Skocz do zawartości
misiek_to_ja

Jak zwrócić TV 65-cali zakupiony na odległość ?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Zakupiłem 3 telewizory 65-calowe, chciałem sobie je sprawdzić i przetestować na spokojnie, wszystkie kupione przez internet, a więc mam 14 dni na zwrot. Wszystko fajnie, ale jak co do czego przyszło to nie mogę znaleźc kuriera, którym mógłbym to wysłać. 

Jak zwracacie większe telewizory do sklepów internetowych ? Próbowałem zamówić usługę kurierską online to np. UPS pokazuje, że paczka jest za duża/ciężka, w DHL wychodzi paczka niestandardowa DHL PARCEL MAX w cenie 358 PLN. Troszkę drogo, a dwa TV muszę zwrócić. 

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym zakresie, może podzielić się jakimiś wskazówkami ? O dziwo w internecie mało jest świeżych informacji na ten temat - nikt nie kupuje telewizorów na odległość ? Poza tym sklepy jakoś te telewizory wysyłają kurierami...

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za modele i w jakich sklepach zamawiałeś, bo rozumiem że nie wszystkie trzy u jednego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, misiek_to_ja napisał:

Hej,

Zakupiłem 3 telewizory 65-calowe, chciałem sobie je sprawdzić i przetestować na spokojnie, wszystkie kupione przez internet, a więc mam 14 dni na zwrot. Wszystko fajnie, ale jak co do czego przyszło to nie mogę znaleźc kuriera, którym mógłbym to wysłać. 

Jak zwracacie większe telewizory do sklepów internetowych ? Próbowałem zamówić usługę kurierską online to np. UPS pokazuje, że paczka jest za duża/ciężka, w DHL wychodzi paczka niestandardowa DHL PARCEL MAX w cenie 358 PLN. Troszkę drogo, a dwa TV muszę zwrócić. 

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym zakresie, może podzielić się jakimiś wskazówkami ? O dziwo w internecie mało jest świeżych informacji na ten temat - nikt nie kupuje telewizorów na odległość ? Poza tym sklepy jakoś te telewizory wysyłają kurierami...

Dlatego większe rzeczy warto kupić choćby trochę drożej, ale w sklepach które umożliwiają oddanie towaru w sklepie stacjonarnym (MM). Albo przynajmniej- punkt zwrotu mają względnie blisko miejsca zamieszkania. Warto to sprawdzać przed zakupem.

Swoją drogą jeśli kupiłeś 3 telewizory wiedząc od razu że 2 będziesz odsyłał to trudno powstrzymać się od komentarza- cebulactwo level hard...

  • Plusik 2
  • Lubię 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden użytkownik z OLEDem 65" miał podobny problem, żaden kurier nie chciał tego wziąć. Z pół roku temu już wyszło, że kurierzy mają za dużo paczek i rezygnują z brania paczek niestandardowych lub dużych od klientów indywidualnych. Sklep indywidualnym klientem nie jest i oni bez problemu to wysyłają. Trzeba też samemu paletę załatwić w przypadku 65".

Zapytaj 'fuze', to on miał problem z nadaniem 65", nie pamiętam jak się to dokładnie skończyło:
https://hdtvpolska.com/forum/profile/163158-fuze/

https://www.wykop.pl/link/4331525/firmy-kurierskie-pod-sciana-blagaja-klientow-o-wyrozumialosc/

Edytowane przez Fjubens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

45 minut temu, pebe86 napisał:

Dlatego większe rzeczy warto kupić choćby trochę drożej, ale w sklepach które umożliwiają oddanie towaru w sklepie stacjonarnym (MM). Albo przynajmniej- punkt zwrotu mają względnie blisko miejsca zamieszkania. Warto to sprawdzać przed zakupem.

Swoją drogą jeśli kupiłeś 3 telewizory wiedząc od razu że 2 będziesz odsyłał to trudno powstrzymać się od komentarza- cebulactwo level hard...

????? Nie bardzo rozumiem ? Zastanawiałem się między konkretnymi modelami, w sklepie nie byłem w stanie tego normalnie przetestować, bo tam nie ma  warunków odpowiadającym tym u mnie w salonie. To kupiłem te modele, żeby sobie dokładnie je porównać, sprawdzić DSE, banding, czerń, kontrast i inne rzeczy. Czy tylko mi się wydaje to logiczne ? Kupujesz kota w worku za kilkanascie tysiecy i jesteś zadowolony bazując tylko na opiniach innych ludzi ? Ja jestem po prostu świadomym konsumentem, chciałem sam wyrobić sobie opinię między modelami, które były w kręgu moich zainteresowań i korzystam z przysługujących mi praw.

Jeśli chodzi o tą uwage z MM, to teraz już to wiem, ale tak szczerze to myślałem, że w 2018 roku odesłanie TV kurierem to po prostu klikam i czekam na kuriera.

44 minuty temu, Fjubens napisał:

Jeden użytkownik z OLEDem 65" miał podobny problem, żaden kurier nie chciał tego wziąć. Z pół roku temu już wyszło, że kurierzy mają za dużo paczek i rezygnują z brania paczek niestandardowych lub dużych od klientów indywidualnych. Sklep indywidualnym klientem nie jest i oni bez problemu to wysyłają. Często też trzeba samemu paletę załatwić.

Zapytaj 'fuze', to on miał problem z nadaniem 65", nie pamiętam jak się to dokładnie skończyło:
https://hdtvpolska.com/forum/profile/163158-fuze/

https://www.wykop.pl/link/4331525/firmy-kurierskie-pod-sciana-blagaja-klientow-o-wyrozumialosc/

Dzięki, skontaktuje się.

Jutro chyba podzwonię po firmach kurierskich, bo nie wierzę, że nie odeśle tego w normalnej cenie.

Edytowane przez misiek_to_ja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, misiek_to_ja napisał:

Ja jestem po prostu świadomym konsumentem, chciałem sam wyrobić sobie opinię między modelami, które były w kręgu moich zainteresowań i korzystam z przysługujących mi praw.

Wszystko fajnie, tylko potem każdy klient chce kupić TV nie rozpakowywany... Z drugiej strony, to pewne wyrównywanie szans dla sklepów stacjonarnych :).

Próbowałeś tutaj? https://clicktrans.pl/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości jakie wziąłeś telewizory do testów i który wygrał, oraz dlaczego? Też powoli rozglądam się za czym i w sklepie nie byłem wstanie wytypować któregoś faworyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przyznam, że pomysł ciekawy, ale i zarazem trochę kontrowersyjny przez fakt, że no właśnie kto poźniej chce rozgrzebany TV ;). Swego czasu sam o tym myślałem bo już długi czas waham się między OLEDEM, a LCD w tych samych pieniądzach. I niech ktoś mi powie jak inaczej porównać te dwa telewizory np. w nocy? Mnie zniechęciło właśnie to całe babranie i ryzyko z zwrotem, póki co ;). Szkoda, że np. sklepy stacjonarne nie umożliwiają wypożyczenia Tv np na jeden czy dwa dni za jakaś tam kwotę, która była rozliczana w razie zakupu. No ja wiem, że są sklepy które niby przyjmują stacjonarnie zwroty, ale często robią przy tym problemy i w dużej mierze jest to widzimisie danego sklepu, ba były przypadki, że po wczesniejszym umówienie nie chcieli przyjąć...

Edytowane przez Tico

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybki update w temacie, dla potomności.

Zgodnie z sugestią skomunikowałem się z fuze, niestety jego posty nie przechodzą teraz akceptacji moderacji, a więc nie mógł się odezwać tutaj. Pozwolę sobie przytoczyć część jego wypowiedzi z wiadomości prywatnej, bo wydaje mi się, że może to być przydatne dla innych forumowiczów:

"Generalnie miałem identyczne problemy co Ty, nie będę tu pisał jakie kłody rzucały konkretne firmy (przetestowałem w zasadzie wszystkie większe czyli DHL, UPS, DPD, FedEx, Pocztex, itp. itd.), ale:

- niektóre firmy w ogóle nie chciały przyjąć tak dużych/ciężkich paczek (a to wymiary do np. max. 150cm długości, a to waga do 25-30kg, a to suma boków do 2m) i miały to jasno napisane w regulaminach czy na stronach WWW

- niektóre wymagały nadania paczki na palecie

- niektóre (DPD - to pamiętam) oferowały ubezpieczenie paczki do max. 5 tysięcy (mój TV kosztował prawie 9, więc wolałem nie ryzykować odzyskania tylko połowy w razie gdyby podczas przesyłki uległ uszkodzeniu)

- niektóre chciały naprawdę kosmicznych pieniędzy (ok. 500 zł)

Wisienką na torcie było UPS, które w formularzu na WWW przyjęło moje zamówienie, pobrało pieniądze (ok. 4 stów - dopłaciłem do paczki niestandardowej, której wymiary i waga w teorii zgadzały się z wymiarami opakowania z TV), a następnie ktoś zadzwonił że jednak nie przyjmą ode mnie przesyłki i mam czekać na zwrot środków.

Generalnie wiele osób próbujących mi wtedy pomóc odpisywało, że powinienem albo nadać TV firmą DPD (i nie martwić się ubezpieczeniem - przecież nic się nie stanie), albo iść do jakiegoś oddziału kurierskiego z nadzieją, że na miejscu ktoś odbierze ode mnie tak dużą paczkę (i to za normalne pieniądze - mimo tych wszystkich regulaminów/formularzy na WWW oraz bez żadnych dodatkowych dopłat czy wymogów jak konieczność nadania TV na palecie). Część też proponowała, bym nadał paczkę chyba DHLem (DHL Parcel), ale podając w konfiguratorze zaniżoną wagę (wtedy nie trzeba dopłacać do niestandardu). W tych przypadkach obawiałem się sytuacji, że w transporcie coś się stanie, a wtedy firma kurierska wypnie się z wypłatą odszkodowania "bo regulamin mówi xxx...".

Ostatecznie skończyło się na tym, że nadałem TV w lokalnym oddziale epaki (epaka.pl). Pojechałem tam wcześniej, zapytałem czy przyjmą ode mnie TV podając jego wymiary i wagę, a następnie przyjechałem tam kombi i wysłałem paczkę. Co ciekawe konfigurator na ich stronie "wypluwał" jakieś chore wyniki, natomiast na miejscu dostałem zupełnie inną ofertę. Nie interesowało mnie czym wyślą i jak wyślą. Wystarczyło mi, że ktoś przyjął ode mnie w końcu ten TV, a na potwierdzeniu miałem wyraźnie napisane, że wysyłam telewizor i wartość paczki/ubezpieczenia to 9 tysięcy zł. Tylko, że ja wtedy zapłaciłem ponad 2 stówy za nadanie jednego telewizora, więc ciężko mi Ci to proponować (tym bardziej, że nie wiem czy masz w pobliżu jakiś ich oddział, poza tym nie była to usługa w pełni "od drzwi do drzwi")."

Czyli generalnie sklepy łatwo i chętnie wysyłają TV kurierem, ale odesłanie nie jest ani łatwe, ani tanie. Jak to było u mnie ? Więcej szczęścia, niż rozumu. 

Do zwrotu miałem Sony ZF9 oraz Samsunga Q9FN (w sumie miałem dwa ZF9 i Q9FN w domu, pierwszego ZF9 zostawiłem sobie).

ZF9 do zwrotu kupiony w Matrix Media, na początku myślałem, że musze to zwracać do centrali , ale udało mi się umówić na zwrot do wybranego Sony Center (do którego pierwotnie TV został dostarczony).

Z kolei Q9FN był kupiony w RTV Euro AGD, normalnie zwroty są do magazynu w Pruszkowie, ale też po długich bojach udało mi się "wyprosić" zwrot do sklepu z którego został dostarczony (galeria handlowa w okolicach).

W obu przypadkach zamówiłem dużą taxi w myTaxi zaznaczająć transport TV, koniecznie w pionie (mam mały sportowy samochód). Też nie obyło się bez komplikacji.

Przy ZF9 poszło gładko, przyjechał Chrysler Grand Voyager, łatwo się przewiozło TV w pionie. Przy Q9FN najpierw na głupiego przyjechał Fiat Scuda, gdzie nie da rady przetransportować w pionie, kierowca mocno mnie namawiał, że w poziomie nic się nie stanie itd. Podziękowałem, zamówiłem jeszcze raz, ale tym razem od razu zadzwoniłem z appki do kierowcy, żeby potwierdzić, że TV wejdzie w pionie. Przyjechał Mercedes Vito, bez problemu wszedł i to na szerokość auta.

Nauka z tego taka, żeby kupować TV przez internet, ale w sklepach z możliwością zwrotu do dowolnego punktu stacjonarnego. Tak jest na pewno w Mediamark i Mediaexpert - te sklepy polecam osobom, które chcą na spokojnie w domowym zaciszu porównać sobie wybrane telewizory.

Edytowane przez misiek_to_ja
  • Plusik 2
  • Dzięki 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się orientuje jak jest z MM? Można zwrócić TV do dowolnego marketu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, chmiel2k napisał:

Ktoś się orientuje jak jest z MM? Można zwrócić TV do dowolnego marketu?

Tak. Można w dowolnym na terenie całego kraju.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że odkopuję, ale szukałem informacji na ten temat, więc może przyda się "dla potomnych" - według prawa w przypadku zakupu na odległość produktów gabarytowych, to sklep odpowiada za wysyłkę zwrotną. Poniżej kopiuj/wklej ze strony UOKiK:

Przedsiębiorca ma obowiązek odebrać towar we własnym zakresie wtedy, gdy zostaną łącznie spełnione następujące przesłanki:

  • umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa;
  • towar dostarczono do miejsca zamieszkania konsumenta;
  • charakter towaru nie pozwala na odesłanie go w zwykły sposób pocztą – np. sprzęt AGD o dużych gabarytach (pralka, lodówka).
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję jeszcze głębiej, ale po to, aby zauważyć, że zakup w sklepie internetowym nie jest umową zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa. Jest natomiast umową zawartą na odległość, i w takim przypadku przedsiębiorca nie ma obowiązku odebrania towaru. Tak że niestety przed zakupem w e-sklepie warto się zastanowić, jak zwrócimy towar, gdy nam się on nie spodoba. Właśnie planuję zakup 65"" i dlatego zająłem sprawdzeniem stanu rzeczy w tym zakresie 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...