Piotr1406 8 Napisano 7 Maja 2020 Ostrzegam wszystkich potencjalnych klientów LG - firma ta deklarująca społeczną odpowiedzialność i orientację na klienta itp. odmawia naprawy gwarancyjnej telewizora OLED bo w książeczce gwarancyjnej nie ma stempelka i daty zakupu. Oto przepełniona szacunkiem dla klienta informacja: --------------------------------------------------------------- Dotyczy: reklamacji telewizora OLED55C8PLA o numerze seryjnym ..... Szanowny Panie, Dziękujemy za kontakt z Działem Obsługi Klienta LG Electronics Polska. Po zapoznaniu się ze zgłoszoną reklamacją, pragnę przedstawić stanowisko firmy w przedmiotowej sprawie. Uprzejmie informujemy, iż zgodnie z punktem 4 warunków udzielonej na urządzenie gwarancji do przeprowadzenia czynności serwisowych niezbędne jest przedstawienie dowodu zakupu wraz z wypełnioną przez sprzedawcę kartą gwarancyjną. Z przykrością stwierdzam, iż wobec braku jednego z powyższych dokumentów nie będziemy mogli zaproponować gwarancyjnej obsługi serwisowej Pańskiego telewizora. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ku przestrodze wszystkich klientów - bez stempelka w karcie gwarancyjnej nie możecie liczyć na naprawę gwarancyjną (odpowiedź lg poniżej).Czy dowód zakupu (tak jak w przypadku innych firm) nie jest potwierdzeniem że kupiłem nowy telewizor w ramach oficjalnej dystrybucji? Czy moją winą jest, że nie zostałem poinformowany o tym dziwnym wymaganiu? Czy moją winąjest, że firma w której kupiłem za ponad 6000 zł telewizor zakończyła działalność? Jaką rolę ma pełnić ta pieczątka/wpis w karcie gwarancyjnej - jakiego rodzaju oszustwa mógłbym się dopuścić? Równie dobrze jako warunek gwarancji mógłby być czerwony kolor tuszu pieczątki czy odśpiewanie hymnu koreańskiego w obecności sprzedawcy. Dla mnie to zwykłe cwaniactwo i podłość! Oczywiście jest rękojmia, ale tu istotny jest sposób potraktowanie klienta, który nie może wprost wyegzekwować oczywistego wydawałoby się prawa. Podstawa rzetelności w biznesie - traktuj klienta tak jak sam chciałbyś być traktowany 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC 331 Napisano 7 Maja 2020 Moim zdaniem mają rację. W Polsce jest wiele firm które sprzedają oledy pochodzące z innej dystrybucji niż polska - co też jest podkreślane na tym portalu w przegladach cen np. zauwazyłem. Zawsze były dużo tańsze i niszczyły rynek. Teraz się to trochę zrównało. I takie firmy upadają i potem lg musi się bujać. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariobull 50 Napisano 7 Maja 2020 Warunki gwarancji określa gwarant. Kupując masz zabezpieczenie że strony producenta zgodnie z kartą gwarancyjną i na podst prawa możesz dochodzić roszczenia u sprzedawcy. Ty wybierasz sposób. Jednakże warto znać zasady jak się chce wg nich grać.Z ciekawości zapytam czy po zakupie tv za 6 tys poświęciłeś choć chwilę żeby przeczytać warunki i się zabezpieczyć? Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlR 30 Napisano 7 Maja 2020 A jak się to ma do tego że mam zarejestrowany TV po zakupie na stronie LG i tam by się zarejestrować musiałem przedstawić dowód zakupu. Tyle powinno chyba wystarczyć bo po SN TV mają wsie dane gdzie co i jak TV pochodzenie + dowód zakupu jako skan FV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sztaba 20 Napisano 7 Maja 2020 Czym innym jest rejestracja produktu, a czym innym warunki gwarancji. Jeśli w warunkach jest zapis: czerwona pieczątka, to tak ma być. Udzielenie gwarancji jest dobrą wolą producenta i może on sobie wymyślać przeróżne zapisy w karcie gwarancyjnej.Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 7 Maja 2020 (edytowane) 57 minut temu, MarcinC napisał: Moim zdaniem mają rację. W Polsce jest wiele firm które sprzedają oledy pochodzące z innej dystrybucji niż polska - co też jest podkreślane na tym portalu w przegladach cen np. zauwazyłem. Zawsze były dużo tańsze i niszczyły rynek. Teraz się to trochę zrównało. I takie firmy upadają i potem lg musi się bujać. ale po numerze seryjnym chyba wiedzą z jakiej dystrybucji jest tv - po grzyba karta gwarancyjna? naprawdę LG odwala manianę z takim podejściem chyba chcą dołączyć do philipsa jako syfiasta firma z zkoziej wólki olewająca klienta niech się uczą lepiej od serwisu samsunga - ostatnio naprawili mi telefon w 2h (wymiana płyty głównej i akumulatora) na 2 dni przed końcem gwarancji - po prostu byłem w szoku jak może przebiegać cywilizowana obsługa gwarancyjna - oczywiście wystarczyła faktura Edytowane 7 Maja 2020 przez klaus71 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 7 Maja 2020 (edytowane) https://www.lg.com/pl/wsparcie/gwarancja treść gwarancji LG Realizacja uprawnień gwarancyjnych odbywać się będzie po przedstawieniu ważnej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu oraz potwierdzeniu zgodności zapisów w karcie gwarancyjnej ze stanem faktycznym lub bezspornym udowodnieniu przez konsumenta, iż sprzęt znajduje się w okresie gwarancji. i część odpowiedzi z LG Szanowny Panie, Dziękujemy za kontakt z Działem Obsługi Klienta LG Electronics Polska Sp. z o.o. Uprzejmie informujemy, iż to zdanie jest honorowane jedynie w przypadku, gdy sklep, w którym urządzenie zostało zakupione, nie istnieje lub zawiesił działalność i nie ma możliwości uzyskania karty gwarancyjnej, wtedy prosimy o udowodnienie (np. poprzez dowód zakupu), że sprzęt jest z pierwszej ręki. Edytowane 7 Maja 2020 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1406 8 Napisano 7 Maja 2020 Można oczywiście być paranoicznie nieufnym, czytać pięć razy wszystkie druczki i ulotki w pudełku. Ale skoro innym konkurencyjnym firmom sprzedającym telewizory wystarczy do reklamacji gwarancyjnej dowód zakupu to można oczekiwać podobnego podejścia. LEDa Panasonica reklamowałem bez problemu na podstawie paragonu, mało tego dostałem pełny zwrot pieniędzy bo naprawa była niemożliwa z powodu braku części. Napisałem do UOKIKu zobaczymy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barteekk 8 Napisano 7 Maja 2020 No to chyba muszę jechać podbić gwarancję mojego C9, którego kupiłem w lutym w MediaMarkt. Mam nadzieję, że nie będzie z tym problemu i sklep nie upadnie przez corone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlR 30 Napisano 7 Maja 2020 Aż sobie napisze do supportu lg o to jak mam u nich zarejestrowany tv z dołączonym dowodem zakupu czy coś jeszcze do gwarancji potrzeba jak piszecie czy nie. Jak mi odpiszą że nie to z głowy problem. W sumie tak powinno być bo skoro przy rejestracji tv wymagają SN i dowodu zakupu zdjęcia / skanu to w jakimś celu. Dam znać jak odpiszą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 7 Maja 2020 (edytowane) Też ostatnio miałem niemiłe doświadczenia z serwisem LG, chyba z jednego z lepszego serwisu producenta stał się najgorszym w PL, u mnie odrzucili gwarancje bo stwierdzili ze banding to nie wada matrycy. A u mojego kuzyna podobnie jak w Twoim wypadku odrzucili naprawę gwarancyjna bo UWAGA, UWAGA: w karcie gwarancyjnej podczas wypełniania numeru seryjnego kuzyn się pomylił i zamiast B wpisał 8 a później to poprawił i zgodnie z warunkami gwarancyjnymi punkt 3 czyli : Dokonywanie jakichkolwiek skreśleń lub poprawek w karcie gwarancyjnej pociąga za sobą jej unieważnienie. Unieważnili mu gwarancje na telewizor bo się pomylił przy przepisywaniu numeru seryjnego. Pomimo tego że miał pieczątkę i podpis pracownika sklepu na karcie gwarancyjnej. Brawo LG. Widać LG się teraz czepia wszystkiego czego można bo odsetek wadliwych OLEDów jest coraz większy, i chyba wymiana matryc jest zbyt kosztowna dla firmy LG. Edytowane 7 Maja 2020 przez Alwyn 2 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1406 8 Napisano 8 Maja 2020 13 godzin temu, jaczar napisał: https://www.lg.com/pl/wsparcie/gwarancja treść gwarancji LG Realizacja uprawnień gwarancyjnych odbywać się będzie po przedstawieniu ważnej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu oraz potwierdzeniu zgodności zapisów w karcie gwarancyjnej ze stanem faktycznym lub bezspornym udowodnieniu przez konsumenta, iż sprzęt znajduje się w okresie gwarancji. i część odpowiedzi z LG Szanowny Panie, Dziękujemy za kontakt z Działem Obsługi Klienta LG Electronics Polska Sp. z o.o. Uprzejmie informujemy, iż to zdanie jest honorowane jedynie w przypadku, gdy sklep, w którym urządzenie zostało zakupione, nie istnieje lub zawiesił działalność i nie ma możliwości uzyskania karty gwarancyjnej, wtedy prosimy o udowodnienie (np. poprzez dowód zakupu), że sprzęt jest z pierwszej ręki. Dzięki za zwrócenie uwagi na ten wyboldowany fragment. Zobaczę jak zinterpretują. W każdym razie nie odpuszczę cwaniakom... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisH-71 19 Napisano 8 Maja 2020 A ten LG jest z polskiej dystrybucji od autoryzowanego sprzedawcy, czy z PPHU Janusz i Grażyna, bo było trochę taniej? A tak przy okazji to gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem producenta, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta. Skoro gwarant określił, że do reklamacji wymagany jest dowód zakupu z pieczątką i wypełnioną kartą gwarancyjną, to tak ma zostać przedstawione przez konsumenta, w przypadku jej złożenia. Zakładam, że są odstępstwa od tego w przypadku zakupu u autoryzowanego sprzedawcy, ponieważ można to łatwo zweryfikować. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 8 Maja 2020 (edytowane) 2 godziny temu, KrisH-71 napisał: Skoro gwarant określił, że do reklamacji wymagany jest dowód zakupu z pieczątką i wypełnioną kartą gwarancyjną, to tak ma zostać przedstawione przez konsumenta, w przypadku jej złożenia. Zakładam, że są odstępstwa od tego w przypadku zakupu u autoryzowanego sprzedawcy, ponieważ można to łatwo zweryfikować. tylko żyjemy w świecie zinformatyzowanym - skoro można sprawdzić źródło tv po nr seryjnym i jest dowód zakupu to po co robić klientowi problemy papierowa gwarancja to relikt - nikt jej nie podbija - żaden sklep - trzeba się o to prosić więc LG zachowuje się jak jakiś relikt zeszłej epoki więc robienie z tego problemu jest w obecnych czasach po prostu dziadostwem - ja swojej gwarancji nie mogę nawet znaleźć - gdzieś pewnie schowałem w bezpieczne miejsce Edytowane 8 Maja 2020 przez klaus71 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlR 30 Napisano 8 Maja 2020 LG support odpisał.... Moje zapytanie: "Witam serdecznie. Jak widać mam zarejestrowany produkt (TV LG OLED C8 65). Podane są dane zakupu, SN itd. Czy jeżeli odpukać coś zepsuje się w moim TV to czy wystarczy zgłoszenie przez stronę i nie muszę przedstawiać innych dokumentów gwarancyjnych już podczas wizyty osobistej serwisanta waszego? Proszę o informacje w tej sprawie. Z góry dziękuję. " Ich odpowiedź: "Dziękujemy za kontakt z Działem Obsługi Klienta LG Electronics Polska Sp. z o.o. Uprzejmie informujemy, iż wymagane do naprawy gwarancyjnej dokumenty należy okazać technikowi podczas wizyty. Dokumenty mogą być w formie elektronicznej. W razie dodatkowych pytań zapraszamy do ponownego kontaktu. Zachęcamy również do wzięcia udziału w ankiecie znajdującej się na dole niniejszej wiadomości, której wypełnienie pozwoli na ocenę jakości naszej pracy. Z poważaniem, xxx xxx, LG Electronics Polska Sp. z o.o. " 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 8 Maja 2020 (edytowane) czeski film ewentualnie swojskie alternatywy 4 Edytowane 8 Maja 2020 przez klaus71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1406 8 Napisano 8 Maja 2020 2 godziny temu, KrisH-71 napisał: A ten LG jest z polskiej dystrybucji od autoryzowanego sprzedawcy, czy z PPHU Janusz i Grażyna, bo było trochę taniej? A tak przy okazji to gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem producenta, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta. Skoro gwarant określił, że do reklamacji wymagany jest dowód zakupu z pieczątką i wypełnioną kartą gwarancyjną, to tak ma zostać przedstawione przez konsumenta, w przypadku jej złożenia. Zakładam, że są odstępstwa od tego w przypadku zakupu u autoryzowanego sprzedawcy, ponieważ można to łatwo zweryfikować. Drwina i polackie mądraliństwo. Nie było taniej... a nawet gdyby było taniej niż w jakimś MM to co z tego? Łatwo przecież sprawdzić czy to produkt "oficjalnie" kierowany na rynek a nie ukradziony z fabryki czy z drugiej ręki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisH-71 19 Napisano 8 Maja 2020 Ha ha ha...a no to, że jakby sprzęt był od autoryzowanego dystrybutora to nie byłoby takiej komedii i lamentu, że PPHU J&G zwinął szczęke....ale to nie mój problem:) A z rękojmią to można uderzać ale do sprzedawcy a nie gwaranta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1406 8 Napisano 9 Maja 2020 Tak oczywiście geniuszu. Podobnie jak z innymi sprawami w tym kraju mędrców i proroków 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daro64 3 Napisano 9 Maja 2020 Ja natomiast bardzo chwalę serwis LG. W 2016 roku kupiłem 65 cali B6 za 25 tys. W 2018 r zgłaszam matryce ,przyjeżdża serwis wymiana matrycy . Luty 2020 zgłaszam matryce ,przyjeżdża serwis , brak matrycy do B6 i zostaje wymieniony telewizor na nowy B9. TV kupiony w euro AGD. Pozdr. 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 481 Napisano 9 Maja 2020 (edytowane) Godzinę temu, Daro64 napisał: Ja natomiast bardzo chwalę serwis LG. W 2016 roku kupiłem 65 cali B6 za 25 tys. W 2018 r zgłaszam matryce ,przyjeżdża serwis wymiana matrycy . Luty 2020 zgłaszam matryce ,przyjeżdża serwis , brak matrycy do B6 i zostaje wymieniony telewizor na nowy B9. TV kupiony w euro AGD. Pozdr. Może to chińska zaraza wpłynęła na zaostrzenie rozpatrywania gwarancji OLEDÓW przed LG ? Edytowane 9 Maja 2020 przez Waldo94 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1406 8 Napisano 9 Maja 2020 Załamanie w łańcuchach dostaw na pewno pogorszyło sytuację tej i wielu innych branż. Spodziewajmy się więc w warunkach gwarancji konieczności odśpiewania hymnu Korei Pd. w obecności ambasadora...:) 1 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 685 Napisano 11 Maja 2020 W dniu 7.05.2020 o 21:39, Alwyn napisał: Dokonywanie jakichkolwiek skreśleń lub poprawek w karcie gwarancyjnej pociąga za sobą jej unieważnienie. Widać LG się teraz czepia wszystkiego czego można bo odsetek wadliwych OLEDów jest coraz większy, i chyba wymiana matryc jest zbyt kosztowna dla firmy LG. Ojej, bardzo dziwny zapis. A co gorsza jego literalne traktowanie faktycznie prowadzi do konstatacji, ze cos w LG Polska idzie w zla strone (oby nie). W dniu 9.05.2020 o 13:16, Daro64 napisał: W 2016 roku kupiłem 65 cali B6 za 25 tys. W 2018 r zgłaszam matryce ,przyjeżdża serwis wymiana matrycy . Luty 2020 zgłaszam matryce ,przyjeżdża serwis , brak matrycy do B6 i zostaje wymieniony telewizor na nowy B9. A co bylo powodem tych napraw? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 11 Maja 2020 Teraz tylko czekać jak LG Polska przestanie wymieniać matryce po wypaleniach, tak samo jak przestała wymieniać matryce z dużym bandingiem i dopiero my, którzy kupiliśmy OLED zostaniemy z ręką w nocniku... U rodziców miałem LED Samsunga z rocznika 2018, odwiedzałem ich ostatnio i zauważyłem na matrycy niewielką ale widoczną na szarym tle smugę kilku cm (która była praktycznie niewidoczna w porównaniu do bandingu, który mam na OLED C9 od LG a którego nie chcieli mi wymienić), sprawdziłem i TV był jeszcze na gwarancji, zadzwoniłem na infolinię Samsung i za dwa dni był ten owiany złą sława na tym forum serwis MIK z Radomia, Pan cyknął fotkę tej smugi, zabrał TV i powiedział że będzie wymieniona matryca. Bez marudzenia jak na infolinii LG, gdzie miła konsultantka próbowała mi wmówić, że banding to cecha matryc OLED i nie kwalifikuje się to na wymianę. 2 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1406 8 Napisano 15 Maja 2020 Ja nie odpuszczę. Będę przy każdej okazji ostrzegał przed tym cwaniactwem gwarancyjnym. Najciekawsze, że to wszystko jest realizowane w ramach lansowania społecznej odpowiedzialności, etycznych wartości, koncentracji na potrzebach klienta itp... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach