż przy ich rynkowej premierze. Zobaczmy więc jaki telewizor do konsoli będzie dobrym wyborem oraz nie zrujnuje naszej kieszeni. Także z 2019 roku.

Możecie również u nas przeczytać:

Na jakie funkcje zwrócić uwagę?

Telewizor do konsoli czy PC, powinien charakteryzować się kilkoma ważnymi elementami. Kluczem do komfortowego grania jest: niski input lag, podstawowe lub rozszerzone wsparcie dla technologii 4K Ultra HD oraz poprawna obsługa chromy 4:4:4 dla PC. Te elementy są bez problemu do osiągnięcia w wybranych modelach dostępnych na rynku.

Zdarzają się też takie telewizory, które mają dużo więcej funkcji jak np. możliwość poprawiania płynności ruchu zachowując nadal niski input lag (tryb Motion Plus Gra) czy wsparcie dla technologii FreeSync. Obie funkcje wspiera firma Samsung. W telewizorach LG pojawiło się w tym roku z kolei wsparcie dla 4K przy 120 FPS / Hz oraz obsługa technologii NVIDIA G-SYNC®. Inną technologią, w którą wyposażone są nowe odbiorniki LG to Variable Refresh Rate (VRR). Jest to nic innego jak system kompensacji spadków FPS w grach oraz redukcji input lagu. Jeśli dany tytuł nie wyciąga stałych 60 klatek, lecz np. oscyluje w granicach 45-50, to dzięki VRR nie powinniśmy odczuć żadnego szarpania animacji, ani rozrywania ramek obrazu. Dopełnieniem tych gamingowych funkcji jest ALLM, czyli Auto Low Latency Mode. Przełącza on telewizor automatycznie w tryb gry bez potrzeby robienia tego rącznie. Jest to np. dostępne w telewizorach Philips.

Jak więc widać są to już funkcje, które zahaczają dość mocno o monitory komputerowe a nawet są unikalne i tam w ogóle nie występują.

Test Xbox One X

Niski input lag

Gdy kupujemy telewizor do konsoli czy PC, to najważniejszym parametrem jest cały czas poziom input lag. Zasada jest prosta: im niższa wartość tym lepsza. Zwróćcie uwagę aby pomiar dotyczył sygnału nie tylko Full HD ale przede wszystkim 4K z HDR. O wynik tego ostatniego bardzo trudno w sieci. W Polsce tylko HDTVPolska podaje takie pomiary. Dlaczego tak ważny jest ten pomiar? Obecnie takie konsole jak PS4 Pro czy Xbox One S oraz X wypuszczają z siebie sygnał 4K i tak właśnie telewizor je rozpoznaje. I nie jest tu ważne czy sama gra działa np. w natywnym 4K czy skalowanym. Chodzi o sam sygnał wysyłany do telewizora. W tym momencie nie ma więc znaczenia jaki jest lag w trybie Full HD. On będzie tylko potrzebny przy zwykłej wersji konsoli PS4 (Slim). Pomiary laga podawane są w formie tabeli:

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” XX ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra (HDR)” XX ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Standardowy” XX ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” XX ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra (HDR)” XX ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” XX ms

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0

Jak bardzo telewizor wspiera technologię 4K Ultra HD

W cenie nawet poniżej 2000 zł dostaniemy telewizor do konsoli lub PC, wspierający rozdzielczość natywną 4K. I to jest najważniejsza wiadomość, szczególnie dla posiadaczy mocnych PC oraz konsol Xbox One X jak również PS4 Pro. Jest to też wielbiony parametr przez wszystkich maniaków grania. Pamiętajmy jednak, że aby dostrzec pełnię różnic pomiędzy rozdzielczością Full HD a 4K wypadałoby zasiąść dość blisko ekranu. Na ten temat przeczytacie w naszym kalkulatorze odległości dostępnym tutaj. Poniżej tłumaczę też na filmie, co to jest rozdzielczość 4K:

