Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" B8 (2018) | TEST | Organiczny wyświetlacz 4K HDR z technologią ThinQ AI

Rekomendowane odpowiedzi

@shpath

Damiano celnie to podsumował. To nie my będziemy oglądać filmy na Twoim OLEDzie. Plansze też mało mówią o tym jak się to przekłada na prawdziwe materiały/filmy w ciemnych scenach, jak często jesteśmy w stanie to zauważyć i jak bardzo jesteśmy na to wyczuleni. Każdy ma inną tolerancję. Pamiętam, że @ma_ko był na to mocno wyczulony i wymieniał 6 razy OLEDy LG (6 i 7 seria) aż w końcu wziął Panasonica EZ1000, który okazał się bardzo dobrym egzemplarzem pod względem bandingu (a właściwie z praktycznie jego brakiem). Także rada - sprawdź kilka wybranych filmów w najciemniejszych warunkach w jakich masz zamiar oglądać filmy. Jeśli będziesz często widział jakąś nierówność/banding w ciemnych scenach - wymień OLEDa. Jeśli będziesz widział to rzadko lub wcale - zostawiasz.

  • Lubię 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Damiano85 @Subman  i ja tak z początku do tego podchodziłem nie myśląc o jakiś planszach i innych testach. Samo oglądanie czy to kablówki, czy YT, czy jeszcze innych materiałów to dla mnie czysta przyjemność. Naczytałem się jednak za dużo na tym forum o różnych rzeczach i zacząłem szukać dziury w całym. Chyba czas wrócić na ziemię i cieszyć się tym co mam :)

Dzięki wszystkim za wypowiedzi, oceny i inne treści :D

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, shpath napisał:

Co nie zmienia faktu, że miałem jednak inne wyobrażenie o oledzie - bo z tego wynika, że czarne to jednak świeci i wypala, a ja sądziłem, że to jest tak samo jak w plaźmie, czarne jest czarne, bo jest wyłączone. To jak to w końcu jest?

Czarne jest czarne, niczym nie świeci i się nie wypali. Jak już, to mogłaby się wypalić wyświetlana treść pomiędzy pasami, ale nie same czarne pasy. Fakty są jednak takie, że nikomu na świecie nie udało się wypalić OLEDa "czarnymi pasami" - ja przynajmniej takiego przypadku nie znam. Nawet w teście rtings, który "torturował" OLEDa 6 serii przez cały rok wyświetlając w kółko przez 20h/dobę ten sam zapętlony materiał nie stwierdził żadnych śladów wypaleń od czarnych pasów. Wypaliły się wyświetlane statyczne, jaskrawe, mocno kontrastowe, kolorowe loga i to one są jedynym realnym zagrożeniem. W polskich warunkach są to zdecydowanie najczęściej programy informacyjne (TVN24/TVP Info). Najwięcej takich zgłoszeń było w 6 serii, w 7 serii tych zgłoszonych wypaleń jest o wiele mniej, 8 seria dzięki powiększonemu czerwonemu subpikselowi ma być jeszcze bardziej odporna.

  • Plusik 1
  • Lubię 1
  • Dzięki 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, shpath napisał:

Tak mnie już korci by tę folię ochronną zerwać, bo to by znaczyło, że tv zostaje i nie będę się bawił w żadne oddawanie.

Jakby taki @Subman jeszcze mi napisał, że jest ok i dobrze to wygląda to chyba faktycznie już ją zerwę :D

Takie może głupie pytanie - czy zerwanie folii wyklucza oddanie TV? Ja swoją zdjąłem, bo wydało mi się, że inaczej nie będę mógł w pełni ocenić matrycy (np. nalepki na folii zasłaniające martwe piksele itp.).

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Marek_P napisał:

Takie może głupie pytanie - czy zerwanie folii wyklucza oddanie TV?

Można zdjąć folię. Masz prawo zapoznać się z właściwościami zakupionego zdalnie produktu. Zdarzają się sklepy, które robią problem, ale to jest margines. Z takimi trzeba się później przepychać.

Ustawa mówi:

"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy..." Art. 34 ust. 4

Folia zasłaniająca ekran utrudnia sprawdzenie sprzętu służącego do prezentowania obrazu. Sprawa jest prosta.

  • Dzięki 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po co jam się męczył przez tydzień  ?

