Home Testy Konsole Jak badamy Input Lag w Ultra HD 4K HDR na przykładzie LG OLED E7
  Poprzedni film Jak działa Ultra HD 4K HDR w Gran Turismo Sport na PlayStation 4 Pro?
  Następny film Recenzja Crash Bandicoot N-Sane Trilogy

Jak badamy Input Lag w Ultra HD 4K HDR na przykładzie LG OLED E7

715
2

Nie tak dawno mieliśmy okazję testować doskonałego OLEDa od firmy LG – model E7. Telewizor szczyci się bardzo niską wartością Input Lag w każdym trybie gry, w szczególności Ultra HD 4K HDR. To natchnęło nas by pokazać Wam w jaki sposób dokonujemy pomiarów nie tylko w trybach Full HD ale jakże obecnie ważnym trybie Ultra HD. Dlaczego nie jest to takie proste? Odpowiedź znajdziecie w naszym wideo.

Dla przypomnienia rozdział z testu LG OLED E7:

Granie na konsoli i PC

LG E7 posiada dedykowane tryby „Gra” z krótkim input lag zarówno przy sygnale SDR jak i HDR.

Rodzaj sygnałuOpisUstawienia telewizoraWynik
[GRY] 1080pLag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HDtryb „Gra”21 ms
[GRY] 1080p + HDRLag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDRtryb „Gra”21 ms
[PC] 4K @ 4:4:4Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki)HDMI jako PC21 ms
[GRY] 4KLag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDRtryb „Gra”21 ms
[GRY] 4K + HDRLag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDRtryb „Gra”21 ms
[FILM] 4K + upłynniaczLag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatektryb „Kino”88 ms
Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie "Grafika"
Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) po oflagowaniu wejścia jako PC.

Jak widzimy w tabelce, opóźnienie sygnału jest tak samo niskie zarówno przy sygnale Full HD, jak i Ultra HD, bez względu na to czy podajemy także HDR, oraz szeroką paletę barw, czy nie. Wszyscy gracze powinni więc być w siódmym niebie! Tak krótki lag nie jest wyczuwalny wcale przez istotę ludzką. Dodatkowo, ciekawie prezentuje się też 88ms lag w trybie Kino, w którym użyty jest upłynniacz obrazu. Przy wyścigach samochodowych można użyć takiej konfiguracji, by uzyskać idealnie płynny i ostry ruch, aczkolwiek lekki lag będzie już odczuwalny.

Po podłączeniu komputera do telewizora, została rozpoznana także obsługa sygnału 120Hz w rozdzielczości 1920×1080. Po wybraniu jej, obraz był tak ostry jak po włączeniu upłynniacza (TruMotion), a jednocześnie miał równie krótki input lag co bez niego. To chyba wymarzona konfiguracja dla graczy pecetowych!

Nvidia SLINasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.

(715)

Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

Comment(2)

  1. O i to jest bardzo przydatny materiał. 

  2. Super materiał. Panowie redaktorzy, czy input lag w trybie 120hz w 1080p nie będzie mniejszy niż przy 60hz? Czy skalowanie do 4K go zwiększy?