klaus71 1 699 Napisano 3 Marca 2021 czy jest jakaś opcja by można żądać zwrotu kasy za zakup (u mnie notebook) bo sprzęt ma wadę która objawiła się 2 tygodnie po zakupie (przestał działać dzwięk)? czy muszą być 2 naprawy na rękojmię by żądać zwrotu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 4 Marca 2021 9 godzin temu, klaus71 napisał: czy jest jakaś opcja by można żądać zwrotu kasy za zakup (u mnie notebook) bo sprzęt ma wadę która objawiła się 2 tygodnie po zakupie (przestał działać dzwięk)? czy muszą być 2 naprawy na rękojmię by żądać zwrotu? od samego początku możesz żądać zwrotu kasy. Ale za pierwszym razem 99% sprzedawców zaproponuje wymianę albo naprawę, bo ustawowo mogą a nie chcą stracić marży którą zarobili na Tobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pebe86 67 Napisano 4 Marca 2021 Trochę zboczę z tematu, ale uznałem że może się to niektórym przydać - otóż od tego roku zmieniło się prawo, i jeśli kupujecie jakiś produkt na firmę, na FV, a ten produkt nie jest BEZPOŚREDNIO związany z wykonywaną działalnością, to macie pełne prawo do rękojmi, takie jak klient indywidualny. O tym, co jest bezpośrednio związane z działalnością, a co nie, weryfikuje się na podstawie PKD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 4 Marca 2021 1 minutę temu, pebe86 napisał: Trochę zboczę z tematu, ale uznałem że może się to niektórym przydać - otóż od tego roku zmieniło się prawo, i jeśli kupujecie jakiś produkt na firmę, na FV, a ten produkt nie jest BEZPOŚREDNIO związany z wykonywaną działalnością, to macie pełne prawo do rękojmi, takie jak klient indywidualny. O tym, co jest bezpośrednio związane z działalnością, a co nie, weryfikuje się na podstawie PKD. Tak kolego masz 100% racji zmiana od tego roku 🙂 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartolini123 1 Napisano 11 Maja 2022 Hej, zauważyłem na swoim 2 miesięcznym OLEDzie od LG takie jasne pasy + 1 świecący punkt. Telewizor kupowany w media markt. Lepiej się bawić ze sklepem w rękojmię czy uderzać od razu do LG? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piecyk8 1 Napisano 13 Maja 2022 (edytowane) Jak długo w przeliczeniu na godziny używasz swojgo oleda? Jaki dokładnie jest to model i rozmiar? Generalnie wszystkie oledy od LG mają mniejszy bądź większy problem z tzw. vertical bandingiem zaraz po wyjęciu z pudełka, przeważnie problem jest większy przy matrycach 65 calowych. Zanim zaczniesz wzywać technika, zanosić do sklepu itd, to daj popracować oledowi jakiś czas bardziej intensywnie niż zazwyczaj, naprzemiennie przy materiale HDR i SDR. Nie wyłączaj też telewizora z gniazdka, jeżeli system wykryje, że telewizor pracował min. 4h w ciągu, to po wyłączeniu tv z pilota załączy się automatyczne, 7 minutowe odświeżanie pikseli. Po paru takich zabiegach banding i nierówne podświetlenie powinno w większości zniknąć. Możesz oczywiście od razu powoływać się na rękojmie i zwracać/zamienić na inny egzemplarz, ale możesz być prawie pewien, że przy kolejnym egzemplarzu będziesz mieć podobny efekt przy pierwszym odpaleniu. Ja byłem przerażony jak bardzo źle wyglądało to u mnie na 5% szarej planszy, ale wystarczyło odpalić pełną kompensację pikseli trwającą +/- godzinę czasu i efekt ten zniknął niemalże do 0. Poniżej foto jak to u mnie wyglądało przed i po: Aktualnie po ponad miesięcznym użytkowaniu i 10-20 sesjach krótkiego, automatycznego kompsenowania nierównego podświetlenia pikseli, nawet na zdjęciu przy zwiększonej ekspozycji trudno zauważyć efekt vertical bandingu. Jeżeli jednak w twoim przypadku telewizor był bez przerwy normalnie użytkowany od tych dwóch miesięcy, to spróbuj może wymusić z ustawień pełne odświeżanie pikseli i dopiero wtedy przy braku poprawy dzwoń do serwisu LG. Edytowane 13 Maja 2022 przez Piecyk8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvalery 180 Napisano 13 Maja 2022 47 minut temu, Piecyk8 napisał: Jak długo w przeliczeniu na godziny używasz swojgo oleda? Jaki dokładnie jest to model i rozmiar? Generalnie wszystkie oledy od LG mają mniejszy bądź większy problem z tzw. vertical bandingiem zaraz po wyjęciu z pudełka, przeważnie problem jest większy przy matrycach 65 calowych. Zanim zaczniesz wzywać technika, zanosić do sklepu itd, to daj popracować oledowi jakiś czas bardziej intensywnie niż zazwyczaj, naprzemiennie przy materiale HDR i SDR. Nie wyłączaj też telewizora z gniazdka, jeżeli system wykryje, że telewizor pracował min. 4h w ciągu, to po wyłączeniu tv z pilota załączy się automatyczne, 7 minutowe odświeżanie pikseli. Po paru takich zabiegach banding i nierówne podświetlenie powinno w większości zniknąć. Możesz oczywiście od razu powoływać się na rękojmie i zwracać/zamienić na inny egzemplarz, ale możesz być prawie pewien, że przy kolejnym egzemplarzu będziesz mieć podobny efekt przy pierwszym odpaleniu. Ja byłem przerażony jak bardzo źle wyglądało to u mnie na 5% szarej planszy, ale wystarczyło odpalić pełną kompensację pikseli trwającą +/- godzinę czasu i efekt ten zniknął niemalże do 0. Poniżej foto jak to u mnie wyglądało przed i po: Aktualnie po ponad miesięcznym użytkowaniu i 10-20 sesjach krótkiego, automatycznego kompsenowania nierównego podświetlenia pikseli, nawet na zdjęciu przy zwiększonej ekspozycji trudno zauważyć efekt vertical bandingu. Jeżeli jednak w twoim przypadku telewizor był bez przerwy normalnie użytkowany od tych dwóch miesięcy, to spróbuj może wymusić z ustawień pełne odświeżanie pikseli i dopiero wtedy przy braku poprawy dzwoń do serwisu LG. Zarąbiście Ci pomogło 🙈. Pixel refresh stosuje się w ostateczności, ale jak ktoś chce niszczyć matrycę to jego sprawa. 😂😂😂 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartolini123 1 Napisano 13 Maja 2022 1 godzinę temu, Piecyk8 napisał: Jak długo w przeliczeniu na godziny używasz swojgo oleda? Jaki dokładnie jest to model i rozmiar? Generalnie wszystkie oledy od LG mają mniejszy bądź większy problem z tzw. vertical bandingiem zaraz po wyjęciu z pudełka, przeważnie problem jest większy przy matrycach 65 calowych. Zanim zaczniesz wzywać technika, zanosić do sklepu itd, to daj popracować oledowi jakiś czas bardziej intensywnie niż zazwyczaj, naprzemiennie przy materiale HDR i SDR. Nie wyłączaj też telewizora z gniazdka, jeżeli system wykryje, że telewizor pracował min. 4h w ciągu, to po wyłączeniu tv z pilota załączy się automatyczne, 7 minutowe odświeżanie pikseli. Po paru takich zabiegach banding i nierówne podświetlenie powinno w większości zniknąć. Możesz oczywiście od razu powoływać się na rękojmie i zwracać/zamienić na inny egzemplarz, ale możesz być prawie pewien, że przy kolejnym egzemplarzu będziesz mieć podobny efekt przy pierwszym odpaleniu. Ja byłem przerażony jak bardzo źle wyglądało to u mnie na 5% szarej planszy, ale wystarczyło odpalić pełną kompensację pikseli trwającą +/- godzinę czasu i efekt ten zniknął niemalże do 0. Poniżej foto jak to u mnie wyglądało przed i po: Aktualnie po ponad miesięcznym użytkowaniu i 10-20 sesjach krótkiego, automatycznego kompsenowania nierównego podświetlenia pikseli, nawet na zdjęciu przy zwiększonej ekspozycji trudno zauważyć efekt vertical bandingu. Jeżeli jednak w twoim przypadku telewizor był bez przerwy normalnie użytkowany od tych dwóch miesięcy, to spróbuj może wymusić z ustawień pełne odświeżanie pikseli i dopiero wtedy przy braku poprawy dzwoń do serwisu LG. Spokojnie kilkadziesiąt godzin jest od tego czasu. Aktualnie zastanawiam się czy po prostu go nie zwrócić i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piecyk8 1 Napisano 16 Maja 2022 On 5/13/2022 at 10:06 AM, vvalery said: Zarąbiście Ci pomogło 🙈. Pixel refresh stosuje się w ostateczności, ale jak ktoś chce niszczyć matrycę to jego sprawa. 😂😂😂 Polecam zapoznać się z testem wypaleń oledów wykonanym przez serwis Rtings. Trzeba naprawdę wielu sesji z odświeżaniem pikseli(i tych krótkich i pełnych), aby jakkolwiek poważnie odbiło się to na jasności matrycy i gamucie Co więcej, oledy potrafiły osiągać na przestrzeni testu swój peak wydajnościowy w okolicach 1000h pracy i... 4000h. Tak więc bez konkretnych przykładów "uszkodzeń" matrycy spowodowanymi odświeżeniami pikseli wchodzić w dalszą dyskusję nie będę . Oczywiście zawsze mogłem bawić się w wielokrotne wymianki sprzętu ze sklepem aż trafiłbym na jak najlepszą sztukę, ale po co? Szanuję swój czas i wolałem poradzić sobie w miarę możliwości samodzielnie. Problem z pasami zniknął(to co widzisz na zdjęciu wyglądało na żywo dużo lepiej), a jeżeli cokolwiek zacznie się dziać, to mam jeszcze prawie 2 pełne lata gwarancji... Nie ma co się od razu źle nastawiać i zakładać najgorsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_luk 45 Napisano 18 Maja 2022 W dniu 13.05.2022 o 10:57, Bartolini123 napisał: Spokojnie kilkadziesiąt godzin jest od tego czasu. Aktualnie zastanawiam się czy po prostu go nie zwrócić i tyle. To lepiej z rękojmi. Też reklamowałem CX w media markt. Uznali mi i była opcja wymiany matrycy albo nowy tv i wymienili mi na C1, bo CX już nie było. W CX miałem banding i krawędzie jaśniej świeciły. W C1 mam z lewej strony ekranu obszar pionowy przy lewej krawędzi, może jakieś 1/5 ekranu, gdzie barwy zmieniają mi delikatnie odcień. Np. na żółtej planszy jest tam bardziej pomarańczowo. Będę chciał reklamować niedługo drugi raz z rękojmi i tym razem będę żądał zwrotu kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartolini123 1 Napisano 18 Maja 2022 45 minut temu, mati_luk napisał: To lepiej z rękojmi. Też reklamowałem CX w media markt. Uznali mi i była opcja wymiany matrycy albo nowy tv i wymienili mi na C1, bo CX już nie było. W CX miałem banding i krawędzie jaśniej świeciły. W C1 mam z lewej strony ekranu obszar pionowy przy lewej krawędzi, może jakieś 1/5 ekranu, gdzie barwy zmieniają mi delikatnie odcień. Np. na żółtej planszy jest tam bardziej pomarańczowo. Będę chciał reklamować niedługo drugi raz z rękojmi i tym razem będę żądał zwrotu kasy. Udało się na szczęście zwrócić w tym ****** sklepie 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_luk 45 Napisano 19 Maja 2022 A to już w ogóle super :) Próbujesz dalej z LG, czy inna marka teraz na celowniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartolini123 1 Napisano 19 Maja 2022 44 minuty temu, mati_luk napisał: A to już w ogóle super Próbujesz dalej z LG, czy inna marka teraz na celowniku? Szczerze to sam nie wiem bo ogólnie byłem zadowolony z tego B1 tylko odczuwałem dziwne zmęczenie oczu nawet po godzinnych sesjach. No i przy wyłączonym HDR albo tam gdzie dana treść go nie obsługuje, nie ma efektu prawdziwej czerni i jest zdecydowanie gorszy kontrast, dziwne. Zastanawiam się nad powrotem do LCD i Samsungiem Q80A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_luk 45 Napisano 19 Maja 2022 Ja też przy niektórych treściach na C1 odczuwam dyskomfort. Gubi detale w ciemnych obszarach i mocno podbija biele. Trochę takie skrajności. Myślę o Sony A80J, albo tegorocznym A80K. Tam kolory i cała reszta jakoś bardziej przyjemna dla oka. O