Home Jaki kupić telewizor? Jaki telewizor dla gracza? Przegląd wyświetlaczy 2016 do konsoli Ultra HD (4K, HDR, szeroka paleta barw)?
Jaki telewizor dla gracza? Przegląd wyświetlaczy 2016 do konsoli Ultra HD (4K, HDR, szeroka paleta barw)?

Jaki telewizor dla gracza? Przegląd wyświetlaczy 2016 do konsoli Ultra HD (4K, HDR, szeroka paleta barw)?

24.84K
0

Przedział cenowy: 2 000 – 5 000 zł

Samsung KU6000

Rozmiar: 40”, 43”, 50”, 55”, 60”, 65”, 70”,  Śr. HDR: 360 cd/m2, Odświeżanie: 60Hz Matryca: LCD VA, Cena: od 1948zł

samsung-ku6000

Jeden z bardziej podstawowych modeli Ultra HD firmy Samsung. Gracze powinni jednak zwrócić na niego uwagę ze względu na niskie wartości input lag we wszystkich trybach pomiarowych. Co prawda jasność HDR plasuje się na maksymalnie podstawowym poziomie to jednak będzie można odczuć, że w grze widać nieco więcej detali. Model oparty jest na systemie Tizen co daje mu spore możliwości multimedialne.

W przypadku współpracy z PC należy pamiętać, że tryb gra nie jest odpowiedni do używania z komputerem, bowiem nie pozwala uzyskać pełnej rozdzielczości barw (przy sygnale 4:4:4/RGB) przez co drobne kolorowe elementy są mniej czytelne. By telewizor działał jako pełnowartościowy monitor należy włączyć funkcję „UHD Color” (menu -> obraz -> opcje obrazu), a następnie oznaczyć dane wejście jako PC.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD tryb “Gra” 34 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR tryb “Gra” 34 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) tryb “PC” 47 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR tryb “Gra” 34 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR tryb “Gra” 34 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek tryb “Film” 123 ms

 

Philips PUS6561

Rozmiar: 49”, 55” Śr. HDR: 263 cd/m2, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD IPS, Cena: od 2940zł

philips-pus6561

Ciekawe propozycja dla osób chcących posiadać uniwersalny telewizor: do grania, sportu (120 Hz) oraz filmów a przy tym nie wydać zbyt wiele. Posiada podstawowe wsparcie dla Ultra HD. Ważną cechą w tej klasie jest natywna matryca 120Hz z której ucieszą się fani sportu. Telewizor oparty jest na systemie Android TV dającemu nieskończone możliwości multimedialne np. zaawansowane graficznie gry. Wisienką na torcie jest unikalny dla firmy Philips system podświetlenia Ambilight – 3 stronny w wypadku tego modelu.

W przypadku współpracy z PC, tryb gra nie jest odpowiedni do używania z komputerem, bowiem nie pozwala uzyskać pełnej rozdzielczości barw (przy sygnale 4:4:4/RGB) przez co drobne kolorowe elementy są mniej czytelne. By telewizor działał jako pełnowartościowy monitor należy użyć stylu aktywności „Komputer” (Obraz -> Zaawansowane -> Typ aktywności -> Komputer).

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD tryb “Gra” 35 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR
tryb „HDR-Gra”
35 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) aktywność “PC” 67 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR tryb “Gra” 62 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR tryb „HDR-Gra” 62 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek tryb “Kino” 47 ms

Pełny test dostępny tutaj.

Panasonic DX750

Rozmiar: 50”, 58”, 65” Śr. HDR: 490 cd/m2, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD VA, Cena: od 4598zł

dx750

Doskonały wybór dla gracza chcącego rozpocząć swoją przygodę z Ultra HD. Niezłe wsparcie dla technologii Ultra HD w tym dość wysoka średnia wartość efektu HDR w tej klasie cenowej. Właśnie ten element stawia DX750 w czołówce telewizorów dla gracza pod względem ceny do jakości. Jak wszystkie telewizory Panasonic z wyższej półki cechuje się wiernym oddaniem barw szczególnie po profesjonalnej kalibracji. Telewizor uniwersalny do grania, sportu (120Hz) i filmów.

By telewizor spisywał się jako monitor pod PC należy włączyć „Tryb Gra”. Dzięki niemu małe kolorowe czcionki będą czytelne jak na klasycznym monitorze komputerowym.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD tryb “Gra” 44 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR
tryb “Gra”
46 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) tryb “Gra” 55 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR tryb “Gra” 55 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR tryb „Gra” 55 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek tryb “Prawdziwe Kino” 106 ms

Pełny test dostępny tutaj.

Sony WD750

Rozmiar: 32”, 43” Odświeżanie: 60Hz Matryca: LCD VA, Cena: od 1730zł

sony-wd750

Podstawowy telewizor Full HD z oferty firmy Sony. Gracze powinni mieć go na uwadze ze względu na niską wartość input lag w trybie Full HD oraz niewielką cenę. Telewizor oferuje też niezły i kontrast co w tej półce cenowej nie jest takie oczywiste.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD tryb “Gra” 27 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR
tryb “Gra”
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) tryb “Gra” 27 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR tryb “Gra”
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR tryb „Gra”
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek tryb “Kino”

 

(24837)

0 0 głos
Article Rating
Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

276
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x