Wczoraj swoją zdarłem :)

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Mam pytanie- czy w instrukcji do B8 jest jakaś informacja, że ewentualne wypalenia nie podlegają gwarancji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w sobotę oddałem swojego oleda 55b8. Banding się nie poprawił, a na filmach wieczorami przy ciemnych scenach faktycznie to widziałem. Przy okazji zwrotu jak sprawdzali telewizor podpiąłem do dwóch oledów pndriva z testem bandingu i w markecie mieli jeszcze gorsze :P

Prawdopodobnie kupię jakiegoś leda - wybór możliwe że padnie na samsunga nu8042, tylko jeszcze muszę poczytać o nich trochę na forum :D

Sam oled dla mnie na prawdę bajka, webos, pilot - super sprawa. Obraz w hdr, 4k na prawdę robi robotę. Pewnie gdybym nie czytał forum i nie wiedział o bandingu to sam bym go pewnie na filmach nie zauważał, ale tak to jest że jak się już raz na coś zwróci uwagę to potem się tego ciągle szuka w obrazie ?

  • Lubię 1
  • Zmieszany 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moral z tego taki ze lepiej nie czytać forum

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  • Haha 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matryca pod względem równomierności masakra. Niestety w serii 8 to bardzo częste (zdjęcia na tym forum i AVS). W moim C8 mimo braku bandingu też prawa część ekranu jest minimalnie ciemniejsza. Od 5 miesięcy nic się nie zmieniło, więc kompensacje tego nie polepszą. Na szczęście nie zauważyłem tego nigdzie poza planszą 5%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, odniosę się również to efektu bandingu w mojej B8, ale by to zrobić muszę przedstawić jak ona trafiła w moje ręce. Wybaczcie, ale muszę zacytować swoją wypowiedź z tematu o LG B7 by nakreślić Wam temat. 

"WYPALIŁEM LG 65B7V!

Witam Was ponownie. Pamiętacie moje niebieskie plamy/zafarby na matrycy? Na początku wymieniałem korespodencje z serwisem LG. Niestety bez pozytywnego rozpatrzenia ze względu na "wadę technologii, a nie sztuki tv". Następnie skierowałem swe działania na antyreklamę na profilu LG Polska pod ich postami. Niestety bez rezultatu. W końcu postanowiłem zgłosić sprawę do rzecznika praw konsumenta, gdzie poinformowano mnie abym skierował reklamację z tytułu rękojmi do sklepu (Media Markt). Dzięki temu udało mi się uzyskać spotkanie z serwisantem i przedstawić mu swoje spostrzeżenia na temat mojego telewizora. Podczas wizyty serwisant zauważył nie tylko plamy ale przede wszystkim wypalenia na matrycy (prawdopodobnie pasek informacyjny TVN24), dzięki czemu udało się pozytywnie rozpatrzyć mój wniosek. 

Aktualnie jestem szczęśliwym posiadaczem nowego telewizora LG 65B8 - czyli modelu tegorocznego ?Spytacie dlaczego? Ponieważ nie ma już matryc do B7 jak i samych telewizorów na stanie magazynowym LG. 

Poniżej załączam zdjęcia wypaleń (pasek informacyjny), białą plansze z zafarbami oraz tą samą plansze białego tła w mojej aktualnej B8 ?

Warto było!"

 

Ostatnie trzy zdjęcia to efekt bandingu (grey 10% oraz 5%). Myślę, że nie ma tragedii co nie?

W Marco Polo nie mogłem znaleźć nieprawidłowości.

Pozdrawiam.

IMG_20181003_092205.jpg

IMG_20181003_091228.jpg

IMG_20171215_112659.jpg

IMG_20181013_125035.jpg

 

IMG_20181017_071000.jpg

IMG_20181017_070134.jpg

IMG_20181017_070034.jpg

Edytowane przez daras317
  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@daras317 nie jestem żadnym ekspertem, ale na moje oko te plansze 5 i 10% wyglądają naprawdę bardzo dobrze, lepiej nawet niż na moim C8 - gdzie ja mam na planszy 5% lekko ciemniejszą prawą stronę ekranu. Nie pozostaje Ci nic innego jak cieszyć się świetną jakością obrazu :)

Proponuję także by przestać patrzeć na te plansze. Zapatrzysz się i niepotrzebnie będziesz się doszukiwał dziury w całym :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie podzielić się wiedzą, czy w B8:

1.jest taka sama matryca jak w C8

2. Jest taka sama, ale wyselekcjonowana i lepsze trafiają do C8

3. jest całkowicie inna, jeżeli tak to na czym polega róznica.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2018 o 10:42, shpath napisał:

@shpath Dzięki, matryca nie jest bez wad ale o niebo lepsza niż w poprzedniej B7 na której podczas meczu widziałem różnice w kolorze murawy (bardziej niebieska w miejscu plam). Najważniejsze, że wypalenia powstały, a ja otrzymałem B8 za co należą się LG słowa uznania bo w przypadku innych marek jest z tym różnie. 

Edytowane przez daras317
  • Lubię 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, daras317 napisał:

Najważniejsze, że wypalenia powstały (...)

Chyba jesteś pierwszą osobą, która ucieszyła się tu z wypaleń :D 

  • Haha 3
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, daras317 napisał:

@shpath Dzięki, matryca nie jest bez wad ale o niebo lepsza niż w poprzedniej B7 na której podczas meczu widziałem różnice w kolorze murawy (bardziej niebieska w miejscu plam). Najważniejsze, że wypalenia powstały, a ja otrzymałem B8 za co należą się LG słowa uznania bo w przypadku innych marek jest z tym różnie. 

Chyba - tak jak czytam to i inne fora (niepolskie) to nie ma idealnej matrycy. Są po prostu lepsze i gorze. Ideału nikt nie ma, bo nie powstał - bynajmniej dla tych cholernych (jak to ja nazywam) plansz. Bo w normalnym oglądaniu ja nie widzę żadnych wad. Jedyna pozycja filmowa na której widziałem te swoje ciemniejsze i jaśniejsze obszary to Arrival. Obejrzałem raz i do tej pozycji prędko nie wrócę (bo i po co?), na innych materiałach jest rewelacja!

2 godziny temu, Subman napisał:

Chyba jesteś pierwszą osobą, która ucieszyła się tu z wypaleń :D 

Samochody LG life's good czynią cuda, dziś takowego nawet wpuściłem przed siebie, wiesz jak radośnie mrugnął z podziękowania?! I my im tak dziękujmy patrząc na przypadek @daras317 :)

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Forumowiczów,

Chciałbym podzielić się z wami swoim doświadczeniem w kwestii reklamowania telewizora LG 55 b8 . Mój obszerny opis może się komuś przydać  gdy okaże się że kupił wadliwy telewizor. Zacznę  jednak od początku aby nakreślić pełen obraz moich przebojów.

 Jeszcze do końca lipca 2018 byłem szczęśliwym posiadaczem telewizora Samsung 49 KS 7000. W trakcie jego 1,5 rocznego użytkowania musiałem jednak korzystać z serwisu Samsunga gdyż pojawiły się u mnie martwe piksele na matrycy. Muszę przyznać, że byłem zachwycony obsługą serwisu gdyż kilka dni po zgłoszeniu wady ( 2-3 dni) odbyła się wizyta serwisanta , który potwierdził problem i już po kolejnych kilku dniach pojawił się z nową matrycą . Co należy podkreślić, mój telewizor kupiłem przez allegro i podczas wizyty okazało się że jest z dystrybucji Niemieckiej co nie wpłynęło na sposób załatwienia reklamacji.

Jako że gwarancja dobiegała końca postanowiłem wymienić telewizor. Przeczytałem pierwsze pochlebne opinie ( np. serwis RTINGS) w których recenzenci rozpływali się nad zaletami  telewizora OLED B8, sprzedałem więc Samsunga i kupiłem 55 B8 na początku Sierpnia przez Allegro za ponad 6 koła.

Pierwsze 2 tygodnie użytkowania to były same zachwyty, piękny kontrast, kolory, lepszy HDR itd. Pomimo że KS7000 też był genialnym telewizorem.  Natomiast problem polegał na tym, że telewizor użytkowałem w dzień lub wieczorem ale przy zapalonym świetle bo nie miałem wtedy czasu na nocne seanse.

Dopiero po odpaleniu pierwszego filmu przy zgaszonym świetle okazało się że z kontrastem w ciemnych scenach jest masakra.  Telewizor przede wszystkim od lewej strony miał ciemniejszy obraz niż po prawej ( jak na wielu zdjęciach na tym forum) ale najgorsze było to że po tej prawej w ciemnych scenach występował efekt takiej ziarnistej czerni, jakby pikseloza, niezależnie czy materał 4k, hdr, full hd, netflix, komputer, itp.

Z uwagi, że nie mogłem zwrócić już TV do sprzedawcy bo minęły 2 tygodnie ,  to zgłosiłem wadę do serwisu LG, wtedy przez pierwszy tydzień doszło do wymiany maili że mam opisać dokładnie problem,  wysłać zdjęcia, zapuścić plansze testowe ( chociaż to była plansza kolorowa, jasna a ja tłumaczyłem że problem tylko widoczny jest na odcieniach szarości). W końcu nadali nr sprawie, skontaktowali mnie z serwisem i rozpoczął się miesiąc oczekiwania na wizytę, gdyż mi nie pasowało aby odbyła się ona w godzinach do południa ( pracuję w tych godzinach jak większość )a serwisantowi po południu.

Gdy w końcu się zgraliśmy ( 26 wrzesień) przyjechał do mnie do domu . Najpierw chciał puścić plansze testowe ( oczywiście albo w pełni czarny obraz albo pełne kolory lub jasne zdjęcia) ale gdy nie dawałem za wygraną, puściłem mu swoje materiały. Wtedy zaczął mnie przekonywać, że jest to wada technologii i takie nierównomierności są w normie.

I tu moja porada, trzeba być stanowczym w obliczu takich banialuków, tak więc kontrowałem że nie po to wydaję 6 koła na TV żeby oglądać taki spektakl pikselozy lub oglądać tylko w dzień  bo jak by taki był mój cel to bym kupił Blaupunkta  55 cali w pobliskim Tesco za 1200 zł.  Dodatkowo skoro wszystko jest w normie to zażyczyłem sobie aby podał mi dokładny nr normy, na którą firma LG się powołuje gdyż jak pójdę do rzecznika spraw konsumenta lub do sądu to chcę mieć sporny dokument.  Wtedy rozmowa się zmieniła ( prawdopodobnie normy nie ma) i serwisant zadzwonił do swojego przełożonego, opisał wady , dodał że klient jest bardzo wymagający co do obrazu . Skończyło się na tym, że porobił zdjęcia i wystawił mi oficjalne pismo na papierze firmowym, że reklamacja uznana ale  musi być zakończona za pośrednictwem sklepu w którym kupiłem TV gdyż nie jest on z dystrybucji  Polskiej.

Mając to pismo, skontaktowałem się ze sklepem internetowym i po rozmowie i ustaleniach wysłałem TV oczywiście na swój koszt kurierem ( pytanie czy ktoś mi zwróci koszy transportu pozostało bez odpowiedzi).

Obecnie mija 10 dzień od wysyłki TV do sklepu, na pytanie jak tam moja sprawa się ma , otrzymałem odpowiedź, że sklep wysłał TV do dystrybutora i czeka na wymianę.

Podsumowując całą tą zabawę:

 

1)      Roz…dala mnie taka nonszalancja firmy LG z jaką traktuje się nasze pieniądze czyli konsumentów, sprzedając luksusowy towar ( przecież TV z przedziału 6-8 tyś zł to nie kilogram ziemniaków z warzywniaka) reklamowany jako najlepszy telewizor na świecie o niezrównanym kontraście nieskończonej czerni i bajecznych kolorach po czym jak na jakiejś loterii mamy się modlić aby kupiony egzemplarz miał mniejsze wady niż większe.

 

Być może za rok lub dwa dojdzie do tego że będziemy kupowali telewizory po 15-20 tyś , również bez gwarancji dobrego obrazu

 

2)      Tak się składa, że sam kieruję dużym działem produkcyjnym  i  w przypadku gdy mój wyrób okaże się wadliwy to w ciągu 48 godzin wymieniam towar, łajam się i kłaniam w pas przepraszając i obiecując, że wada się nie powtórzy dokładając w przeprosinach rabaty. Przez głowę by mi nie przeszło wmawiać klientowi, że ta czy inna wada mieści się w jakiś wymyślonych normach.

 

 

3)      Dlatego też zamierzam walczyć do skutku o dobry egzemplarz telewizora. Poczekam cierpliwie aż przyślą mi nowy odbiornik, jeżeli znowu będzie wadliwy to wykorzystam wszystkie środki i możliwości prawne aby odzyskać pieniądze gdyż jako konsument czuję się oszukany zwłaszcza że po przeczytaniu postów widzę iż wady z odcieniami szarości są częste. Jakoś LG nie chwali się nigdzie i nie informuje, że ich wspaniałe matryce mają problem z gradacją szarości , przedstawiają swoją technologię jako zabójcę LCD a ja swoim Samsungu takich wad nie miałem. Na tej podstawie będę dowodził, że zostałem celowo wprowadzony w błąd.

 

 

4)      Z mojego doświadczenia wynika, że serwis Samsunga działa o niebo lepiej a przede wszystkim szybciej.

20180823_212720.jpg

20180927_205228.jpg

  • Plusik 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

T

8 minut temu, daras317 napisał:

@bakiii Faktycznie tragedia! :oTo pierwsze zdjęcie przedstawia planszę szarości 5%?

 

Tak 5% szarości.

Czy ktoś ma doświadczenie z tym telewizorem jeżeli chodzi o odwzorowanie ruchu przy sparowaniu z PS4 lub Xboxem ?

Bo ja zauważyłem, ze w przypadku gier 30 FPS ruch jest strasznie szarpany. Podobno jest to spowodowane szybkim czasem reakcji matrycy i brakiem smużenia ale jak dla mnie to w grach takich jak Assasins creed ruch jest tragiczny. Na szczęście upłynniacz ruchu przyzwoicie działa i jak ustawiłem sobie dejudder na 6 a deblur na 0 to raz że nie ma artefaktów a dwa że imput lag na poziomie 50-60 ms pozwala na w miarę komfortowe granie.

Ale bez tego bajeru w trybie gra ruch wyglądał fatalnie , aż gały wypalało ? 

Czy ktoś ma w tej kwestii doświadczenie i pocieszy mnie, że była to tylko kolejna wada mojego wypasionego egzemplarza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście grałem na mojej poprzedniej B7 na PS4 w God of War (typu Asassins) i nie zauważyłem jakiegoś szarpania. Akurat w tym przypadku pod względem graficznym było iście genialnie. W przypadku Fify 18 musiałem włączyć upłynniacz bo faktycznie szarpało ale to chyba nikogo nie dziwi. To już taki typ rozgrywki...

Edytowane przez daras317
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bakiii

Jeśli to 5% plansza w fabrycznym trybie kino to jest tragedia. Czy wykonywałeś długą kompensację matrycy ?
 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, bakiii napisał:

kupiłem 55 B8 na początku Sierpnia przez Allegro za ponad 6 koła.

 

10 godzin temu, bakiii napisał:

reklamacja uznana ale  musi być zakończona za pośrednictwem sklepu w którym kupiłem TV gdyż nie jest on z dystrybucji  Polskiej.

Jak kupuje się najtaniej tak zwykle bywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Subman napisał:

@bakiii

Jeśli to 5% plansza w fabrycznym trybie kino to jest tragedia. Czy wykonywałeś długą kompensację matrycy ?
 

Tak, wykonywałem wiele kompensacji, tv pracował od momentu zakupu kilkaset godzin, nic się nie poprawiło.

8 godzin temu, gangi007 napisał:

 

Jak kupuje się najtaniej tak zwykle bywa.

Wiesz, zawsze staram się kupić najtaniej a nie najdrożej dany towar. TV został kupiony ze sprawdzonego sklepu na allegro i to że sobie poczekam tydzień czy nawet dwa dłużej na zwrot, warte jest zaoszczędzenia 2 tyś zł ( kosztował on wtedy ponad 8 tyś np EURO AGD). 

Natomiast nie to jest problemem tylko fatalna jakość telewizorów produkowanych przez LG. Z tego co ostatnio czytam na różnych forach to problemy z matrycą ma wiele telewizorów niezależnie od dystrybucji czy europejskiej czy amerykańskiej.

Myślisz więc, że byłbym bardziej szczęśliwy gdybym właśnie reklamował telewizor kupiony o 2 koła drożej ?  Bo ja się cieszę że nie wtopiłem ani złotówki więcej.

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...