Skocz do zawartości
Juras Juras

Wymiana tv oled LG

Rekomendowane odpowiedzi

Serio, gdzieś niedawno na forum któryś z kolegów dostał wycenę z serwisu wymiany matrycy po gwarancji. Dokładnie nie pamiętam, ale było to chyba coś około 7-8 tys za plus koszt samej wymiany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dziale Philipsa temat: wypalony Philips OLED973/12 jest na str.6 informacja, że taką wymianę wycenili na 9 tys zł (cena zależy pewno od rozmiaru ekranu)

Edytowane przez motor
  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Serio? To nie jest cześć która się wymienia? Nie opłaca się?

"Częścią", którą chcesz wymienić jest ekran Twojego telewizora, a więc jego najważniejszy i najdroższy element.  

Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, AB_2020 napisał:

Serio? To nie jest cześć która się wymienia? Nie opłaca się?

No jak najbardziej można wymienić, ale ceny są tak wysokie żeby się to zupełnie nie opłacało. Producentowi napędza to sprzedaż i słupki w excel bo nikt nie będzie płacił 95% ceny nowego telewizora za matrycę.

Edytowane przez Alwyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, burz napisał:

a technologia oled miała być tak tania, tańsza od lcd ;);)

Ponoć matryce OLED są tańsze w produkcji. Ale koszt ostateczny dla klienta tak naprawdę wynika z tego za ile producent decyduje się sprzedać dany towar. Tutaj cena jest z kosmosu bo:

  • rynek używek praktycznie nie istnieje (nie da się samemu kupić tanio używanego/uszkodzonego TV i mu samemu podmienić matrycę)
  • nie ma żadnej konkurencji (nie istnieje inny producent matryc OLED do telewizorów niż LG Display)
  • producent nie chce zarabiać na serwisie i częściach, tylko na nowych telewizorach (bo największa marża na tym)

Gdyby możliwe były pkt 1 lub pkt 2, to oblicze pogwarancyjnego serwisu mogłoby się odmienić i ceny nowych matryc by spadły. Być może ktoś w Excelu by wyliczył że opłaca się sprzedać matryce np za połowę wartości nowego telewizora i zarabiać na użytkownikach, którzy wymieniliby matrycę w swoim TV innymi kanałami. Póki co mamy to co mamy niestety. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minutes ago, efel said:

Ponoć matryce OLED są tańsze w produkcji

Może i są, ale jednocześnie kontrola jakości jest na niskim poziomi, więc łatwo trafić na kiepski model z bandingiem lub zafarbem, który nie powinien trafić do sprzedaży. Do tego realna szansa wypaleń sprawia, że LG musi mieć duży bufor na naprawy gwarancyjne i przez to zwiększa cenę końcową. A wspomniany brak konkurencji tej sytuacji nie poprawia.

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, R Junk napisał:

Może i są, ale jednocześnie kontrola jakości jest na niskim poziomi, więc łatwo trafić na kiepski model z bandingiem lub zafarbem, który nie powinien trafić do sprzedaży.

Kontrola jakości jest podobna jak przy produkcji LCD - tam też możesz trafić na matrycę ze skandalicznym cloudingiem, niedoświetlonymi rogami i DSE. Miałem kilka telewizorów LCD w życiu - każdy miał niedoświetlone rogi, które widziałem zawsze podczas normalnego korzystania z TV. Clouding i DSE oczywiście też występowały i też był widoczne, ale dużo rzadziej.

Od paru lat na OLEDzie obraz w czasie normalnego oglądania jest perfekcyjny - moja matryca ma oczywiście niewielki banding i zafarb, ale w ogóle tego nie widać na codzień. Wszystko jest kwestią skali i niestety szczęścia. Dodatkowo ja nie jestem przewrażliwiony i nie oglądam codziennie plansz, żeby się znęcać nad sobą i cały czas sobie przypominać, że mam ułomny sprzęt. Polecam każdemu ignorancję na zdrowym poziomie, nie tylko w kwestii TV :)

  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, burz napisał:

a technologia oled miała być tak tania, tańsza od lcd ;);)

no i jest 

ja chętnie kupię sony z9h lub samsunga q90r/q95t w 55 calach za 4000zł

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to ciekawi mnie jak to jest z awaryjnością tych wysokich modeli LCD z kilkusetoma strefami przygaszania. Jak często poszczególne strefy wysiadają lub jak często widać zauważalną różnicę w podświetleniu między nimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Piotr Chudziński napisał:

Witam mial ktos z was taki problem ze przy wlaczaniu tv przechodzi niebieski pasek z gory do dołu (jak w Martixie) nastepnie tv sie wylacza.

Załaczyła ci się kompensacja (odświeżanie) pikseli. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie odświeżanie powinno załączyć się tylko raz na bodajże 2000 godzin. Coś jest nie tak. Otwierałeś lub ktoś uruchomiał ostatnio na twoim tv menu serwisowe? Ten pasek wygląda tak? 

20201209_181847_HDR.jpg

2 minuty temu, maniak84 napisał:

Takie odświeżanie powinno załączyć się tylko raz na bodajże 2000 godzin. Coś jest nie tak. Otwierałeś lub ktoś uruchomiał ostatnio na twoim tv menu serwisowe? Ten pasek wygląda tak? 

20201209_181847_HDR.jpg

Takie odświeżanie wpływa na żywotność matrycy dlatego przeprowadzane jest raz na dłuższy czas. Radziłbym Ci to zgłosić jeżeli załącza Ci się za każdym razem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tv nie było właczane menu serwisowe u mnie jest pasek pionowy przechodzi z gory na dol kiedy dojdzie do konca tv sie wylacza .

3.jpg

Trwa to moze z 5 sekund i tak jest za kazdym razem kiedy go probuje wlaczyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Piotr Chudziński napisał:

Na tv nie było właczane menu serwisowe u mnie jest pasek pionowy przechodzi z gory na dol kiedy dojdzie do konca tv sie wylacza .

3.jpg

Trwa to moze z 5 sekund i tak jest za kazdym razem kiedy go probuje wlaczyc.

Ewidentnie jakaś usterka zgłaszaj do serwisu LG. Od kiedy masz ten tv? Jaki to jest model B9, BX? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Jestem świeżym posiadaczem OLEDa 55CX od 7 kwietnia. Nie wiem czy jestem jakiś przewrażliwiony czy tak ma być... Na dzisiaj nie jest to jeszcze jakoś bardzo irytujące (chociaż czasem tak troszkę) bo przy filmach tego zbytni nie widać, ale już np przy graniu w fife tak... 

Chodzi mianowicie o "ciemniejsze", "bledsze" podświetlenie na bocznych krawędziach ekranu. 

Czy coś takiego kwalifikuje się do wymiany matrycy? 

IMG_20210420_194313.jpg

IMG_20210420_194000.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Alwyn napisał:

To jest color tint , typowa przypadłość matryc OLED od LG.

Czy w takim razie później coś takiego może podlegać gwarancji? Uwzgledniaja coś takiego? Jak wspominam teraz to nie jest denerwujące ale jak coś przed upływem gwarancji wymieniłbym matryce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Cra89 napisał:

Chodzi mianowicie o "ciemniejsze", "bledsze" podświetlenie na bocznych krawędziach ekranu. 

Czy coś takiego kwalifikuje się do wymiany matrycy? 

 

To jest po naszemu zafarb, czyli częsta wada OLEDów. W Twoim przypadku jest on masakrycznie zły, dlatego ja bym to reklamował. Będzie ciężko bo producenci traktują to jako 'cechę' technologii i rzadko się udaje to skutecznie zareklamować, ale zdarzały się na forum przypadki zakończone sukcesem. Dlatego najskuteczniejszym podejściem jest zakup przez internet i zwrot w ciągu 14 dni jeżeli coś takiego wykryjesz po wyjęciu z pudełka (a warto to sprawdzać, żeby sobie ułatwić życie). 

Jak będziesz reklamował to nie posługuj się białą planszą, bo się dowiesz że tak ma być - wrzucaj fotki tej fify, czy po prostu normalnego meczu piłki, albo też inne sytuacje na których to widać na prawdziwych treściach a nie planszach testowych. Wady widoczne na rzeczywistych treściach są z reguły inaczej traktowane niż plansze testowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu pokazałem to planszach i tak dobranych aby było to jak najbardziej widać, w fife kiedy jest włączony HDR widać z lewej strony pasek na całą długość zwłaszcza z lewej strony. Na codzień w filmach itp specjalnie się to nie rzuca w oczy. Więc nawet jakiś czas mogę z tym wytrzymać. 

Pytanie teraz też czy lepiej uderzać do LG czy np. EuroAgd gdzie kupiłem stacjonarnie niestety i zgłaszać wadę ukrytą (fabryczna)? W telefonach OLED mam od 6 czy 7 lat nie było nigdy czegoś podobnego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...