Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@madhunt3r Nie "ma kupić" tylko może kupić, a kupując używanego OLED'a raczej ma świadomość co kupuje i ryzyka jakie podejmuje. Ja nikomu nie będę przystawiał gnata do głowy i mówił "kup pan".

@dewey Z tego co widzę na Allegro/OLX używane LG C8 55" chodzą po 3-3,5 tys. to ja za swojego większego CX'a 65" raczej też tyle wezmę o ile utrzymam stan idealny, 3-4 tys. raczej będzie osiągalne.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, ImageX7 napisał:

@madhunt3r Nie "ma kupić" tylko może kupić, a kupując używanego OLED'a raczej ma świadomość co kupuje i ryzyka jakie podejmuje. Ja nikomu nie będę przystawiał gnata do głowy i mówił "kup pan".

@dewey Z tego co widzę na Allegro/OLX używane LG C8 55" chodzą po 3-3,5 tys. to ja za swojego większego CX'a 65" raczej też tyle wezmę o ile utrzymam stan idealny, 3-4 tys. raczej będzie osiągalne.

Siejesz straszną propagandę i widzę że jesteś rodzajem paranoika. Nikt normalny nie chucha i dmucha na swojego OLEDa, tylko ogląda normalnie jak chce. Pod warunkiem że nie kupił go do katowania kanałami info albo jako monitor do kompa. Godzina wiadomości dziennie jest w stanie zaszkodzić takiemu OLEDowi dopiero po kilku latach i nikt się tym normalnie nie przejmuje. Widzę że jesteś z tych którzy polecają ręczną kompensację OLED, bo skoro jest taka opcja to na pewno trzeba ją uruchamiać i robi ona coś dobrego z matrycą, tylko trzeba o tym pamiętać. Jest zupełnie odwrotnie niestety.

A używany OLED jest dla każdego rozsądnego człowieka wart dokładnie zero złotych. No chyba że ktoś chce płacić parę tys za kota w worku - nie wątpię że są tacy ludzie, ale ciężko ich znaleźć. Gdyby nie pandemia to CX 65 cali w maju 2021 podczas zejścia z rynku kosztowałby jakieś 4 tys z hakiem, więc powodzenia żeby w 2022r znaleźć kupca na używkę prawie bez gwarancji za 3 tys. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to powodzenia, ja też będę się starał popchnąć mojego Oleda za jakieś grosze. Z innej beczki, czy Neonet jest zaufaną siecią? Nie ma problemów np. z fakturą VAT 23% Warto tam dokonać zakupu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, dewey napisał:

No to powodzenia, ja też będę się starał popchnąć mojego Oleda za jakieś grosze. Z innej beczki, czy Neonet jest zaufaną siecią? Nie ma problemów np. z fakturą VAT 23% Warto tam dokonać zakupu?

Neonet nie umożliwiał kiedyś zwrotów do najbliższego stacjonarnego sklepu. Dla mnie to jest dyskwalifikacja, bo wysyłka drogiego TV do magazynu centralnego pod Wrocławiem nie jest ani tania, ani prosta. Jak jest obecnie najlepiej jak zapytasz po prostu w sklepach. Nikt nie ma na forum takich informacji, bo nie śledzimy na bieżąco regulaminów sklepowych. 

Z mojego doświadczenia najłatwiej się kupuje i oddaje w Media Markt - można przywieźć osobiście do salonu TV który kupiło się przez internet i nie robią większych problemów z oddaniem kasy. Pytałeś czy nie prościej reklamować na gwarancji gdyby po zakupie było coś nie tak. No nie, bo nie wszystkie wady są uwzględniane na gwarancji, a poza tym naprawa TV wiąże się z ryzykiem, że wymienią Ci panel na gorszy niż miałeś pierwotnie (częsty przypadek ostatnio, na wymiany mają sam szrot). Wtedy zostajesz z ręką w nocniku bo ani już nie możesz tego TV zwrócić, ani zareklamować na gwarancji (procent powie że dostałeś najlepszą matrycę we wszechświecie i on tam nie widzi wad). Zostanie wtedy kilkuletnia walka w sądzie, gdzie alternatywą pięć kroków wcześniej było zawiezienie ze szwagrem za flaszkę dobrego alkoholu trefnego egzemplarza do sklepu i tydzień czekania na zwrot kasy na konto.... 

