sleet 6 Napisano 28 Kwietnia 2020 2 godziny temu, Jos napisał: A nie możecie wyjść optykiem z audio? Pewnie, mogę nawet oddać tv i kupić Samsunga, albo mogę dołożyć 2k i kupić OLED a od LG Jestem upartym człowiekiem i jeśli ktoś sprzedaje mi zepsuty sprzęt to będę drążył temat tak długo aż Sony będzie miało mnie dość i w końcu naprawi problem. Mój post miał na celu zwrócenie uwagi przyszłym kupującym na fakty których nikt nie porusza w pochlebnych recenzjach tego TV. Fonia jest tak samo ważna jak obraz przy oglądaniu filmów co niektórzy bagatelizują. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 28 Kwietnia 2020 Przez 15 minut próbowałem uruchomić dźwięk na Amazon Prime na systemie audio. Nie dałem rady i zamówiłem przed chwilą Nvidia Shield. Telewizor jako wyświetlacz super, ale dźwięk leży po całości.A na Samsungu jest DD+ lub Dolby Atmos na Amazonie, w zależności od filmu.I HDR 10+ ale to akurat słabo wygląda, o wiele lepiej wygląda HDR 10, zwyczajny, moim zdaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 1 Maja 2020 Pewnie, mogę nawet oddać tv i kupić Samsunga, albo mogę dołożyć 2k i kupić OLED a od LG Jestem upartym człowiekiem i jeśli ktoś sprzedaje mi zepsuty sprzęt to będę drążył temat tak długo aż Sony będzie miało mnie dość i w końcu naprawi problem. Mój post miał na celu zwrócenie uwagi przyszłym kupującym na fakty których nikt nie porusza w pochlebnych recenzjach tego TV. Fonia jest tak samo ważna jak obraz przy oglądaniu filmów co niektórzy bagatelizują.Właśnie była aktualizacja Netflixa na Sony. Zobaczymy czy coś poprawili z dźwiękiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sleet 6 Napisano 1 Maja 2020 6 godzin temu, mikoko napisał: Właśnie była aktualizacja Netflixa na Sony. Zobaczymy czy coś poprawili z dźwiękiem Wątpię. To jest problem z oprogramowaniem TV a nie jednego serwisu. Kupiłem NVIDIA Shield i problemu z dźwiękiem nie ma (jest Dolby TrueHD i DTS-HD), ale są oczywiście inne niedogodności np zdarza się że obraz zaniknie na około sekundę, Amazon Prime nie ma 4k, a odświeżanie obrazu trzeba zmieniać ręcznie żeby mieć dolby vision na netflixie (w menu jest przełącznik) ale wtedy interfejs jest wyświetlany w 23.9 klatkach zamiast 60. Wychodzi na to że Android TV to jest zwykły bubel robiony na kolanie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 2 Maja 2020 Dziwie się Sony że po np wprowadzeniu słuchawek WH-XB900N które są majstersztykiem maja takie problemy z dźwiękiem na TV 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemekKRK 41 Napisano 3 Maja 2020 W dniu 1.05.2020 o 09:21, sleet napisał: Kupiłem NVIDIA Shield i problemu z dźwiękiem nie ma (jest Dolby TrueHD i DTS-HD), ale są oczywiście inne niedogodności np zdarza się że obraz zaniknie na około sekundę, Amazon Prime nie ma 4k, a odświeżanie obrazu trzeba zmieniać ręcznie żeby mieć dolby vision na netflixie (w menu jest przełącznik) ale wtedy interfejs jest wyświetlany w 23.9 klatkach zamiast 60. Co do Shield TV to również korzystam (mam wersję 2019 Pro) i jestem bardzo zadowolony. 4K w Amazon Prime powinno wrócić w tym tygodniu. Był wcześniej jakiś problem i produkcje 4K w ogóle się nie odpalały więc Amazon zablokował jakość na 1080p tak by można było odtworzyć filmy/seriale. Teraz trwa proces aktualizacji aplikacji i jeśli nie będzie problemów to w najbliższym tygodniu wszystko powinno wrócić do normy. Nie rozumiem za to twojej wypowiedzi dotyczącej DV i odświeżania obrazu. Ja mam w Shield TV włączone DV i odświeżanie 60Hz (a właściwie 59 z kawałkiem - nie pamiętam dokładnie) i nie przestawiam ręcznie odświeżania. Po prostu po odpaleniu Netflixa korzystając z przycisku menu możesz użyć funkcji dostosowywanie odświeżania i wszystko śmiga. Menu działą w 60 fps, a Netflix w 23,9 fps. A DV działało u mnie od początku poprawnie - wcześniej faktycznie był problem z częstotliwością odświeżania w Netflix, ale po aktualizacji z lutego jeśli się nie mylę śmiga jak powinno - firmware 8.1.1 o ile dobrze pamiętam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 3 Maja 2020 Co do problemów z tv Sony to właśnie napisałem do wsparcia. „Kiedy zamierzacie Państwo naprawić błąd w oprogramowaniu epg dla wybranej funkcji skanowania preferowanego satelity np nc+? Przy preferowanym satelicie wchodząc w epg znika głos i mały podglad aktualnego kanału. Wciskając czerwony klawisz na pilocie chcąc wejść na górę tabeli i wciskając górny klawisz kółka cała lista kanałów zjeżdża na dół i znika. Sytuacja ta nie występuje przy satelicie ogólnym. Nie muszę chyba mówić jakie to jest uciążliwe nie mając możliwości przeskanowaniu satelity dla operatora preferowanego. Trzeba skanować satelitę ogólną i układać cała listę kanałów. O zanikach dźwięku dla opcji eARC przy przełączaniu na netflix to już nawet nie wspomnę co tym się wyprawia. Podłączony soundbar HT-XF9000 kablem 2.1 z eARC Proszę o odpowiedz” Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sleet 6 Napisano 3 Maja 2020 9 godzin temu, PrzemekKRK napisał: Co do Shield TV to również korzystam (mam wersję 2019 Pro) i jestem bardzo zadowolony. 4K w Amazon Prime powinno wrócić w tym tygodniu. Był wcześniej jakiś problem i produkcje 4K w ogóle się nie odpalały więc Amazon zablokował jakość na 1080p tak by można było odtworzyć filmy/seriale. Teraz trwa proces aktualizacji aplikacji i jeśli nie będzie problemów to w najbliższym tygodniu wszystko powinno wrócić do normy. Nie rozumiem za to twojej wypowiedzi dotyczącej DV i odświeżania obrazu. Ja mam w Shield TV włączone DV i odświeżanie 60Hz (a właściwie 59 z kawałkiem - nie pamiętam dokładnie) i nie przestawiam ręcznie odświeżania. Po prostu po odpaleniu Netflixa korzystając z przycisku menu możesz użyć funkcji dostosowywanie odświeżania i wszystko śmiga. Menu działą w 60 fps, a Netflix w 23,9 fps. A DV działało u mnie od początku poprawnie - wcześniej faktycznie był problem z częstotliwością odświeżania w Netflix, ale po aktualizacji z lutego jeśli się nie mylę śmiga jak powinno - firmware 8.1.1 o ile dobrze pamiętam U mnie to działa inaczej. Mam shield 2019 tube (8.1.1). Ustawienie odświeżania na 59 4k (domyślne) powoduje że Netflix odpala się w 4k ale nie w DV. Dopiero przełączanie ręcznie w menu Dolby Vision (23.976 Hz) powoduje że Netflix odpala materiał w DV. Opcja Dopasuj częstotliwość wyświetlania klatek nic nie zmienia. Przynajmniej u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemekKRK 41 Napisano 4 Maja 2020 Hmm, to ciekawe. U mnie mogę włączyć Dolby Vision i wybrać zarówno 23,976 Hz jak i 59,4 Hz więc na stałe wybieram 59,4 Hz. A po odpaleniu filmu na Netflix za pomocą przycisku Menu na pilocie (3 czerwone kreski) przechodzę do funkcji dostosowanie częstotliwości obrazu i odświeżanie przełącza się na 23,976 Hz (domyślnie tej aplikacji tam chyba nie ma i trzeba dodać ją do menu ręcznie, bo aby ta funkcja zadziałała prawidłowo nie można przerwać odtwarzania materiału wideo). Z ciekawości, jakiego kabla HDMI używasz do podłączenia i jak podłączasz Shield? Bezpośrednio do TV i do którego złącza czy np. przez amplituner? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sleet 6 Napisano 4 Maja 2020 Godzinę temu, PrzemekKRK napisał: Hmm, to ciekawe. U mnie mogę włączyć Dolby Vision i wybrać zarówno 23,976 Hz jak i 59,4 Hz więc na stałe wybieram 59,4 Hz. A po odpaleniu filmu na Netflix za pomocą przycisku Menu na pilocie (3 czerwone kreski) przechodzę do funkcji dostosowanie częstotliwości obrazu i odświeżanie przełącza się na 23,976 Hz (domyślnie tej aplikacji tam chyba nie ma i trzeba dodać ją do menu ręcznie, bo aby ta funkcja zadziałała prawidłowo nie można przerwać odtwarzania materiału wideo). Z ciekawości, jakiego kabla HDMI używasz do podłączenia i jak podłączasz Shield? Bezpośrednio do TV i do którego złącza czy np. przez amplituner? Mam te opcje "wyciągnięte" na wierzch w menu. Shield podłączony jest do amplitunera. Może to jest kwestia, że shield nie wykrywa zmiany odświeżania i trzeba przełączać ręcznie. Ogólnie nie jest to uciążliwe, bo w zasadzie to mam zawsze włączone DV. Sprawdzę z ciekawości wieczorem jak to będzie się zachowywać po podłączeniu do TV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemekKRK 41 Napisano 4 Maja 2020 Nie wiem, może to w takim razie kwestia kabla HDMI. U mnie Shield też jest podłączony do amplitunera, a ten do TV (Sony XF90) pod złącze ARC i tak jak pisałem wcześniej wszystko śmiga. U siebie używam kabli PureLink ProSeries (https://www.purelink.de/en/connection-cables/hdmi/hdmi-cables/1664/hdmi-cable-prospeed-series-2.00m?c=2324). Ogólnie każdy kabel HDMI oznaczony jako High Speed with ethernet powinien dawać osobie radę, ale wcześniej używałem kabla Lindy któy niby był zgodny ze specyfikacją, a przy podłączeniu PC i ustawieniach 4K powyżej 30 Hz miewałem problemy. Z tymi kablami jest w porządku. Co prawda Shielda wtedy jeszcze nie miałem więc nie mam 100% pewności jak zachowywałby się stary kabel i czy objawy byłyby takie jak u ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sleet 6 Napisano 8 Maja 2020 W dniu 4.05.2020 o 15:34, PrzemekKRK napisał: Nie wiem, może to w takim razie kwestia kabla HDMI. U mnie Shield też jest podłączony do amplitunera, a ten do TV (Sony XF90) pod złącze ARC i tak jak pisałem wcześniej wszystko śmiga. U siebie używam kabli PureLink ProSeries (https://www.purelink.de/en/connection-cables/hdmi/hdmi-cables/1664/hdmi-cable-prospeed-series-2.00m?c=2324). Ogólnie każdy kabel HDMI oznaczony jako High Speed with ethernet powinien dawać osobie radę, ale wcześniej używałem kabla Lindy któy niby był zgodny ze specyfikacją, a przy podłączeniu PC i ustawieniach 4K powyżej 30 Hz miewałem problemy. Z tymi kablami jest w porządku. Co prawda Shielda wtedy jeszcze nie miałem więc nie mam 100% pewności jak zachowywałby się stary kabel i czy objawy byłyby takie jak u ciebie. Miałeś rację, powodem był kabel HDMI. Wymieniłem na jakiś inny i działa automatycznie DV. A odkryłem to włączając tryb enchanced HDMI po czym obraz zwariował. Dzięki za tip. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemekKRK 41 Napisano 9 Maja 2020 (edytowane) Spoko. Fajnie że udało się naprowadzić na trop Tryb enhanced HDMI powinien oczywiście być włączony żeby HDR prawidłowo działał. Edytowane 9 Maja 2020 przez PrzemekKRK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 18 Maja 2020 Jestem świeżo po rozmowie z serwisem Sony. Pare dni temu wyszła aktualizacja jeszcze nie oficjalna https://www.sony.pl/electronics/support/lcd-tvs-android-xg95xx_x95xxg-series/kd-55xg9505/downloads/00016723Mam nadzieje ze będzie poprawa To jest duża aktualizacja ważąca ponad 1.3 gb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sleet 6 Napisano 18 Maja 2020 Godzinę temu, mikoko napisał: Jestem świeżo po rozmowie z serwisem Sony. Pare dni temu wyszła aktualizacja jeszcze nie oficjalna https://www.sony.pl/electronics/support/lcd-tvs-android-xg95xx_x95xxg-series/kd-55xg9505/downloads/00016723 Mam nadzieje ze będzie poprawa To jest duża aktualizacja ważąca ponad 1.3 gb Na reddit przerabiali ten update dla wersji x950g (USA) i nie rozwiązuje to problemów z dźwiękiem Sorry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 18 Maja 2020 Mi rozwiązał problem z zanikiem dźwięku przy przełączeniu na netflix Jedynie co im jeszcze zostało do zrobienia to ginący podglad i dźwięk na epg przy module cam dla satelity preferowanego np c+ teraz muszę ciągnąć ogólny i układać listę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sleet 6 Napisano 18 Maja 2020 54 minuty temu, mikoko napisał: Mi rozwiązał problem z zanikiem dźwięku przy przełączeniu na netflix Jedynie co im jeszcze zostało do zrobienia to ginący podglad i dźwięk na epg przy module cam dla satelity preferowanego np c+ teraz muszę ciągnąć ogólny i układać listę Ludzie piszą, że pojawiły się problemy z płynnością obrazu np na YouTube, daj znać po kilku dniach czy coś nie wyskoczyło Ja na dniach wysyłam oficjalne pismo przez kancelarie do Sony o zwrot hajsu za ShieldTV bo ich oprogramowanie nie nadaje się do użytku. Ciekaw jestem jak zareagują. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 18 Maja 2020 Żadnych problemów na YouTube w 4K 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 18 Maja 2020 Teraz na szybko nie znika mi już dźwięk przy przełączaniu na Nerflix. Soft chodzi płynniej. Nie wiem co oni zrobili ale mój soudbar dostał kopa. Dźwięk jest dużo lepszej jakości, nawet żona twierdzi ze jak w kinie . I faktycznie na armosie jest bardzo dobrze Kanały na module cam przełączają się zauważalnie szybciej 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tofikmax 98 Napisano 18 Maja 2020 Jaki masz soundbar ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 18 Maja 2020 Sony HT-XF9000 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sleet 6 Napisano 18 Maja 2020 tldr: firmware z x950h można wgrać do x950g (na razie dostępny jest tylko dla wersji amerykańskiej). Tak, ponieważ hardware młodszego brata bliźniaka jest identyczny (z wyjątkiem nowych głośników), firmware można wgrać do x950g. Co więcej, telewizor przedstawia się po tym zabiegu jako x950h i każdy kolejny update będzie dostawać jako x950h Z nowinek oznacza to również ładniejsze menu i dłuższe wsparcie producenta. Nie z nalazłem jeszcze informacji, czy firmware poprawia zanik dzwięku. Info z AVforums i reddit. Osobiście jestem ciekaw jak na takie odkrycie zareaguje Sony. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yes Does 6 Napisano 18 Maja 2020 (edytowane) Dodatkowo jak sie poczyta troche wiecej to wynika z tego ze XH i XG maja identyczna plyte glowna ktora ma mozliwosc zapewnienia wsparcia dla HDMI 2.1, ale Sony celowo blokuje ta opcje przez firmware. Ktos rzekomo dobral sie do ksiazki serwisowej i schematow techicznych plyty glownej i stad takie wnioski. https://www.reddit.com/r/bravia/comments/g81hkw/x950g_x950g_and_x900h_will_all_get_hdmi_21_via/ Podobno byla nawet mozliwosc zmodowania firmware dla 4k/120 FPS, ale Sony poblokowalo w ostatniej aktualizacji i wystapilo do wszystkich stron o usuniecie postow Edytowane 18 Maja 2020 przez Yes Does 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianos19932 208 Napisano 19 Maja 2020 (edytowane) 8 godzin temu, Yes Does napisał: Dodatkowo jak sie poczyta troche wiecej to wynika z tego ze XH i XG maja identyczna plyte glowna ktora ma mozliwosc zapewnienia wsparcia dla HDMI 2.1, ale Sony celowo blokuje ta opcje przez firmware. Ktos rzekomo dobral sie do ksiazki serwisowej i schematow techicznych plyty glownej i stad takie wnioski. https://www.reddit.com/r/bravia/comments/g81hkw/x950g_x950g_and_x900h_will_all_get_hdmi_21_via/ Podobno byla nawet mozliwosc zmodowania firmware dla 4k/120 FPS, ale Sony poblokowalo w ostatniej aktualizacji i wystapilo do wszystkich stron o usuniecie postow Wcale mnie takie praktyki nie dziwią 😂 w którymś iphonie zablokowali jeden rdzeń by w kolejnym go odblokować i sprzedawać jako nowy model 😂 Edytowane 19 Maja 2020 przez Damianos19932 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikoko 60 Napisano 19 Maja 2020 Ale zaraz zaraz. Wiadomo ze Sony czy inna firma nie robi co roku nowych płyt głównych. Na jakiej podstawie twierdzicie ze blokują HDMI 2.1 przecież ze wszystkich materiałach reklamowych i instrukcjach podają ze model XG posiada takowy. Po co mieliby to robić? Czytałem ze maja problemy z eARC. Wycofanie się z zapowiadanej funkcjonalności to byłby ich strzał w kolano tym bardziej ze hardwarowo model jest kompatybilny. Co do apple chyba wiecie czym to się skończyło? Zbiorowymi pozwami. Zreszta nowy model iphona SE2020 ma prawie identyczna płytkę jak model IP 8 sprzed 2 lat. Nawet niektóre części są w pełno wymienialne między modelami 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach