Skocz do zawartości
tybul

LG 55 C7 piękne wypalenie ;(

Rekomendowane odpowiedzi

Powodzenia w oglądaniu programów TV na 100% podświetlenie Oled  szczególnie TVN 24 lub inny program iformacyjny zobaczymy jak długo pożyje Twoja matryca. Sam serwisant gdy był niedawno powiedział aby nie ustawiać maksymalnego podświetlenia i najlepiej aby podświetlenie było max na 40 więc coś jest na rzeczy z tym podświetleniem. Poprzedniego oleda miałem ustawionego na 60-80 i wypaliło się logo 12 w kwadracie z obu stron po 1,5 roku, teraz ustawiłem jak powiedział serwisant na 40 i zobaczymy jak będzie wyglądała sytuacja. OLED to nie LCD i trzeba uważać, oraz stosować się do zaleceń producenta aby taka matryca pożyła. Z tego co czytałem to OLEDA nie masz i nie wiesz jak to jest.

 

Wypali się spokojnie, ja mam ustawione 20 po roku i 2 miesiącach wypalił się pasek tvn24 i kwadracik 12 lat ograniczenia wieku. Dodam tylko że tvn24 jest dość często oglądany nie powiedzieć katowany . Model b7

Wysłane z Honor 9

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, paszczak7005 napisał:

Wypali się spokojnie, ja mam ustawione 20 po roku i 2 miesiącach wypalił się pasek tvn24 i kwadracik 12 lat ograniczenia wieku. Dodam tylko że tvn24 jest dość często oglądany nie powiedzieć katowany emoji39.png. Model b7

Wysłane z Honor 9

 

 

 

 

 

Najgorsze jest te oznaczenie wiekowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.01.2020 o 22:59, novy66 napisał:

Najgorsze jest te oznaczenie wiekowe

Dlatego, jeżeli oglądasz dużo TV to moim zdaniem nie oszczędzaj swojego OLEDa, bo tak jak koledzy napisali: wcześniej czy później wypali Ci się to oznaczenie wiekowe. Jeżeli będzie po gwarancji to możesz sobie pluć w brodę, jeżeli będziesz jeszcze w trakcie gwarancji to dostaniesz nowy panel i nową gwarancję na niego. Oczywiście ryzyko zawsze istnieje, że nowe panele z 2019 r są bardziej odporne i nawet jak będziesz katował swój ekran to wypali Ci się dopiero po gwarancji, a jakbyś go oszczędzał to pożyłby 5 lat aż do następnej wymiany TV. 

Ja normalnie oglądam bez oszczędzania, natomiast kanałów telewizyjnych nie lubię i nie włączam. Tylko gry PC, PS4, Nintendo Switch, Netflix i filmy. Nie jest zaskoczeniem że po 2.5 roku moja B7mka nie wykazuje żadnych śladów zużycia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.01.2020 o 08:35, pmcomp napisał:

U mnie podświetlenie 100 i matryca żyje juz 3 lata.

Tylko Ty nie oglądasz TV z tego co kojarzę Twoje opowieści 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa gwarancji po wymienionej matrycy w oledzie 55b7v. Wysłałem zapytanie do LG i brak odpowiedzi.

Edytowane przez zbycho45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zbycho45 napisał:

Jak wygląda sprawa gwarancji po wymienionej matrycy w oledzie 55b7v. Wysłałem zapytanie do LG i brak odpowiedzi.

Na każdą wymienioną matrycę LG daje 24 miesiące gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, novy66 napisał:

Na każdą wymienioną matrycę LG daje 24 miesiące gwarancji

Masz to potwierdzone i jesteś pewny że taka sytuacja dotyczy matryc na "gwarancji" czy tych kupionych przez użytkownika?, bo zasady są raczej jasne..., do czasu nominalnej gwarancji sprzętu...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, efel napisał:

Dlatego, jeżeli oglądasz dużo TV to moim zdaniem nie oszczędzaj swojego OLEDa, bo tak jak koledzy napisali: wcześniej czy później wypali Ci się to oznaczenie wiekowe. Jeżeli będzie po gwarancji to możesz sobie pluć w brodę, jeżeli będziesz jeszcze w trakcie gwarancji to dostaniesz nowy panel i nową gwarancję na niego. Oczywiście ryzyko zawsze istnieje, że nowe panele z 2019 r są bardziej odporne i nawet jak będziesz katował swój ekran to wypali Ci się dopiero po gwarancji, a jakbyś go oszczędzał to pożyłby 5 lat aż do następnej wymiany TV. 

Ja normalnie oglądam bez oszczędzania, natomiast kanałów telewizyjnych nie lubię i nie włączam. Tylko gry PC, PS4, Nintendo Switch, Netflix i filmy. Nie jest zaskoczeniem że po 2.5 roku moja B7mka nie wykazuje żadnych śladów zużycia. 

Nie muszę mieś oleda na 80 czy 100 podświetlenia bo wystarczy mi 40 i jest ok, awieczorem tym bardziej 40 wystarcza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, novy66 napisał:

Nie muszę mieś oleda na 80 czy 100 podświetlenia bo wystarczy mi 40 i jest ok, awieczorem tym bardziej 40 wystarcza :)

Nie no na 80% to jest muzgo trzep..., ale niektórzy tak lubią tyle że na tych 40% też się wypala tylko wolniej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, ma_ko napisał:

Masz to potwierdzone i jesteś pewny że taka sytuacja dotyczy matryc na "gwarancji" czy tych kupionych przez użytkownika?, bo zasady są raczej jasne..., do czasu nominalnej gwarancji sprzętu...

 

Tak mam potwierdzone info bo wymieniali mi matrycę w styczniu 2018r. i miałem na nią 24 miesiące gwarancji i tą matrycę reklamowałem w grudniu 2019r. z powodu powidoków i dostałem nowy TV na który również jest 24 miesięcy gwarancji.

Edytowane przez novy66

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli dostałeś nowy TV nie podzespół? To jednak coś innego 🙂

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, ma_ko napisał:

Ok czyli dostałeś nowy TV nie podzespół? To jednak coś innego 🙂

 

Nie przy pierwszej naprawie wymienili mi matrycę na którą LG daje 24 miesiące gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wymieniali 5 razy i gwarancja była do czasu gwarancji jednostki głownej..., dopiero przy wymianie całego TV gwarancja biegła do 24 miesiecy, ale moze coś się zmieniło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zmieniło się na matrycę jak i nowy TV jest 24 miesiące gwarancji. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasada przy naprawach gwarancyjnych jest jedna...,  wymiana części do czasu trwania gwarancji głównej..., wymiana całej jednostki gwarancja nominalna 🙂 ale cóż może masz łaskawszy serwis na szczęście wymienili ci cały Tv to już nie musisz sprawdzać tych "24 miesięcy"...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ma_ko napisał:

Zasada przy naprawach gwarancyjnych jest jedna...,  wymiana części do czasu trwania gwarancji głównej..., wymiana całej jednostki gwarancja nominalna 🙂 ale cóż może masz łaskawszy serwis na szczęście wymienili ci cały Tv to już nie musisz sprawdzać tych "24 miesięcy"...

 

 

co to za smuty z tymi gwarancjami?  w polskim przepisach jasno jest że jeśli gwarant wymiania coś na gwarancji, jej czas biegnie od nowa, jeśli wymienia ważny  / główny element gwarancja na cały produkt biegnie od nowa. także laski nie robią. Art. 581 kodeksu cywilnego.

§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

jeśłi ktoś dodaje sobie do gwarancji inne terminy, jak np że po wymianie części termin gwarancji jest zachowany, to jest to niezgodne z polskim prawem

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, xqs napisał:

co to za smuty z tymi gwarancjami?  w polskim przepisach jasno jest że jeśli gwarant wymiania coś na gwarancji, jej czas biegnie od nowa, jeśli wymienia ważny  / główny element gwarancja na cały produkt biegnie od nowa. także laski nie robią. Art. 581 kodeksu cywilnego.

§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

jeśłi ktoś dodaje sobie do gwarancji inne terminy, jak np że po wymianie części termin gwarancji jest zachowany, to jest to niezgodne z polskim prawem

Ciekawe rzeczy piszesz - człowiek uczy się całe życie :)

Z tego wynika, że jeśli serwis wymienił mi płytę główną, a to jest jak najbardziej istotna naprawa, to gwarancja biegnie od nowa na  CAŁY telewizor.

Bardzo to mi się podoba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś dostałem tak nowy telefon od motoroli.

tak samo jest z tym mitycznym z dystrybucji europejskiej.

jeśli masz kartę gwarancyjną, po polsku, podbitą wypełnioną, a produkt kupiłeś w Polsce, to nie powinni odmawiać.

ale ,,, trzeba się przygotować an bitwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, novy66 napisał:

Na każdą wymienioną matrycę LG daje 24 miesiące gwarancji

Dokładnie tak jak kolega napisał.

Dzisiaj dostałem odpowiedź z LG Center. Konsultant odpowiadając jednoznacznie oświadczył, że gwarancja przy następnej naprawie dotyczyć będzie tylko wymienionej części w moim przypadku matrycy i jest ważna kolejne 24 m-ce od chwili naprawy-wymiany części-matrycy.

Tyle LG. Wg mnie jest ok. Mam kolejne 2 lata gwarancji i spokoju z wypaleniami. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, zbycho45 napisał:

Dzisiaj dostałem odpowiedź z LG Center. Konsultant odpowiadając jednoznacznie oświadczył, że gwarancja przy następnej naprawie dotyczyć będzie tylko wymienionej części w moim przypadku matrycy i jest ważna kolejne 24 m-ce od chwili naprawy-wymiany części-matrycy.

Do dzisiaj też tak myślałem. A mógłbyś zapytać jeszcze raz konsultanta o kwestię związaną z art. 581 kodeksu cywilnego, czyli o to, o czym pisał wyżej @xqs?

Wymiana matrycy to baaardzo istotna naprawa i idąc tropem KC, nowa gwarancja powinna objąć cały tv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do dzisiaj też tak myślałem. A mógłbyś zapytać jeszcze raz konsultanta o kwestię związaną z art. 581 kodeksu cywilnego, czyli o to, o czym pisał wyżej [mention=168107]xqs[/mention]?
Wymiana matrycy to baaardzo istotna naprawa i idąc tropem KC, nowa gwarancja powinna objąć cały tv.
Nie mają wyjścia przepisy jednoznacznie mówią jeżeli zostanie wymieniona istotna cześć gwarancja obejmuje całe urządzenie, dziś dzwonię do MM i będę zgłaszał rękojmie będę chciał nowy tv ewentualnie zwrot pieniędzy zobaczymy jak będę chcieli rozwiązać ten problem.

Wysłane z Honor 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepnę się do tematu bo jestem w podobnej sytuacji zakupiłem w sierpniu 2019 na firmę nowego oleda 55 B8 za dobre pieniądze bo się trafiła okazja.  Gwarancja w moim przypadku jest tylko na 12 miesięcy producenta bo zakup na firmę i rekojmi brak chyba 😕 Podczas zamknięcia nas w domach  miałem więcej czasu na oglądanie tv i w okolicach marca kwietnia 2020 zauważyłem banding na swoim telewizorze. Usterki nie mogłem zgłosić do sklepu bo były zamknięte wiec zgłosiłem telefonicznie do serwisu LG i na początku maja 2020 została mi wymieniona matryca. Lecz zauważyłem że znowu problem się pojawia z bandingiem. Czy w moim przypadku przysługuje mi prawo do wymiany na nowy telewizor skoro jest to drugi raz ta sama usterka w ramach trwającej już gwarancji na nowa matryce którą mam od maja 2020 mimo tego że gwarancja na telewizor była do sierpnia 2020? CZy znowu mi zostanie wymieniona nowa matryca ? Rozumiem że w moim przypadku gwarancja jest znowu tylko na nią na 12 miesięcy ? 

Edytowane przez Pabloe65@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do konca co w tej sprawie beda Ci proponowali, ja bym naciskal zeby oddali kase za TV albo dali nowy. U mnie matryca po wymianie tez zaczyna sie wypalac (dokladnie to samo miejsce, znowu na zielono). Tym razem jasnosc OLED nigdy nie przekraczala 80/100 przy czym na tvn24 (1h dziennie) to juz wartosci 50/100. Dla mnie albo C7 psuje matryce, albo sa g... warte. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.11.2020 o 14:21, Pabloe65@wp.pl napisał:

Czy w moim przypadku przysługuje mi prawo do wymiany na nowy telewizor skoro jest to drugi raz ta sama usterka w ramach trwającej już gwarancji na nowa matryce którą mam od maja 2020 mimo tego że gwarancja na telewizor była do sierpnia 2020? CZy znowu mi zostanie wymieniona nowa matryca ? Rozumiem że w moim przypadku gwarancja jest znowu tylko na nią na 12 miesięcy ? 

Warunki gwarancji ustala gwarant i może je naprawdę dowolnie wymyślić. Nie kojarzę żeby jakakolwiek gwarancja dawała prawo do wymiany telewizora na nowy. Najlepiej będzie jak po prostu zapytasz LG jakie masz opcje w tej sytuacji, ale na 90% powiedzą że co najwyżej wymienią matrycę.

Co innego rękojmia. Gdybyś od początku reklamował to na rękojmi u sprzedawcy, to przy drugiej awarii mógłbyś odstąpić od umowy. Rękojmia działa również między przedsiębiorcami, ale masz nieco gorsze warunki - np w każdym przypadku musisz udowodnić że wada już istniała w momencie sprzedaży i wynika z winy producenta a nie Twojej. Wiąże się to z opinią rzeczoznawcy i użeraniem się ze sklepem, co często kończy się w sądzie cywilnym bo sklep idzie w zaparte i liczy że go nie podasz do sądu.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Niestety i mnie dopadły przypadłości OLEDów od LG... Podobnie jak kolega z pierwszego posta kupiłem telewizor (65C7) pod koniec 2017, wypalenia zauważyłem już niestety dopiero po okresie gwarancji. LG się wypina (proponują wymianę matrycy za 8k lub... zakup nowego modelu 🤯), pan ze wsparcia technicznego stwierdził nawet, że nie ma sensu odpalać odświeżania pikseli.

Powstałe paski najwyraźniej widać na fioletowym tle, natomiast na co dzień najbardziej kłują w oczy na tłach jasnych - wtedy są zielone.

Uważam za absolutną kpinę żeby telewizor tej klasy, użytkowany raczej "delikatnie" (średnio ~2h dziennie) po niecałych 3 latach miał tego typu usterkę. Czytając ten wątek dochodzę do przekonania, że "ten typ tak ma", co sprawia, że więcej do telewizorów LG z kartą kredytową się nie zbliżę. 😠🤬 Innym również radzę 7 razy się zastanowić przed zakupem OLEDa LG.

Mimo zaleceń pana z LG spróbowałem odświeżania pikseli i wbrew jego teorii nastąpiła dość istotna poprawa. Niestety część linii została i kolejne sesje odświeżania ich nie usuwają.

Czy znacie jakieś inne myki, których mógłbym spróbować?

Przed odświeżaniem pikseli wyglądało to tak:

przed.thumb.jpg.7634182fd55ee07d5f6a2860ea5c7138.jpg

 

A po tak:

 

po.thumb.jpg.6a33be0489e454491bf924611fad039c.jpg

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...