Co to jest rozdzielczość 4K_

Drugi ważny parametr Ultra HD to HDR. W przypadku tanich telewizorów ale i tych droższych jest on niestety zawsze niskiej wartości w okolicach 200-300 nitów. Wyższy czyli 500+ kojarzy się z telewizorami ze średniej półki oraz premium. W końcu za coś dopłaca się do droższego telewizora. Jednak nawet niskie wartości HDR są widoczne w trakcie grania a obraz zazwyczaj wygląda lepiej niż w przypadku zwykłego Full HD w SDR. Na poniższym filmie dokładnie to wytłumaczyłem:

Co to jest HDR w telewizorze

Na koniec WCG czyli szeroka paleta barw. O ile jeszcze niedawno nie było mowy by w tanich telewizorach była ona obecna to w tym momencie zdarzają się wyjątki gdzie ten element już jest zawarty! To doskonała wiadomość gdyż będziecie mogli zobaczyć dużo więcej kolorów w swoich ulubionych tytułach. I co ważne: nieosiągnięcie ich używając suwaka odpowiedzialnego za nasycenie barw. Poniższy film dokładnie to tłumaczy:

Co to jest wcg szeroka paleta barw w telewizorze

Chroma 4:4:4 (dla PC)

Dobrze by było aby telewizor poprawnie wyświetlał czcionki z PC (chroma 4:4:4). Zawsze badamy ten element podczas testów na portalu. Chyba nikt nie lubi, gdy czcionki nie są wyraźne, szczególnie na 55 calowym ekranie, który jest znacznie większy niż klasyczny monitor komputerowy.

Pełna Chroma 4:4:4
Przykład drobnego kolorowego druku na wyświetlaczu nie wspierającym chromy 4:4:4

AdvertisementGOOGLE_300x250gryME



Jaki kupić telewizor do grania?

W przeglądzie września, znajdzie się jeden telewizor do konsoli z 2019 roku czyli Samsung RU8000 / RU8002 oraz modele z 2018, które są obecnie w rewelacyjnych cenach, takie jak LG OLED C8, Philips OLED 803 oraz Sony LCD XF9005 (model, który oficjalnie jest przeznaczony na 2018 i 2019 rok). Dlaczego wybrałem te modele? Każdy z tych ekranów oferuje coś więcej niż tylko wsparcie dla 4K Ultra HD powyżej podstawowych wartości oraz niski input lag. Do tego jego koszt jest wprost rewelacyjny w stosunku do swoich możliwości w porównaniu do innych produktów w tej samej cenie.

Philips OLED 803 do grania
Philips OLED 803
Telewizor do grania Samsung RU8000 RU8002 1
Samsung RU8000 / RU8002
Sony XF9005
Telewizor do grania jaki LG OLED C8
LG OLED C8

 

GOOGLE_300x250gryME


ZOBACZ TAKŻE: MagicLink 2.0. Najlepszy kabel HDMI na rynku? | TEST |


Advertisement



Samsung RU8000 / RU8002

Rozmiar: 49”, 55”, 65”, 82″ Śr. HDR: 325 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD VA Aktualna cena: od 2999 zł (kup teraz)

Telewizor do grania Samsung RU8000 RU8002 1

Input lag:

Tu konfigurujemy tryb “Gra”.

W najnowszych telewizorach producenta w tym Samsung RU8000, “Ustawienia Trybu gra” i opcje z nim związane znajdują się w głównym menu. Tryb gra, aktywuje się samoczynnie po wykryciu konsoli. Po sprawdzeniu np. z Xbox One X tak właśnie się dzieje, wystarczy wybrać opcję “Auto”. Po wejściu w “Ustawienia Trybu gra” naszym oczom ukazuje się dość rozbudowane menu przeznaczone dla każdego użytkownika konsoli oraz PC. Trzeba zaznaczyć, że jest to najbardziej rozbudowane tego typu menu ze wszystkich dostępnych telewizorów na rynku. Samsung zaczyna się tutaj zbliżać do rozwiązań stosowanych w monitorach co cieszy gdyż telewizory mają ogromny potencjał a ich zaletą jest oczywiście ogromny rozmiar w stosunku do (z reguły) małych monitorów. W menu znajdziemy znane z 2018 roku opcje jak “Ustawienia gry Motion Plus” czy “FreeSync” (VRR) ale doszły także tajemnicze funkcje o nazwie “Wzmacnianie Gier”, oraz “Dynamiczny korektor czerni” o których w dalszej części tekstu.

Przy odpowiedniej konfiguracji tryb “Gra” włącza się automatycznie!

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 14 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 14 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) HDMI: PC 14 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 14 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 14 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 72 ms
[GRY] 4K / 1080p + upłynniacz gra
Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Gra” 38 ms

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0
W klasycznym trybie “Gra” lag jest niezwykle niski, bo wynosi zaledwie 14 ms. To już poziom niektórych monitorów dedykowanych dla graczy! Praktycznie nie da się już zrobić nic lepiej, bo od czasu wyświetlenia pierwszej linii, na górze telewizora, upływa zaledwie ok. 6ms! Tak krótki czas nie ma prawa być zauważony, ani odczuty w jakikolwiek sposób. Generalnie wszystko co poniżej 30ms traktujemy już jako placebo. Fani liczenia każdej milisekundy mogę śmiało sięgać po RU8000.

Upłynniacz 120Hz w trybie Gra (Gra Motion Plus)

W zeszłym roku w telewizorach Samsung pojawiła się funkcja, która zasługiwała na miano prawdziwego przełomu. Chodzi oczywiście o możliwość użycia systemu upłynniacza w trybie Gra! W tym roku także w zakładce znajdziemy dedykowane do tego opcje:

Jak widać, do dyspozycji mamy dokładnie takie same suwaki jak w zwykłej zakładce Motion Plus! Możemy zatem uzyskać dwie, a w zasadzie trzy rzeczy:

  • Interpolację gier z niską płynnością (30fps) do 120fps, by uzyskać wrażenie lepszej płynności, jakby gra miała prawie 60fps natywnie! (“Redukcja drgań”)
  • Interpolacje gier z wysoką płynnością (60fps) do 120fps, by znacząco zmniejszyć rozmycie obrazu! (“Redukcja rozmycia”)
  • Drastyczną poprawę ostrości ruchu gier z niską lub wysoką płynnością poprzez migoczące podświetlenie (“Wyraźny ruch (LED)”)

Zalety zastosowania systemu wyglądają naprawdę imponująco. Nadal zastanawiające jest dlaczego żaden z innych producentów nie poszedł taką, rewolucyjną ścieżką? Myślę, że problem jest nadal w odpowiednio szybkim procesorze obrazu, który udało się Samsungowi zbudować. Upłynniacz jest funkcją znacząco podwyższającą wartość input lag i tworzenie trybu “Gra” polega przede wszystkim na zablokowaniu tej funkcji. Na rynku były w prawdzie telewizory, które z upłynniaczem miały niewielką wartość opóźnienia np. ok. 50ms, co pozwalało pograć np. w gry wyścigowe, ale w strzelankach już było irytujące.

Samsung RU8000 natomiast, wraz z upłynniaczem, ma opóźnienie na poziomie 38ms. Jest to w prawdzie wartość powyżej progu placebo i zarazem wyższa niż w zeszłym roku, jednak algorytm przeszedł ewidentny tuning i teraz zapewnia jeszcze mniejsze rozmycie, a także mniejsza ilość artefaktów niż w modelach 2018! Zobaczmy teraz jakie korzyści, w kontekście odwzorowania ruchu niesie za sobą system Motion Plus w grach:

Telewizor Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Dowolny TV LCD W trybie “Gra”, gdzie interpolacja ruchu jest zablokowana
OLED (dowolny) Dowolny telewizor OLED (2017-19) w trybie “Gra”
Samsung RU8002 Testowany telewizor z włączoną redukcją rozmycia

W praktyce, największy efekt “wow” uzyskamy oczywiście gdy odpalimy upłynniacz w grze, która działa w 30fps. Serio, złudzenie jest na tyle mocne, że mamy obraz, który wygląda “prawie jak w 60fps”. Nie jest to oczywiście takie samo 60fps jak natywne ale na oko to wygląda jak 30-50% efektu z 60fps. Najgorzej gdy po chwili chcemy wyłączyć upłynniacz. Wtedy dopiero widzimy jak np. Forza Horizon 4 szarpie. Notabene to doskonały tytuł na testy trybu Motion Plus Gra. Przypomnę, że możemy tam zagrać w natywnym 4K 30fps, który z trybem Samsunga jest mocno zbliżony do 60fps. Albo np. God of War i jego tryb 4K 30fps. Tutaj zobaczymy zdecydowaną poprawę ostrości obrazu i praktycznie brak smużenia. No właśnie. Ciekawa więc nastała sytuacja gdy to telewizor za pomocą swojej mocy obliczeniowej jest w stanie znacznie poprawić efekt płynności w grze a nie sama konsola.


ZOBACZ TAKŻE: Motion Plus Gra | TEST | Nowość w TV od Samsung dedykowana dla graczy!


Pozostałe opcje trybu gra

Jak widzimy Samsung RU8000 obsługuje także funkcję FreeSync po ostatniej aktualizacji oprogramowania. Z pewnością przetestujemy ją w działaniu niebawem.

Doszły także tajemnicze funkcje o nazwie “Wzmacnianie Gier”, oraz “Dynamiczny korektor czerni”. Pierwsza z nich to nic innego jak dodatkowy tryb “Dynamiczny” nakładany na tryb “Gra”, czyli cała mnogość filtrów wyostrzających, przesycających i ochładzających obraz. Raczej nic poważnego, choć fani jak wiadomo mogą się znaleźć.

Normalny tryb Wzmacnianie trybu

Funkcja korektora czerni jest już dużo ciekawsza. Pozwala ona bowiem uwypuklić detale w czerni, co w niektórych grach typu FPP może ułatwić zauważanie przeciwnika w ciemnej scenerii. Dokładnie takie same funkcje znamy z monitorów komputerowych dla graczy. Może być przydatne!

Korektor czerni WyłączonyKorektor czerni Maks

Wsparcie dla 4K Ultra HD

Samsung wspiera natywną rozdzielczość 4K. Średni poziom jasności HDR wynosi 325 nitów. Jest to dość niska wartość nie dająca możliwości wykorzystania potencjału HDR w tytułach, które go wspierają. Jednak jak pisałem na początku wpisu lepsze to niż nic a zalety obrazu i tak będę widoczne względem trybu SDR. Telewizor wspiera szeroką paletę barw a jej pokrycie wynosi 94%. Podsumowując jest nieźle a gry w 4K Ultra HD będą się prezentować dużo lepiej niż w trybie Full HD SDR.

Chroma 4:4:4 dla PC

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) po oflagowaniu wejścia jako PC.

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie "Grafika"

Kup teraz telewizor Samsung RU8000 / RU8002: Sprawdź Media Expert

GOOGLE_300x250gryME
Advertisement



Sony XF9005

Rozmiar: 49”, 55”, 65”, 75” Śr. HDR: 835 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD VA Aktualna cena: od 4 699 zł

Input lag:

Dzięki Androidowi, możemy podać dowolny sygnał, także Ultra HD z HDR, bezpośrednio w trybie gra. Dzięki temu opóźnienie sygnału jest bardzo krótkie.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD tryb “Gra” 39 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR tryb “Gra” 39 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) tryb “Gra” 23 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR tryb “Gra” 23 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR tryb “Gra” 23 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek tryb “Kino Pro” 90 ms

ZOBACZ TAKŻE: MagicLink 2.0. Najlepszy kabel HDMI na rynku? | TEST |


Wartości input lag są doskonałe i absolutnie nie odczuwalne, o ile gramy w rozdzielczości 4K a teraz to właściwie standard czyli takie konsole jak PS4 Pro czy Xbox One X/S. Opóźnienia na poziomie 23ms nie jest w stanie wyczuć żaden byt ludzki, nawet zawodnicy. Nieco gorzej sprawa się ma jeśli gramy w 1080p. Wartość 39ms będzie wciąż akceptowalna dla 95% graczy, jednak Ci najbardziej uważni, preferujący gry FPS mogą czuć niewielki dyskomfort. Na szczęście w obecnej chwili gra się już przeważnie w 4K.

Ogromną zaletą telewizora, którą z pewnością docenią gracze jest fakt, że input lag nie wzrasta wcale po podaniu sygnału z HDR. Nie znalazłem także różnicy pomiędzy trybami “Gra”, “Grafika”, oraz “Zdjęcie”. Do gier lub współpracy z PC możemy użyć dowolnego z nich. Przy wszystkich tych ustawieniach uzyskujemy reprodukcję chromy 4:4:4, dzięki czemu drobne kolorowe elementy (np. czcionki) podane z komputera PC są idealnie wyraźne. Przy konsolach nie ma to znaczenia, ponieważ one zawsze mają zmniejszoną rozdzielczość barw i małe barwne detale są lekko rozmyte na krawędziach. Przy ustawieniu “Grafika” i “Gra” mamy także możliwość użycia upłynniacza, który działa inaczej niż w trybie film. Dodaje on migotanie podświetlenia, dzięki czemu obraz jest wyraźniejszy w ruchu, aczkolwiek kontury ulegają podwojeniu. W każdym razie jest wyraźniej i można rozważyć stosowanie. Z upłynniaczem w jednym z dwóch trybów lag wzrasta zaledwie o 4 ms. Aktywna jest także (i niewpływająca na opóźnienie) część funkcji reality creation, oraz system lokalnego wygaszania.

Wsparcie dla 4K Ultra HD

Sony XF9005 wyciska z naszych konsol czy PC bardzo dużo pod względem obsługi 4K Ultra HD. Szczególną uwagę przykuwa średnia wartość HDR, która wynosi aż 835 nitów!! W tej cenie telewizora to bardzo wysoka wartość. Ekran wykorzystuje też technologię, którą sam nazywa “Triluminos”. Zapewnia ona lepsze pokrycie szerokiej palety barw. Rozwiązanie sprowadza się w praktyce do zastosowania diod pokrytych luminoforem PFS, znanych także z kilku poprzednich generacji wyświetlaczy. Dzięki niemu, ekran pozwala pokazać aż 95% barw z palety DCI. Grając na XF9005 mamy więc pewność, że zobaczymy sporą część tego co mają do zaoferowania gry w 4K Ultra HD z Xbox One X czy PS4 Pro lub mocnego PC.

Chroma 4:4:4 dla PC

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie “Grafika”

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie "Grafika"

Kup teraz telewizor Sony XF9005: Sprawdź Media Expert

GOOGLE_300x250gryME
Advertisement



LG OLED C8

Rozmiar: 55”, 65” Śr. HDR: 650 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: OLED Aktualna cena: od 5199 zł (kup teraz)

Telewizor do grania LG OLED C9 GOW 6Input lag:

LG OLED C8 posiada dedykowane tryby “Gra” z krótkim input lag zarówno przy sygnale SDR jak i HDR. Gdybyśmy chcieli zastosować telewizor w roli monitora komputerowego, to powinniśmy oflagować złącze HDMI jako PC (przez przytrzymanie klawisza “input”). Zapewni nam to poprawną reprodukcję chroma 4:4:4, ale ma też swoje ograniczenia – matryca jest sterowana wtedy 8 bitowo, więc np. do HDR się nie nadaje.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 21 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 21 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Gra” 21 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 21 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 21 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Własne” 93 ms

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0
Opóźnienie sygnału (input lag) jest niskie zarówno przy sygnale Full HD, jak i Ultra HD, bez względu na to czy podajemy także HDR, oraz szeroką paletę barw, czy nie. Wszyscy gracze powinni więc być w siódmym niebie! Tak krótki lag nie jest wyczuwalny wcale przez istotę ludzką. Gdybyśmy chcieli zastosować telewizor w roli monitora komputerowego, to powinniśmy oflagować złącze HDMI jako PC (przez przytrzymanie klawisza “input”). Zapewni nam to poprawną reprodukcję chroma 4:4:4, ale ma też swoje ograniczenia – matryca jest sterowana wtedy 8 bitowo..

