Skocz do zawartości
Gmeru

Testujemy nowy LG OLED C9. Pierwsze wrażenia!

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, PABLOV8 napisał:

 

Z racji, iż pracuję prawie 7 lat w RTV EURO AGD coś mogę dodać, doradzić jak to u nas wygląda. 

Kupując (...) produkt zamówiony przez stronę z odbiorem w sklepie, powyższy produkt można zwrócić do 14 dni jeśli jest produktem pełnowartościowym

To chyba kolega pracuje, ale regulaminu nie zna do końca, bo od lat jest tak, że towar zamówiony online z odbiorem w sklepie to nie jest umowa zawarta na odległość, tylko REZERWACJA towaru i wtedy zwrot nie przysługuje.  Zgodnie z Regulaminem zwrot 14 dni obowiązuje wyłącznie dla umów zawartych na odległość. A w tym przypadku (rezerwacja online i odbiór w sklepie) umowa zostaje zawarta dopiero w momencie odbioru towaru w sklepie. Taki cwany wybieg i jak już pisałem tylko decyzją kierownika sklepu można wtedy oddać towar.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, aerofan napisał:

To chyba kolega pracuje, ale regulaminu nie zna do końca, bo od lat jest tak, że towar zamówiony online z odbiorem w sklepie to nie jest umowa zawarta na odległość, tylko REZERWACJA towaru i wtedy zwrot nie przysługuje.  Zgodnie z Regulaminem zwrot 14 dni obowiązuje wyłącznie dla umów zawartych na odległość. A w tym przypadku (rezerwacja online i odbiór w sklepie) umowa zostaje zawarta dopiero w momencie odbioru towaru w sklepie. Taki cwany wybieg i jak już pisałem tylko decyzją kierownika sklepu można wtedy oddać towar.  

Kolego ja pisałem o zakupie w sklepie towaru i tak samo jest 14 dni, takie jest prawo u nas, zapakowany produkt oryginalnie to masz prawo zwrotu w sklepie bez widzi mi się decyzji kierownika, na co dzień się zajmuje tymi rzeczami.
Ilu już razy klientom tłumaczyłem, że w tej chwili nie ma różnicy czy kupisz przez stronę i odbierasz w sklepie czy na sklepie mając konto moje euro (30 dni na zwrot), jeśli produkt spełnia kryteria do zwrotu i jest pełnowartościowy to w obu przypadkach zwrot zostanie przyjęty przez pracownika który zajmuje się reklamacjami/zwrotami.

Edytowane przez PABLOV8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, PABLOV8 napisał:

Kolego ja pisałem o zakupie w sklepie towaru i tak samo jest 14 dni, takie jest prawo u nas, zapakowany produkt oryginalnie to masz prawo zwrotu w sklepie bez widzi mi się decyzji kierownika, na co dzień się zajmuje tymi rzeczami.
Ilu już razy klientom tłumaczyłem, że w tej chwili nie ma różnicy czy kupisz przez stronę i odbierasz w sklepie czy na sklepie mając konto moje euro (30 dni na zwrot), jeśli produkt spełnia kryteria do zwrotu i jest pełnowartościowy to w obu przypadkach zwrot zostanie przyjęty przez pracownika który zajmuje się reklamacjami/zwrotami.

Zapakowany produkt oryginalnie, czyli na myśli masz nieotwierany (fabrycznie nienaruszony)? Jeśli tak, to właśnie taki jest problem - kupując przez internet masz czas na zwrot i nie ma znaczenia, że produkt został otworzony (musiałeś go sprawdzić, może się okazało, że np. parametry deklarowane przez producenta mijają się kompletnie z prawdą i nie chcesz tego produktu zachować po sprawdzeniu go jednak). Natomiast tak jak wspomniano, kupując w sklepie czy przez internet, ale zamówienie kierowane na sklep, to przez EURO RTV AGD traktowane jest jako rezerwacja i zakup w sklepie na miejscu z opcją zwrotu owszem, ale tylko jeśli pudełko nie zostało nigdy otworzone. Sam się z tym zderzyłem kiedyś.

I nie, nie jestem typem gościa, który zamawia sprzęt bez sprawdzania i następuje rozczarowanie. Dwa razy w życiu chciałem produkt zwrócić (raz zwróciłem w innym sklepie, raz nie, bo w Euro nie pozwolili), natomiast tekst o testach i recenzjach niewiele daje, bo przekonałem się, że spora część z nich jest opłacona i jeśli nie siedzisz głęboko w temacie danego sprzętu, to nawet o tym nie wiesz, póki nie jest za późno (tj. póki nie kupisz i się sam nie przekonasz).

Już nie mówiąc o zerowej kontroli jakości w TV i monitorach i bublach od nowości z zatrważającą ilością bad pixeli - nie dziwię się wówczas, że ktoś chce się takiego stwora pozbyć.

Edytowane przez Fjubens
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Fjubens napisał:

Zapakowany produkt oryginalnie, czyli na myśli masz nieotwierany (fabrycznie nienaruszony)? Jeśli tak, to właśnie taki jest problem - kupując przez internet masz czas na zwrot i nie ma znaczenia, że produkt został otworzony (musiałeś go sprawdzić, może się okazało, że np. parametry deklarowane przez producenta mijają się kompletnie z prawdą i nie chcesz tego produktu zachować po sprawdzeniu go jednak). Natomiast tak jak wspomniano, kupując w sklepie czy przez internet, ale zamówienie kierowane na sklep, to przez EURO RTV AGD traktowane jest jako rezerwacja i zakup w sklepie na miejscu z opcją zwrotu owszem, ale tylko jeśli pudełko nie zostało nigdy otworzone. Sam się z tym zderzyłem kiedyś.

Inaczej, może być otwarte pudełko np. telefon ale środek czyli produkt pełnowartościowy, folie nie poodklejane itd.
Powiem Wam, że najlepsze jest to, klient kupuje przez internet z dostawą do domu, wiec omija sklep stacjonarny, nie da zarobić sprzedawcy (z każdego produktu są premie) ale jak się zepsuje to oczywiście wtedy przychodzi do nas reklamować czy zwracać bo mu szkoda pieniążków na wysyłkę i do czego zmierzam, kupiłem rok temu buty Nike AirMaxy za kilka stówek na stronie nike.com.pl bo się nie dało zamówić na sklep.

Ostatnio z jednej poduszki zeszło powietrze, więc reklamacja, jadę do sklepu nike do galerii i laska do mnie, że muszę wysłać do nike a ja się pytam a kim Wy jesteście a ona, że to inny właściciel, że franczyza itd, no myślałem, że mnie popie%$oli..
U nas to nie do pomyślenia :D 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, PABLOV8 napisał:

Kolego ja pisałem o zakupie w sklepie towaru i tak samo jest 14 dni, takie jest prawo u nas, zapakowany produkt oryginalnie to masz prawo zwrotu w sklepie bez widzi mi się decyzji kierownika, na co dzień się zajmuje tymi rzeczami.
Ilu już razy klientom tłumaczyłem, że w tej chwili nie ma różnicy czy kupisz przez stronę i odbierasz w sklepie czy na sklepie mając konto moje euro (30 dni na zwrot), jeśli produkt spełnia kryteria do zwrotu i jest pełnowartościowy to w obu przypadkach zwrot zostanie przyjęty przez pracownika który zajmuje się reklamacjami/zwrotami.

No dobrze, to pokaż mi taki zapis w regulaminie.

Dodam, że z mojego punktu widzenia, może mało się znam jest to nieprawda. Co prawda 2 razy udało mi się zwrócić zakupiony towar w RTV ale dopiero po decyzji kierownika i w obydwu przypadkach uważałem, że produkty nie do końca odpowiadają specyfikacji (oczyszczacz chodził za głośno w trybie NOC, a Router miał wejście na USB 3.0 a transfery były gorsze niż na 2.0). 

Jeśli zaś chodzi o Mediaexpert to już wcześniej wklejałem zapis z regulaminu, a na zwroty towarów zakupionych w sklepie to nawet mieli ostatnio "promocję", bo też kupowałem router z wyraźnie zaznaczonym na półce przy cenie banerkiem "wypróbuj i zwróć w ciągu 14 dni". Nie wszystkie produkty można było w ten sposób kupić i oddać. 

No ale dobra, pogadajmy o telewizorach, bo się offtop zrobił. Jeśli chodzi o TV to właśnie celowo kupiłem na paragon i online z transportem. Żeby w razie wad matrycy móc zwrócić. 

Edytowane przez aerofan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, PABLOV8 napisał:

Inaczej, może być otwarte pudełko np. telefon ale środek czyli produkt pełnowartościowy, folie nie poodklejane itd.
Powiem Wam, że najlepsze jest to, klient kupuje przez internet z dostawą do domu, wiec omija sklep stacjonarny, nie da zarobić sprzedawcy (z każdego produktu są premie) ale jak się zepsuje to oczywiście wtedy przychodzi do nas reklamować czy zwracać bo mu szkoda pieniążków na wysyłkę 

Nie da zarobić sprzedawcy xD Może i by było inaczej gdyby sprzedawca na siłę nie chciał nam wcisnąć produktu na który ma największą prowizje mimo że obok stoi telewizor zdecydowanie lepszy? Przez taką politykę w ogóle nie chce mi się jeździć do sklepów stacjonarnych i zdecydowanie wolę ograniczać kontakt ze sprzedawcami i zamawiać przez neta.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
42 minuty temu, Januzaj123 napisał:

Nie da zarobić sprzedawcy xD Może i by było inaczej gdyby sprzedawca na siłę nie chciał nam wcisnąć produktu na który ma największą prowizje mimo że obok stoi telewizor zdecydowanie lepszy? Przez taką politykę w ogóle nie chce mi się jeździć do sklepów stacjonarnych i zdecydowanie wolę ograniczać kontakt ze sprzedawcami i zamawiać przez neta.

Źle zrozumiałeś, wybrany zamówiony przez Ciebie produkt też daje punkty (prowizję) mówię o odbiorze towaru bo wtedy taki sprzedawca "na siebie" sprzedaż wypisuje więc nie ma żadnej dyskusji/obsługi o produkcie :D 
A co do obsługi, wciskania to wszystko zależy na kogo trafisz, jeden doradzi Ci uczciwie, drugi będzie patrzył z którego produktu ma największą kasę, tak samo z promotorami, najlepiej mieć po prostu kogoś znajomego w takim sklepie.
Generalnie to już nie te czasy co kiedyś tylko się patrzyło z czego ma się więcej prowizji, lepiej doradzić naprawdę lepszy tv a sprzedać 5 letnią gwarancję i wytłumaczyć jak ona działa, co należy mówić a co nie gdy się zgłasza szkodę i taki klient wróci do Ciebie po nowy tv z wymiany.
Klienci nie wiedzą po prostu o takich rzeczach, tak samo myślą, że jak idą na raty załatwiać to już nic z tego sprzedawca nie ma :D
Temat zwrotów/wymian kończę bo to temat rzeka i można powieść o tym napisać..

Edytowane przez PABLOV8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sklepowe ekspozycje to jest prawdziwa pułapka. Cechy które wyróżniają dany model na sklepowej ścianie np. jasność i nasycenie kolorami w warunkach domowych zupełnie się nie liczą. Tak padła kiedyś sprzedaż plazm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, UHD fan napisał:

Sklepowe ekspozycje to jest prawdziwa pułapka. Cechy które wyróżniają dany model na sklepowej ścianie np. jasność i nasycenie kolorami w warunkach domowych zupełnie się nie liczą. Tak padła kiedyś sprzedaż plazm.

I właśnie w sklepie najbardziej widać różnicę między C9 a B9, jak dowalisz max. jasność w HDR przy podobnym trybie obrazu i wyłączonym oszczędzaniu energii, to C9 będzie naturalnie świecił "lepiej". Tylko co z tego, jak w domu oglądając w nocy film zjeżdżam z podświetleniem OLED na 40% :)

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 minut temu, aerofan napisał:

I właśnie w sklepie najbardziej widać różnicę między C9 a B9, jak dowalisz max. jasność w HDR przy podobnym trybie obrazu i wyłączonym oszczędzaniu energii, to C9 będzie naturalnie świecił "lepiej". Tylko co z tego, jak w domu oglądając w nocy film zjeżdżam z podświetleniem OLED na 40% :)

Obniżasz podświetlenie do 40% dla obrazu w hdr czy sdr?