ile oczywiście mi uznają reklamacje i zwrócą kasę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartolini123 1 Napisano 19 Maja 2022 5 minut temu, mati_luk napisał: Ja też przy niektórych treściach na C1 odczuwam dyskomfort. Gubi detale w ciemnych obszarach i mocno podbija biele. Trochę takie skrajności. Myślę o Sony A80J, albo tegorocznym A80K. Tam kolory i cała reszta jakoś bardziej przyjemna dla oka. O ile oczywiście mi uznają reklamacje i zwrócą kasę Jak OLED to tylko LG bo tam uznają wypalenia na gwarancji.. Ale tak jak mówiłem, na ta chwilę wróciłbym do dobrego LCD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvalery 180 Napisano 19 Maja 2022 2 minuty temu, Bartolini123 napisał: Jak OLED to tylko LG bo tam uznają wypalenia na gwarancji.. Ale tak jak mówiłem, na ta chwilę wróciłbym do dobrego LCD Bo Sony się nie wypala. Trzeba być kompletnym dyletantem, żeby wypalić obecny oled. 🙈 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_luk 45 Napisano 19 Maja 2022 Nie oglądam kanałów informacyjnych, na konsoli gram bardzo rzadko. Więc tutaj nie widzę raczej problemów. Użytkuję tak prawie rok LG C1 i żadnych śladów nie ma na matrycy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 688 Napisano 19 Maja 2022 6 godzin temu, vvalery napisał: Bo Sony się nie wypala. Trzeba być kompletnym dyletantem, żeby wypalić obecny oled. 🙈 Oj chyba niekoniecznie, nie wchodząc w szczegóły przypomnę, że naszemu koledze z forum „udało się” wypalić Sony, ale w lcd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvalery 180 Napisano 10 Czerwca 2022 W dniu 19.05.2022 o 17:02, Xisiek napisał: Oj chyba niekoniecznie, nie wchodząc w szczegóły przypomnę, że naszemu koledze z forum „udało się” wypalić Sony, ale w lcd. Jaki to jest procent ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 688 Napisano 10 Czerwca 2022 7 godzin temu, vvalery napisał: Jaki to jest procent ? Nikt nie wie i się nie dowiemy, bo nikt takich statystyk nie prowadzi, a jeśli prowadzi (producent obsługując reklamacje ma komplet danych) to ich nigdy nie ujawni publicznie. Co swoją droga byłoby na wyraz ciekawe ☺️ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin255 4 Napisano 4 Sierpnia 2023 OLED55C9PLA po roku lg wymieniło matrycę, bo się wypaliła , minęło kolejne 2 lata i w rogu pojawiły się martwe piksele . Na szczęście mam ubezpieczenie , ubezpieczenie uznaje i wymienia panel w autoryzowanym przez LG serwisie . Wszystko ok do momentu pytania kto jest gwarantem na nową matrycę i tuuuu nikt . Ubezpieczyciel daje łaskawie 90 dni , LG nie uznaje i nie przyznaje się do matrycy . Jak to wg. was wygląda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Usl 215 Napisano 4 Sierpnia 2023 W jakim rogu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek-tychy 4 Napisano 5 Sierpnia 2023 (edytowane) W dniu 2.01.2021 o 14:08, klaus71 napisał: no nie do końca - teoretycznie masz rok na zgłoszenie usterki od czasu zauważenia - a chodzi pewnie o to że jak usterka wystąpiła w pierwszym roku to na sprzedawcy ciązy dowód udowodnienia że to nie z jego winy usterka,w drugim roku jak sklep oporny to może wymagać ekspertyzy od ciebie Nie do końca tak jest. Jeśli w okresie do roku (wcześniej było 6 miesięcy) pojawiła się usterka to zachodzi domniemanie że istniała ona w momencie zakupu. Wtedy jest najlepiej zgłosić od razu choć według przepisów masz rok na zgłoszenie wady od momentu jej zauważenia. Sam trafiłem na bubla który dwukrotnie zamieniano mi na nowy (ta sama usterka) Za kolejnym razem wziąłem kasę z powrotem nikt mi nie jęczał dlaczego. Edytowane 5 Sierpnia 2023 przez witek-tychy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach