Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" C8 | TEST | Telewizor ThinQ na 2018r z technologią Ultra HD Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, kKadajo napisał:

Cały czas czytam że LG usunęło. Czy ktoś ma dowody, gdzieś jest w sieci podane że oni zrobili to specjalnie? Nie ma. Więc przestańcie tak pisać. To jest zwykły błąd oprogramowania i takie wpadki zdążają się niestety często. Nikt już nie pamięta co Sony odwalalo z implementacja dolby vision?

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
 

Tak samo nie masz nigdzie informacji, że to błąd. Firma nie przyznała się do tego. Faktem jest, że w najnowszej aktualizacji opcja ta nie działa. Czy ja naprawią to okaże się w przyszłości.

  • Plusik 2
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Waldo94 napisał:

Sprzedają tv wątpliwego pochodzenia. Często z niemieckiej dystrybucji i z gwarancją sklepu, nie producenta.

@MarioM zwracaj tv i nie patyczkuj się z nimi.

 

Panowie dajmy spokój, Lg spieprzyło aktualizację i tyle. Nie ma tłumaczenia na wyłączanie funkcji.

Apel jednak o cierpliwość, że jednak to przywrócą.

Ja sam przez lata byłem antyfanem Lg, skusili mnie jednak 3 lata temu pralką  :P a w zeszłym roku telewizorem.

Pralka działa bez zarzutu, zobaczymy jak będzie z tv.

Jeśli to zagrywka pod nowe modele, to jeszcze się na nich wyżyjemy, dużo nas jest. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kKadajo napisał:

Cały czas czytam że LG usunęło. Czy ktoś ma dowody, gdzieś jest w sieci podane że oni zrobili to specjalnie? Nie ma. Więc przestańcie tak pisać. To jest zwykły błąd oprogramowania i takie wpadki zdążają się niestety często. Nikt już nie pamięta co Sony odwalalo z implementacja dolby vision?

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
 

Pamięta pamięta. Skoro zdażyła się taka "wpadka" to winna za nią iść reakcja od choćby wstrzymania aktualizacji wszak dostają zgłoszenia w całej Europie. A teraz zobacz na stronę LG i sprawdź jaką aktualizację wbijają?! Takie działania ciężko nazywać zwykłym błędem. I pierwszy odszczekam wszystko w momencie kiedy zobaczę powrót w TV funkcji, za którą zapłaciłem. Na tę chwilę LG nie raczy nie tylko skomentować sprawy oni ciągle udają, że taka sytuacja kompletnie nie miała miejsca. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ale po co nakręcać jakąś konspirację. Wyluzujcie trochę. Potem wchodzą tu nowe osoby czytają to wszytko i wymyślają jakieś głupoty. Tak jak testowaniem bandigu i zafarbu. Paranoja bo potem użytkownik zamiast korzystać z tv normalnie i martwić się jak tam coś zobaczy to wrzuca na start planszę testowe i szuka dziury w całym.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pół biedy jak wchodzi nowy użytkownik, ale jak wejdzie nasz forumowy "pan prawnik", to będzie sobie ziarno jadł z telewizora.

A nie, czekaj...  :D

 

Z tym wymyślaniem 100% poparcia. Przykład z brzegu mamy w temacie b8.

  • Plusik 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, jestem zdania, że nasza jedyna możliwość w zaistniałej sytuacji leży w informowaniu się nawzajem. Czy bijemy pianę bez sensu? Czas pokaże. Aktualne działania producenta są bardzo niepokojące, a indywidualnie nie mamy żadnej siły przebicia. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem że takie sytuacje to nie jakieś czarne działania producenta tylko zwykłe błędy. Pamiętajcie że tam pewnie główny trzon programistów nie siedzi już przy 8 serii tylko 9. Stąd wieksza szansa wpadki. Jak dodamy do tego że Alpha 9 to nowy SoC to niestety łatwo o takie wpadki.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Rafal Plotka napisał:

Widzisz, jestem zdania, że nasza jedyna możliwość w zaistniałej sytuacji leży w informowaniu się nawzajem. Czy bijemy pianę bez sensu? Czas pokaże. Aktualne działania producenta są bardzo niepokojące, a indywidualnie nie mamy żadnej siły przebicia. 

Ja właśnie dzięki temu forum dowiedziałem się o felernej aktualizacji i wstrzymałem się z jej instalacja. 

Edytowane przez Ketsurui
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Ketsurui napisał:

Ja właśnie dzięki temu forum dowiedziałem się o felernej aktualizacji i wstrzymałem się z jej instalacja. 

Ja też i to jest świetne i wielki plus tego forum.

Ale też "dzięki" forum spędziłem sporo czasu na planszach grey i innych... A tych materiałów z obecnej dramy nawet nie chcę tykać. Raz mi wystarczy.

Więc też hamujmy zapędy i bądźmy cierpliwi.

Na rozliczenia zawsze przyjdzie czas, jakby nie patrząc gwarancji producenta mamy jeszcze co najmniej rok.

 

  • Plusik 2
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, MarioM napisał:

Koledzy....Zadzwoniłem do sklepu w którym online kupiłem C8 i zapytałem dlaczego tv 01/2019 ma 4.10.31 i opakowanie w którym znajduje się instrukcja z bateriami i pilotem miała ślady otwarcia.. Odp ,że to nie ich wina tylko Lg.A jak chcę sprawdzić ile godz pracy ma tv to mam zadz do Lg a oni podadzą mi sekwencję przycisków..to ja że przecież mogę zwrócić im zakupiony towar. A sprzedawca na to że jak podłaczony tv był do internetu to nie otrzymam całej kwoty za którą kupiłem...co Wy o tym sądzicie???pozdrawiam

 

13 godzin temu, MarioM napisał:

Sklep to AFG Computers.pl z Poznania....jutro jeszcze raz zadz...w razie W jeszcze mogę im opinie wystawićna forum sklepu...zastanawia mnie co może być nie tak z tym tv skoro u mnie gra ..hmmm

Zgodnie z prawem konsumenckim możesz wykonać WSZYSTKIE CZYNNOŚCI niezbędne do stwierdzenia cech zakupionego produktu. Pisząc łopatologicznie: rozpakować, zdjąć folię, włożyć baterie do pilota, zmieniać wszystkie opcje w menu tv, podłączyć antenę, dekoder, konsolę i co tam masz jeszcze. Włączyć internet kablowo, wifi itp. Testować na planszach i jakim chcesz materiale.

Zakupiłeś tv po zwrocie od klienta, a nie zostałeś o tym poinformowany (prawda?). Sam stwierdziłeś ślady rozpakowania. Powinien być to produkt oznaczony jako outlet i przeceniony.

Sprzedawca próbuje uniknąć przyjęcia po raz kolejny zwrotu i cię straszy. Nie daj się. Odsyłaj bubla bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.

Jak chcesz to ci podam uczciwy sklep, w którym nie miałem żadnych problemów ze zwrotem. Nie pracuję w nim, ale polecę każdemu, ponieważ trzeba promować uczciwość w handlu, a nie "januszy biznesu", z którymi ty się spotkałeś.  

  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, MarioM napisał:

Sklep to AFG Computers.pl z Poznania....jutro jeszcze raz zadz...w razie W jeszcze mogę im opinie wystawićna forum sklepu...zastanawia mnie co może być nie tak z tym tv skoro u mnie gra ..hmmm

No więc przed chwilą zadzwoniłem do wspomnianego sklepu: 061 833 88 77.

Rozmawiałem z jedną z dwóch osób wskazanych na ich www do kontaktu ws. TV. Możemy jako forumowicze spodziewać się dzisiaj odpowiedzi sklepu, jednakże z tego co usłyszałem przez telefon, to nie ma takiej opcji, by zakwestionowali zwrot TV kupionego na osobę fizyczną z uwagi na jego podłączenie do internetu.

Edytowane przez robert6969

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przymierzam się do zakupu telewizora LG OLED 55C8. Po przeczytaniu tego tematu zaniepokoiła mnie kwesta tej nieszczęsnej aktualizacji. Czy jeśli otrzymam telewizor z już wgraną aktualizacją 04.10.31 to czy będę mógł downgradować go do wcześniejszej wersji (np. 04.10.30 czy 04.10.20)?

Pozdrawiam.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Ketsurui napisał:

Tak to wygląda u mnie, reszty nie sprawdzałem bo już na tym dobrze widać różnice. Soft to: 04.10.30.

IMG_20190410_205539.jpg

IMG_20190410_205551.jpg

Z oprogramowaniem 04.10.20 wygląda to identycznie, co oznacza, że tylko 04.10.31 jest uwalone. To miał być główny fjuczer nowych procesorów alfa 9.

 

Przypomnę Wam ówczesny marketing LG:

https://youtu.be/vQDBQUTq0fQ?t=23

 

LG usuwając powyższą funkcję sprawiło, że towar ma wadę fizyczną i jest niezgodny z umową (Art. 556[1] §1 i 2 Kodeksu Cywilnego - fragmenty):

§ 1.Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli: (...)

2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, (...)

 

  • Plusik 1
  • Lubię 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, fio2 napisał:

Z oprogramowaniem 04.10.20 wygląda to identycznie, co oznacza, że tylko 04.10.31 jest uwalone. To miał być główny fjuczer nowych procesorów alfa 9.

 

Przypomnę Wam ówczesny marketing LG:

https://youtu.be/vQDBQUTq0fQ?t=23

 

LG usuwając powyższą funkcję sprawiło, że towar ma wadę fizyczną i jest niezgodny z umową (Art. 556[1] §1 i 2 Kodeksu Cywilnego - fragmenty):

§ 1.Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli: (...)

2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, (...)

 

I właśnie do tego oczekiwałbym odniesienia przez uczciwego producenta czy branżę. Ciągła cisza ze strony LG i mydlenie oczu przez przedstawicieli braci dziennikarskiej jest dla mnie kompletnie niezrozumiały. 

Edytowane przez Rafal Plotka
  • Plusik 1
  • Lubię 2
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam..Jeszcze raz dzisiaj zadz do wspomnianego wcześniej sklepu AFG i rozmawiałem z panem u którego zamawiałem tvC8.jeszcze raz zapytałem czy zakupiony produkt jest nowy czy ze zwrotów..odp że nie ma innej opcji jak tylko nowy..Zapytałem a jak mogę sprawdzić czy jest nowy..??powiedział ,że mogę zadz do LG na nr 801....albo napisać emaila do nich z zapytaniem o ilość godz tv...i oczywiście mogę zwrócić towar w ciągu 14 dni...a wczorajsza rozmowa przed końcem pracy sklepu z panem fachowcem od wiedzy(po głosie starszy pan) była taka jak Wam wcześniej napisałem...albo zero znajomości o towarze albo siła pieniądza sprzedać za wszelką cenę...bez możliwości zwrotu...to tyle..ciekawi mnie co odpisze sklep..dziękuję Wam za pomoc..i podpowiedzi..

Edytowane przez MarioM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, MarioM napisał:

Witam..Jeszcze raz dzisiaj zadz do wspomnianego wcześniej sklepu AFG i rozmawiałem z panem u którego zamawiałem tvC8.jeszcze raz zapytałem czy zakupiony produkt jest nowy czy ze zwrotów..odp że nie ma innej opcji jak tylko nowy..Zapytałem a jak mogę sprawdzić czy jest nowy..??powiedział ,że mogę zadz do LG na nr 801....albo napisać emaila do nich z zapytaniem o ilość godz tv...i oczywiście mogę zwrócić towar w ciągu 14 dni...a wczorajsza rozmowa przed końcem pracy sklepu z panem fachowcem od wiedzy(po głosie starszy pan) była taka jak Wam wcześniej napisałem...albo zero znajomości o towarze albo siła pieniądza sprzedać za wszelką cenę...bez możliwości zwrotu...to tyle..ciekawi mnie co odpisze sklep..dziękuję Wam za pomoc..i podpowiedzi..

No cóż, jeśli choć w części moja poranna rozmowa z AFG i moj mail dziś kolo południa do nich z powołaniem na dyskusję na ich temat na tutejszym forum (jakby co służę screenami), pomogła Tobie, a im zmienić zdanie ws. zwrotów.. - to świetnie - sprzedawcy muszą się liczyć z opinią poważnego forum!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na temat softu 31 do wszystkich modeli z alfa 9 dyskutujemy w jednym wątku a nie kilku:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2019 o 09:03, robert6969 napisał:

No więc przed chwilą zadzwoniłem do wspomnianego sklepu: 061 833 88 77.

Rozmawiałem z jedną z dwóch osób wskazanych na ich www do kontaktu ws. TV. Możemy jako forumowicze spodziewać się dzisiaj odpowiedzi sklepu, jednakże z tego co usłyszałem przez telefon, to nie ma takiej opcji, by zakwestionowali zwrot TV kupionego na osobę fizyczną z uwagi na jego podłączenie do internetu.

Generalnie można zwrócić każdy sprzęt zakupiony na osobę fizyczną za pomocą sklepu internetowego, nawet jeśli w myśl nowej ustawy dokonaliśmy zmiany sprzętu (USTAWA: konsument jest obowiązany do zwrotu towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu). Jednak jeżeli zwracamy sprzęt zmieniony to możemy się spodziewać , że sklep nie zwróci nam całej kwoty. W tym przypadku jak sądzę nie chodzi o samo podłączenie telewizora do internetu tylko o aktywację sprzętu u producenta, przy pierwszym uruchomieniu TV przechodząc przez kolejne kroki instalacji gdzieś na końcu na ekranie jest wyrażenie zgody na regulamin itp i jeśli tego nie pominiemy to producent otrzymuje nr seryjny TV że został aktywowany i od tego momentu leci gwarancja. Jeśli pominiemy ten krok to sklep nie może mieć problemu ze zwrotem telewizora. Podobnie jest z notebookiem, telefonem komórkowym, tabletem.... jak po uruchomieniu zaraz aktywujemy windowsa to też może być problem ze zwrotem całej kwoty. Sprzęty takie można testować bez aktywacji i nie należy się z tym śpieszyć, zapewne o tą konkretną zmianę wykraczającą poza granice zwykłego zarządu chodziło pracownikowi sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, krzysztof74 napisał:

Generalnie można zwrócić każdy sprzęt zakupiony na osobę fizyczną za pomocą sklepu internetowego, nawet jeśli w myśl nowej ustawy dokonaliśmy zmiany sprzętu (USTAWA: konsument jest obowiązany do zwrotu towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu). Jednak jeżeli zwracamy sprzęt zmieniony to możemy się spodziewać , że sklep nie zwróci nam całej kwoty. W tym przypadku jak sądzę nie chodzi o samo podłączenie telewizora do internetu tylko o aktywację sprzętu u producenta, przy pierwszym uruchomieniu TV przechodząc przez kolejne kroki instalacji gdzieś na końcu na ekranie jest wyrażenie zgody na regulamin itp i jeśli tego nie pominiemy to producent otrzymuje nr seryjny TV że został aktywowany i od tego momentu leci gwarancja. Jeśli pominiemy ten krok to sklep nie może mieć problemu ze zwrotem telewizora. Podobnie jest z notebookiem, telefonem komórkowym, tabletem.... jak po uruchomieniu zaraz aktywujemy windowsa to też może być problem ze zwrotem całej kwoty. Sprzęty takie można testować bez aktywacji i nie należy się z tym śpieszyć, zapewne o tą konkretną zmianę wykraczającą poza granice zwykłego zarządu chodziło pracownikowi sklepu.

Sklep internetowy - polskie i i europejskie prawo mówi wyraźnie że jest prawo zwrotu do 14 dni sprzętu nie uszkodzonego, odpakowanego tak aby umożliwić jego sprawdzenie. Jeśli sklep robi problemy zbierasz dowód (nagrana rozmowa, mail itd.) że chciałeś zwrócić - z tym idziesz do rzecznika praw konsumenta. Przy spakowaniu tv robisz zdjęcia żeby nie wcis ci sklep kitu o rysę której nie powinno być. Z tą aktywacją tv to jakaś bajka. Przywróć do ustawień fabrycznych i już. Z tego co wiem ważne są tylko widoczne - fizyczne ślady (nawet stan oryginalgo opakowania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, krzysztof74 napisał:

TV przechodząc przez kolejne kroki instalacji gdzieś na końcu na ekranie jest wyrażenie zgody na regulamin itp i jeśli tego nie pominiemy to producent otrzymuje nr seryjny TV że został aktywowany i od tego momentu leci gwarancja.

Przecież gwarancja zaczyna swój bieg od chwili wydrukowania dowodu zakupu (paragon, faktura) a nie od momentu aktywacji.

 

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, nanil ek napisał:

Sklep internetowy - polskie i i europejskie prawo mówi wyraźnie że jest prawo zwrotu do 14 dni sprzętu nie uszkodzonego, odpakowanego tak aby umożliwić jego sprawdzenie. Jeśli sklep robi problemy zbierasz dowód (nagrana rozmowa, mail itd.) że chciałeś zwrócić - z tym idziesz do rzecznika praw konsumenta. Przy spakowaniu tv robisz zdjęcia żeby nie wcis ci sklep kitu o rysę której nie powinno być. Z tą aktywacją tv to jakaś bajka. Przywróć do ustawień fabrycznych i już. Z tego co wiem ważne są tylko widoczne - fizyczne ślady (nawet stan oryginalgo opakowania).

Aby wyrażać opinie i opisywać inne jako bajki należy trochę się znać i być na bieżąco, przynajmniej próbować rozszerzać swoją wiedzę... i być "na czasie"

oto odpowiedź z centrum serwisowego SONY akurat, analogicznie to działa u każdego producenta gdzie telewizor podczas instalacji początkowej informuje o aktywacji sprzętu:
""Gwarancja producenta określa obowiązki, które gwarant musi wypełnić przez 24 miesiące od daty pierwszego zakupu tego urządzenia. Jeśli Centrum Serwisowe Sony stwierdzi rozbieżności lub niekonsekwencję logiczną w datach sprzedaży i aktywacji telewizora z systemem SMART, traktuje takie przypadki licząc okres gwarancyjny od daty aktywacji urządzenia i tę uznaje jako datę pierwszej sprzedaży. W kategoriach ogólnych i zasadniczych ‒ momentem rejestracji urządzenia jest chwila jego aktywacji w systemie Sony i ta data staje się podstawą do wykonywania obowiązków gwarancyjnych poprzez Sony Polska."

21 minut temu, darekgra napisał:

Przecież gwarancja zaczyna swój bieg od chwili wydrukowania dowodu zakupu (paragon, faktura) a nie od momentu aktywacji.

 

 

i tu się mylisz, tak może być z miską czy wiadrem jak kupisz w GS-ie
Zastanów się jak producent może się zabezpieczyć przed takim wariantem... Kupuje sprzęt na swoją firmę XXX, użytkuję go rok  i sprzedaje dalej komuś wystawiając paragon czy fakturę ze swojej firmy. I co myślisz że ten klient ostatni ma 2 lata gwarancji bo dostał ode mnie dowód zakupu ??? HaHa 
Producenci się zabezpieczyli właśnie, i poprzez sieć internetową mają informację kiedy dany telewizor połączył się z siecią , ta chwila to chwila początku użytkowania telewizora z systemem SMART. Zadzwoń do Samsunga, Sony, LG, Panasonica itd , dowiesz się kiedy Twój TV został aktywowany w sieci od kiedy biegnie gwarancja.

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale naginasz rzeczywistość... Przecież logiczne jest że chodzi o datę pierwszej sprzedaży (kupna od dystrybutora, producenta). Nawet do głowy mi nie przyszło że ktoś mógłby pomyśleć inaczej :)

W pl wg prawa konsumenckiego gwarancja zaczyna bieg w chwili zakupu towaru (nowego od dystrybutora) i nie inaczej.

Miałem taki przypadek właśnie z laptopem że po zakupie zarejestrowałem go na stronie producenta a tam data aktywacji gwarancji 3 miesiące wcześniej. Wystarczył tylko jeden email do Della, poprosili o dowód zakupu (xkom), i moja gwarancja biegnie od chwili zakupu a nie aktywacji. I zapewniam cię że tak jest ze wszystkim a rozbieżności w datach to mogą se wyjaśniać ze sklepem.

Tekst Sony który zacytowałeś to może mieć swe uzasadnienie do tv z wystawki, w sytuacji gdy nieuczciwy sprzedawca trzyma go na pułce wystawowej np rok a potem sprzeda go jako nowy. Nabywca wtedy może być potraktowany tym zapisem.

Dlatego też wszystkie towary outletowe np w euro nie mają gwarancji producenta tylko sklepową.

1 godzinę temu, krzysztof74 napisał:

tu się mylisz, tak może być z miską czy wiadrem jak kupisz w GS-ie
Zastanów się jak producent może się zabezpieczyć przed takim wariantem... Kupuje sprzęt na swoją firmę XXX, użytkuję go rok  i sprzedaje dalej komuś wystawiając paragon czy fakturę ze swojej firmy. I co myślisz że ten klient ostatni ma 2 lata gwarancji bo dostał ode mnie dowód zakupu ??? HaHa 

Ten twój wywód i rozeznanie na które się powołujesz można tylko podsumować... Twoim HaHa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, darekgra napisał:

W pl wg prawa konsumenckiego gwarancja zaczyna bieg w chwili zakupu towaru (nowego od dystrybutora) i nie inaczej.

Po pierwsze nie mylmy gwarancji i rękojmi. Gwarancję daje producent (dystrybutor lub sprzedawca) i może sobie w niej napisać, co tylko chce (np. to o rozpoczęciu biegu gwarancji od daty aktywacji tv przez internet). Tylko w momencie, w którym nie napisze w dokumencie gwarancji przyjmuje się, że trwa ona dwa lata i rozpoczyna od momentu sprzedaży:

"Art. 577 KC § 4. Jeżeli nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana."

W większości przypadków polecam korzystanie z rękojmi. Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Rękojmia ma tą zaletę, że jest regulowana ustawowo, więc u wszystkich i dla wszystkich taka sama (nie zawsze korzystniejsza, ale na pewno pozbawiona kruczków).

Dyskusja tutaj dotyczy tylko jedynie Art. 27 Ustawy o prawach konsumenta "Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (...)"  to nie ma związku z gwarancją i rękojmią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma co się spierać.Wczoraj napisałem do nich z zapytaniem żeby podali mi ilość godzin pracy oraz włączeń i wyłączeń Tv..(podałem model i serie)Odpisali że tv jest nowe ale nie mogą podać ilości godz tylko może to servis...dostałem nr tel ale nikt nie odbierał..Dzisiaj też napisałem do LG w sprawie gwarancji od kiedy i jak liczy się...oraz zwrotu towaru nawet kiedy został po raz pierwszy uruchomiony i podłączony do internetu..jak tylko otrzymam to poinformuję...

Edytowane przez MarioM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, MarioM napisał:

Dzisiaj też napisałem do LG w sprawie gwarancji od kiedy i jak liczy się...oraz zwrotu towaru nawet kiedy został po raz pierwszy uruchomiony i podłączony do internetu..jak tylko otrzymam to poinformuję...

Strasznie się pieścisz z tym sklepem, w końcu minie przysługujące Ci 14 dni na zwrot.

Po co pytać Lg o spawy, które reguluje prawo, a nie oni?

Jak już masz pisać, to napisz do rzecznika praw konsumenta, skoro nasze posty Cię nie przekonują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...