Skocz do zawartości
Yuppies

Rękojmia czy Gwarancja? LG Oled

Rekomendowane odpowiedzi

czy jest jakaś opcja by można żądać zwrotu kasy za zakup (u mnie notebook) bo sprzęt ma wadę która objawiła się 2 tygodnie po zakupie (przestał działać dzwięk)?

czy muszą być 2 naprawy na rękojmię by żądać zwrotu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, klaus71 napisał:

czy jest jakaś opcja by można żądać zwrotu kasy za zakup (u mnie notebook) bo sprzęt ma wadę która objawiła się 2 tygodnie po zakupie (przestał działać dzwięk)?

czy muszą być 2 naprawy na rękojmię by żądać zwrotu?

od samego początku możesz żądać zwrotu kasy. Ale za pierwszym razem 99% sprzedawców zaproponuje wymianę albo naprawę, bo ustawowo mogą a nie chcą stracić marży którą zarobili na Tobie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę zboczę z tematu, ale uznałem że może się to niektórym przydać - otóż od tego roku zmieniło się prawo, i jeśli kupujecie jakiś produkt na firmę, na FV, a ten produkt nie jest BEZPOŚREDNIO związany z wykonywaną działalnością, to macie pełne prawo do rękojmi, takie jak klient indywidualny. 

O tym, co jest bezpośrednio związane z działalnością, a co nie, weryfikuje się na podstawie PKD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pebe86 napisał:

Trochę zboczę z tematu, ale uznałem że może się to niektórym przydać - otóż od tego roku zmieniło się prawo, i jeśli kupujecie jakiś produkt na firmę, na FV, a ten produkt nie jest BEZPOŚREDNIO związany z wykonywaną działalnością, to macie pełne prawo do rękojmi, takie jak klient indywidualny. 

O tym, co jest bezpośrednio związane z działalnością, a co nie, weryfikuje się na podstawie PKD.

Tak kolego masz 100% racji zmiana od tego roku 🙂 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, zauważyłem na swoim 2 miesięcznym OLEDzie od LG takie jasne pasy  + 1 świecący punkt. Telewizor kupowany w media markt. Lepiej się bawić ze sklepem w rękojmię czy uderzać od razu do LG?

 

Pozdrawiam

20220506_134140.jpg

20220423_130505.jpg

20220506_134109.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak długo w przeliczeniu na godziny używasz swojgo oleda? Jaki dokładnie jest to model i rozmiar?

Generalnie wszystkie oledy od LG mają mniejszy bądź większy problem z tzw. vertical bandingiem zaraz po wyjęciu z pudełka, przeważnie problem jest większy przy matrycach 65 calowych. Zanim zaczniesz wzywać technika, zanosić do sklepu itd, to daj popracować oledowi jakiś czas bardziej intensywnie niż zazwyczaj, naprzemiennie przy materiale HDR i SDR. Nie wyłączaj też telewizora z gniazdka, jeżeli system wykryje, że telewizor pracował min. 4h w ciągu, to po wyłączeniu tv z pilota załączy się automatyczne, 7 minutowe odświeżanie pikseli. Po paru takich zabiegach banding i nierówne podświetlenie powinno w większości zniknąć.

Możesz oczywiście od razu powoływać się na rękojmie i zwracać/zamienić na inny egzemplarz, ale możesz być prawie pewien, że przy kolejnym egzemplarzu będziesz mieć podobny efekt przy pierwszym odpaleniu. Ja byłem przerażony jak bardzo źle wyglądało to u mnie na 5% szarej planszy, ale wystarczyło odpalić pełną kompensację pikseli trwającą +/- godzinę czasu i efekt ten zniknął niemalże do 0.

 

Poniżej foto jak to u mnie wyglądało przed i po:

spacer.png

spacer.png

 

Aktualnie po ponad miesięcznym użytkowaniu i  10-20 sesjach krótkiego, automatycznego kompsenowania nierównego podświetlenia pikseli, nawet na zdjęciu przy zwiększonej ekspozycji trudno zauważyć efekt vertical bandingu. Jeżeli jednak w twoim przypadku telewizor był bez przerwy normalnie użytkowany od tych dwóch miesięcy, to spróbuj może wymusić z ustawień pełne odświeżanie pikseli i dopiero wtedy przy braku poprawy dzwoń do serwisu LG.

Edytowane przez Piecyk8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, Piecyk8 napisał:

Jak długo w przeliczeniu na godziny używasz swojgo oleda? Jaki dokładnie jest to model i rozmiar?

Generalnie wszystkie oledy od LG mają mniejszy bądź większy problem z tzw. vertical bandingiem zaraz po wyjęciu z pudełka, przeważnie problem jest większy przy matrycach 65 calowych. Zanim zaczniesz wzywać technika, zanosić do sklepu itd, to daj popracować oledowi jakiś czas bardziej intensywnie niż zazwyczaj, naprzemiennie przy materiale HDR i SDR. Nie wyłączaj też telewizora z gniazdka, jeżeli system wykryje, że telewizor pracował min. 4h w ciągu, to po wyłączeniu tv z pilota załączy się automatyczne, 7 minutowe odświeżanie pikseli. Po paru takich zabiegach banding i nierówne podświetlenie powinno w większości zniknąć.

Możesz oczywiście od razu powoływać się na rękojmie i zwracać/zamienić na inny egzemplarz, ale możesz być prawie pewien, że przy kolejnym egzemplarzu będziesz mieć podobny efekt przy pierwszym odpaleniu. Ja byłem przerażony jak bardzo źle wyglądało to u mnie na 5% szarej planszy, ale wystarczyło odpalić pełną kompensację pikseli trwającą +/- godzinę czasu i efekt ten zniknął niemalże do 0.

 

Poniżej foto jak to u mnie wyglądało przed i po:

spacer.png

spacer.png

 

Aktualnie po ponad miesięcznym użytkowaniu i  10-20 sesjach krótkiego, automatycznego kompsenowania nierównego podświetlenia pikseli, nawet na zdjęciu przy zwiększonej ekspozycji trudno zauważyć efekt vertical bandingu. Jeżeli jednak w twoim przypadku telewizor był bez przerwy normalnie użytkowany od tych dwóch miesięcy, to spróbuj może wymusić z ustawień pełne odświeżanie pikseli i dopiero wtedy przy braku poprawy dzwoń do serwisu LG.

Zarąbiście Ci pomogło 🙈. Pixel refresh stosuje się w ostateczności, ale jak ktoś chce niszczyć matrycę to jego sprawa. 😂😂😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Piecyk8 napisał:

Jak długo w przeliczeniu na godziny używasz swojgo oleda? Jaki dokładnie jest to model i rozmiar?

Generalnie wszystkie oledy od LG mają mniejszy bądź większy problem z tzw. vertical bandingiem zaraz po wyjęciu z pudełka, przeważnie problem jest większy przy matrycach 65 calowych. Zanim zaczniesz wzywać technika, zanosić do sklepu itd, to daj popracować oledowi jakiś czas bardziej intensywnie niż zazwyczaj, naprzemiennie przy materiale HDR i SDR. Nie wyłączaj też telewizora z gniazdka, jeżeli system wykryje, że telewizor pracował min. 4h w ciągu, to po wyłączeniu tv z pilota załączy się automatyczne, 7 minutowe odświeżanie pikseli. Po paru takich zabiegach banding i nierówne podświetlenie powinno w większości zniknąć.

Możesz oczywiście od razu powoływać się na rękojmie i zwracać/zamienić na inny egzemplarz, ale możesz być prawie pewien, że przy kolejnym egzemplarzu będziesz mieć podobny efekt przy pierwszym odpaleniu. Ja byłem przerażony jak bardzo źle wyglądało to u mnie na 5% szarej planszy, ale wystarczyło odpalić pełną kompensację pikseli trwającą +/- godzinę czasu i efekt ten zniknął niemalże do 0.

 

Poniżej foto jak to u mnie wyglądało przed i po:

spacer.png

spacer.png

 

Aktualnie po ponad miesięcznym użytkowaniu i  10-20 sesjach krótkiego, automatycznego kompsenowania nierównego podświetlenia pikseli, nawet na zdjęciu przy zwiększonej ekspozycji trudno zauważyć efekt vertical bandingu. Jeżeli jednak w twoim przypadku telewizor był bez przerwy normalnie użytkowany od tych dwóch miesięcy, to spróbuj może wymusić z ustawień pełne odświeżanie pikseli i dopiero wtedy przy braku poprawy dzwoń do serwisu LG.

Spokojnie kilkadziesiąt godzin jest od tego czasu. Aktualnie zastanawiam się czy po prostu go nie zwrócić i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 5/13/2022 at 10:06 AM, vvalery said:

Zarąbiście Ci pomogło 🙈. Pixel refresh stosuje się w ostateczności, ale jak ktoś chce niszczyć matrycę to jego sprawa. 😂😂😂

Polecam zapoznać się z testem wypaleń oledów wykonanym przez serwis Rtings. Trzeba naprawdę wielu sesji z odświeżaniem pikseli(i tych krótkich i pełnych), aby jakkolwiek poważnie odbiło się to na jasności matrycy i gamucie ;) Co więcej, oledy potrafiły osiągać na przestrzeni testu swój peak wydajnościowy w okolicach 1000h pracy i... 4000h. Tak więc bez konkretnych przykładów "uszkodzeń" matrycy spowodowanymi odświeżeniami pikseli wchodzić w dalszą dyskusję nie będę :P .

Oczywiście zawsze mogłem bawić się w wielokrotne wymianki sprzętu ze sklepem aż trafiłbym na jak najlepszą sztukę, ale po co? Szanuję swój czas i wolałem poradzić sobie w miarę możliwości samodzielnie. Problem z pasami zniknął(to co widzisz na zdjęciu wyglądało na żywo dużo lepiej), a jeżeli cokolwiek zacznie się dziać, to mam jeszcze prawie 2 pełne lata gwarancji... Nie ma co się od razu źle nastawiać i zakładać najgorsze ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.05.2022 o 10:57, Bartolini123 napisał:

Spokojnie kilkadziesiąt godzin jest od tego czasu. Aktualnie zastanawiam się czy po prostu go nie zwrócić i tyle.

To lepiej z rękojmi. Też reklamowałem CX w media markt. Uznali mi i była opcja wymiany matrycy albo nowy tv i wymienili mi na C1, bo CX już nie było. W CX miałem banding i krawędzie jaśniej świeciły. W C1 mam z lewej strony ekranu obszar pionowy przy lewej krawędzi, może jakieś 1/5 ekranu, gdzie barwy zmieniają mi delikatnie odcień. Np. na żółtej planszy jest tam bardziej pomarańczowo.
Będę chciał reklamować niedługo drugi raz z rękojmi i tym razem będę żądał zwrotu kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, mati_luk napisał:

To lepiej z rękojmi. Też reklamowałem CX w media markt. Uznali mi i była opcja wymiany matrycy albo nowy tv i wymienili mi na C1, bo CX już nie było. W CX miałem banding i krawędzie jaśniej świeciły. W C1 mam z lewej strony ekranu obszar pionowy przy lewej krawędzi, może jakieś 1/5 ekranu, gdzie barwy zmieniają mi delikatnie odcień. Np. na żółtej planszy jest tam bardziej pomarańczowo.
Będę chciał reklamować niedługo drugi raz z rękojmi i tym razem będę żądał zwrotu kasy.

Udało się na szczęście zwrócić w tym ****** sklepie

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to już w ogóle super :) Próbujesz dalej z LG, czy inna marka teraz na celowniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, mati_luk napisał:

A to już w ogóle super :) Próbujesz dalej z LG, czy inna marka teraz na celowniku?

Szczerze to sam nie wiem bo ogólnie byłem zadowolony z tego B1 tylko odczuwałem dziwne zmęczenie oczu nawet po godzinnych sesjach. No i przy wyłączonym HDR albo tam gdzie dana treść go nie obsługuje, nie ma efektu prawdziwej czerni i jest zdecydowanie gorszy kontrast, dziwne.

Zastanawiam się nad powrotem do LCD i Samsungiem Q80A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też przy niektórych treściach na C1 odczuwam dyskomfort. Gubi detale w ciemnych obszarach i mocno podbija biele. Trochę takie skrajności. Myślę o Sony A80J, albo tegorocznym A80K. Tam kolory i cała reszta jakoś bardziej przyjemna dla oka.

O ile oczywiście mi uznają reklamacje i zwrócą kasę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, mati_luk napisał:

Ja też przy niektórych treściach na C1 odczuwam dyskomfort. Gubi detale w ciemnych obszarach i mocno podbija biele. Trochę takie skrajności. Myślę o Sony A80J, albo tegorocznym A80K. Tam kolory i cała reszta jakoś bardziej przyjemna dla oka.

O ile oczywiście mi uznają reklamacje i zwrócą kasę :)

Jak OLED to tylko LG bo tam uznają wypalenia na gwarancji..

Ale tak jak mówiłem, na ta chwilę wróciłbym do dobrego LCD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Bartolini123 napisał:

Jak OLED to tylko LG bo tam uznają wypalenia na gwarancji..

Ale tak jak mówiłem, na ta chwilę wróciłbym do dobrego LCD

Bo Sony się nie wypala. Trzeba być kompletnym dyletantem, żeby wypalić obecny oled. 🙈

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie oglądam kanałów informacyjnych, na konsoli gram bardzo rzadko. Więc tutaj nie widzę raczej problemów. Użytkuję tak prawie rok LG C1 i żadnych śladów nie ma na matrycy.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, vvalery napisał:

Bo Sony się nie wypala. Trzeba być kompletnym dyletantem, żeby wypalić obecny oled. 🙈

Oj chyba niekoniecznie, nie wchodząc w szczegóły przypomnę, że naszemu koledze z forum „udało się” wypalić Sony, ale w lcd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.05.2022 o 17:02, Xisiek napisał:

Oj chyba niekoniecznie, nie wchodząc w szczegóły przypomnę, że naszemu koledze z forum „udało się” wypalić Sony, ale w lcd. 

Jaki to jest procent ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, vvalery napisał:

Jaki to jest procent ? 

Nikt nie wie i się nie dowiemy, bo nikt takich statystyk nie prowadzi, a jeśli prowadzi (producent obsługując reklamacje ma komplet danych) to ich nigdy nie ujawni publicznie. Co swoją droga byłoby na wyraz ciekawe ☺️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OLED55C9PLA po roku lg wymieniło matrycę, bo się wypaliła , minęło kolejne 2 lata i w rogu pojawiły się martwe piksele . Na szczęście mam ubezpieczenie , ubezpieczenie uznaje i wymienia panel w autoryzowanym przez LG serwisie . Wszystko ok do momentu pytania kto jest gwarantem na nową matrycę  i tuuuu nikt . Ubezpieczyciel daje łaskawie 90 dni , LG nie uznaje i nie przyznaje się do matrycy . Jak to wg. was wygląda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.01.2021 o 14:08, klaus71 napisał:

no nie do końca - teoretycznie masz rok na zgłoszenie usterki od czasu zauważenia - a chodzi pewnie o to że jak usterka wystąpiła  w pierwszym roku to na sprzedawcy ciązy dowód udowodnienia że to nie z jego winy usterka,w drugim roku jak sklep oporny to może wymagać ekspertyzy od ciebie

 

Nie do końca tak jest. Jeśli w okresie do roku (wcześniej było 6 miesięcy) pojawiła się usterka to zachodzi domniemanie że istniała ona w momencie zakupu. Wtedy jest najlepiej zgłosić od razu choć według przepisów masz rok na zgłoszenie wady od momentu jej zauważenia. Sam trafiłem na bubla który dwukrotnie zamieniano mi na nowy (ta sama usterka) Za  kolejnym razem wziąłem kasę z powrotem nikt mi nie jęczał dlaczego.

Edytowane przez witek-tychy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...