kuku07 2 Napisano 8 Lutego 7 minut temu, DrVanSteiner napisał: @kuku07 serio? Oczekujesz uznania reklamacji za fizyczne zdarcie powłoki? Miałem S95B, teraz S90C i czyszczę mikrofibrą + wodą kranową i nic nie mam przebarwionego, ani tym bardziej zdartego. Nie wiem jak Ty czyściłeś, że uszkodziłeś powłokę. I czy to Samsung, czy Sony, czy LG, czy Panasonic nikt nie uwzględnia reklamacji z powodu fizycznego uszkodzenia. Gratuluję. Może się umówimy i pokażesz mi jak czyścisz tą powłokę, oczywiście zapłacę za dojazd i poświęcony czas, cenę ostatecznie dogadamy, co Ty na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregory-86 243 Napisano 8 Lutego Tym fachowca z Samsunga proponowałam a była taka możliwość że zrobię odcisk palca na niedotkniętym fragmencie matrycy a oni ją wyczyszczą. Odpowiedz prosta my nie świadczymy takich usług. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grundig 534 Napisano 8 Lutego (edytowane) Na avforums jest dużo przykładów wadliwych paneli samsunga z filtrem antyrefleksyjnym.Powłoka antyrefleksyjna jest wadliwa, ulega uszkodzeniu. Zdjęcie z avforums.Można tylko współczuć klientom którzy kupili telewizory z tego typu panelem.Trzeba kupić telewizor z panelem LG bez filtra antyrefleksyjnego. Zdecydowanie nie polecać samsunga. Edytowane 8 Lutego przez grundig 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SAM41 103 Napisano 8 Lutego @grundig10/10 kumpel kupił ten pożal się Boże galaxy s24 ultra od Samsunga zleciał mu z biurka i pękła matryca mówił ostatni raz wcześniej miał telefony od Apple i ramka cała poobijana ale wyświetlacz lekkie rysy jedynie miał także ja produktów Samsunga też polecić nie mogę a ich wyniki w testach to sobie mogą o ludzie niedoświadczeni opierać nie ja 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qazar 384 Napisano 9 Lutego 16 godzin temu, kuku07 napisał: Gratuluję. Może się umówimy i pokażesz mi jak czyścisz tą powłokę, oczywiście zapłacę za dojazd i poświęcony czas, cenę ostatecznie dogadamy, co Ty na to? W wodę kranową to i ja nie wierzę, ale z wodą destylowaną w takim S95C czy tragicznym Philips Evnia QD-OLED mogę się założyć 🙂 Niemniej jednak sony A95L nawet destylowaną wodą boję się myć, bo się wypina na klienta 😁 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SAM41 103 Napisano 9 Lutego 21 minut temu, qazar napisał: W wodę kranową to i ja nie wierzę, ale z wodą destylowaną w takim S95C czy tragicznym Philips Evnia QD-OLED mogę się założyć 🙂 Niemniej jednak sony A95L nawet destylowaną wodą boję się myć, bo się wypina na klienta 😁 twierdził że od potu a serwis twierdzi ze zalane i odpłatna naprawa w stanach znajomy utopił na deszczu słuchawki dal do serwisu i mu wymienili także to nie wina producenta tylko podejścia serwisu jakie mają wytyczne a jak już wspominano tysiące razy samsung traktuje czyszczenie jako winę użytkownika więc rozwiązanie proste idę do sklepu oglądam telewizory patrzę Philips outam qd OLED sprzedawca tak więc pytanie a macie coś z matrycą od Lg tak mamy ten model a to poproszę proste ja nie rozumiem po co się spinać i udowadniać samsungowi Sony philipsowi itp ze wielbłądami nie jesteśmy wystarczy nie kupować i tyle jak Lg spierd.. jak Samsung matryce to też będę omijał szerokim łukiem dla mnie i chyba wszystkich nie będących fanboy Samsunga wiadoma sprawa że coś z tą matrycą jest nie tak Samsung oczywiście nie przyzna się do błędów a serwisanci wiadoma sprawa wytyczne korpo wina użytkownika i tyle można by cały potop napisać i tak to nic nie zmieni oni tak czytają to co wy piszecie jak prezydent opinie ministra przed podjęciem decyzji o ułaskawieniu byłych posłów PiS 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1992 66 Napisano 9 Lutego Nie wiem jak jest w USA ale we Francji, to jeżeli masz problem z tym czyszczeniem, a serwis nie potrafi naprawić to tv oddajesz to sklepu. Bierzesz z półki co tam ci odpowiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 9 Lutego W Polsce kultura obslugi klienta ma 20 lat. W USA czy w Europie Zachodniej ze 100. Stad roznica. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1992 66 Napisano 10 Lutego Mnie interesuje też dlaczego każdy chwali. HDTV również. A nie ostrzega klienta o tym że mogą pojawić się problemy z czyszczeniem. Może ktoś z HDTV odpowie na to pytanie. Dla mnie ostrzeganie byłoby uczciwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grundig 534 Napisano 10 Lutego (edytowane) Jest jeszcze jeden problem z filtrem antyrefleksyjnym w telewizorach OLED z panelem Samsunga. W linku dwa komentarze ,jedna osoba czyściła ekran OLED wodą, druga osoba spirytusem i zeszła powłoka antyrefleksyjna. OLED https://eu.community.samsung.com/t5/tv/anti-glare-coating-off-oled-tv-55s90c/td-p/8676713 Jak wygląda ten problem( tęczowe odbicia) w QLED SAMSUNG https://www.avsforum.com/threads/samsung-65-qn90b-vs-s95b-for-bright-rooms-reflections-and-glare.3259534/?nested_view=1&sortby=oldest https://eu.community.samsung.com/t5/tv/anti-glare-screen-problem-ceiling-light-reflections/td-p/1559374/page/3 Edytowane 10 Lutego przez grundig Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 10 Lutego to co pisze oficjalnie samsung też nie do końca się sprawdza, niebieski odcień w miejscu czyszczenia jest widoczny jeśli pada na ekran słońce, natomiast to nie ma wpływu na redukcję odbić https://innovate.samsungdisplay.com/blog/how-to-clean-a-qd-oled-or-an-oled-screen/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1992 66 Napisano 14 Lutego Czy z technicznego punktu widzenia jest możliwość aby pod matrycą oleda pojawiły się robaki. Chodzi np. O mikromuszki pojawiające się wokół roślin a w nocy tv. Wiem że w przypadku matryc LCD była taka możliwość ale czy w przypadku konstrukcji oleda jest taka możliwość. Gościu który kupił ode mnie ten nieszczęsny model twierdzi, że coś mu tam wlazło a samsung nie chce naprawić i żebym ja to naprawiał z rękojmi. Twierdzi, że technicy Samsunga powiedzieli mu że samsung nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez owady i zwierzęta, bo to siła wyższa na która producent nie ma wpływu. 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ebola1972 37 Napisano 14 Lutego Jak masz jakieś zdjęcia tych mikromuszek pod matrycą oled to wklej na forum. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1992 66 Napisano 15 Lutego Gadał mi o tym. Zdjęć nie przesłał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grundig 534 Napisano 15 Lutego (edytowane) W lcd taka usterka jest możliwa..Widziałem takie uszkodzenia na linii montażowej w fabryce telewizorów. W OLED jeszcze takiej usterki nie widziałem.W internecie są zdjęcia i filmy z robakami pod matryca lcd..Przykład.Pod matrcą jest polaryzator i podświetlenie, mały robak może tam wejść i będzie widoczny Edytowane 15 Lutego przez grundig 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ebola1972 37 Napisano 15 Lutego Gadał mi o tym. Zdjęć nie przesłał. To srał go pies. Cwaniaczek coś kombinuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 691 Napisano 16 Lutego W dniu 14.02.2024 o 09:15, Michal1992 napisał: Czy z technicznego punktu widzenia jest możliwość aby pod matrycą oleda pojawiły się robaki. Chodzi np. O mikromuszki pojawiające się wokół roślin a w nocy tv. Wiem że w przypadku matryc LCD była taka możliwość ale czy w przypadku konstrukcji oleda jest taka możliwość. Gościu który kupił ode mnie ten nieszczęsny model twierdzi, że coś mu tam wlazło a samsung nie chce naprawić i żebym ja to naprawiał z rękojmi. Twierdzi, że technicy Samsunga powiedzieli mu że samsung nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez owady i zwierzęta, bo to siła wyższa na która producent nie ma wpływu. A rękojmia obowiązuje w wypadku sprzedaży przez osobę prywatna? Czemu masz mu naprawiać, to „jego mikromuszki” jak coś, zgoda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregory-86 243 Napisano 16 Lutego Oczywiście, że obowiązuje zgodnie z art. 556 kodeksu cywilnego. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę (rękojmia). W uchwale z 21 marca 1977 III CZP 11/77 Sąd Najwyższy wyjaśnił, że odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne rzeczy sprzedanej odnosi się także do rzeczy używanych, nie obejmuje ona jednakże odpowiedzialności za takie zmniejszenie wartości lub użyteczności rzeczy, które jest normalnym następstwem jej prawidłowego używania. Z kolei z art. 558 § 1 wynika, że Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Zatem aby ustrzec się odpowiedzialności z rękojmi należałoby ja ograniczyć lub wyłączyć w drodze umowy między stronami. Pytanie jest żle postawione. Nie chodzi o to czy obowiązuje, bo jeśli nie ma umowy wyłączającej lub ograniczącej to oczywiście, ze tak. Tylko czy te mikromuszki to jest wada fizyczna produktu za które ponosi odpowiedzialność. I czy jest to to udowodnienia w sądzie. ja zawsze podkreślam. Gwarancja nie ma znaczenia. Najlepsza, najbardziej korzystna z punktu widzenia prawa jest rękojmia. I tylko na niej należy opierać żądania. Gorzej jeśli kupiliśmy produkt w firmie krzak, to wtedy lepiej dochodzić roszczeń od producenta. Bo co z tego że w sądzie wygramy, skoro komornik „nie ściągnie” Gwarancja jest dobrowolna. W gwarancji można sobie określić termin np. 1 roku jak w przypadku produktów firmy Apple, czy 6 miesięcznych w przypadku np. Kabli USB C wielu producentów. Co nie oznacza, że jeżeli taki iPhone przestanie działać w 15 roku nic nie zrobimy. Oczywiście z gwarancji nic bo ona jest dobrowolna i termin upłynał, natomiast z rękojmi możemy pociągnąć sprzedawcę. Dlatego jeśli usłyszycie w sklepie że np. Firma x daje na kable 6 miesięcy gwarancji - to nie rezygnujcie tylko od razu wyskakujecie z formułką OK, ale ja zgłaszam roszczenie z rękojmi. A nawet od razu zgłaszajcie z rękojmi. Ja tak zrobiłem z s95b. Pierwsze roszczenie z rękojmi. Sprzedawca wymienia matrycę i płytę główną. Palec plama i kolejne zgłoszenie - odstąpienie od umowy. Żądanie zwrotu ceny. W gwarancji nie miałbym takich uprawnień. Chyba, ze z dokumentu gwarancyjnego by to wynikało. Nigdy nie czytałem gwarancji firmy Apple. Ale kiedy utopiłem airpodsy w morzu śródziemnym i przestały działać to firma wymieniła mi je od ręki. Pomimo, że teoretycznie była to moja wina. Tyle, że nie ma co porównywać polityki firmy Apple to Samsunga, który z uporem maniaka twierdzi „uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika” Mimo tego że określenie uszkodzenie mechaniczne jest wątpliwe prawnie i wielokrotnie zwracał na to uwagę UOKiK i Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumenta w Warszawie w licznych orzeczeniach. Samsung napewno te orzeczenia zna i o nich słyszał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ebola1972 37 Napisano 16 Lutego Nie widzę problemu, żeby kupującemu przekazać wszelkie dokumenty związane z zakupem tv. Jak chce z rękojmi skorzystać to niech idzie z dokumentami do sklepu. Tylko po co męczy sprzedającego?. Przecież kupił tv używany, zapewne z dużą bonifikatą co do ceny nowego. I skąd wiadomo, że to muszka. Zdjęć nie dał. Może pojedyńczy piksel, którego gwarancja nie obejmuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 691 Napisano 17 Lutego Tylko pytanie czy sprzedawca w rozumieniu ustawy to także osoba prywatna,czy tylko przedsiębiorca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregory-86 243 Napisano 17 Lutego Podmiotem występującym w umowie sprzedaży może być każdy podmiot prawa cywilnego (osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną, tzw. ułomna osoba prawna). Jeżeli ustawodawca chciałby ograniczyć się tylko do przedsiębiorcy, to posłużył by się pojęcie przedsiębiorca a nie sprzedawca. Dodatkowo jeśli by to zrobił - widzę 2 problemy. Po pierwsze przepisy kc regulowałyby tylko sprzedaż na linii przedsiębiorca - konsument. Brak byłoby zatem uregulowań dotyczących sprzedaży pomiędzy 2 osobami fizycznymi. Co zatem robić, jeśli zakupiony z drugiej ręki samochód miałby liczne wady ukryte. Nic nie można byłoby zrobić. Bo brak prawnych uregulowań tych kwestii Zatem należy wyprowadzić wniosek że prawodawca w przepisach dotyczących umowy sprzedaży nie ograniczył się tylko do umowy zawieranej między przedsiębiorcą i konsumentem. Byłoby to nielogiczne i bardzo karkołomne. Na marginesie ilekroć w ustawie jest mowa o przedsiębiorcy - ustawodawca posługuje się tym pojęciem. Tutaj tak nie jest zatem przepisy o sprzedaży stosuje się do wszystkich osób zarówno fizycznych jak i prawnych. ebola1972 jeśli kupił na paragon to ok, można próbować. Choć jeśli dojdzie do sprawy sądowej to nie będzie odpowiadał pierwotny sprzedawca np. Elektromarket tylko osoba która sprzedała. Można to łatwo wykazać przed sądem. Jeśli pozwany elektromarket będzie chciał uwolnić się od odpowiedzialności to wystarczy że przedłoży informację od Samsunga, że towar był pierwotnie na kogo innego zarejestrowany. Sąd pozew - oddali, obciąży kosztami i tyle zyska. Dlatego zawierając umowę kupna sprzedaży rzeczy używanych należy sobie wyłączyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Oczywiście nie obowiązuje to w przypadku rzeczy których wady sprzedawca podstępnie zataił. Moi znajomi czasami nawet mówią jest tyle problemów natury cywilnej z umowami sprzedaży i tyle pułapek że na wole to oddać rodzinie niż bawić się w sprzedaż gdzieś na olx czy allegro. Bo jeśli ktoś jest świadomy to mogę mieć problem. Nawet jeśli wyłączę rękojmię, to i tak potem będzie konieczność wykazywania że ta wada nie była podstępnie zatajona. Kumpel ostatnio do mnie mówił nawet jako radca prawy dr nauk prawnych, specjalista z zakresu prawa cywilnego, znając liczne judykaty (orzeczenia sądowe) nic nie sprzedaję bo mi się zwyczajnie nie chce po sądach latać. Wolę używać do końca aż wyzionie ducha lub ewentualnie oddać rodzinie niż bawić się w sprzedaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1992 66 Napisano 26 Lutego S95d ma nową powłokę. Mat. Ciekawe czy wyeliminowali problemy poprzedników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregory-86 243 Napisano 29 Lutego Jeśli chodzi ci o czyszczenie to powiem tak wujek ma the frame i tam jest mat. Zero problemów z czyszczeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Usl 215 Napisano 1 Marca (edytowane) W dniu 29.02.2024 o 17:00, Gregory-86 napisał: Jeśli chodzi ci o czyszczenie to powiem tak wujek ma the frame i tam jest mat. Zero problemów z czyszczeniem. Nie wiem, czy zauważyłeś, ale mowa o oled 😅 No, ale co się dziwić po kimś kto się katuje na marnych WEB-ach i jeszcze za to płaci 🤣 I to na zniebieszczonym, ściemniającym się soniaczu ze zwalonym dv 🤭 W dniu 26.02.2024 o 11:03, Michal1992 napisał: S95d ma nową powłokę. Mat. Ciekawe czy wyeliminowali problemy poprzedników. Mat w oled? 😺 Za takie coś powinni wsadzać do więzienia 😂 LMAO W dniu 9.02.2024 o 11:54, qazar napisał: Niemniej jednak sony A95L nawet destylowaną wodą boję się myć, bo się wypina na klienta 😁 No tak, lepiej u🤬ny tv mieć 😁 Brawo ty 😏 Edytowane 1 Marca przez Usl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pionier123 19 Napisano 2 Marca Wrócił@UslZaczyna się, kupuję popcorn... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach