Skocz do zawartości
Juras Juras

Wymiana tv oled LG

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Cra89 napisał:

Tu pokazałem to planszach i tak dobranych aby było to jak najbardziej widać, w fife kiedy jest włączony HDR widać z lewej strony pasek na całą długość zwłaszcza z lewej strony. Na codzień w filmach itp specjalnie się to nie rzuca w oczy. Więc nawet jakiś czas mogę z tym wytrzymać. 

Pytanie teraz też czy lepiej uderzać do LG czy np. EuroAgd gdzie kupiłem stacjonarnie niestety i zgłaszać wadę ukrytą (fabryczna)? W telefonach OLED mam od 6 czy 7 lat nie było nigdy czegoś podobnego. 

Reklamuj oczywiście tylko i wyłącznie na rękojmi w sklepie. Jeżeli uznają Ci wadę (co będzie raczej trudne, ale może Ci się poszczęści) i wymienią albo naprawią TV, to przy następnej wadzie (obojętnie co by to nie było) możesz odzyskać kasę i wtedy sobie kupić za nią świeży, nowy model ze sklepu. 

Jeżeli to zignorujesz bo 'jakiś czas możesz z tym wytrzymać' to tylko sobie szkodzisz. W tym momencie masz argument w ręce taki: 'to jest nowy telewizor, praktycznie jeszcze nie używany a już się popsuł i wyświetla jakieś pasy po boku. Proszę mi to naprawić natychmiast, albo wymienić na inny nowy bez takich wad'. Za pół roku tego argumentu już nie będziesz miał.

Szkoda że nie oddałeś tego bubla w ciągu 14 dni (o ile kupowałeś przez internet). Napisałeś że masz go od 7mego kwietnia, więc termin minął wczoraj... 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety TV kupiony stacjonarnie... Na dzisiaj sprawa zgłoszona do LG i rozpatrują bo chcieli wymienić sama matryce (i to będzie zrobione od ręki jak coś) ale zażądałem wymiany przez LG na nowy tv więc mam poczekać na weryfikację przez jakiś tam dział... Na zgłoszenie dosłałem im jeszcze parę zdjęć. Swoją drogą na zdjęciach wady widać bardziej niż widzi to ludzkie oko. Dam znać jak poszło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.04.2021 o 21:29, Cra89 napisał:

Niestety TV kupiony stacjonarnie... Na dzisiaj sprawa zgłoszona do LG i rozpatrują bo chcieli wymienić sama matryce (i to będzie zrobione od ręki jak coś) ale zażądałem wymiany przez LG na nowy tv więc mam poczekać na weryfikację przez jakiś tam dział... Na zgłoszenie dosłałem im jeszcze parę zdjęć. Swoją drogą na zdjęciach wady widać bardziej niż widzi to ludzkie oko. Dam znać jak poszło. 

Mam podobny problem, TV od dwóch miesięcy, widoczny zafarb z lewej strony na białych/jasno szarych jednolitych tłach. Noszę się z zamiarem zgłoszenia reklamacji, ale jeszcze do tego nie usiadłem, o wadzie coraz częściej zapominam, albo daję sobie czas.. w końcu mam dwa lata na zgłoszenie wady. 

Napisze proszę, zgłaszałeś do LG bezpośrednio przez stronę https://www.lg.com/pl/wsparcie/zgloszenie-naprawy/rejestracja? Bez problemu zaproponowali wymianę matrycy? Naczytałem się, że zafarbów nie uznają, że ich zgłaszanie to droga przez mękę nie wróżąca sukcesu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mi euroagd wymieniło matryce z powodu zafarbu z tytułu rekojmi
finalnie przysyłają serwis LG do stwierdzenia wady 

Na początku zgłaszałem przez LG i rzeczywiście ich obsługa to jakaś masakra 

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, jaczar napisał:

Na początku zgłaszałem przez LG i rzeczywiście ich obsługa to jakaś masakra 

A ja mam doskonałe doświadczenia z serwisem LG (tv i agd).

Choć zdaję sobie sprawę, że to tylko kwestia, na jaki serwis wykonawczy się trafi. Ja miałem szczęście do BWM Piaseczno :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Na temat firmy serwisującej, która przysłało LG nic złego nie mogę powiedziec

samo LG utrudniało sprawę na etapie zgłaszanie do nich, może myśleli, ze odpuszczę 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.04.2021 o 09:33, nightwish napisał:

albo daję sobie czas.. w końcu mam dwa lata na zgłoszenie wady. 

Im dłużej czekasz tym gorzej dla Ciebie. Jeżeli zgłosisz reklamację z tytułu rękojmi do sprzedawcy, to w ciągu pierwszego roku użytkowania istnieje domniemanie że wada istniała już w momencie zakupu i dla Ciebie to jest korzyść, bo nie musisz udowadniać że nie jesteś koniem. Odpadają cyrki z rzeczoznawcą itp co mocno ułatwia biurokrację i daje dużo większą szansę, że sprawa dla Ciebie się rozwiąże pozytywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  

9 godzin temu, efel napisał:

Im dłużej czekasz tym gorzej dla Ciebie. Jeżeli zgłosisz reklamację z tytułu rękojmi do sprzedawcy (...)

W żołnierskich słowach. Czym jest rękojmia? Czym różni się od "tradycyjnej" reklamacji zgłaszanej poprzez formularz na stronie LG lub sklepu (ja kupiłem w NeoNet)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, nightwish napisał:

  W żołnierskich słowach. Czym jest rękojmia? Czym różni się od "tradycyjnej" reklamacji zgłaszanej poprzez formularz na stronie LG lub sklepu (ja kupiłem w NeoNet)?

na rękojmi 2 główne zalety - sklep ma max 2 tygodnie na naprawę i przy drugiej usterce można żądać zwrotu kasy

natomiast naprawy z tytułu rekojmi mogą nie wydłużyć okresu gwarancji czyli tego co zyskują posiadacze lg po wymianie wypalonej matrycy (pełne nowe 2 lata gwarancji na matrycę) - ale to do potwierdzenia

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Po wymianie z tytułu rekojmi LG daje gwarancje na wymieniony ekran na 2 lata 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jaczar napisał:

Po wymianie z tytułu rekojmi LG daje gwarancje na wymieniony ekran na 2 lata 

skąd wiesz ? dostałeś na piśmie info zwrotne z serwisu?

bo normalnie w sklepie mi powiedzieli że to tak naprawdę zależy od serwisu.

i że sama naprawa z tytułu rękojmie nie powoduje wydłużenia gwarancji.

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Tak mam info od LG

pytałem ich konkretnie o moja sytuacje 

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, jaczar napisał:

Tak mam info od LG

no to w przypadku LG tylko rękojmia bo daje wszystkie benefity

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.04.2021 o 21:59, nightwish napisał:

W żołnierskich słowach. Czym jest rękojmia? Czym różni się od "tradycyjnej" reklamacji zgłaszanej poprzez formularz na stronie LG lub sklepu (ja kupiłem w NeoNet)?

Rękojmię masz umocowaną ustawą. Daje bardzo duże prawa konsumentowi. Gwarancja producenta jest dobrowolna, może jej w ogóle nie być. A jak jest to jej warunki dowolnie sobie ustala producent i może napisać jakieś bzdury typu, że gwarancja nie obejmuje np ekranu, bo nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi? 

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

Nie zgłosiłem jeszcze usterki TV (LG Oled 65 CX widoczny różowy zafarb) odkładam ją w czasie, ale też przyzwyczaiłem się do niej i nawet przestałem dostrzegać, chyba, że sobie przypomnę o jej istnieniu jak na ekran wchodzi białe tło np. przy jakiejś reklamie.

Mimo wszystko nie chcę odpuścić i spróbować zareklamować TV. Niestety, po zrobieniu zdjęć i przeglądaniu ich na kompie wady nie widać. Siedząc przed TV łatwo to dostrzec na odpowiednim tle, ale na zdjęciu już nie. Popróbuję jeszcze. Mam dodatkowo pytanie. Co polecacie wpisać w formularzu w miejscu wykrycia wady? W zasadzie wiem o niej od początku, telewizor został kupiony w marcu a mamy lipiec.

Tak, zdaję sobie sprawę że długo z tym zwlekałem, ale nie zmienię tego. Drugie pytanie to czy lepiej żądać wymiany czy naprawy?

Z góry dziękuję za komentarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reklamowałem CX z tytułu rękojmi. Tv kupiony na początku maja. Reklamowałem w lipcu i jako datę wykrycia wady wpisałem 16 maja.

Ja zażądałem wymiany. Sklep uznał moją reklamację. Napisali, że nie mogą wymienić tv, bo już nie produkowany. Zaproponowali naprawę przez wymianę matrycy, albo wymianę całego tv na nowszy model - C1. I właśnie tą opcję wybrałem. Całość trwała 2,5 tyg od zgłoszenia, do wymiany tv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.07.2021 o 12:49, mati_luk napisał:

Reklamowałem CX z tytułu rękojmi. Tv kupiony na początku maja. Reklamowałem w lipcu i jako datę wykrycia wady wpisałem 16 maja.

Ja zażądałem wymiany. Sklep uznał moją reklamację. Napisali, że nie mogą wymienić tv, bo już nie produkowany. Zaproponowali naprawę przez wymianę matrycy, albo wymianę całego tv na nowszy model - C1. I właśnie tą opcję wybrałem. Całość trwała 2,5 tyg od zgłoszenia, do wymiany tv.

@mati_luk dzięki za odpowiedź. Czy do zgłoszenia reklamacyjnego załączałeś zdjęcia? Czy bez nich, na "słowo" przyjedzie serwisant i oceni szkodę? Na zdjęciach, jak wykonuję telefonem, nie widać zafarbu, może tel kiepski, a nie chcę specjalnie szukać lepszego aparatu. Gołym okiem wadę widać.

Dodatkowo czy pokazywałeś wadę na ekranach testowych czy w trakcie normalnego użytkowania? Gdzieś przeczytałem, że przy ekranach testowych serwis jest w stanie powiedzieć, że taki zafarb to normalna sprawa i nie uzna szkody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nightwish zgłoszenie reklamacyjne złożyłem bez zdjęć. Z wypełnionym drukiem jaki znajduje się na stronie sklepu pojechałem osobiście. Przy takim zgłoszeniu reklamacji mógłbym dołączyć zdjęcia, ale musiałbym je drukować :) A wiedziałem, że sklep musi przyjąć zgłoszenie i prześle dalej do LG i to właśnie LG będzie się kontaktowało dalej w celu zweryfikowania usterki.

O tych ekranach testowych czytałem podobne rzeczy, ale miałem różne zdjęcia. Tak naprawdę w okresie ok 2 miesięcy od kupna do złożenia reklamacji, jak tylko widziałem podczas oglądania wady, to pauzowałem i robiłem kolejne zdjęcia do kolekcji. Miałem też zdjęcia z plansz 5%, 10% i 20%. No i problem miałem taki, że wady było widać na ciemnych scenach i już po zachodzie słońca, czyli obecnie jakoś po 21:30 :) więc liczyłem na załatwienie tematu po samych zdjęciach. Rozważałem też poczekanie z tematem reklamacji do listopada/grudnia, kiedy ciemno się robi ok 16:00.

Wracając do tematu - jak nastąpił pierwszy kontakt ze strony LG, to serwisant chciał przyjechać, ale jak powiedziałem, że nie zaciemnie tak pomieszczenia jakbym chciał i że mam zdjęcia, to poprosił o przesłanie i powiedział, że może wystarczą. Wysłałem plansze tylko 5% i 10% i jakieś 9 zdjęć z filmów i seriali. Wybrałem po prostu najlepsze zdjęcia. Też nie aż tak mocno podbite przez aparat, ale takie, na których było widać wady podobnie jak widziało to ludzkie oko. Niestety zgłoszenie z rękojmi wymagało tego, że serwis musiał zrobić jeszcze własne zdjęcia. I tu wpadłem na pomysł jak zrobić "noc" w pokoju ok godziny 10 rano. Wziąłem czarnego strecha i okleiłem wszystkie okna w salonie. Serwisant potwierdził, że pewne rzeczy niestety są cechą matryc OLED, ale te jasne krawędzie (czyli moja główna bolączka) wg niego nie są ok. Nie oglądał żadnych materiałów filmowych. Uruchomił tylko menu serwisowe i ustawiał po kolei różne plansze jednokolorowe z różną intensywnością jasności, tak aby mu na zdjęciu też wyszły wady. Wizyta na 10-15 minut.

I po tym już poszła opinia serwisu do sklepu. Po tygodniu kontakt ze sklepu o uznaniu wady i proponowane rozwiązania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mati_luk a możesz proszę dokładniej opisać wadę jaką miałeś? Wspomniałeś o jasnych krawędziach, czym to dokładnie się objawiało? Szukałem innego twojego posta w tym wątku ale nie znalazłem. Czy miało to jakiś związek z light leaks jak na tym testowym filmie (pod jego koniec) https://www.youtube.com/watch?v=JmPtM2WE-0w (btw. jak to rozumieć, kiedy ta wada "light leaks" się ujawnia :)

Nie miałeś więc problemu z zafarbem/tintem, a inny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nightwish tutaj pisałem i zamieszczałem zdjęcia z plansz testowych. Tak w skrócie miałem zarówno banding, dobrze widoczny na niskich szarościach. Z bandingiem wiązały się ciemniejsze plamy, co też dobrze widać na 5% szarości i jak banding na niektórych scenach. I trzecia rzecz, to krawędzie świecące jaśniej i w innym odcieniu. Często w jaśniejszych scenach widziałem, że krawędzie wpadały w inny odcień. A w ciemnym pomieszczeniu i przy ciemnych scenach świeciły, kiedy nie powinny. Po moim poście inni forumowicze pisali, że to zafarb właśnie. Dobrze to widać na planszy 20%, gdzie banding już praktycznie jest niewidoczny, ale krawędzie wpadają w róż :)

Jakbyś był zainteresowany, to później mogę wgrać np. na imgur kilka fotek z filmów, gdzie widać wady i tu podlinkować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niestety po raz 3 wypaliła mi się matryca w moim tv lg b7 65 cali, nie wytrzymała nawet roku…:(. Telewizor ogólnie jest super i bardzo go lubię ale trochę to mnie meczy…Czy przypadkiem przy 3 naprawach nie powinienem dostać nowego tv ?Aktualny odpowiednik b7 czyli  bx/b1 to chyba spory krok wstecz jeżeli chodzi o jasność itp ? Czy przy ewentualnej wymianie tv na nowy egzemplarz mogę domagać się dostarczenia produktu o zbliżonych (nie gorszych ) parametrach obrazu ? Czekam na serwis w przyszłym tygodniu.  A No i mój tv miał jeszcze akcje serwisowa i wymieniali zasilacz także ma już spora historie gwarancyjna :)

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja miałem b7 55 cali i raz zostałą wymieniona mi matryca, która znowu się wypaliła po około 0,5 roku. Po zgłoszeniu usterki został przyznany mi nowy TV - model z 2019 roku, którą to wymianę zaproponowało mi LG. Teraz mam 65 cali z 2021 i w zasadzie od razu miałem małą usterkę matrycy która była widoczna tylko przy wyłączonym TV i LG od razu wymieniło mi matrycę bez problemów. Ogólnie muszę powiedzieć, że OLED LG są bardzo dobre a serwis nie robi problemów praktycznie z niczym. Mam mega dobre z nimi doświadczenie. Sugeruję zadzwonić do centrali i poprosić o wymianę TV ponieważ szczególnie B7 wypalały się bo nie miały odpowiednich zabezpieczeń. Następne modele już się nie wypalają o ile włączy się wszystkie odpowiednie zabezpieczenia w menu.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.11.2021 o 12:59, Marcin Słowik napisał:

Witam,

ja miałem b7 55 cali i raz zostałą wymieniona mi matryca, która znowu się wypaliła po około 0,5 roku. Po zgłoszeniu usterki został przyznany mi nowy TV - model z 2019 roku, którą to wymianę zaproponowało mi LG. Teraz mam 65 cali z 2021 i w zasadzie od razu miałem małą usterkę matrycy która była widoczna tylko przy wyłączonym TV i LG od razu wymieniło mi matrycę bez problemów. Ogólnie muszę powiedzieć, że OLED LG są bardzo dobre a serwis nie robi problemów praktycznie z niczym. Mam mega dobre z nimi doświadczenie. Sugeruję zadzwonić do centrali i poprosić o wymianę TV ponieważ szczególnie B7 wypalały się bo nie miały odpowiednich zabezpieczeń. Następne modele już się nie wypalają o ile włączy się wszystkie odpowiednie zabezpieczenia w menu.

Dokładnie serwis bardzo spoko, jaką miałeś wade matrycy ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...