Samsung KS9500/KS9800 (UE65KS9500) Test – Flagowy Direct LED, SUHD, Ultra HD Premium
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Złącza i Akcesoria
- Testy syntetyczne
- Matryca, zalecane ustawienia
- Kalibracja, reprodukcja kolorów – SD i Full HD
- Galeria przekłamań obrazu
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i Czerń
- Równomierność ekranu
- Obsługa UltraHD / 4K
- Jakość efektu HDR
- Odwzorowanie obrazu z szeroką paletą barw (Rec2020)
- Odwzorowanie ruchu
- Technologia 3D
- Kąty widzenia
- Granie na konsoli i PC
- System operacyjny, obsługa multimediów
- Jakość dźwięku
- Podsumowanie i ocena
Granie na konsoli i PC
Koniecznie kliknij i przeczytaj artykuł o dwóch sprawach: “Input Lag, chroma 4:4:4 – czy są istotne?” |
Input Lag
By aktywować tryb Gra, który zapewnia nam niski input lag, musimy udać się do zakładki specjalnych trybów obrazu:
Tu włączamy tryb gra.
Dzięki niemu opóźnienie staje się prawie niezauważalne. Wyniki jak w tabeli:
Konsola / PC | W jaki sposób dokonano pomiaru? | Wynik |
Pomiar za pomocą Leo Bodnar Lag Tester – odwzorowuje opóźnienie input lag podczas używania konsoli do gier | 20 ms | |
Całkowity czas upływający od kliknięcia myszą do reakcji na ekranie | 39 ms |
Widzimy, że input lag jest wręcz fenomenalny! 20 milisekund to wartość z którą nawet zawodowcy będą czuć się komfortowo. KS9500 zadowoli zarówno graczy konsolowych jak i komputerowych.
Współpraca z komputerem PC
Uzyskanie wyraźnych kolorowych czcionek nie stanowi najmniejszego problemu. By wyświetlić pełną chrome 4:4:4 wystarczy włączyć tylko funkcję “HDMI UHD Color”. Telewizor automatycznie przechodzi w tryb PC po wykryciu sygnału 3840x2160p60 z próbkowaniem 4:4:4 lub RGB.
Chroma 4:4:4 z włączonym HDMI UHD Color.
Nasz komputer bez problemu wykrył KS9500 i pozwolił ustawić rozdzielczość 4K w 60Hz. Oczywiście przez port HDMI 2.0a. Jak widać była także dostępna rozdzielczość 4096 x 2160
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980 przygotowany we współpracy z firmą HyperCube Stacje Graficzne. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska oraz PlayStation Polska |
(26160)