szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 Witam Zakladam teamt uzytkowników projektorów JVC w szczegolności modelu RS540/X7900. Zapraszam do dyskusji i wymiany doświadczeń ich posiadaczy i nie tylko. Recenzje: https://hdtvpolska.com/jvc-dla-rs540-test-projektora-4k-na-2018-z-eshift-5-ultra-hd-i-hdr/ https://www.avforums.com/review/jvc-dla-x7900-d-ila-projector-review.14346 Co moge powiedzieć po kilku dniach używania tego projektora: JVC jest wymagajace w stosunku do kabli. Mój miedziany 15m kabel wymiękł przy pelnym pasmie i trzeba bylo kupic kabel optyczny/swiatlowod… Wybierając ww model JVC jeśli ma sie wiecej niz 10m odleglosci (juz przy ponad 7m nie ma gwarancji ze kabel miedziany bedzie ok) od razu warto zalozyc ze trzeba bedzie kupic kabel optyczny HDMI (+500 - 1500 zł do ceny zakupu dla kabla 15m...). U mnie projektor współpracuje z ekranem referencyjnym białym gain 1.0 w warunkach dedykowanego przystosowanego pomieszczenia. Mam na swiezo porownanie do Epsona TW9300. Tak jak do tej pory (nadal tak uwazam) Epson to niezrownany projektor patrzac na cena / jakosc w swojej klasie, tak JVC rs540 jest o 2 moze 3 klasy wyzej. Musialem zobaczyc to na żywo u siebie w salce, zeby uwierzyc i do tego dojrzeć W JVC dostajemy pelnoprzepustowe HDMI, zauwazalnie wyzszy kontrast i czernie, uplyniacz ruchu w 4K, lepsza odwzorowanie kolorow out of the box (tryb THX), nizsze straty jasnosci w HDR w trybie THX przy zastosowaniu filtra kinowego, bardziej kinowy/analogowy obraz (w odbiorze bardziej miekki, trzeba sie chwile do tego przyzwyczaic po przesiadce, ale zajmuje to doslownie chwile do czasu pierwszej ciemniejszej sceny brak efektu pompowania kontrastu / czerni w JVC w stosunku do Epsona (wynika to pewnie z wiekszego kontrastu natywnego i braku koniecznosci, az takiego przyciemniania obrazu, albo po prostu inaczej dziala dynamiczna przyslona w jvc – bardziej subtelnie projektor ciszej pracuje w trybie lampy high – to bylo najwieksze zdziwienie, co ciekawe po optyku w JVC nie zauwazylem zeby synchronizacja trwala jakos duzo dluzej niz na Epsonie dzialajacym na “zwyklym” kablu HDMI (a tak narzekaja na HDMI handshake w przypadku JVC, moze na gorszych kablach…). Bardziej mi sie podoba uklad menu w JVC. Bylem tez przygotowany na esfiht noise u JVC, ale nie zauważylem nic takiego - moze dlatego, ze zagluszal to dzwiek dolby atmos Są też minusy. To troche mniejsza "odczuwalna" ostrosc czyli bardziej miekki obraz niż w Epsonie oraz minimalnie mniejsza elastycznosc montażu (zoom), ale plastyka obrazu i glebia wynikajace z kontrastu rekompensuja to z nawiązką. Mozna troche to zniwelowac podbijajac ustawienie Multi Pixel Control w JVC, zeby zyskac na ostrości. Pewnie mozna wymienić tez brak wbudowanego emitera 3d. W obecnych czasach coraz rzadziej siegam po filmy 3d, wiec nie jest to jakis duzy minus. Nie mialem jeszcze okazji tego przetestować, ale z recenzji i opinii uzytkowników wynika że 3d na JVC jest pozbawione ghostingu, natomiast to kosztem niższego odświeżania niż na Epsonie, wiec jak ktoś wrazliwy na migotanie, to moze miec juz problem z obrazem 3d na JVC.Z kolei Epson w 3d daje okazjonalny ghosting. (Ciekawe jak to bedzie wygladalo w stosunku do nowego Epsona TW9400. Czesc spraw o ktorych pisałem bedzie zniwelowana (przepustowośc), czesc pozostanie jak m.in przewaga kontrastu w JVC). Oczywiscie rozwazalem zakup ktoregos z konkurentów. Porownywalem go z nowymi Sony 270 i 570 i wg mnie obraz z tego konkretnego JVC jest lepszy mimo braku natywnego przetwornika… Wrzucam tez ciekawy filmik z porównaniem JVC do innego starszego modelu natywnego Sony: https://www.youtube.com/watch?v=UeFUsR056SA Nie zdecydowalem sie tez na nowa tegoroczną serie od JVC, bo nie lubie placic wiecej za nowosci na start oraz za malo jeszcze o tej