szewi 652 Napisano 24 Grudnia 2020 (edytowane) @pmcomp po wyeliminowaniu błedów firmware aktualny link do testu: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/emotiva-rmc-1-av-processor-review.11673/page-46#post-344170 HTP-1 mi sie nie podoba i do niczego nie pasuje z moich klockow A/V Rozwazalem przez chwile jego zakup, ale 5k przy zakupie na odleglosc i w pryzpadku jakis problemow gwarancyjnych to jest pewne ryzyko. Bardziej myslalem o Anthem AVM70 ale maja obsuwe i nie chcialo mi sie juz czekac. Z XMC-2 mam jeszcze okres testowy, ale narazie jestem zadowolony. Gwarancja bedzie rozszerzona do 5 lat i ewnetualny upgrade jak sie pojawi nowe HDMI. Cena tez sporo nizsza niz HTP-1 a gra pewnie podobnie. HTP-1 ma kilka punktow przewagi bo konfiguruje sie go po sieci itp - procesory Emotivy pod tym wzgledem sa troche zacofane, ale przy cierpliwosci w pewneych niedociagnieciach firmware ktore z czasem sa poprawiane - robia to co do nich nalezy w kwestii dzwieku. Wesołych Swiąt ! (XMC-2 mozna wykorzystac jako przedwzmacniacz w stereo) Edytowane 24 Grudnia 2020 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 24 Grudnia 2020 (edytowane) Dzieki za link. To zmienia postać rzeczy. Dirac za mną chodzi od kilku lat ale jakoś nie mam ochoty płacić za procesor 20-15 tys. XMC-2 masz, myślałem, że RMC-1. 3000 USD w USA to już nie jest tak strasznie, nie ma Auro 3D ale ten brak mozna przeżyć. A ma chociaż trafo w środku jak XMC-1? Może widać z góry przez szczeliny? Edytowane 24 Grudnia 2020 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 24 Grudnia 2020 (edytowane) nie dam rady teraz zajrzec bo juz siedzi w szafce, przy okazji jakis zmian sprzetowych pewnie dopiero. Podejrzewam, ze zasilanie to samo co w rmc-1, czyli nie ma liniowego. 3k$ to chyba najtansza opcja teraz za 16 kanałowy procesor z Dirac (za mna tez chodzil) Tutaj opisana kalibracja od ok 5 min - ogolnie ciekawa recenzja: Z kolei w temacie JVC bede mogl niedlugo sie wypowiedziec po testowaniu jak dziala optymalizacja HDR. Edytowane 24 Grudnia 2020 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 24 Grudnia 2020 Zmieniłeś projektor? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 24 Grudnia 2020 Jeszcze nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 25 Grudnia 2020 Chyba nie kupię żadnego nowego procesora. Wczoraj, przy okazji rodzinnego oglądania obu części Kevina w DTS HD MA 5.1 przełączyłem się z Marantza na staruńkiego Tag McLarena. I dobrze, że nigdy go nie sprzedałem bo Marantz jakością dźwięku do pięt mu nie sięga. Dekodowanie nastapiło w OPPO a potem analogami do Taga. Korekcja akustyki pomieszczenia Audyssey MultEQ zrobiona przez Marantza powoduje na zwykłych ściezkach 5.1 jakieś "przetłumienie i spłaszczenie" dźwieku co brzmi jak jakaś kompresja. Po przełączeniu na Taga dźwięk się otwiera i nabiera soczystości i gładkości. Oczywiście Tag nie obsłuży najnowszych ścieżek Atmos i DTS X więc takich słucham na Marantzu, a wszystkich starych typu DD5.1, DTS5.1, DDTHD i DTS HDMA słucham na Tagu. No i przede wszystkim do muzyki wielokanałowej i koncertów z blu-ray. Pisałem już dawno, że pogoń za najnowszymi formatami nie musi się skończyć sukcesem, szczególnie dziś w dobie wszytkomających amplitunerów, które po prostu nie grają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 27 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 22.12.2020 o 19:44, STELVIO napisał: No i świetnie. Widać, że cały czas udoskonalasz system. Zatrzymasz się kiedyś? Myślę, że niektórzy po prostu tak mają Edytowane 27 Grudnia 2020 przez szewi 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 27 Grudnia 2020 (edytowane) A teraz obiecane info dot testowania dzialania HDR optimizera w odtwarzaczu DP-UB9000 na projektorze JVC - tutaj na przykladzie Mad Max Furry Road (film b jasny masterowany do 4000 nit) Generalnie optimizer pozwala wychwycic wiecej detali jak jest wlaczony, z opcja wylączoną mamy clipping i czasem nie widac detali szczegolnie w b jasnych scenach (najlepsza do zilustowania scena burzy piaskowej) info dot metadanych filmu oraz poziomu mapowania docelowego: 1) scena 1: Optizmizer wylaczony: ta sama scena optizmizer wlaczony (widac szkielet pojazdu): 2) scena uderzenie pioruna - optymizer wylaczony 2) ta sama scena z wlaczona optymalizacja (widac detale i kontury pioruna w gornej czesci): 3) scena wybuchu 3) ta sama scena z wlaczona funkcja optymalizacji (na zdjeciu nie widac az tak dokladnie, ale na zywo widac wiecej detali w kuli ognia) 4) scena ta sama scena z wlaczonym HDR optimizer (nad samochodem widac wiecej detali) W tym filmie funkcja jak widac zdaje egzamin (musze zobaczyc jeszcze jak to wyglada w filmach 4K masterowanych do 1000 nit ktorych jest znakomita wiekszosc). Jesli mialby sie do czegos przyczepic to wlaczenie optymizera powoduje lekkie przyciemnienie tych najjasniejszych partii obrazu, przez co ogolny odbior HDR wydaje sie ze jest troche mniej kontrastowy, ale widac wiecej także cos za cos Edytowane 28 Grudnia 2020 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 28 Grudnia 2020 Ogólnie funkcja na plus i zostawiam ja włączona - w przypadku projekcji w filmach do 1000 nit też powinna się sprawdzić dobrze, bo projektory nie są w stanie wyświetlić tak jasnego obrazu z pełnymi szczegółami z racji sporo mniejszej sprawności swietlnej (nie mówimy o najnowszych seriach które mają mapowanie tonów frame adapt hdr wbudowane). Warto doprecyzowac, że moje ustawienia były dla "basic luminance projector" wówczas obraz filmu jest mapowany do wyświetlacza 350 nit - wyczytałem że w tym ustawieniu i mapowaniu tonów jest priorytet na najlepszą reprodukcje kolorow przy lekko obniżonej jasnosci. Z kolei jak się włączy mapowanie w trybie "high luminance projector" mamy priorytet na jasność w HDR i dobry kolor (muszę zobaczyć jeszcze to drugie ustawienie). Sporo jest też różnych dodatkowych suwaków regulacji oraz zdefiniowanych trybów HDR jak standardowy jasny itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burz 84 Napisano 28 Grudnia 2020 W dniu 22.12.2020 o 14:49, Bipo napisał: LOTR 4k Dolby atmos Jestem po seansie pierwszej części i powiem, że jest bardzo dobrze. Włączając ten film miałem lekkie obawy, że będzie mocno odstawał od hobbita pod względem jakości ale stwierdzam że jest bardzo dobrze. Na zbliżeniach już wychodzą szczegóły twarzy czy faktury których wcześniej nie było widać . W dalszej planach nadal jest pewne rozmycie ale tutaj raczej nic nie dało się zrobić. Zmniejszyło się ziarno i zapiaszczenie co mnie bardzo cieszy. Natomiast kolorystyka rozłożyła mnie na łopatki w końcu śnieg jest biały, a nie niebieskawy oraz złoto żółte... Zrobiłem fotkę blu Ray i 4k dla porównania czym zachwycałem się przez tyle lat..:-) Oba obrazu skalibrowane 🙂 Różnica porażająca, ale to mocne zakolorowanie z edycji b-r chyba przesadzone (jak miałeś ustawiony w-b, auto czy 6500K?). U mnie tak wygląda ta scena na blu-rayu, aparat w manualu (choć trzeba przyznać, że też niestety kiepsko względem 4k): Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binary 741 Napisano 28 Grudnia 2020 Burz. Pierwsza sprawa to, Wydanie BD wersji kinowej ma inna kolorystryke od wersji extended. Druga kwestia, Twoja wersja wyglada mniej naturalnie ( czyli okropniej), bo zielonego zafarbu w zyciu w zdjeciach takich krajobrazow nie znajdziesz, zas niebieski jak najbardziej chocby dzieki niebu, elektronice aparatu, czy charakterystyce reprodukcji urzadzenia wyswietlajacego. Zielone guano wystepuje tylko na BD EE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D4r3KS 204 Napisano 29 Grudnia 2020 Zdjęcia burza oddają doskonale to jak wygląda to wydanie, zdjęcia bipo są przekłamane przez aparat. https://caps-a-holic.com/c.php?go=1&a=0&d1=5240&d2=15006&s1=48921&s2=156519&i=9&l=1 Tutaj szczegółowe porównanie https://filmozercy.com/wpis/wladca-pierscieni-druzyna-pierscienia-lista-zmian-i-poprawek-w-wydaniu-ultra-hd-blu-ray Cały czas trzeba brać poprawkę na screeny z wersji UHD że są konwertowanie do SDR. Jednym słowem wydanie trzeba zobaczyć na żywo żaden screen nie pokaże efektu jaki widzimy oczami. A tu BD kinowa vs rozszerzona https://caps-a-holic.com/c.php?go=1&a=0&d1=5241&d2=5240&s1=48953&s2=48921&i=9&l=1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam60 722 Napisano 29 Grudnia 2020 9 godzin temu, binary napisał: Druga kwestia, Twoja wersja wyglada mniej naturalnie ( czyli okropniej), bo zielonego zafarbu w zyciu w zdjeciach takich krajobrazow nie znajdziesz, zas niebieski jak najbardziej chocby dzieki niebu, elektronice aparatu, czy charakterystyce reprodukcji urzadzenia wyswietlajacego. Zielone guano wystepuje tylko na BD EE. Moim zdaniem wklejanie jakichkolwiek fotek z tego jak wygląda obraz na projektorze czy TV i analizowanie na tej podstawie czegokolwiek jest bez sensu bo fotki w mniejszym czy większym stopniu zawsze będą przekłamane co było wałkowane na tym forum setki razy. Tylko zdjęcia robione w pełni profesjonalnie na profesjonalnym sprzęcie mogą służyć za materiał porównawczy... W wątku o Epsonie 9300 wklejałem fotki z filmów DVD i wyglądało to tak super, że chciałbym to widzieć przed oczami... Jak pisałem - to przekłamanie będzie zawsze tylko albo w mniejszym albo większym zakresie. Jak ja robiłem komórką w trybie auto to na pewno będzie większe niż kolega co robił apartem w manualu, ale zawsze będzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D4r3KS 204 Napisano 29 Grudnia 2020 Dlatego screeny powyżej wyciągnięte bezpośrednio z płyty/pliku to jedyna profesjonalna metoda porównawcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opus 10 Napisano 29 Grudnia 2020 W dniu 22.12.2020 o 15:16, szewi napisał: Bedzie okazja potestować: Jak wypadła Emotiva XMC-2? Jesteś zadowolony? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 29 Grudnia 2020 (edytowane) Godzinę temu, opus napisał: Jak wypadła Emotiva XMC-2? Jesteś zadowolony? Tak, mimo kilku drobnych zgrzytów. Do jej zakupu przymierzalem sie od roku, wiec wiedzialem czego sie moge spodziewac po tym sprzecie Szczegolnie napędzany końcówką Emotivy XPA 3 gen 3, ktorą podlaczylem do zasilania LCR z 300W / kanał, XMC-2 robi to co do niego należy (do 4 atmosów i 4 surroundow mam inne koncowki po ~200W na kanał). Dzwiek jest uzalezniajacy, brzmi swietnie nawet bez kalibracji i tutaj naprawde nie ma co porownywać z amplitunerami, wiec ogolnie projekt moge uznac z udany. Wczoraj ogladalem LOTR The return of the king w 4K i naprawde odkrywalem dzwieki na nowo. Nad Dirac musze jeszcze posiedziec, bo nie jestem do konca zadowolony z dwoch kalibracji, ktore zrobilem, ale tutaj sie wypowiem dopiero po porfesjonalnej kalibracji ktora mam nadzieje zrobic w tym roku z edycja krzywych filtrów itp. Czeka mnie też lektura watku kalibracji dla Dirac Live zrobionej przez uzytkownikow, ktory ma ponad 100 stron, wiec tam pewnie dowiem sie co robie źle Wczoraj zrobilem ja drugi raz i poszlo sprawniej bo wykorzystalem statyw studyjny pod mikrofon oraz dodalem podbicie do basów bo Dirac wg mnie za bardzo je wyplaszcza i jest troche lepiej niz za pierwszym razem no i nie mialem juz problemow z pomiarami, ktore za pierwszym razem wylapywaly kazdy nawet najmniejszy dzwiek tła. Edytowane 29 Grudnia 2020 przez szewi 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 29 Grudnia 2020 300W przy stereo.Przy 3ch kanałach 275W Ale to bez większej różnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burz 84 Napisano 29 Grudnia 2020 16 godzin temu, binary napisał: w zyciu w zdjeciach takich krajobrazow nie znajdziesz, zas niebieski jak najbardziej chocby dzieki niebu, elektronice aparatu, czy charakterystyce reprodukcji urzadzenia wyswietlajacego. Niebieski zafarb - masz rację tylko w kwestii nieba, ale tylko częściowo... świadomy fotograf unika takich błędów. Elektronika aparatu? W trybie auto i owszem, ale chyba tak nie robisz zdjęć porównawczych, bo to mija się z celem. Reprodukcja urządzenia wyświetlającego? No sorry, ale kalibracja to podstawa. I teraz najważniejsze: kolorystyka filmu uzyskana w postprodukcji zazwyczaj niewiele ma wspólnego z rzeczywistością Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binary 741 Napisano 29 Grudnia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, burz napisał: Niebieski zafarb - masz rację tylko w kwestii nieba, ale tylko częściowo... świadomy fotograf unika takich błędów. To skoro jestes takim swiadomym fotografem, to obejrzyj histogramy swoich zimowych zdjec, z osniezonymi stokami gorskimi. Cytat Elektronika aparatu? W trybie auto i owszem, ale chyba tak nie robisz zdjęć porównawczych, bo to mija się z celem. Nie chodzi mi o zdjecia porownawcze tylko to, ze w historia rozwoju sprzetu do fotografii cyfrowej zna przypadki, w ktorych niebieski byl "podbity" wzgledem innych barw, bez wzgledu na producenta aparatu, czy przechwytujacej obraz matrycy, ani trybu pracy aparatu. Cytat Reprodukcja urządzenia wyświetlającego? No sorry, ale kalibracja to podstawa. Czy, mam przez to rozumiec, ze masz skalibrowany monitor komputerowy, wyswietlacz w laptopie, telefonie