Edytowane przez efel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Neonet nie umożliwiał kiedyś zwrotów do najbliższego stacjonarnego sklepu. Dla mnie to jest dyskwalifikacja, bo wysyłka drogiego TV do magazynu centralnego pod Wrocławiem nie jest ani tania, ani prosta. Jak jest obecnie najlepiej jak zapytasz po prostu w sklepach. Nikt nie ma na forum takich informacji, bo nie śledzimy na bieżąco regulaminów sklepowych. 
Z mojego doświadczenia najłatwiej się kupuje i oddaje w Media Markt - można przywieźć osobiście do salonu TV który kupiło się przez internet i nie robią większych problemów z oddaniem kasy. Pytałeś czy nie prościej reklamować na gwarancji gdyby po zakupie było coś nie tak. No nie, bo nie wszystkie wady są uwzględniane na gwarancji, a poza tym naprawa TV wiąże się z ryzykiem, że wymienią Ci panel na gorszy niż miałeś pierwotnie (częsty przypadek ostatnio, na wymiany mają sam szrot). Wtedy zostajesz z ręką w nocniku bo ani już nie możesz tego TV zwrócić, ani zareklamować na gwarancji (procent powie że dostałeś najlepszą matrycę we wszechświecie i on tam nie widzi wad). Zostanie wtedy kilkuletnia walka w sądzie, gdzie alternatywą pięć kroków wcześniej było zawiezienie ze szwagrem za flaszkę dobrego alkoholu trefnego egzemplarza do sklepu i tydzień czekania na zwrot kasy na konto.... 

I najgorzej jest tez kupować w mediamart bo jak łatwo oddać, to łatwo dostaniesz taki tv z drugiej ręki oddany bo coś nie tak z nim było, a w sklepie nawet nie sprawdza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, madhunt3r napisał:


I najgorzej jest tez kupować w mediamart bo jak łatwo oddać, to łatwo dostaniesz taki tv z drugiej ręki oddany bo coś nie tak z nim było, a w sklepie nawet nie sprawdza.

To też fakt. Im później się kupuje po premierze, to oprócz tego że cena niższa, to ryzyko kupna TV ze zwrotu coraz bardziej wzrasta - trzeba po prostu wybrać odpowiedni moment w czasie, albo być gotowym na przewalenie kilku egzemplarzy zanim się trafi coś dobrego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, efel napisał:

Widzę że jesteś z tych którzy polecają ręczną kompensację OLED, bo skoro jest taka opcja to na pewno trzeba ją uruchamiać i robi ona coś dobrego z matrycą, tylko trzeba o tym pamiętać. Jest zupełnie odwrotnie niestety.

Ja nikomu nic nie polecam. A tak z ciekawości czemu jest odwrotnie? Osobiście ustawiam kompensację OLED po wyłączeniu TV czyli zazwyczaj w nocy jak już idę spać i robię to raz na 24H. Czy to źle?  

Edytowane przez ImageX7
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, ImageX7 napisał:

A tak z ciekawości czemu jest odwrotnie? Osobiście ustawiam kompensację OLED po wyłączeniu TV czyli zazwyczaj w nocy jak już idę spać i robię to raz na 24H. Czy to źle?  

Czytałeś instrukcję od TV? Jeżeli codziennie włączasz tą godzinną kompensację matrycy i robisz tak od paru miesięcy, to nie dziwię się, że napisałeś że masz jakieś problemy z powidokami na praktycznie nowym telewizorze. Obawiam się, że już go nic nie uratuje. To jest taka sama sytuacja jakbyś kupił nowy samochód i nim jeździł tylko na pierwszym biegu, bo nie spojrzałeś do instrukcji i nie odkryłeś lewarka do zmiany biegów. 

Tej godzinnej kompensacji nie powinno się uruchamiać, jeżeli nie masz wyraźnych problemów z TV. Podobno skraca ona żywotność panelu. TV sam ją uruchamia co 2000h. Po wyłączeniu TV po łącznie przepracowanych 4h TV sam sobie automatycznie przeprowadza krótką 7 minutową kompensację która jest bezpieczna i wydłuża bezproblemową eksploatację panelu (dlatego nie wolno odłączać TV od prądu zaraz po wyłączeniu go z pilota).

  • Plusik 1
  • Lubię 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@efel TV mam od dwóch tygodni, nie mam z nim żadnych problemów, nie wiem gdzie to wyczytałeś w moich komentarzach. Dzięki za info, dobrze wiedzieć.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, efel napisał:

Neonet nie umożliwiał kiedyś zwrotów do najbliższego stacjonarnego sklepu. Dla mnie to jest dyskwalifikacja, bo wysyłka drogiego TV do magazynu centralnego pod Wrocławiem nie jest ani tania, ani prosta. Jak jest obecnie najlepiej jak zapytasz po prostu w sklepach. Nikt nie ma na forum takich informacji, bo nie śledzimy na bieżąco regulaminów sklepowych. 

Z mojego doświadczenia najłatwiej się kupuje i oddaje w Media Markt - można przywieźć osobiście do salonu TV który kupiło się przez internet i nie robią większych problemów z oddaniem kasy. Pytałeś czy nie prościej reklamować na gwarancji gdyby po zakupie było coś nie tak. No nie, bo nie wszystkie wady są uwzględniane na gwarancji, a poza tym naprawa TV wiąże się z ryzykiem, że wymienią Ci panel na gorszy niż miałeś pierwotnie (częsty przypadek ostatnio, na wymiany mają sam szrot). Wtedy zostajesz z ręką w nocniku bo ani już nie możesz tego TV zwrócić, ani zareklamować na gwarancji (procent powie że dostałeś najlepszą matrycę we wszechświecie i on tam nie widzi wad). Zostanie wtedy kilkuletnia walka w sądzie, gdzie alternatywą pięć kroków wcześniej było zawiezienie ze szwagrem za flaszkę dobrego alkoholu trefnego egzemplarza do sklepu i tydzień czekania na zwrot kasy na konto.... 

Dzięki za dobre rady, zadzwonię do Neonetu i zapytam.

 

Godzinę temu, efel napisał:

To też fakt. Im później się kupuje po premierze, to oprócz tego że cena niższa, to ryzyko kupna TV ze zwrotu coraz bardziej wzrasta - trzeba po prostu wybrać odpowiedni moment w czasie, albo być gotowym na przewalenie kilku egzemplarzy zanim się trafi coś dobrego

Myślę o kupnie CX, a jest to przecież nowy model, który miał premierę w wakacje i dopiero teraz są na niego pierwsze promocje, więc moment chyba idealny, żeby nie trafić na model ze zwrotu?

Tak podsumowując, to za każdym razem jak mam kupić w tym kraju TV, to zbiera mi się na wymioty, albo cwaniaczki Janusze biznesu i ich faktury VAT Marża, albo ryzyko związane z uszkodzonym sprzętem, który na własną rękę trzeba gdzieś zawozić, albo zabawy z reklamacjami, jak się coś w trakcie użytkowania wydarzy, można osiwieć... Szczególnie, że w tej chwili nie jestem zmotoryzowany i taki zwrot do sklepu jest dla mnie problematyczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dewey Ja kupiłem w MediaExpert z ich strony internetowej - wysyłka kurierem do domu i też mogę zwrócić TV do sklepu stacjonarnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się zacząłem zastanawiać, czy ten cały zwrot bez podania przyczyny, to jest błogosławieństwo dla klienta, czy przekleństwo, bo gdyby zwracając TV trzeba było podać jakikolwiek powód np. nie podoba mi się, albo wada fabryczna, to taki sklep miałby sygnał, żeby coś z tym dalej zrobić, np. wycofać do producenta. A tak, to ktoś zwróci towar z wadą fabryczną, ale bez podania przyczyny i wiadomo, że sklep nie będzie prowadził śledztwa, delegując pracownika, który podłączy TV i będzie się zastawiał co jest z nim nie tak, tylko wrzuci go na magazyn i TV pójdzie do kolejnego nieświadomego klienta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega kilka postów wyżej zwrócił mi uwagę na fajną promocję w Neonecie, ale cały dzień boksuję się z myślami, co zrobić. Z jednej strony chcę wydać kasę i dać komuś zarobić, samemu ciesząc się z nowej zabawki, ale z drugiej strony, jak pomyślę co mnie czeka w przypadku jakiejś wady, o którą wcale nie trudno, to mi się odechciewa. Tym bardziej, że jednak Neonet nie jest tak pewną siecią jak Media Expert, czy EUR RTV, a żeby skorzystać z rękojmi będę musiał odesłać TV na swój koszt do Wrocławia. Chore to jest.

Edytowane przez dewey
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się udało kupić 65" CX za 6,5k w EuroRTV (tzn. 7,3k, ale dostałem zwrot 800 na karcie podarunkowej) i to uważam za niezłą cenę jak na 2020 rok. Wątpię by spadły poniżej tej ceny oledy tej wielkości w nadchodzących 3-4 latach. Polecam śledzić promki, bo jeszcze coś fajnego może się trafić.

Mój trzyletni B7 55" powędrował tym samym do sypialni. CX póki co oceniam bardzo dobrze, przy czym nie czuję żadnego skoku jakościowego między B7 jeśli chodzi o matrycę, jeśli jest lepiej to dla mnie niezauważalnie, aczkolwiek oczywiście zmiana rozmiaru robi swoje (przez pierwsze trzy dni). WebOS bardziej responsywny - na plus. Najbardziej wkurzają dwie rzeczy: brak DTS (widziały gały co brały) i nadal jedynie 100Mbps na karcie sieciowej. Jak ktoś potrzebuje więcej to zostaje wifi 5GHz lub karta LAN na USB (na szczęście porty USB są szybkie i wyciągamy spokojnie 300Mbps, co już starcza do streamingu UHD po DLNA bez buforowania).

Co do wypaleń - w moim B7 przez trzy lata nie udało mi się nic wypalić, a TV był naprawdę sporo używany do wszystkiego. Najwięcej filmów i seriali, ale bardzo dużo też np. gier na PS4. Najmniej zwykłej telewizji, a jeśli już to głównie sport, kanały informacyjne raczej mniej niż 20% Generalnie żadnego pieszczenia się, poza może po prostu nie zostawianiem włączonego tv na tvn24/info na wiele godzin czy włączonego menu konsoli, bez nadzoru. Liczę, że w CX będzie podobnie dobrze.

A jeśli ktoś się jednak wypaleń bardzo obawia to zamiast planować sprzedaż TV przed upływem gwarancji można kupić ubezpieczenie za ~1700 zł w EuroRTV, 5 lat na wszystko, łącznie z przypadkowymi uszkodzeniami mechanicznymi matrycy. To sporo, ale na pewno mniej niż stracimy na odsprzedaży używanego telewizora. Przy tego typu obawach czy małych dzieciach w domu to mocno sensowna opcja.

Edytowane przez plast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, plast napisał:

 

A jeśli ktoś się jednak wypaleń bardzo obawia to zamiast planować sprzedaż TV przed upływem gwarancji można kupić ubezpieczenie za ~1700 zł w EuroRTV, 5 lat na wszystko, łącznie z przypadkowymi uszkodzeniami mechanicznymi matrycy. To sporo, ale na pewno mniej niż stracimy na odsprzedaży używanego telewizora. Przy tego typu obawach czy małych dzieciach w domu to mocno sensowna opcja.

Powodzenia. Po pierwsze to nie jest ubezpieczenie producenta, po 2 nie obejmuje wypalen a po 3 przeważnie zawsze będzie z winy użytkownika.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daleki jestem od polecania cudzych usług, ale "przeważnie zawsze" przemawia do mnie o wiele mniej niż wytłuszczony fragment screenshota poniżej.

A jak komuś to nadal za mało to OWU wcale nie jest jakieś bardzo długie, można poczytać i sprawdzić literka po literce co się tam czai.

rtv.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to się pochwalę, że kupiłem w Media Expert, do jutra jest promocja, dałem 5600 zł. bez dobierania drugiego przedmiotu, 60 rat 0%, więc traktuję to jak 5 letni abonament, korzystna sprawa, kapitału nie muszę ruszać, a wiadomo, że mamy inflację i wartość tych pieniędzy za 5 lat będzie dużo niższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie, to się użyje gwarancji lub rękojmi, zresztą nie wiem czemu miałby nie dotrwać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dewey napisał:

spokojnie, to się użyje gwarancji lub rękojmi, zresztą nie wiem czemu miałby nie dotrwać...

Telewizor już dawno się wypali a raty trzeba płacić. Inflacja wzrosnie, pieniążków w portfelu bedzie stosunkowo mniej a rata pozostanie taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@krempla Albo w drugą stronę, TV wcale się nie wypali (jestem już nauczony na błędach i wiem jak się z nim obchodzić) i po 5 latach spłacę wartość z dzisiaj :) Mój B7 po 2 latach nie miał najmniejszego wypalenia spowodowanego graniem, czy oglądaniem panoramicznych filmów, zaszkodziły mu jedynie kanały informacyjne i to też była specyficzna sytuacja, bo w czasie wyborów prezydenckich, katowałem je przez kilka tygodni non stop. Gdyby nie to, to nic by mu nie dolegało.

Edytowane przez dewey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, dewey napisał:

@krempla Albo w drugą stronę, TV wcale się nie wypali (jestem już nauczony na błędach i wiem jak się z nim obchodzić) i po 5 latach spłacę wartość z dzisiaj :) Mój B7 po 2 latach nie miał najmniejszego wypalenia spowodowanego graniem, czy oglądaniem panoramicznych filmów, zaszkodziły mu jedynie kanały informacyjne i to też była specyficzna sytuacja, bo w czasie wyborów prezydenckich, katowałem je przez kilka tygodni non stop. Gdyby nie to, to nic by mu nie dolegało.

 Oled to nie Plazma. Od czarnych pasów w tym 1 nic się nie wypala.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki, to kazaliście kurierom czekać na rozpakowanie przesyłki? Bo już sobie to wyobrażam, że czeka jak ja 10-15 minut bawię się z wyjęciem i obejrzeniem TV... Na pewno mam zamiar nagrać unboxing, ale nie wiem, czy wystarczy, że tylko z wierzchu obejrzę pudło przy kurierze...

Edytowane przez dewey
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...