Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1. Jak duże jest pomieszczenie w którym ma być telewizor ? 25m2
2. Jak daleko siedzimy od ekranu telewizora ? 3-3,5m
3. Ile osób zasiada przed telewizorem ? 2
4. Czy siedzimy na wprost ekranu czy również bokiem do ekranu - czy kąty są ważne ? Na wprost ekranu
5. Telewizor ma stać czy ma wisieć ? Stać
6. Jak słońce świeci w pokoju ? Są zasłony więc tutaj nie ma problemu. Przez większość dnia będzie słońce padało na TV
7. Jaki masz obecnie telewizor ? Brak :)
8. Co chcemy aby telewizor posiadał ? Wszystko
9.  Jaki sygnał będzie podłączony do telewizora: ( 4K, HD, SD ) ? 4k, HD
10. Jakie urządzenia będą podłączone do telewizora ? Konsola, Internet a co za tym idzie telewizja internetowa
11. Ile godzin dziennie będzie pracować telewizor ? 6h, a w weekend to różnie, zapewne więcej godzin
12. Preferujesz matrycę matową czy błyszczącą ? matową, ale tutaj nie mam ciśnienia czy to mat czy błysk
13. Jaki rodzaj programów oglądasz najczęściej ? Sport, motoryzacja, reportaże, oczywiście film :)
14. Czy zamierzasz korzystać z internetu na ekranie telewizora ? TAK
15. Czy zamierzasz grać w gry PC / konsola - jeśli tak to ile % dziennie? 50%
16. Więcej oglądasz wieczorami czy w dzień ? wieczorami
17. Preferencje co do wielkości? 55
18. Co Cię denerwuje w telewizorach ? -
19. Preferencje co do marki ? -
20. Czy telewizor ma mieć 3D - jeśli tak to jakie , pasywne czy aktywne ? NIE
21. Do jakiej maksymalnej kwoty planujesz zakup ? 5000, ale nie obrażę się o telewizory w wyższych kwotach

22. Czy będziesz zainteresowany profesjonalną kalibracją ekranu w celu wyciśnięcia maksymalnych możliwości nowego sprzętu ? Jeśli będzie taka opcja to tak

 

Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy wpis, więc liczę na wyrozumiałość. Stoję przed dylematem, jakim jest zakup TV do nowego mieszkania.  Przez dłuższy czas obserwowałem cenę LG OLED55C8. Miałem zamiar go kupować, bo był na prawdę w okazyjnej cenie (4769zł), ale oczywiście człowiek pazerny, liczył na jeszcze większą obniżkę, aż dostałem wiadomość, że TV zostaje pomału wycofany z magazynów. Są ostatnie sztuki w cenie 5200zł. Polecacie może jeszcze jakiś inne TV w podobnej kwocie, lub wyższej??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jesli mozesz    przeznaczyc  na telewizor  5000 zl to to proponuje OLED Panasonica 55FZ800

Test  telewizora w linku

http://www.tvtest.pl/panasonic-55fz800-test/

Telewizor mozna kupic za ponizej  5000 zl

https://mediamarkt.pl/rtv-i-telewizory/telewizor-panasonic-tx-55fz800e

 

Kupuje tylko sprzet  Pioneera i Panasonica.Najstarszy  telewizor  ktory kupilem w 2011 roku to Panasonic.Dziala do tej pory bez usterki.Ten telewizor   maja teraz rodzice  w starszym  wieku.

 

Zywotnosc telewizora  mozna przedluzyc. Dwie proste czynnosci ktore moga przyczynic sie do przedluzenia " zycia" telewizora.Pierwsza to wylaczanie telewizora tylko wylacznikiem sieciowym.Jesli nie ma wylacznika to trzeba kupic listwe lub gniazdko z wylacznikiem sieciowym.
Jesli nie musisz ustaw nizsze wartosci jasnosci i kontrastu.W przypadku lcd czyli podswietlania ccfl lub led z maksymalnymi ustawieniami zywotnosc spada o polowe.
Na rosyjskiej stronie napisano ze nizsze ustawienia parametrow jasnosci , kontrastu to mozliwe przeduzenie "zycia" telewizora o 50 %.

Na anglojezycznej stronie tez wspomniano o nizszych ustawieniach jasnosci i kontrastu i wylaczaniu telewizora tylko wylacznikiem sieciowym. Stosuje sie do tych zalecen z dobrym skutkiem.W niektorych nowych telewizorach nawet jesli jest wylacznik sieciowy to praktycznie pseudo wylacznik bo calkowiecie nie odlacza doplywu energii do telewizora. Podobne informacje  mozna  przeczytac na amerykanskiej  internetowej stronie.

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/plasmatv-lifespan.html

http://serwis-tv.com/telewizor-lcd.html

 

 

Obecnie  pracuje  w chinskiej montowni telewizorow , naprawiam telewizory.

Edytowane przez grundig
  • Haha 1
  • Zmieszany 2
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, grundig napisał:

Zywotnosc telewizora  mozna przedluzyc. Dwie proste czynnosci ktore moga przyczynic sie do przedluzenia " zycia" telewizora.Pierwsza to wylaczanie telewizora tylko wylacznikiem sieciowym.Jesli nie ma wylacznika to trzeba kupic listwe lub gniazdko z wylacznikiem sieciowym.

To na pewno nie w OLED-zie, tu takie podejście zabije panel i to naprawdę szybko i bez możliwości użycia gwarancji. OLED-ów nie można wyłączać z listwy bo po wyłączeniu przez kilka minut przeprowadzają wyrównywanie matrycy.

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. I na lata to LCD a nie OLED którego normalną cechą jest degradacja. Tutaj na forum sporo ludzi widzę gościło serwisanta który im przyniósł nowy panel. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy używaniu głównie do filmów myślę, że OLED średnio spokojnie wytrzyma tak długo jak LCD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam teraz szukam TV do 5k pln i nie wiem w końcu, czy oled, czy lcd. Ile ludzi tyle teorii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Na lata" czyli to co bardziej trwałe i jak by nie zaklinać rzeczywistości to LCD z reguły jest bardziej trwały od OLED. Po co więc ryzykować jak ma służyć jak najdłużej. 

@lolshu Zależy czy dużo oglądasz programów (dez)informacyjnych z kolorowymi paskami. Jeśli tak to nie ryzykuj OLED.

Edytowane przez LV426
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może, źle napisałem. Jeśli chodzi o lata, to miałem na myśli powiedzmy 4-5. Mama w domu ma 6 letniego LCD i chodzi nadal. Jeśli chodzi o programy informacyjne to zapewne będą oglądane, ale na pewno nie namiętnie :) Netflix, konsola, sport. To są najważniejsze rzeczy jakie będą oglądane. Jak teraz wygląda sytuacja z LG oled55c8pla?? W ofercie jedynie leżaki magazynowe, którymi nie warto się zainteresować, czy jednak jest to nadal bardzo dobra oferta jako TV??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dostaniesz nowy egzemplarz to generalnie warto, jeśli ekspozycyjny to trzeba unikać jak ognia. Warto kupować z możliwością zwrotu/wymiany bo zdarzają się kiepskie matryce (z dużymi pasami na ciemnoszarych planszach) - takie na których te wady można zaobserwować w normalnych filmach.

 

Do "normalnego" użytku (różnorodne treści) generalnie OLED powinien się zupełnie nieźle sprawdzić, jest trochę ryzyka ale nowe panele i zabezpieczenia powinny być na tyle skuteczne że taki TV będzie miał żywotność porównywalną do LCD. Testy na rtings doszły do ~10 i 12 tysięcy godzin i parametry panelu są bez zmian, a wypalenia pojawiły się głównie na tych najbardziej ryzykownych elementach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś 55 cali B8 w stacjonarnym Euro za 3,6 k. Egz. stał u nich na ekspozycji, jak twierdzą, miesiąc. Na tabliczce znamionowej ma datę produkcji 05 2019. Więc dłużej niż 3 miesiące na pewno nie. Mam nadzieję, że przez ten czas matryca nie została zajechana... twierdzili, że co tydzień robili jej czyszczenie. Nie puszczałem żadnych plansz testowych ale na tym materiale, który leciał wyglądało OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.08.2019 o 23:51, EMK napisał:

Kupiłem dziś 55 cali B8 w stacjonarnym Euro za 3,6 k. Egz. stał u nich na ekspozycji, jak twierdzą, miesiąc. Na tabliczce znamionowej ma datę produkcji 05 2019. Więc dłużej niż 3 miesiące na pewno nie. Mam nadzieję, że przez ten czas matryca nie została zajechana... twierdzili, że co tydzień robili jej czyszczenie. Nie puszczałem żadnych plansz testowych ale na tym materiale, który leciał wyglądało OK.

Muszę Cię zmartwić, ale nawet w 3 miesiące można załatwić oleda. Większość sklepów Euro jest czynna od 9 do 20, czyli 11h dziennie. Testy wypalania na RTINGs tutaj pokazują że wypalenia mogą już powstawać po około 1 tys godzin sumarycznego wyświetlania statycznych, jaskrawych elementów. Twój TV pracował w najgorszym wypadku 90 dni*11h= 990h. W zależności co wyświetlał i jaka to jest konkretna sztuka, może już posiadać jakieś wypalenia. 

Ja osobiście nigdy bym nie kupił OLEDa z ekspozycji, bo tam telewizory są żyłowane na maksa i nigdy nie wiadomo jak się z nimi obchodzą pracownicy. Pomijam fakt, że taki TV świeci na maksa i wyświetla w kółko to samo demo. Największa zbrodnia, to odcinanie OLEDom zasilania zamiast normalnego wyłączania z pilota. Tak się dzieje w 99% salonów, bo pracownikom się po prostu nie chce szukać pilota od każdego TV i wyłączać go tak jak każe instrukcja. Dużo prościej odłączyć listwą zasilanie całej ekspozycji, doprowadzając w ten sposób wszystkie OLEDy na skraj wypalenia w 3 miesiące, potem jakaś promocja, wyprzedaż i cyk salon ma problem z głowy. Cena czyni cuda, na pewno się ktoś skusi na taki egzemplarz. Tylko że to jest kupowanie sobie problemów. Co do czyszczenia matrycy, to również wygląda to słabo. Producent nie zaleca wykonywania tego procesu ręcznie w ogóle, TV sam wykonuje takie czyszczenie po 2 tys godzin pracy. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, efel napisał:

Ja osobiście nigdy bym nie kupił OLEDa z ekspozycji, bo tam telewizory są żyłowane na maksa i nigdy nie wiadomo jak się z nimi obchodzą pracownicy. Pomijam fakt, że taki TV świeci na maksa i wyświetla w kółko to samo demo. Największa zbrodnia, to odcinanie OLEDom zasilania zamiast normalnego wyłączania z pilota. Tak się dzieje w 99% salonów, bo pracownikom się po prostu nie chce szukać pilota od każdego TV i wyłączać go tak jak każe instrukcja. Dużo prościej odłączyć listwą zasilanie całej ekspozycji, doprowadzając w ten sposób wszystkie OLEDy na skraj wypalenia w 3 miesiące, potem jakaś promocja, wyprzedaż i cyk salon ma problem z głowy. Cena czyni cuda, na pewno się ktoś skusi na taki egzemplarz. Tylko że to jest kupowanie sobie problemów. Co do czyszczenia matrycy, to również wygląda to słabo. Producent nie zaleca wykonywania tego procesu ręcznie w ogóle, TV sam wykonuje takie czyszczenie po 2 tys godzin pracy. 

Kupić można jak najbardziej, ale za maksymalnie 50 % ceny rynkowej. Czyli jak taki oled 65 cali kosztuje w sklepie 8 tys złotych to maksymalnie 4k można dać za powystawowego. Takie jest moje zdanie.

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@efel

Zgadza się - wszystkie TV wyłączają poprzez centralne odcięcie zasilania, sklep w centrum handlowym czynny cały dzień, telewizor wcześniej puszczał materiały promocyjne zapodane przez LG a od jakiegoś czasu (nie wiem, jak długo) spoty promocyjne EURO, czyli głównie duże plansze bieli. Na bardzo dużej jasności.

Rozumiem to wszystko, ale pomyślałem sobie że najwyżej zareklamuję wypalenie do LG i wymienią mi matrycę. Bo sprzęt sprzedawany jest formalnie jako pełnowartościowy, z pełną gwarancją producenta.

Telewizor będzie miał dopiero dostawę, bo jestem na urlopie. Zawsze też mogę zapuścić jakąś planszę testową przy panach monterach i najwyżej nie przyjąć towaru jako wadliwego.??

@Waldo94

Dałem za niego dokładnie 3,599 zł. Ale to jest 55 cali, nie 65.

Edytowane przez EMK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, EMK napisał:

Dałem za niego dokładnie 3,599 zł.

To troszke dużo dałeś. Myśle że w twoim przypadku cena 3k byłaby ok jeśli faktycznie przez te 3 miesiące był na ekspozycji i pracował non stop.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Waldo94

Hm, no twierdził sprzedawca, że miesiąc. Te 3 msc to maks, jeżeli mnie okłamali, bo pewna jest data produkcji. W każdym razie, zdając sobie sprawę z ryzyka założyłem, że jeżeli będzie coś nie tak, to po prostu zgłoszę się do LG, ew. Euro powołując się na rękojmię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, EMK napisał:

@Waldo94

Hm, no twierdził sprzedawca, że miesiąc. Te 3 msc to maks, jeżeli mnie okłamali, bo pewna jest data produkcji. W każdym razie, zdając sobie sprawę z ryzyka założyłem, że jeżeli będzie coś nie tak, to po prostu zgłoszę się do LG, ew. Euro powołując się na rękojmię.

 Matryce w oledach na wystawach sklepowych ulegają szybkiej degradacji, więc nie ma co skreślać takiego egzemplarza z miejsca jak pisze @efel tylko negocjować o duży rabat na taki egzemplarz i jako argument przy negocjacji mieć na uwadze wymianę matrycy w bliskiej przyszłości.

Edytowane przez Waldo94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, EMK napisał:

@Waldo94

Deklarowane przez sklep cotygodniowe czyszczenie ręczne nic w tej kwestii nie zmienia?

absolutnie nic, Cykle konserwacyjne nie zostają zachowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Waldo94 napisał:

Kupić można jak najbardziej, ale za maksymalnie 50 % ceny rynkowej. Czyli jak taki oled 65 cali kosztuje w sklepie 8 tys złotych to maksymalnie 4k można dać za powystawowego. Takie jest moje zdanie.

Zgadzam się, jeżeli chodziłoby o każdy inny typ TV, nie OLEDa. Dla mnie kupowanie takiego TV jest całkiem pozbawione sensu, nawet za 50% kwoty. Wiadomo że ekrany OLED się zużywają, udowodniono że matryce w OLEDach się wypalają, dzięki RTINGs wiemy nawet jak długo to może zająć. Wiadomo, że sklepy żyłują te telewizory na ekspozycji i nie przestrzegają zaleceń producenta dot. ich wyłączania. To wszystko razem dodane do kupy daje wynik graniczący z pewnością, że coś się z tym TV stanie, jeżeli nie krótko po zakupie, to kiedyś, być może już po gwarancji. Jak minie gwarancja to wtedy zaczyna się płacz i lament, bo zostajesz z przyciskiem do papieru, za który zapłaciłeś jednak nie małe pieniądze. Co z tego, że był tańszy, skoro teraz jest niesprawny i trzeba kupić nowy? Pakowanie się w taką sytuację to moim zdaniem czysty masochizm.

16 godzin temu, EMK napisał:

Rozumiem to wszystko, ale pomyślałem sobie że najwyżej zareklamuję wypalenie do LG i wymienią mi matrycę. Bo sprzęt sprzedawany jest formalnie jako pełnowartościowy, z pełną gwarancją producenta.

Jeżeli coś będzie nie tak z tym TV to zawsze reklamuj w sklepie z tytułu rękojmi. Nigdy nie korzystaj z gwarancji producenta. Generalnie dobrze kombinujesz, bo jeżeli kupujesz sprzęt pełnowartościowy to masz pełne prawo do reklamacji. Jest tylko jeden myk w tym przypadku. Serwis LG zawsze sprawdza czy telewizor wykonywał cykle kompensacyjne po wyłączeniu (zapisuje się to w pamięci telewizora, zresztą utrata zasilania również jest tam odpisywana). Jeżeli wyjdzie, że TV był wyłączany z buta, to były już takie przypadki nawet tu na forum, że odmówiono wymiany wypalonej matrycy. Tamta sprawa z tego co kojarzę, zakończyła się ugodowo, ale można sobie wyobrazić ile stresu i nerwów kosztowało to właściciela tamtego TV. Dlatego w przypadku problemów prowadź dialog ze sklepem, bo to oni są ewentualnie winni temu stanowi rzeczy, a nie z serwisem LG.

17 godzin temu, EMK napisał:

Dałem za niego dokładnie 3,599 zł. Ale to jest 55 cali, nie 65.

Również uważam że drogo. Szczególnie że jeszcze parę miesięcy temu nówka sztuka kosztowała w tym calażu tysiaka więcej. Taka cena byłaby właściwa za telewizor LCD z ekspozycji i pewnie taki przelicznik zastosował sklep. Różnica jest taka że LCD po paru miesiącach na wystawie mógłby posłużyć przyszłemu właścicielowi jeszcze ładne parę lat. Czy ten OLED też tyle wytrzyma? Wątpię...

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, EMK napisał:

@Waldo94

Deklarowane przez sklep cotygodniowe czyszczenie ręczne nic w tej kwestii nie zmienia?

Oni są gotów zadeklarować 6-kę w totka byle pozbyć się szrotu z ekspozycji. Człowieku, w takich sklepach pracują ludzie z łapanki ze względu na wynagrodzenie, na poziomie przysłowiowej czapki gruszek. Większość z nich ma blade pojęcie nt produktów które sprzedają. Mówią co chce usłyszeć klient. "Będzisz" pan zadowolony...

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@efel

Już trudno, najwyżej jak okaże się, że popełniłem błąd wyciągnę wnioski na przyszłość. Bo zwrotu przecenionego towaru mi nie przyjmą. Chyba, że odmówię odbioru... Za towar zapłaciłem w sklepie i dokupiłem dostawę z wniesieniem i uruchomieniem. Będzie ona dzisiaj wieczorem.

Może załączę plansze testowe przy panach z Euro i jak coś będzie nie tak - odmówię przyjęcia jako wadliwego? Co w takiej sytuacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, efel napisał:

Największa zbrodnia, to odcinanie OLEDom zasilania zamiast normalnego wyłączania z pilota. Tak się dzieje w 99% salonów, bo pracownikom się po prostu nie chce szukać pilota od każdego TV i wyłączać go tak jak każe instrukcja. Dużo prościej odłączyć listwą zasilanie całej ekspozycji, doprowadzając w ten sposób wszystkie OLEDy na skraj wypalenia w 3 miesiące, potem jakaś promocja, wyprzedaż i cyk salon ma problem z głowy.

Bardzo mocno dziwi mnie, że LG nie wypuściło jakiegoś narzędzia dla sklepów, które pozwoliłoby z jednego miejsca wyłączać wszystkie ekrany (albo o zadanej godzinie), pilnowało godzin i może nawet pozwalało ręcznie wykonać kompensacje w dogodnych godzinach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, raus napisał:

Bardzo mocno dziwi mnie, że LG nie wypuściło jakiegoś narzędzia dla sklepów, które pozwoliłoby z jednego miejsca wyłączać wszystkie ekrany (albo o zadanej godzinie), pilnowało godzin i może nawet pozwalało ręcznie wykonać kompensacje w dogodnych godzinach.

Tutaj nie chodzi tylko o LG. Takie narzędzie musiałoby obsługiwać wszystkie marki telewizorów OLED. W sklepie masz może ze dwa oledy LG, reszta jest innych producentów. Nigdy takie narzędzie nie powstanie, bo pomijam że producenci by się musieli dogadać w tej kwestii, to raczej nie dobre to jest marketingowo: w sensie trzeba wytworzyć narzędzie, żeby OLEDy wyłączać prawidłowo, bo z nimi się trzeba obchodzić w specjalny sposób jak z jajkiem żeby się nie uszkodziły, czyli generalnie technologia jest niedojrzała itp.

1 godzinę temu, EMK napisał:

Może załączę plansze testowe przy panach z Euro i jak coś będzie nie tak - odmówię przyjęcia jako wadliwego? Co w takiej sytuacji?

Uruchom przede wszystkim kolorowe plansze np z youtube. Najlepiej wypalenia widać na planszy fioletowej (magenta) bo najszybciej się wypala kolor czerwony. Oprócz tego zgaś światło i sprawdź banding na planszy 5% grey. Pionowe pasy pewnie będą, bo mają je wszystkie OLEDy, ale chodzi o to żeby nie było sytuacji gdy np jedna ćwiatka ekranu jest całkiem czarna, a reszta szara. Dodatkowo sprawdź zafarb na planszy 100% white - czy nie widać żółtych, albo niebieskich plam (drobne nieregularności mogą występować, ale to nie powinno być mega widoczne, bo spowoduje że będziesz to widział np na sportach zimowych). 

Jeżeli za ten TV już zapłaciłeś w sklepie stacjonarnie, to już pozamiatane, bo kupiłeś tak naprawdę kota w worku. Nie możesz odmówić odbioru, bo towar jest formalnie Twój. Nie ma takiego przepisu w prawie, który daje Ci taką furtkę, że odmawiasz odbioru, oni to zabierają i zwracają kasę. Jeżeli coś będzie nie tak z tym TV to tak naprawdę zostaje Ci jedynie rękojmia w sklepie albo gwarancja. Żeby było Ci łatwiej reklamować nie zapomnij zażądać protokołu odbioru, w którym muszą zostać opisane wszystkie zauważone wady. Protokół oczywiście musi zostać podpisany przez Ciebie i monterów. Z tego co kojarzę, to w Euro RTV jak kupujesz towar z wniesieniem to powinieneś coś takiego dostać, ale nie zapomnij o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...