czy innych popularnych urzadzeniach na jakich pozostali uzytkownicy forum beda ogladac i porownywac zaprezentowane zdjecia oraz, ze spodziewasz sie tego samego w przypadku innych? Cytat I teraz najważniejsze: kolorystyka filmu uzyskana w postprodukcji zazwyczaj niewiele ma wspólnego z rzeczywistością Najwazniejsze IMHO w tym OT, ktory niepotrzebnie napedzasz, jest to, co pokazal Bipo, a mianowicie to, ze wydanie UHD ma kolor najbardziej naturalny i zaprezentowana scena wyglada lepiej od poprzedniego wydania. Kolorystyka, ktorą prezentuje Twoje zdjecie, wyglada natomiast najgorzej, ze wzgledu na zielonkawa domimante i nie ma znaczenia w jakim stopniu jest ona spowodowana przeklamaniami toru, jaki przeszedl obraz od materialu zrodlowego, poprzez odtwarzacz, wyswietlacz, aparat i ostateczny wyswietlacz, na ktorym to ogladamy, a w jakim stopniu zalezy od obrazu samego wydania. Proba przekonywania Bipa, czy innych czytelnikow, ze Twoje zdjecie jest lepsze, czy jak wolisz, mniej przeklamane, nie ma sensu, po pierwsze ze wzgledow na przyjeta metodologie porownawcza, a scilej mowiac przeklamania, ktore jak wszyscy wiemy, musza wystapic. Po wtore, zdjecia potencjalnie moga przedstawiac rozne wydania, bowiem wersja kinowa jest wolna od tego zazielenienia. Nie jest to zadna wiedza tajemna, ale zdecydowalem sie o niej przypomniec, gdyby ktos z czytelnikow tego nie wiedzial, badz io tym zapomnial. IMHO ta zielona dominanta, na rzekomo wierniejszych zdjeciach, jest totalnie niezjadliwa, przez 3 godziny seansu i jak wiekszosc samcow, wolabym zaniebieszczenie. Edytowane 29 Grudnia 2020 przez binary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burz 84 Napisano 29 Grudnia 2020 (edytowane) Ja osobiście nie tolerują temperatury bieli na poziomie 8000-10000K, a tak ma większość fabrycznie ustawionych wyświetlaczy. Tak, monitor też mam skalibrowany. Moja fotka jest oczywiście z wydania BR EXT - ono tak ma, a focia BIPO jest zaniebieszczona i nie odpowiada obrazowi z tego właśnie wydania. Tyle. O nic więcej mi nie chodziło, dlatego wrzuciłem swoje zdjęcie. Chyba umknął ci podany już wyżej link do porównania, jak to wygląda (też napiszesz, że to "rzekomo wierniejsze zdjęcia"?):https://caps-a-holic.com/c.php?go=1&a=0&d1=5240&d2=15006&s1=48921&s2=156519&i=9&l=1 Wydanie kinowe, czy UHD, jest kolorystycznie dużo lepsze i nikt tego nie kwestionuje. Masz rację, szkoda bicia piany i z mojej strony na tyle.Pozdrawiam poświątecznie i przednoworocznie. Edytowane 29 Grudnia 2020 przez burz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binary 741 Napisano 29 Grudnia 2020 Ja nie bije piany. Napisalem w pierwszym poscie o co mi chodzi. I nie chodzi mi o nic wiecej. Jak widzisz powtorzylem dokladnie to samo w drugim. Sent from my SM-G965F using Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebna 120 Napisano 31 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 27.12.2020 o 23:55, szewi napisał: A teraz obiecane info dot testowania dzialania HDR optimizera w odtwarzaczu DP-UB9000 na projektorze JVC - tutaj na przykladzie Mad Max Furry Road (film b jasny masterowany do 4000 nit) Generalnie optimizer pozwala wychwycic wiecej detali jak jest wlaczony, z opcja wylączoną mamy clipping i czasem nie widac detali szczegolnie w b jasnych scenach (najlepsza do zilustowania scena burzy piaskowej) info dot metadanych filmu oraz poziomu mapowania docelowego: 1) scena 1: Optizmizer wylaczony: ta sama scena optizmizer wlaczony (widac szkielet pojazdu): 2) scena uderzenie pioruna - optymizer wylaczony 2) ta sama scena z wlaczona optymalizacja (widac detale i kontury pioruna w gornej czesci): 3) scena wybuchu 3) ta sama scena z wlaczona funkcja optymalizacji (na zdjeciu nie widac az tak dokladnie, ale na zywo widac wiecej detali w kuli ognia) 4) scena ta sama scena z wlaczonym HDR optimizer (nad samochodem widac wiecej detali) W tym filmie funkcja jak widac zdaje egzamin (musze zobaczyc jeszcze jak to wyglada w filmach 4K masterowanych do 1000 nit ktorych jest znakomita wiekszosc). Jesli mialby sie do czegos przyczepic to wlaczenie optymizera powoduje lekkie przyciemnienie tych najjasniejszych partii obrazu, przez co ogolny odbior HDR wydaje sie ze jest troche mniej kontrastowy, ale widac wiecej także cos za cos Jak masz go skonfigurowanego - moze zrobic zdjecia? Ja wstępnie zrobiłem tak jak polecali na US forum. Czyli żeby Panas robił konwersje HDR do SDR z zachowaniem rozszerzonej palety barw. Wydaje mi się, że Ty używasz optimizera w pełnym zakresie (czyli można powiedzieć w bardziej dynamicznym trybie ale zarazem bardziej wrażliwym na metadata czy raczej jej brak lub nie poprawne dane w niej zawarte - tylko cześć płyt ma poprawnie uwzględnione informacje o nitach). Pozdrawiam W dniu 25.12.2020 o 09:57, pmcomp napisał: Chyba nie kupię żadnego nowego procesora. Wczoraj, przy okazji rodzinnego oglądania obu części Kevina w DTS HD MA 5.1 przełączyłem się z Marantza na staruńkiego Tag McLarena. I dobrze, że nigdy go nie sprzedałem bo Marantz jakością dźwięku do pięt mu nie sięga. Dekodowanie nastapiło w OPPO a potem analogami do Taga. Korekcja akustyki pomieszczenia Audyssey MultEQ zrobiona przez Marantza powoduje na zwykłych ściezkach 5.1 jakieś "przetłumienie i spłaszczenie" dźwieku co brzmi jak jakaś kompresja. Po przełączeniu na Taga dźwięk się otwiera i nabiera soczystości i gładkości. Oczywiście Tag nie obsłuży najnowszych ścieżek Atmos i DTS X więc takich słucham na Marantzu, a wszystkich starych typu DD5.1, DTS5.1, DDTHD i DTS HDMA słucham na Tagu. No i przede wszystkim do muzyki wielokanałowej i koncertów z blu-ray. Pisałem już dawno, że pogoń za najnowszymi formatami nie musi się skończyć sukcesem, szczególnie dziś w dobie wszytkomających amplitunerów, które po prostu nie grają. Ja też osobiście nie trawie Audyssey ale można za pomocą aplikacji kontrolować, żeby robiła tylko bas a nie całe pasmo. Ogólnie na razie z auto EQ próbowałem tylko Audyssey i tak jak piszesz straszną kaszane robi z dźwięku. Teraz zmieniłem na Yamahe CX-A5200 ale jeszcze nie próbowałem YPAO zniesmaczony wynikami które miałem z Audyssey. Co próbuje powiedzieć, że świat procesorów nie kończy się na Marantzie. Jakiego masz Marantza? Stronka która cytujesz z testami sprzętu ma praktycznie zerowa wartość. Raz, że żaden z tych grafów nic nie mówi o tym jak sprzęt brzmi a dwa, że sporo jego pomiarów jest niepoprawnie robiona co pokazuje, że posiadanie sprzętu pomiarowego to nie wszystko. Pasowało by jeszcze wiedzieć jak go używać a dwa, nie da się ich porównywać między testami bo nie ma on żadnych standardów i co chwile zmienia co i jak mierzy. Jeżeli lubisz pomiary to Audioholics robią to dobrze pomijając, że z tych wykresów nie da się wyczytać jak sprzęt brzmi więc w sumie są niewiele warte bo i tak 99.99% sprzętów w tych czasach spełnia normy. Edytowane 31 Grudnia 2020 przez sebna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 31 Grudnia 2020 (edytowane) @sebna fajnie ze odniosles sie do tematu mapowania/optymalizacji HDR, bo jak widze wiecej emocji wzbudza na forum kwestia czy fotka z filmu jest niebieska czy zielona W kwestii Twojegio pytania - do tanga trzeba dwojga: https://www3.jvckenwood.com/english/download/dla-nx9_dla-nx7_dla-nx5_dla-n7_dla-n5_dla-n11_dla-n8_dla-n6_dla-rs3000_dla-rs2000_dla-rs1000/pdf/for_DP-UB9000_setup_procedure_en_v1.pdf Uzywam trybu "dynamicznego" HDR tj optymizer wlaczony i ustawienie wyswietlacza docelowego na "basic luminance projector" czyli ustawienia pod mozliwosci swietlne prjektorow JVC - nie bawie sie w mapping do SDR, bo to zawsze jest jakis kompromis. Z tego co sprawdzam to sporo filmow jednak ma te metadane zaszyte. A ty na jakich ustawieniach działasz ? Testy ASR maja wartosc, bo m.in dzieki nim usprawiono / zoptymalizowano firmware w Emotivie co mialo wplyw na ocene w tescie. Czym napedzasz CX-A5200 ? Tez przez chwile rozwazalem jej zakup, napisz jak sie sprawuje. Edytowane 31 Grudnia 2020 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 1 Stycznia 2021 Obejrzalem ostatnio Tron Legacy i mimo ze to "zwykły" blu ray obraz żyleta nie mówiąc o dzwieku i muzyce wspaniala kompozycja Daft Punk oraz po raz n-ty nowego Lowce Androidów 2049 - muzyka na procesorze to jest to. HDR optimizer z kolei nie mial za duzo roboty, bo film ma max jasnosc jesli dobrze pamietam nie przekraczajaca 350 nit. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebna 120 Napisano 1 Stycznia 2021 (edytowane) W dniu 31.12.2020 o 18:10, szewi napisał: @sebna fajnie ze odniosles sie do tematu mapowania/optymalizacji HDR, bo jak widze wiecej emocji wzbudza na forum kwestia czy fotka z filmu jest niebieska czy zielona W kwestii Twojegio pytania - do tanga trzeba dwojga: https://www3.jvckenwood.com/english/download/dla-nx9_dla-nx7_dla-nx5_dla-n7_dla-n5_dla-n11_dla-n8_dla-n6_dla-rs3000_dla-rs2000_dla-rs1000/pdf/for_DP-UB9000_setup_procedure_en_v1.pdf Uzywam trybu "dynamicznego" HDR tj optymizer wlaczony i ustawienie wyswietlacza docelowego na "basic luminance projector" czyli ustawienia pod mozliwosci swietlne prjektorow JVC - nie bawie sie w mapping do SDR, bo to zawsze jest jakis kompromis. Z tego co sprawdzam to sporo filmow jednak ma te metadane zaszyte. A ty na jakich ustawieniach działasz ? Testy ASR maja wartosc, bo m.in dzieki nim usprawiono / zoptymalizowano firmware w Emotivie co mialo wplyw na ocene w tescie. Czym napedzasz CX-A5200 ? Tez przez chwile rozwazalem jej zakup, napisz jak sie sprawuje. Czyli przesiadłeś się na N-serię? Który konkretnie? Czyli mimo wbudowanego DTM w N-serie nadal się używa HDR optimizera z Panasa? Ciekaw nie wiedziałem. Konwersja do SDR jest polecana dla X7900, który niestety nie ma wbudowanego DTM jak N-ki. Swoją drogą x7900 ma jedną poważną wadę. Black Crush potrafi być na nim gorszy niż na obu moich Oledach . A myślałem, że kupując PJ, że się od tego problemu uwolnię. Oczywiście czytałem, że x7900 ma ten problem ale nie zdawałem sobie sprawy ze skali problemu :). Co do Yammy 5200 to jeszcze wczesny okres koło 70h na niej oglądnąłem. Do tego cały nowy system, nowe pomieszczenie także trudno o 1:1 porównanie z poprzednim sprzętem ale wstępnie jestem bardzo zadowolony. Wcześniej używałem Denona 3600 i 4500 jako AVR i jako Pre z końcówkami. 3600 sprzedałem a 4500 stoi na półce. Mam go zainstalować w systemie na dole ale na razie jeszcze czasu nie miałem. Jak skończę konfigurować / kalibrować i dopieszczać 5200 to wtedy przełączę system na 4500 w trybie Pre. Jeszcze nawet nie odpaliłem YPAO. Lecę na razie na coraz bardziej dopieszczanej ręcznej kalibracji z REW i UMIKIem, która ewaluuje wraz z moja wiedzą ale od początku Yamaszka brzmiała bardzo dobrze a brzmi tylko lepiej. Z Denonami miałem problem, że podostrzały dźwięk i kompletnie nie trawiłem Audyssey. Yamaha nie ma problemu z podostrzaniem. Ma też więcej możliwości konfiguracji z wbudowanym PEQ. Co na razie nie wypada lepiej niż z Denonanmi to bass. Ale w moim przypadku do długa historia, przeszedłem z jednego suba w starym pomieszczeniu na 2x w nowym (Arendal 1723 Sub1 wcześniej teraz 2x Arendal Sub1). Do tego miniDSP którego wcześniej nie było, żeby je ogarnąć. Po kalibracji i EQ mam piękną płaską linię ale nie brzmi to tak jak chce i jak brzmiało wcześniej. Integracja jest daleko od idealnej i nad tym teraz pracuje w REW i pomimo, że zrobiłem postępy i jest lepiej niż było to jeszcze długa droga przede mną. Na dniach odpalę YPAO i zobaczę jako auto EQ zintegruje suby i jak zrobi przyzwoitą robotę to wtedy sam dopieszczę w REW traktując to jako punkt startowy. Końcówki to 8x 250W hypexy ncore i 2x AB Klasa (Primare A33.2) dla L + R i mam jeszcze 6 kanałów AB z których jeden używać będę do 7.2.4. Głośniki to Zingali Home Monitor 2.10 plus L+R, center Zingali HM 2.6 plus, Tylne to Arendal 1723S Monitor + Surround i sufitowe to Arendal 1961 height. Suby 2x Arendal 1723 Sub 1 Nie przeszkadzają Ci te wszystkie światełka pod ekranem? U Mnie wszystko jest w racku na tylnej ścianie ale też wszystko jest całkowicie zamaskowane, zero dodatkowego światła praktycznie. Sam się zastanawiałem między XMC2, HTP-1 i 5200. Tak naprawdę głównie między XMC-2 i 5200. Ale obawiałem się problemów z XMC-2 więc zdecydowałem się na 5200. Na pewno z chęcią bym porównał jak się kiedyś taka okazja nadarzy. Obecnie moje DTM to optimiser z Pana 820 ale będę testował na dniach MadVR bo nie do końca jestem zadowolony z roboty, którą robi 820. Docelowo chciał bym Lumagena żeby zamknąć temat ale wcześniej zobaczę co MadVR potrafi bo różnica kosztów jest spora na korzyść MadVR. Z drugiej strony cena Lumagena plus mojego X7900 to pewno coś w okolic N7 które ma z tego co rozumiem całkiem przyzwoite natywne DTM więc to też pytanie czy nie lepiej pójść taką ścieżka kiedyś. Z drugiej strony Lumagen plus N5 jest podobno znacznie lepszym kombem niż sam N7 jeżeli chodzi o jakość obrazu więc w sumie trudno powiedzieć. Na razie to nie jest na szczęście problem, którym miał bym się zajmować Pozdrawiam, seb Edytowane 1 Stycznia 2021 przez sebna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach