Skocz do zawartości
OledTV65

Wypalenia + Czarne paski = Najgorszy OLED FZ800 Prośba o radę z gwarancją/rękojmią

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Zakupiłem niestety telewizor marki Panasonic OLED FZ800, wersja 65 cali. Piszę, że niestety bo na 99% inny producent np. LG nie zachowałby się w ten sposób.

Grudzień 2018 r. zakupiłem telewizor w RTV EURO AGD

W 2020 r. na początku zgłosiłem wypalenie telewizora do sprzedawcy oraz do producenta. Każdy odrzucił reklamacje.

Teraz na telewizorze pojawił się pasek, który na jasnym jest czarny a na ciemnym jest biały.

Zgłosiłem się do RTV EURO AGD, dostałem odpowiedź, że to wina złego użytkowania... Znowu chcą powiedzieć, że oglądałem nie te kanały co powinienem i przez to pojawiła się cała linia uszkodzonych pixeli.

Mam już dosyć tego telewizora. Nigdy więcej nie wyrobię Panasonica. Przez rok cieszyłem się obrazem a teraz mam wypalony telewizor z dodatkowym akcentem w postaci linii przechodzącej przez cały telewizor.

Sprawę wypalenia już wcześniej zgłosiłem do rzecznika konsumenta, jest w trakcie. Co polecacie zrobić, żeby nie przegapić terminów i nie zostać z uszkodzonym telewizorem :)

Z mojej strony mogę powiedzieć, każdemu kto się zastanawia, żeby nie brał Panasonica. Po prostu przez chwilę będzie o kilka procent lepiej od konkurencji ale później to już nie będziecie w stanie się patrzyć w ogóle na wyświetlany obraz.


Jeżeli chodzi o wypalenia to nie katowałem kanałów informacyjnych. Wieczorem przez chwilę. Na codzień filmy i seriale. A jednak wypalił się bez problemu.

Z góry dziękuje za rady.

Dla osób, które szukają informacji o firmie Panasonic. Nigdy nic nie reklamowałem, nigdy nie musiałem walczyć z jakąś firmą. Oczywiście o 100 czy 200 zł nie kłócę się ale pierwszy raz przy sprzęcie powyżej 500 zł mam taką sytuację. Masakra.

120814874_1341276736203599_5394601807422247627_n.jpg

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozioma linia to nie wypalenie i to na pewno nie powstało na skutek wyświetlania stałych elementów, więc sklep kit wciska straszny. Ogólnie to żenada. Możesz próbować zgłosić się do panasa z tytułu gwarancji - wypieli się na wypalenia, ale na poziomą linie już nie powinni i dostaniesz wtedy i tak nową matrycę. Możesz też walczyć ze sklepem, bo oczywiście masz rację.

Edytowane przez vader_4747
  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, vader_4747 napisał:

Pozioma linia to nie wypalenie i to na pewno nie powstało na skutek wyświetlania stałych elementów, więc sklep kit wciska straszny. Ogólnie to żenada. Możesz próbować zgłosić się do panasa z tytułu gwarancji - wypieli się na wypalenia, ale na poziomą linie już nie powinni i dostaniesz wtedy i tak nową matrycę. Możesz też walczyć ze sklepem, bo oczywiście masz rację.

Nienawidzę walczyć w takich sytuacjach. Odwołałem się od decyzji w RTV EURO AGD, przedstawiłem zdjęcia. Zgłosiłem też na gwarancję w Panasonic przez chwilą, zobaczymy co oni na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja pewnie będzie szybsza w takiej sytuacji, ale ja osobiście też nie chciałbym odpuścić sprzedawcy za takie traktowanie, bo nieuznanie rękojmi przy wielkiej poziomej kresce jest skandalem. Szczerze współczuję sytuacji. 

Edytowane przez vader_4747

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, OledTV65 napisał:

Nienawidzę walczyć w takich sytuacjach. Odwołałem się od decyzji w RTV EURO AGD, przedstawiłem zdjęcia. Zgłosiłem też na gwarancję w Panasonic przez chwilą, zobaczymy co oni na to.

