Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, floyd1981 napisał:

Radość okazała się zdecydowanie zbyt wczesna. Jeden plik poszedł oki i czar prysł. Teraz wszystko z powrotem tnie. Próbowałem nawet wyłączyć wszelkie apki z poziomu "home" pozostawiając wyłącznie sam wybór aplikacji. Nic to nie dało. Zaczynam się zastanawiać, czy to nie Oreo8 wprowadził te niekorzystne zmiany. U mnie aktualizację pobrało dość niedawno. W tej chwili wszystko, czy to przez usb, czy przez hdmi, tnie równo. Nieważne czy 4k, czy full hd, czy nawet 720p. POMOCY 

Bluetooth wylaczony ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, playertresor napisał:

Bluetooth wylaczony ? 

Wyłączony, wi-fi również (połączenie mam po kablu)

I to raczej nie kwestia samego rozszerzenia. Tnie również przy .avi, mp4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reasumując retrospektywnie doszedłem do konkluzji iż jestem bardzo zły na ta aktualizację andrzeja 8.0 najpierw problemy z hdmi 3 arc z soundbarem teraz doszedł problem z hdmi 2 podłączona konsola a mianowicie po włączeniu konsoli obraz zanika pojawia się zanika pojawia się z artefaktami cuda nie widy tak jakby rozdzielczosc skakala i tylko i wyłącznie na hdmi 2 jeżeli przepne na 1 lub 4 obraz wyświetla dobrze pod 3 nie sprawdzałem niech się buja soundbar tam hy hy. Problem rozwiązuje reset andrzeja i wszystko wraca do normy i tak raz w tygodniu wtf. Reset do ustawień fabrycznych był robiony 3x. Już zaczynam tęsknić za 7.0. Chyba że nadchodzi kres portów hdmi ulepszonych  jeżeli to oddzielny scalak bo hdmi 1 i 4 nie robi problemów.

Chyba, że to skaler 4k telewizora stwarza problem, bo jak konsola się odpala wtedy sygnał ona podaje 4K i wtedy skaler powinien się wyłączyć telewizora bo już nie musi skalowac a że ja odpalam konsolę podczas oglądania tv kiedy działa skaler i nagle dostaje sygnał 4k to on głupiej hmm może najpierw wyłączyć dekoder wtedy włączać konsolę ale to upierdliwe zaczyna się robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki znowu skaler i jaki "Andrzej 8.0"? 😒

Najnowszy Android to 9.0 i nawet starsze Bravie z serii XD go dostały. Działa dobrze. 

Jak konsola wariuje to pierwsze co się robi to podmienia kable i testuje na grach z HDR. Też mi się zdarzyła podobna historia i obeszło się bez przywracania ustawień fabrycznych w tv. HDMI 2 jest bardziej wrażliwe bo jako jedyne puszcza HDR. Wystarczy czasem, że się minimalnie kabel obluzuje w gnieździe i zaczynają się artefakty. Tak było w moim przypadku. Miałem tak dwa razy w odstępie roku więc rzadko ale zmieniłem kabel na lepszy i jest spokój. 

Jeśli to nie to, to może być też usterka sprzętowa. 

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, LV426 napisał:

Jaki znowu skaler i jaki "Andrzej 8.0"? 😒

Najnowszy Android to 9.0 i nawet starsze Bravie z serii XD go dostały. Działa dobrze. 

Jak konsola wariuje to pierwsze co się robi to podmienia kable i testuje na grach z HDR. Też mi się zdarzyła podobna historia i obeszło się bez przywracania ustawień fabrycznych w tv. HDMI 2 jest bardziej wrażliwe bo jako jedyne puszcza HDR. Wystarczy czasem, że się minimalnie kabel obluzuje w gnieździe i zaczynają się artefakty. Tak było w moim przypadku. Miałem tak dwa razy w odstępie roku więc rzadko ale zmieniłem kabel na lepszy i jest spokój. 

Jeśli to nie to, to może być też usterka sprzętowa. 

 

Serio Bravie XD go dostały ? Skąd ta informacja ja mam model XF i najnowsza aktualizacja to 8.0  . Zrób mi screena , że model XD posiada andka 9.0

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, LV426 napisał:

Jaki znowu skaler i jaki "Andrzej 8.0"? 😒

Najnowszy Android to 9.0 i nawet starsze Bravie z serii XD go dostały. Działa dobrze. 

Jak konsola wariuje to pierwsze co się robi to podmienia kable i testuje na grach z HDR. Też mi się zdarzyła podobna historia i obeszło się bez przywracania ustawień fabrycznych w tv. HDMI 2 jest bardziej wrażliwe bo jako jedyne puszcza HDR. Wystarczy czasem, że się minimalnie kabel obluzuje w gnieździe i zaczynają się artefakty. Tak było w moim przypadku. Miałem tak dwa razy w odstępie roku więc rzadko ale zmieniłem kabel na lepszy i jest spokój. 

Jeśli to nie to, to może być też usterka sprzętowa. 

 

Na XF90 nie ma nowszego Androida niż 8.0 i nie będzie. Wątpię by starsze modele też go miały, skoro Sony tłumaczy się tym że procesor w modelu XF90 jest zbyt słaby/niekompatybilny z nowszymi wersjami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, PrzemekKRK napisał:

Na XF90 nie ma nowszego Androida niż 8.0 i nie będzie. Wątpię by starsze modele też go miały, skoro Sony tłumaczy się tym że procesor w modelu XF90 jest zbyt słaby/niekompatybilny z nowszymi wersjami

Dokładnie tak . Chociaż nie ukrywam słaba zagrywka ze strony Sony bo wszyscy wiemy , że i ten Android 9 spokojnie by śmigał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ożeszku ale wtopa... pokićkało mi się! Przepraszam za zamieszanie 🤒

Pewnie że powinien działać no ale... po co jak SONY musi ludzi jakoś zmusić do zakupu nowych tv. 

W sumie to wielkich zmian nie ma i tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, LV426 napisał:

Ożeszku ale wtopa... pokićkało mi się! Przepraszam za zamieszanie 🤒

Pewnie że powinien działać no ale... po co jak SONY musi ludzi jakoś zmusić do zakupu nowych tv. 

W sumie to wielkich zmian nie ma i tak.

Zdarza się każdemu . Prawda nie ma ale np takie wsparcie dla airplay , i Apple TV bym nie pogardził bo co jak co ale jest tam dużo ciekawych pozycji w 4K za przyzwoitą cenę . Ale racja nie ma co płakać można kupić ich przystawkę za kilkaset zł i problem rozwiązany .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, LV426 napisał:

Jaki znowu skaler i jaki "Andrzej 8.0"? 😒

Skalowanie obrazu do matrycy 4k przez telewizor wtedy nawet input lag jest większy nawet niż kiedy podaje się sygnał 4k czyli jest jakiś układ odpowiadający za skalowanie zlepianie pikseli do 4k. Chodzi oczywiście o androida 8.0. A po trzecie primo ultimo czytaj uważnie czy po resecie telewizor by poprawił sobie źle siedzący przewód hdmi - tak przewód bo kable to siedzą w ziemii.

 

https://youtu.be/Z3UgPtc5a5s

 

Jest bardzo podobnie jak na yt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten układ do skalowania obrazu to procesor Sony Extreme. Android na z tym niewiele wspólnego 

Input lag nawet w 4K na x900f jest dla 99 procent ludzi niezauważalny. Ludzi bez zastanowienia powtarzają legendy na ten temat. 

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o to czy zauważy czy nie chodziło mi o to że coś takiego istnieje a input lag przytoczony przeze mnie miał tylko to jako tako potwierdzić. Oczywiście wszystkie przewody sprrawdzalem na odpalonej konsoli zmieniam gniazdo hdmi i działa każdy port a hdmi 2 żeby działał na odpalonej konsoli resetuje andrzeja ( ups androida zresztą to tylko nazwa) i wraca do normy.

Edytowane przez DawidP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem cos podobnego ale w moim przypadku okazała sie wadliwa plyta główna tv. Od zakupu przez pół roku było wszystko ok ale nagle zaczęło sie dziac jak na filmiku,az do momentu kiedy musialem kilka razy dołączać cały Tv z gniazdka żeby obraz zaskoczył. Napisałem do Sony i po standardowej gatce "a czy próbował pan wlaczyc i wyłączyć tv" zadzwonił do mnie jakis wesoły pan z Sony i po przekonaniu się po raz kolejny ze wyłącznie tv nic nie daje wysłał serwis. Serwisanci przyjechali ze swoim soundbarem (gdyz wszystko mam podłączone do arc przez audiorecevier)po sprawdzeniu ze na ich sprzęcie dzieje sie to samo zabrali Tv i po kilku dniach wrócił z nowa płyta główna. Od tego momentu wszystko śmiga bez problemu

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak właśnie znowu miałem z tym problem więc sprawdziłem wejście hdmi 3 i dziala, problem jest tylko z hdmi 2 i w czasie kiedy ten defekt występuje na dole w prawym dolnym rogu wyświetla nie prawidłowy format obrazu czy tam sygnał. Restart andka i po problemie, ale to nie jest rozwiązanie. Najgorsze jest to że nie wie się kiedy to wystąpi i nie ma jak serwisu zgłosić bo znając życie zabiorą tv na 2 tygodnie potestuja  (włącza tv i będzie grać przez cały dzien) i oddzadza powiedza u nas wszystko bylo okej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, poleci ktoś jakiś sprawdzony (żeby nie było problemów technicznych, rozłączania, kłopotów ze zgodnością) soundbar do tego tv taki z subwooferem i możliwością późniejszej rozbudowy o głośniki tylne, cena do 1000 PLN?Pytanie głównie do posiadaczy, bo jak wspomniałem chodzi mi o sprawdzony model.
Ja mam od listopada Yamahe 207 i śmiało mogę polecić, oglądam głównie filmy i seriale z Netflixa i gram na PS4. Mi pasuje. Współpraca przez ARC bezproblemowa, włącza się i wyłącza razem z tv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miał ktoś z Was problem z rozłączającym się samoczynnie Wi fi w tv? Dopiero po restarcie rusza i internet hula. Reklamował ktoś z tego tytułu telewizor? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktoś się orientuje czy można podłączyć pod bluetooth więcej niż jedną parę słuchawek w modelu xf9005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#HBOGO

Działa na urządzeniach mobilnych, na TV (XF) aplikacja włącza się i kółeczkuje. Z Netflixem na TV nie ma problemu.
Gdzieś czytałem, że HBO też planowało manipulować w jakości transferu, ale nie wiem, czy to ma jakieś merytoryczne uzasadnienie problemu z uruchomieniem appki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, akcent napisał:

#HBOGO

Działa na urządzeniach mobilnych, na TV (XF) aplikacja włącza się i kółeczkuje. Z Netflixem na TV nie ma problemu.
Gdzieś czytałem, że HBO też planowało manipulować w jakości transferu, ale nie wiem, czy to ma jakieś merytoryczne uzasadnienie problemu z uruchomieniem appki.

U mnie wszystko działa normalnie na tv xf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, akcent napisał:

#HBOGO

Działa na urządzeniach mobilnych, na TV (XF) aplikacja włącza się i kółeczkuje. Z Netflixem na TV nie ma problemu.
Gdzieś czytałem, że HBO też planowało manipulować w jakości transferu, ale nie wiem, czy to ma jakieś merytoryczne uzasadnienie problemu z uruchomieniem appki.

U mnie ten problem także często się pojawia, nawet pomimo prawidłowego zamknięcia aplikacji HBO GO. Podobnie nie mam takich problemów z Netflixem. Myślę, że jest to wina niedopracowanej apki HBO. U mnie pomaga jedynie odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji, czasem nawet restart tv nie pomaga. Innego rozwiązania póki co nie znalazłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie również od dawna HBOGO na XF9005 działa bez większych problemów. Sporadycznie wymaga restartu samej apki jak się coś przywiesi. Ubijam proces z klawiatury wtedy (ALT+TAB) i ponownie uruchamiam.

Edytowane przez jarix75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Miał ktoś z Was problem z rozłączającym się samoczynnie Wi fi w tv? Dopiero po restarcie rusza i internet hula. Reklamował ktoś z tego tytułu telewizor? 
Update firmware telewizora pomoże na 100%. Miałem taki problem przez kilka miesięcy, jak zmieniłem Horizona na Connect Boxa w UPC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...