Home News Bethesda – szybkie podsumowanie konferencji E3 2018
Bethesda – szybkie podsumowanie konferencji E3 2018

Bethesda – szybkie podsumowanie konferencji E3 2018

211
0

Tej nocy o dość nieludzkiej porze 3:30 nad ranem miała miejsce konferencja firmy Bethesda. W jej trakcie poznaliśmy bliżej dwa niedawno zapowiedziane RAGE 2 oraz Fallout 76, a także szereg nowości, o których wcześniej nic nie wiedzieliśmy.

Na początek podamy listę najważniejszych ogłoszonych gier:

· RAGE 2

· Doom Eternal

· DLC do Prey: Mooncrash (teraz) oraz Typhoon Hunter (latem)

· Wolfenstein: Youngbloods

· The Elder Scrolls Blades (mobilny), The Elder Scrolls Legends, The Elder Scrolls 6

· Fallout 76

· Starfield

RAGE 2 jest wspólnym projektem Avalanche Studios, czyli autorów serii Just Cause i Mad Maxa, a także id software. Jest to kontynuacja FPS-a z otwartym światem z 2011 roku. Zaprezentowany materiał (z fazy pre-alpha) mocno podkreślał aspekt jazdy pojazdami, otwarty świat z pięknym otoczeniem, a także walkę przy użyciu wielu specjalnych mocy. Zapowiada się naprawdę spektakularny i rozbudowany tytuł, a cechować ma się błyskawiczną transformacją rozgrywki z fragmentów na drodze a strzelaniną. Gra ma ukazać się na wiosnę 2019.

Drugim istotnym punktem programu był Doom Eternal, czyli kontynuacja dobrze znanego rebootu serii z 2016. Jest on bezpośrednią kontynuacją, ma on przedstawiać piekło na Ziemi z dwukrotnie większym bestiariuszem. Ponadto, twórcy zapowiedzieli, że w grze znajdzie się bardzo wiele nowych elementów, a po raz pierwszy rozgrywkę ujrzymy w sierpniu na wydarzeniu Quake Con (początek 09.08.2018). W trakcie demonstracji na E3 pokazano jedynie wyreżyserowaną scenkę przerywnikową w formie montażu z tym samym industrialno-metalowo-elektronicznym montażem z jakiego zasłynął 2 lata temu Mick Gordon. Niemniej jednak, szykuje się murowany hit.

Pewną część konferencji poświęcono także zeszłorocznej hybrydzie FPS-RPG sci-fi czyli Prey. Studio Arkane teraz wprowadza opcję New Game Plus, a także tryb survival dodający mechanizmy takie jak system obrażeń indywidualnych części ciała (złamania albo krawienie) oraz inne „przeszkadzajki”. Story Mode natomiast sprawi, że rozgrywka stanie się łatwiejsza tak abyśmy właśnie mogli cieszyć się zgłębianiem historii. To jednak nie wszystko, od teraz dostępne jest także pierwsze rozszerzenie fabularne, Mooncrash. Ma być ono utrzymane w konwencji roguelite inspirowanej Darkest Dungeon, Rogue Legacy czy Risk of Rain a akcja rozgrywa się w bazie na księżycu w formie symulacji odtwarzającej wydarzenia. Naszym celem jest przeprowadzanie rekonstrukcji wydarzeń i wyciągnięcie wniosków na ich temat. Rozgrywka jest definiowana przez dynamiczną symulację otaczającego świata. Będziemy grać aż pięcioma postaciami, a każda odznacza się odrębnymi zdolnościami. Ponadto pod koniec lata ma ukazać się DLC Typhoon Hunter, nastawione na rozgrywkę sieciową, w którym wcielimy się w kosmitów zdolnych imitować otaczające nas obiekty, zwanych mimikami.

W kwestii Fallouta, dowiedzieliśmy się nieco więcej konkretów odnośnie Fallout 76. Przede wszystkim pokazano sporo właściwej rozgrywki, która faktycznie wygląda jak dotychczasowe bethesdowe Fallouty, z tym, że tym razem gra będzie społecznościowa i w świecie dzielonym z innymi graczami (około tuzina na serwer). Można będzie oczywiście grać samemu, ale Todd Howard (dyrektor kreatywny Bethesdy) zaręcza, że w gronie znajomych będzie jeszcze przyjemniej. Osobiście jestem zaciekawiony tytułem, gdyż moim zdaniem Bethesda potrafi kreować ciekawe światy do eksploracji, pełne losowych wydarzeń, a interakcja z ludźmi ten element losowości i nieprzewidywalności jeszcze pogłębi.

Bethesda

Wolfenstein: Youngblood to spin-off gier z BJ Blazkowiczem, w którym wcielimy się w duet jego córek, a gra mieć charakter kooperacyjny. Jest to ciekawa perspektywa, która wzbogaci do tej pory nastawione na single player gry Machine Games. Niestety nie pokazano rozgrywki, ale tytuł ukaże się w przyszłym roku.

W kwestii The Elder Scrolls, były trzy tytuły. Pierwszy z nich to FPP-RPG Blades przeznaczony na rynek mobilny, ponadto był też karciany The Elder Scrolls: Legends, który ma ukazać się także na Switcha, Xbox One oraz PS4, ale najwięcej emocji zgotował wstępnie jedynie zapowiedziany The Elder Scrolls 6, który ma ukazać się dopiero po Starfield (które także nieprędko się ukaże) i w zasadzie poza ultra-krótkim teaserem na razie nie dysponujemy żadnymi informacjami na temat samej gry.

Odnośnie wspomnianego wcześniej Starfield pokazano bardzo niewiele. Ma być to RPG na ogromną skalę osadzony w realiach science-fiction i prawdopodobnie z elementami świata połączonego. Bethesda traktuje Starfield jako sztandarowy tytuł aczkolwiek wygląda na to, że ukaże się dopiero w przyszłej generacji.

Bethesda ogólnie dostarczyła konferencję na ogromnym luzie, z dużym stopniem autoironii, jak choćby naśmiewając się z tego, że Skyrim jest tak wszechobecny, że brakuje go w lodówce. Miała ona lepsze i gorsze momenty i nie wszystko mogło do każdego przemówić, jak na przykład występ Andrew W.K., ale generalnie uważam ich konferencję za udaną.

(211)

Jakub Krawczyński Z wykształcenia anglista i pedagog - lubuje się w rąbniętej muzyce i alienujących filmach. Podobno zna się na grach i dlatego bezwstydnie przyznaje się do tego w notce o sobie, bo i tak ich nikt nie czyta.