Edytowane przez Nygus
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 minut temu, Nygus napisał:

Obniżasz podświetlenie do 40% dla obrazu w hdr czy sdr?

Tak mi wyszło w SDR w kalibracji i1Display Pro dla trybu ekspert, żeby luminancja białej planszy była na poziomie 80cd/m2, przy wyższej mnie oczy bolą. A czemu ? 

Edytowane przez aerofan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu pytam, tez dla sdr mam obniżona jasność, chyba do 25, tyle ze na stałe, tzn nie zmieniam, ustawione i zapomniane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przy okazji takie pytanie do użytkowników C9/B9.  U Was też jest tak, że przy wybraniu wyjścia dźwięku "Optyczne" wtedy sygnał leci w DTS, Dolby itp, a jak wybiorę "Głośniki wbudowane + Optyczne" to na wyjście optyczne TV daje już tylko Stereo ?  Da się coś z tym zrobić ?

Drugie pytanie dotyczy rozdzielczości 4K. W poprzednim tv (65KS7000) 4K było naprawdę świetne, widać było wysoką rozdzielczość, zwłaszcza na meczach. Tutaj mam wrażenie, że 4K to takie bardziej coś pomiędzy FHD a 4K, czy to kwestia technologii daje taką różnicę? Ustawienia są raczej ok (wyostrzanie, super rozdzielczość). Coś teraz kojarzę, że LCD od LG nie dawały pełnego 4K, może w OLEDach jest podobnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OLED to na pewno pełne 4K, inna kwestia jest jakość podanego na tv sygnału, tu jest pytanie czy to co uważasz za 4K jest naprawdę obrazem 4K a nie FHD lub upskalowanym do 4K sygnałem FHD lub gorszym.

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Nygus napisał:

OLED to na pewno pełne 4K, inna kwestia jest jakość podanego na tv sygnału, tu jest pytanie czy to co uważasz za 4K jest naprawdę obrazem 4K a nie FHD lub upskalowanym do 4K sygnałem FHD lub gorszym.

Dobra, rozkminiłem, że problem dotyczy tylko dekodera 4K od NC+. To, co mam ponagrywane na dysku na Samsungu wyglądało dużo lepiej, tutaj w ogóle nie widać tej rozdzielczości. Programy typu "Polska z góry" kopały tyłek, a teraz wygląda jak FHD. Na PS4 Pro jest OK. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 minut temu, aerofan napisał:

Dobra, rozkminiłem, że problem dotyczy tylko dekodera 4K od NC+. To, co mam ponagrywane na dysku na Samsungu wyglądało dużo lepiej, tutaj w ogóle nie widać tej rozdzielczości. Programy typu "Polska z góry" kopały tyłek, a teraz wygląda jak FHD. Na PS4 Pro jest OK. 

Nc+ ma jeden kanał 4K (??chyba jeden bo nie szukałem innych) tyle tylko ze treści tam nadawane to nie jest zawsze 4K hdr, oczywiście widać różnice w stosunku do innych kanałów ale czasami to jest delikatnie mówiąc dziwne... jak chcesz zobaczyć 4K, to albo płyty UHD 4K, albo ewentualnie pliki mkv, obraz 4K HDR robi bardzo duża różnice w stosunku do FHD, a na pewno różnice robi WCG i HDR (nawet na 100% podświetlania jest zawsze za ciemny) nawet jeśli film nie jest prawdziwym 4K tylko fake 4K.

Im masz lepszy tv tym lepszej jakości sygnał powinien być podany, jeśli nie to jest tak jak napisałeś, ze obraz może budzić wątpliwości.

Edytowane przez Nygus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, raf7705 napisał:

A nie zwiększyłeś czasem przekątnej ze zmianą telewizora...?

Nie. Może to kwestia HLG, bo Samsung nie wspierał i może ma to jakiś wpływ na ostrość... Nie mam pojęcia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
27 minut temu, aerofan napisał:

Nie. Może to kwestia HLG, bo Samsung nie wspierał i może ma to jakiś wpływ na ostrość... Nie mam pojęcia. 

HLG to HDR dla treści z tv sat i naziemnej, nie powinien mieć żadnego odpływu na ostrość, prędzej jakieś inne polepszacze obrazu, które mogły być włączone/wyłączone w samsungu a inne są obecnie w C9, to bym posprawdzał. Ustawienia (inne działanie w samsungu i LG) uplyniacza obrazu, to może być przyczyna.

Edytowane przez Nygus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, leciał teraz jakis progam "Życie plaży"  i wyglądało to jakby lepiej, ale nie zauważyłem, czy też było w HDR czy nie. 

A co z tym dźwiękiem po Optycznym?  Czemu nie wypuszcza DTS jak mam ustawione TV + optyka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, aerofan napisał:

Dobra, leciał teraz jakis progam "Życie plaży"  i wyglądało to jakby lepiej, ale nie zauważyłem, czy też było w HDR czy nie. 

A co z tym dźwiękiem po Optycznym?  Czemu nie wypuszcza DTS jak mam ustawione TV + optyka ?

Jeśli chodzi o nc+ i kanał 40 uhd 4K, to ja nie wiem co jest w hdr a co nie :), na tym kanale po prostu tv wyświetla wszystko w hdr, ale co naprawdę jest w hdr ??? Nie pytaj mnie.

jesli chodzi o dźwięk to może ktoś inny Ci pomoże, ja mam wszystko podpięte pod wzmacniacz, tylko odtwarzacz jest bezpośrednio do tv ale to inna sprawa bo ma dodatkowe wyjście HDMI tylko do dźwięku, u mnie tv to jest po prostu „monitor” dla urządzeń zewnętrznych. Nie korzystam z funkcji tv jako takich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.05.2020 o 18:21, Fjubens napisał:

Zapakowany produkt oryginalnie, czyli na myśli masz nieotwierany (fabrycznie nienaruszony)? Jeśli tak, to właśnie taki jest problem - kupując przez internet masz czas na zwrot i nie ma znaczenia, że produkt został otworzony (musiałeś go sprawdzić, może się okazało, że np. parametry deklarowane przez producenta mijają się kompletnie z prawdą i nie chcesz tego produktu zachować po sprawdzeniu go jednak). Natomiast tak jak wspomniano, kupując w sklepie czy przez internet, ale zamówienie kierowane na sklep, to przez EURO RTV AGD traktowane jest jako rezerwacja i zakup w sklepie na miejscu z opcją zwrotu owszem, ale tylko jeśli pudełko nie zostało nigdy otworzone. Sam się z tym zderzyłem kiedyś.

Podpisuję się pod tym rękami i nogami.

W dniu 23.05.2020 o 18:36, PABLOV8 napisał:

Inaczej, może być otwarte pudełko np. telefon ale środek czyli produkt pełnowartościowy, folie nie poodklejane itd.

No ale telewizor to nie telefon. Pudło jest ogromne, ma bardzo dużo styropianów, różnych folii w środku (nie przyklejanych na TV bezpośrednio tylko np cały TV jest owinięty folią).

Nie raz może się zdarzyć że odpakowując taki TV złamiesz jeden styropian, albo zahaczysz gdzieś folią i ją niechcący delikatnie podrzesz. Żeby się dostać do pilota często MUSZĘ podrzeć woreczek z nim, żeby wsadzić baterie do środka. Napiszesz że mogłem nie używać pilota do sprawdzenia TV - jasne tylko, że wtedy to jak się obsługuje TV guzikiem na obudowie jest napisane w instrukcji, która też siedzi w swoim woreczku.

Wg tego co piszesz zwrot do sklepu Euro w takim przypadku jest niemożliwy, jak sklep zauważy ten złamany styropian i podarty woreczek. Dla mnie to w ogóle wyklucza sens korzystania z możliwości zwrotu w tym sklepie. Jeżeli kupię online u Was z dostawą przez kuriera to złamany styropian i zdjęta folia (nawet z ekranu) nie będą mogły być przeszkodą przy zwrocie, bo prawo wyraźnie mówi że mogę w domu sprawdzić sprzęt tak samo jak mógłbym go sprawdzić w sklepie - czyli mogę odpakować, zdjąć folię i podłączyć do prądu/internetu żeby sprawdzić obraz i działanie platformy smart. Jakieś dodatkowe cyrki z 'rezerwacją online' robione przez Euro to po prostu lenistwo ze strony tego sklepu.

Dlaczego ludzie najczęściej oddają sprzęt? Bo producent nawalił z kontrolą jakości u siebie i wcisnął tam matrycę z wadami, których nie powinno w ogóle być. Jeżeli producent zaoszczędził na tym elemencie kasę, to niech pozwoli sklepom na większą marżę na swoich produktach, żeby mogły 'obsługę zwrotów' wliczyć w swoje koszta i ryzyko związane z biznesem. Albo niech przyjmuje zwrócony sprzęt, sprawdza czy to co wróciło w ogóle powinno opuścić fabrykę a jeżeli tak, niech pakuje od nowa i wysyła do sklepów do ponownej sprzedaży. Rozwiązania są proste - wszystko się rozbija o to, kto ma za to zapłacić. 

Zobacz jak działa x-kom. Nigdy nie robią problemów ze zwrotami, sprzęt może mieć nawet jakąś małą rysę (!). Wtedy obniżają jego cenę o xxx zeta i sprzedają w swoim outlecie. Te xxx zł, które na tym stracili to margines marży na którym mogą sobie operować i biorą to na klatę. W Euro kierownik salonu biłby o tą rysę tonę piany i kazał klientowi 'oddalić się w trybie natychmiastowym'.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.05.2020 o 13:36, efel napisał:

Możesz rozwinąć temat? Nie śledzę bełkotu marketingowego bo z reguły szkoda czasu. Co to jest ten Dynamic HDR i czym się różni od tego co było wcześniej?

Nie jestem żadnym ekspertem, żeby się wypowiadać na temat tej technologii, a tym bardziej nie miałem z nią styczności (co oczywiste). Nie mniej, na tyle na ile zrozumiałem jej opis, to pozwoli na dużo dokładniejsze wykorzystanie efektu HDR nawet z dokładnością do 1 klatki.

Myślę, że w internecie znajdą się mądre opisy tej technologii, których nei ma sensu tu powielać. krótko np. tu: 

https://www.hdmi.org/spec21Sub/DynamicHDR

Na mój chłopski rozum technologia pozwoli na znaczne usprawnienie efektu HDR, ale jednocześnie wymagać będzie znacznie większych nakładów pracy, a co za tym idzie nie spodziewał bym się zbyt powszechnego wykorzystania tej technologii zaraz po wejściu TV z HDM 2.1 na rynek.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Gemi napisał:

Nie jestem żadnym ekspertem, żeby się wypowiadać na temat tej technologii, a tym bardziej nie miałem z nią styczności (co oczywiste). Nie mniej, na tyle na ile zrozumiałem jej opis, to pozwoli na dużo dokładniejsze wykorzystanie efektu HDR nawet z dokładnością do 1 klatki.

Myślę, że w internecie znajdą się mądre opisy tej technologii, których nei ma sensu tu powielać. krótko np. tu: 

https://www.hdmi.org/spec21Sub/DynamicHDR

Na mój chłopski rozum technologia pozwoli na znaczne usprawnienie efektu HDR, ale jednocześnie wymagać będzie znacznie większych nakładów pracy, a co za tym idzie nie spodziewał bym się zbyt powszechnego wykorzystania tej technologii zaraz po wejściu TV z HDM 2.1 na rynek.

 

No ale to już jest od lat - nazywa się Dolby Vision. Chyba w 2016 r. weszły OLEDy LG z obsługą tego formatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, efel napisał:

No ale to już jest od lat - nazywa się Dolby Vision. Chyba w 2016 r. weszły OLEDy LG z obsługą tego formatu.

W zasadzie to racja. DV w dużej mierze robi to czego możemy się spodziewać po HDR10+.

Tylko, że DV jest płatnym standardem "premium". HDR natomiast to standard otwarty ze znacznie szerszym wykorzystaniem. Jak to się ma do HDMI 2.1 szczerze mówiąc nie wiem. Zakładam, że dynamiczne wykorzystanie metadanych będzie po prostu łatwiejsze. Nie wykluczone, że rozchodzi się też o jakieś patenty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...