Zgłaszaj tylko i wyłącznie na rękojmi w sklepie. Rozumiem że sklep już raz odrzucił Twoją reklamację tego czarnego paska na zdjęciu? Jeżeli tak, zgłaszaj ponownie, a jak nie pomoże to idź do rzecznika praw konsumenta, on Ci pomoże ruszyć dalej. Nie opłaca się korzystać z gwarancji z jednego prostego powodu: matryce które wymieniają w ramach gwarancji wszystkie firmy są skandalicznej jakości - paska nie będziesz miał, ale jakieś cyrki typu banding, zafarb mogą się zdarzyć. Na gwarancji Ci tego nie uwzględnią na pewno, bo producent będzie twierdził że OLED tak ma i w ogóle to powinieneś się cieszyć że dostałeś nową matrycę. Ale na rękojmi to co innego - ponieważ będziesz reklamował ten telewizor ponownie jeszcze w okresie rękojmi, to masz prawo żądać zwrotu pieniędzy. Jeżeli tylko wada będzie ewidentna (widoczna gołym okiem) to sprawę masz wygraną i prawie na pewno odzyskasz kasę - przyznasz że jest to o wiele lepsze wyjście, niż zostanie z niczym w przypadku gwarancji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, efel napisał:

Zgłaszaj tylko i wyłącznie na rękojmi w sklepie. Rozumiem że sklep już raz odrzucił Twoją reklamację tego czarnego paska na zdjęciu? Jeżeli tak, zgłaszaj ponownie, a jak nie pomoże to idź do rzecznika praw konsumenta, on Ci pomoże ruszyć dalej. Nie opłaca się korzystać z gwarancji z jednego prostego powodu: matryce które wymieniają w ramach gwarancji wszystkie firmy są skandalicznej jakości - paska nie będziesz miał, ale jakieś cyrki typu banding, zafarb mogą się zdarzyć. Na gwarancji Ci tego nie uwzględnią na pewno, bo producent będzie twierdził że OLED tak ma i w ogóle to powinieneś się cieszyć że dostałeś nową matrycę. Ale na rękojmi to co innego - ponieważ będziesz reklamował ten telewizor ponownie jeszcze w okresie rękojmi, to masz prawo żądać zwrotu pieniędzy. Jeżeli tylko wada będzie ewidentna (widoczna gołym okiem) to sprawę masz wygraną i prawie na pewno odzyskasz kasę - przyznasz że jest to o wiele lepsze wyjście, niż zostanie z niczym w przypadku gwarancji?

Odwołałem się od decyzji RTV z tej drugiej sprawy czyli tego paska, zobaczymy co napiszą. Nawet jak wymienią matrycę to wystawiam na Allegro od 1 zł i kupuje coś innego :) Gdyby oddali pieniądze to byłoby najlepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, OledTV65 napisał:

Gdyby oddali pieniądze to byłoby najlepiej

Sami z siebie Ci nie wręczą pliku banknotów. Sam to musisz załatwić. Możesz żądać zwrotu gotówki przy drugiej reklamacji sprzętu - obojętnie co się zepsuje za drugim razem możesz to zrobić. Pod warunkiem oczywiście że poprzednią reklamację uznali i naprawili/wymienili coś. Twoje odwołanie to nie jest druga reklamacja, tylko cały czas pierwsza dotycząca paska. 

Aaa i najważniejsze - wszystko musisz mieć na piśmie. Reklamacji z tytułu rękojmi nie składaj telefonicznie, mailowo, czy przez stronę WWW. Tylko i wyłącznie papier wysłany/zaniesiony do sklepu daje Ci największe prawa.

Edytowane przez efel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, OledTV65 napisał:

Odwołałem się od decyzji RTV z tej drugiej sprawy czyli tego paska, zobaczymy co napiszą. Nawet jak wymienią matrycę to wystawiam na Allegro od 1 zł i kupuje coś innego :) Gdyby oddali pieniądze to byłoby najlepiej

Zycze powodzenia w walce ze sklepem. Euro Rtv-Agd slynie z bardzo nedznej "strategii posprzedaznej" przy obsludze ZASADNYCH reklamacji klientow. 

PS. Co do poziomej krechy to absolutnie nie widze powodow aby Panasonic odmowil naprawy/wymiany panelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ten sklep jest koszmarny w stosunku do klientów, którzy zapłacili i wyszli z towarem. Wtedy umarł w butach, już nie są twoimi przyjaciółmi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana matrycy w Panasonicu. Przez długi czas nie chcieli naprawić bo było pierwsze zgłoszenie z wypaleniem. RTV jak i Panasonic podciągali ten pasek pod wypalenie. Serwisant z Panasonica nie mógł naprawić bo miał jakby zablokowaną taką możliwość, dopiero po wielu telefonach i mailach udało się zlecić naprawę. RTV Euro AGD do dopiero przed chwilą stwierdziło, że ta linia to może nie wypalenie :)


Tak na przyszłość dla innych. Gdyby chodziło o samo wypalenie, które pojawiło się po roku użytkowania to nikt nic nie zrobi i nie naprawi. Gdybym mógł cofnąć czas to wybrałbym LG.

  • Plusik 2
  • Haha 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopę i dorzucę od siebie 5 groszy. Z LG jest to samo i skelpem Media Expert. Także nie me reguły. Ogólnie reklamację w tym panstwie z dykty to jest patologia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...