Recenzja test F1 2019 4K HDR

Po podłączeniu komputera do telewizora, została rozpoznana także obsługa sygnału 120Hz w rozdzielczości 1920×1080. Po wybraniu jej, obraz był tak ostry jak po włączeniu upłynniacza (TruMotion), a jednocześnie miał równie krótki input lag co bez niego. To chyba wymarzona konfiguracja dla graczy pecetowych!

Wsparcie dla 4K Ultra HD

Telewizor wspiera oczywiście natywną rozdzielczość 4K. Średnia jasność HDR jest wysoka jak na OLED i wynosi 650 nitów. Gwarantuje to pokaz możliwości HDR w tytule, który go wspiera na wysokim poziomie. Pokrycie szerokiej palety WCG to oczywiście 99%. Na C8 zobaczymy bardzo dużo z technologii 4K Ultra HD.

Chroma 4:4:4 dla PC

Bez problemu widać wyraźne kolorowe czcionki z PC (pełna chroma 4:4:4) po oflagowaniu wejścia HDMI jako PC.

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie "Grafika"

Pełny fachowy test dostępny na portalu tutaj

Kup teraz telewizor LG OLED C8: Sprawdź Media Expert

GOOGLE_300x250gryME
Advertisement



Philips OLED 803

Rozmiar: 55”, 65” Śr. HDR: 740 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: OLED Aktualna cena: od 5998 zł (kup teraz)

Philips OLED 803 do grania

Input lag:

Niskie opóźnienie w OLED 803 dostępne jest zarówno w klasycznym trybie “Gra”, oraz nowym trybie “Monitor”, który zastępuje “styl aktywności: PC” spotykany w ubiegłych latach w telewizorach Philips.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “ALLM” 39 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “ALLM” 39 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Pure Direct 4K” 39 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “ALLM” 39 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “ALLM” 39 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Prawdziwe Kino” 55 ms

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0

Nieduże opóźnienie wejścia, jakie może zaoferować telewizor, ledwie mieści się w drugiej grupie – nieodczuwalnych wartości input lag. Powinno więc zadowolić >95% graczy konsolowych lub pecetowych, jednak pozostałe 5%, które zawodowo gra w strzelanki (fps) może mieć z nim problem. Pewnie będzie to bardziej psychologiczna przeszkoda, niż realne odczucie, że mamy gorszą precyzję oddawania strzałów, jednak faktem jest, że 39 milisekund da się teoretycznie odczuć i że są telewizory o lepszych wynikach.

Test Philips OLED 803
Oczywiście największą atrakcją podczas grania jest system Ambilight!

Bardzo dużą uwagę zwrócić należy jednak na dość małe opóźnienie sygnału w trybie pracy z upłynniaczem. Tylko 55ms pozwoli pograć w gry wyścigowe z włączoną interpolacją, a co za tym idzie uzyskać bardzo płynny i wyraźny obraz! Odczucie będzie dość podobne do tego co oferuje tryb Motion Plus Gra w Samsungu. Nie tak dobre ale podobne. Oczywiście całości radości z grania dopełnia barwny Ambilight, który w trybie gra robi z obrazem różne cuda. Telewizor Philipsa pod tym względem jest wręcz stworzony do grania. Zobaczcie jak to wygląda na żywo:

Ambilight granie na Philips test

Wsparcie dla 4K Ultra HD

Philips OLED 803, doskonale wspiera technologię 4K Ultra HD. Gracze mogą wydobyć ze swoich konsol oraz komputerów PC natywną rozdzielczość 4K, wysokie wartości HDR dochodzące aż do 740 nitów oraz szeroką paletę barw, której pokrycie wynosi 99%.

Chroma 4:4:4 dla PC

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie Pure Direct 4K

Kup teraz telewizor Philips OLED 803: Sprawdź Media Expert

GOOGLE_300x250gryME
Advertisement

(14548)

0 0 głos
Article Rating
Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Cyryl
Cyryl
4 lat temu

Bardzo dobra jasność dla tego 803 jak na niezbyt drogi OLED.

1
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x