serii wiemy poza tym ze obraz bedzie ostrzejszy, ale nie 1,5x lepszy, jakby wskazywalo na to cena nowych urzadzeń. Obserwujac rynek TV widzimy coraz szybszy wzrost przekatnych ekranu w coraz mniejszych cenach, dlatego nie podoba mi sie podwyzszanie cen projektorow w nowszych seriach w stosunku do cen modeli poprzednich na start.. Patrzac jeszcze jak 540 ma sie do rs1000/2000 to kontrast na pewno bedzie w modelu RS540 lepszy i troche gorsza ostrosc, to okupione troche gorsza czernia/kontrastem w modelach RS1000/RS2000. Natywny przetwornik powinien pomoc w ostrości 4K w tych modelach, ale jak wskazuja testy i poronwnania do tej pory eshift radzil sobie b dobrze w starciu z natywnym przetwornikiem innych firm. Nie mowie o RS3000 bo tutaj mega obiektyw jednak bedzie uwidacznial mocniej te roznice na niekorzysc 540. Chociaz po bojerzeniu demo RS3000 jednak spodziewalem sie kosmosu mozliwosci, a zobaczylem Mount Everest Zalaczam kilka zdjec, ktore zrobilem na 540 w dedykowanych warunkach. Na zywo naprawde robi konkretna robotę. (projektor jeszcze nieskalibrowany, ale na 100% bedzie kalibrowany) Ogólnie jestem pod duzym wrazeniem, mimo ze widzialem obraz z JVC wiele razy, dopiero teraz stwierdzam “na wlasnej skorze”: JVC daje najbardziej zbliżony w stosunku oleda obraz kinowy. Zreszta sami zobaczcie Obejrzałem kilka dobrze znanych mi filmów i na tym projektorze odkryłem je na nowo… 1 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user7878 376 Napisano 21 Listopada 2018 A idz@szewi sie wypchaj Miazga totslna względem 9300?A jak sport? Zobacz jak mozesz jakieś meczyki w 4k.Szacun. Napisz na priv jakie koszty.Pozdr 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) @user7878 haha. NO tak wyszlo po wizycie na targach i kolejnych demonstracjach, ale uwierz mi ze wcale nie bylo to misternie planowane. NIe powiedzialbym ze miazga totalna, ale obraz na JVC jest lepszy i to widać od razu - nalezy wyjsc z tego, ze to jednak inny segment i inna polka cenowa. TW9300 w swojej klasie i cenie nie ma konkurencji i spokojnie bede go kazdemu polecać, bo daje naprawde dużo. Podobnie JVC w swojej klasie nie ma konkurencji. Robilem przeskok swojego czasu z FHD DLP na tego Epsona i po przesaidce byl opad szczeki, bo tam roznica byla naprawde kolosalna na kazdej plaszczyznie (poza 3d ktore na DLP wygladalo lepiej) Po przesaidce na JVC natomiast jest oczywiscie euforia, obraz jest lepszy, ale nie ma juz czegos takiego, bo nie masz az takiej mega roznicy. Edytowane 21 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Irokez 154 Napisano 21 Listopada 2018 Szewi a nie wkurza Cię miękkość obrazu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) Nie. Od razu podbilem MPC control poza tym Oppo tez ma cos tam do powiedzenia w kwestii ostrosci obrazu. Tak jak mowie obraz jest bardzo zblizony do mojego oleda, oczywiscie o mrzonkach pt ze nie widac pasów w formacie kinowym na JVC mozna zapomnieć bo je widać (to nie laser) po porstu oko wychwyci kazdy detal musze jeszcze ozbaczyc jak wyglada kwestia w ps4 pro i ktory tryb sie do tego nadaje, narazie odpalilem tylko menu i test obrazu, zeby zobaczyc czy dziala 18gbs, ale ogolnie ostrosc byla spoko. Choć wiadomo ostrość na Epsonie to żyleta szczegolnie w trybach image enhance Z tego co wyczytalem w recenzji Macieja kontrast powinien sie jeszcze poprawić po pierwszych kilku godzinach, a mam ustawiony priorytet na detale w auto iris, wiec moze byc jeszcze lepiej Edytowane 21 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 21 Listopada 2018 Witamy w klubie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 21 Listopada 2018 Fajne porównanie zrobiłeś.Gratuluję zakupu, raz jeszcze. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) zapomnialem dodać jednej sprawy, ktora moze byc nieco irytujaca w JVC to charakterystyczny "trzask" jak zalacza sie tryb kinowy THX (podejrzewam ze jest to zwiazane za zalaczeniem filtra w tor optyczny, ktory daje lepsze pokrycie DCI), jest to glosniejsze niz aktywowanie filtra w Epsonie... Nie ma za to okazjonalnego chlodzenia lampy po wlaczeniu proja jak to ma miejsce w tw9300 Podoba mi sie potwierdzenie czy chcemy wylaczyc prjektor (zeby wylaczyc dwa razy wciskamy przycis standby, co zapobiega przypadkowemy nacisnieciu przycisku wylaczenia prjektora), pilot jest bardziej ergonomiczny i prostszy przez co duzo lzejszy niż ten w Epsonie. Edytowane 21 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 21 Listopada 2018 A Szewi jak jest z jasnością w stosunku do Epsona ? Bo te zdjęcia wyglądają na ciemniejsze niż na Epsonie, ale może to złudzenie. I jak się prezentują detale w czerniach ? JVC nie gubi ich bo jak dla mnie na Epsonie te detale w czerniach były rewelacyjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 21 Listopada 2018 Szewi Cieszę się razem z Tobą, masz unikalną okazję porównywać oba proje,? które są teraz w zasięgu każdego z nas. Twoje relacje są niezwykle cenne. Ja osobiście ufam w Twój obiektywizm, choć zdaje sobie sprawę, że dla ciebie kontrast i czernie to trochę jak "fetysz". Osobiście preferuje ostrość, ponad czerniami, bo większość scen to jednak jasność! Druga sprawa to ta cena i generowanie "bólu odwłoka", podczas projekcji, co psułoby u mnie doznania artystyczne! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) @Filutek w kwestii ostrosci to obraz jest po prostu inny, kinowy bardziej "miekki" na JVC. Trzeba sie do tego przyzwyczaić. FIlutek jesli ostrość jest dla Ciebie priorytetem a nie kontrast to Epson bedzie troche ostrzejszy w "postrzeganiu" obrazu. @hubio 4K HDR w trybie THX jest jasniejsze na JVC niz digital cinema na Epsonie. Wiekszosc zdjec na Epsonie jak pamietam robilem w trybie jasne kino/lub naturalny a JVC z kolei w trybie THX z filtrem. Jesli juz prownywac to z digital cinema na Epsonie, ktore jest ciemniejsze. Poza tym troche zludzenie ze jest ciemniejszy, bo masz lepsze czernie wiec niektore elementy tego samego zdjecia beda przez to ciemniejsze, ale za to wychodzi lepsza glebia obrazu. Edytowane 21 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 21 Listopada 2018 43 minuty temu, szewi napisał: @hubio 4K HDR w trybie THX jest jasniejsze na JVC niz digital cinema na Epsonie. Wiekszosc zdjec na Epsonie jak pamietam robilem w trybie jasne kino/lub naturalny a JVC z kolei w trybie THX z filtrem. Jesli juz prownywac to z digital cinema na Epsonie, ktore jest ciemniejsze. Poza tym troche zludzenie ze jest ciemniejszy, bo masz lepsze czernie wiec niektore elementy tego samego zdjecia beda przez to ciemniejsze, ale za to wychodzi lepsza glebia obrazu. No dobra, ale bardzo często kosztem lepszej czerni gubią się detale w szarościach i czerniach. Jak byś na ten aspekt spojrzał w konfrontacji JVC do Epsona, a właściwie całej technologii LCOS vs LCD ? Załóżmy najlepsze tryby w jakich oglądałeś na Epsonie i najlepsze obecnie na JVC... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) 42 minuty temu, hubio napisał: No dobra, ale bardzo często kosztem lepszej czerni gubią się detale w szarościach i czerniach. Jak byś na ten aspekt spojrzał w konfrontacji JVC do Epsona, a właściwie całej technologii LCOS vs LCD ? Załóżmy najlepsze tryby w jakich oglądałeś na Epsonie i najlepsze obecnie na JVC... Wy tak na poważnie? Epson 9300 lepszy od JVC RS540? LCD lepsze od LCoS? Żeby cokolwiek sprawdzać na tym proju należy go najpierw skalibrować. Napisał wyraźnie, 2 - 3 klasy różnicy. Trzy to może przesada ale dwie to na pewno. 440-a będzie o klase wyżej. Edytowane 21 Listopada 2018 przez pmcomp 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) Tymczasem ostatnie 2 godziny spedzilem na czyms co powinienem zrobic na samym poczatku czyli ustawić pixel alignment/adjust i ogolnie mowiac out of the box bylo nie najgorzej, ale w podziale na strefy wyszly juz sprawy do poprawienia. Dobrze ze zakres regulacji jest bardzo duzy calego panelu i stref. Ustawienia i regulacji stref jest multum.... Pracochlonne ale warto zrobic by miec pewnosc ze jest dobrze wszystko ustawione i konwergencja barw jest poprawna, bo to wplywa na jakosc projekcji. Czyli teraz powinno byc lepiej, a moze byc jeszcze lepiej po kalibracji @Filutekwarto jeszcze dodac, ze ta ostrosc w Epsonie niestety jest czesto sztucznie podbijana w stosunku do zrodla opcjami wyostrzania. W JVC masz inny panel LCoS plus ingerencja w material zrodlowy jest niższa. To co widzisz od razu to roznica w kontrascie, ktora robi roznicę. @hubiodetali w czerniach nie gubi, wrecz przeciwnie Edytowane 21 Listopada 2018 przez szewi 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 224 Napisano 21 Listopada 2018 49 minut temu, hubio napisał: No dobra, ale bardzo często kosztem lepszej czerni gubią się detale w szarościach i czerniach. Jak byś na ten aspekt spojrzał w konfrontacji JVC do Epsona, a właściwie całej technologii LCOS vs LCD ? Załóżmy najlepsze tryby w jakich oglądałeś na Epsonie i najlepsze obecnie na JVC... Nie ma na co patrzeć. JVC czy Sony to inna planeta i inna półka cenowa. Epson jest super ale w swojej cenie i tutaj nie ma konkurencji. Mowa o TW7400 czy TW9400. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) 30 minut temu, szewi napisał: @hubiodetali w czerniach nie gubi, wrecz przeciwnie Klasę czerni zobaczysz dopiero po kalibracji, uwierz mi. I niewykluczone, że zobaczysz rzeczy, które Ci wcześniej umykały. Do testowania polecam film Whiplash (2014). 1 godzinę temu, hubio napisał: No dobra, ale bardzo często kosztem lepszej czerni gubią się detale w szarościach i czerniach. Jak byś na ten aspekt spojrzał w konfrontacji JVC do Epsona, a właściwie całej technologii LCOS vs LCD ? Załóżmy najlepsze tryby w jakich oglądałeś na Epsonie i najlepsze obecnie na JVC... On jeszcze nie oglądał najlepszego trybu. Najlepszy nazywa się ... skalibrowany . Przy nim tryb fabryczny THX wygląda słabo. Ale dopiero wtedy to widać. Edytowane 21 Listopada 2018 przez pmcomp 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) No ale widać, że Epson ma ostrzejszy obraz! Ile jest tej czerni w filmach? Nie żyjemy w zaćmieniu. Co mi po czerni, jak jest nieostro, przynajmniej nie jest tak "ostro" jak w Epsonie. Edytowane 21 Listopada 2018 przez Filutek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) @Filutek porównaj sobie ponizsze ujecia i powiedz mi czy wg Ciebie obraz na JVC jest nieostry(choc oczywiscie to tylko foty na nieskalibrowanych prjach wiec wnioskow daleko idacych nie nalezy wysnuwac...). Wg mnie ostrosc jest dobra. Natomiast obraz jest inny, bardziej filmowy, analogowy. JVC: Oled: Epson: Widze ze zywiolowa dyskusja sie zrobiła. Zeby zamknąć dywagacje: 3LCD i LCoS nie ma co porównywać. LCoS is the king bez odbioru :) @pmcomp kalibracja bedzie wkrótce :) Edytowane 21 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) Mnie nie chodziło o jakąś rywalizację bo w zakresie kontrastu to wiadomo, że SONY czy JVC będzie lepsze od Epsonów, same parametry o tym świadczą. Po prostu ja jestem tak zadowolony z Epsona w kwestii detali w szarościach i czerni, że nie wyobrażam sobie, że może być jeszcze lepiej. Jeśli na JVC przy tak dobrej czerni są jeszcze lepsze detale w czerniach to już wszystko wiadomo... I teraz inne pytanie, ale nie wiem czy Szewi będzie w stanie odpowiedzieć, ale może jak zrobi jakiś mały test to tak. Wiemy Szewi, że masz salkę, ale wiele osób w Polsce w tym na naszym forum korzysta z projekcji w salonach. Jak wiecie ja nie patrzę na kwestię adaptacji zerojedynkowo, ale to nie ma znaczenia w kontekście mojego pytania. Szewi na pewno na Epsonie sprawdzałeś jak się prezentuje obraz po odsłonięciu zaciemnienia czy możesz to sprawdzić także na JVC ? Pytanie brzmi - czy również w normalnym salonie JVC będzie znacząco lepszy (jak pisałeś o 2 czy 3 klasy) od Epsona 9300 ? Edytowane 21 Listopada 2018 przez hubio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 21 Listopada 2018 7 minut temu, hubio napisał: Szewi na pewno na Epsonie sprawdzałeś jak się prezentuje obraz po odsłonięciu zaciemnienia czy możesz to sprawdzić także na JVC ? Pytanie brzmi - czy również w normalnym salonie JVC będzie znacząco lepszy (jak pisałeś o 2 czy 3 klasy) od Epsona 9300 ? Nietrudno się domyśleć, bo to jest od dawna znana sprawa. Przewaga JVC w czerni topnieje mocno, ale słabsza ostrość w JVC w stosunku do Epsona pozostaje. ? Oczywiście większa jasność Epsona w jasnym pomieszczeniu "salonowca" działa na korzyść jego obrazu. To jest to, o czym często przypominam. BTW Ciekawe czy Szewi pójdzie w zaparte? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Filutek napisał: No ale widać, że Epson ma ostrzejszy obraz! Ile jest tej czerni w filmach? Nie żyjemy w zaćmieniu. Co mi po czerni, jak jest nieostro, przynajmniej nie jest tak "ostro" jak w Epsonie. chodzi o kontrast, ktory zapewnia lepsze plastyke, a co za tym idzie glebie / trojwymiarowosc obrazu. Jest widoczny od razu, oraz jest uznawany za najwyzej postrzgany parametr w kategorii jakosci wyswietlanego obrazu we wszystkich profesjonalnych testach. Wiec nie ma sie co przekomarzać. Kontrast natywny najlepszych prjektorow 3LCD obecnie masz 4,5 tys : 1 z przyslona 34 tys : 1, kontrast natywny LCos 37 tys : 1 z przyslona 400 tys : 1. im nizszy kontrast tym bardziej plaski obraz. Podrasowana ostorsc w LCD (wyostrzanie image enhance) masz uzyskiwana troche na zasadzie jakbys podpial Darbee. Ostrosc w JVC jest bardzo dobra i nie mozna powiedziec ze odstaje. Idac ta droga jak przesadzisz z ustawieniami na Epsonie, to mozesz zrobic rowniez tak ze ostrosc bedziesz mial sztucznie lepsza (nawet niz na prjektorze 4k), ale nie jest to naturalne, powoduje artefakty / ziarno i nie ma wiele wspolnego z tym jak to zostalo nagrane zrodlowo, taki obraz wyglada nienaturalnie, tak jakby byl przeprocesowany cyfrowo. @hubiomusisz po porstu uwierzyc ze jest lepszy. TO troche tak jakbys porownywal zdolnosc oleda do generowania detali w ciemnych partiach obrazu, w ktorych to oledy sa najlepsze do telewziora LCD niech bedzie nawet FALDa W kwestii salonu pytaj madrzejszych, ale wg mnie nadal przewaga bedzie. Edytowane 21 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 21 Listopada 2018 13 minut temu, szewi napisał: @hubiomusisz po porstu uwierzyc ze jest lepszy. TO troche tak jakbys porownywal zdolnosc oleda do generowania detali w ciemnych partiach obrazu, w ktorych to oledy sa najlepsze do telewziora LCD niech bedzie nawet FALDa W kwestii salonu pytaj madrzejszych, ale wg mnie nadal przewaga bedzie. Ok wierzę, wierzę, ja tylko pytałem, a nie polemizowałem.... A u siebie Szewi nie masz możliwości odciemnienia salki i sprawdzenia jak będzie się prezentował ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) 27 minut temu, szewi napisał: chodzi o kontrast, ktory zapewnia lepsze plastyke, a co za tym idzie glebie / trojwymiarowosc obrazu. Jest widoczny od razu, oraz jest uznawany za najwyzej postrzgany parametr w kategorii jakosci wyswietlanego obrazu we wszystkich profesjonalnych testach. Szewi, no właśnie sęk w tym, że nie we wszystkich i wielu profesjonalistów, potwierdza, że obraz na Epsonie jest ostrzejszy i bardziej im odpowiada. Zaraz zapodam linka i "cytata", zresztą pewnie będziesz znał tę wypowiedź: Tak pisał Art Feierman https://www.projectorreviews.com/comparisons/epson-home-cinema-5040ub-vs-jvc-dla-rs400u-comparison-review/ "... Here are some real techie thoughts: Strangely, in conversations at the CEDIA show, I was involved in a discussion as to why I find that the Epson tends to appear sharper. Turns out to possibly be a case of “unintended consequences”. You see, LCoS chips (JVC) have a higher fill ratio than 3LCD. That is, the black mask around each pixel (which you can see if you walk up close to any projector), is bigger, and more pronounced. Normally that’s a disadvantage, but with pixel shifting, it can be a real advantage. when mixing the data across the two firings of a pixel, the larger mask of the Epson, creates a sort of additional “state” that can be addressed: There’s the part of the the area hit only by the first pixel, then there’s the part upward to the right that is only hit with the 2nd pass. And there’s the area where they overlap. But, within that overlap area, the JVC has some masking on each pixel. With the Epson, same thing, but a much bigger mask area. Those mask areas could be taken into consideration with the image processing, to further break out the area and to better control blended colors and also sharpness. I’m thinking sort of like having related smaller pixels that can be partially addressed. How well they may be doing that, I don’t know, but the end result is that I do find the Epson can look sharper/more detailed than the JVC, without being any more “over the top.” For me, in this case, since I’m a “big screen – all about being immersed in the content” kind of guy, I weigh the Epson’s advantage here, to slightly outweigh the superior black levels. But each of us will have to decide. Personally, I love my movies, have a huge collection of Blu-ray, and already have more than a dozen Blu-ray UHD movies and comparable (such as Journey to Space, and Rocky Mountain Express). The other thing though, is I’m a big on watching sports and some other HDTV. On sports, where dark scenes are virtually non-existent the pixel shifting and image processing give the Epson the big advantage...." Edytowane 21 Listopada 2018 przez Filutek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 21 Listopada 2018 (edytowane) Life of Pi 4K obraz po prostu genialny... Musze zrobic te 100 godzin i dopiero kalibracja.... a tu ciekawostka: w menu info dane o zakodowanych metadanych obrazu maxCLL (Maximum Content Light Level) i maxFALL (Maximum Frame Average Light Level) no i upragnione 4K/60 hdr Hubio wiekszymi literami sie nie da ? Cenie wypowiedzi Arta, ale to juz troch eleciwy artykul i porownanie do 400 ktora jest kilka generacji i lat wstecz oraz model oczko w dół. Poprosze o jakies aktualne info. Znajdz jego recenzje chocby modelu RS440 jesli juz ale to tez nie odda sedna sprawy, bo w modelu wyzszym i ostatniej serii poprawiono mocno parametry. wiec takie porownania sa troche pozbawione sensu. napisalem ze ten model jest 2,3 generacje wyzej od TW9300, ale jak widac to nie wystarcza Edytowane 21 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 21 Listopada 2018 Szewi sam pisałeś, że na Epsonie ostrzej jest, więc co się zobaczy to się nie odzobaczy! Ja mam juz od wczoraj Hamerykański ekran 120 cali o parametrach prawie jak Stewart StudioTek 130! Mam zamiar siedzieć bardzo, bardzo blisko ekranu i każde rozmydlenie obrazu, zabija u mnie "plastyczność czerni", po prostu trudniej się wtopić w akcje, z Epsonem jest chyba większa szansa? No chyba, że w twoim modelu jest drastyczny przeskok tego parametru w stosunku do tego modelu, jaki testował Art Feierman? ?(ale sam wcześniej przyznałeś, że ta ostrość w JVC to nie jest idealna) Więc, co ..................? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach