Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

@Subman

Gdyby istniał telewizor idealny, reszta producentów mogłaby się zwijać z rynku i skupić na innych produktach. Wszystko ma swoje wady i zalety, wszystko może się zepsuć. Pytanie brzmi czy jesteśmy gotowi płacić niemałe przecież pieniądze za sprzęt który wymaga aż takiego chodzenia wokół niego na palcach :)

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mierzwiak
Nie chodzę przy swoim OLEDzie jak na palcach - serio :) Ma jedynie obniżoną jasność na kanałach nc+ i to wszystko. Nie wiem jaki trafił mi się model - czy ten lepszy, czy też gorszy. Chyba raczej lepszy, bo nie widzę żadnego prostokąta po kalibracji ;) Ale mogę powtórzyć po raz kolejny, że po 9 miesiącach bardzo intensynwego użytkowania OLEDa C7 nic się na nim nie wypaliło. Jak się wypali to nie omieszkam Was o tym oczywiście powiadomić, bo to będzie też dla mnie jakaś lekcja.
Poza tym FALDy też nie są przecież tanie. W DX900 takie rzeczy nie powinny się dziać... Na forach można też znaleźć niezadowolonych użytkowników ZD9 i zadających sobie podobne pytanie - tj. jak to możliwe, że w telewizorze za taką cenę jest tak okropny ghosting (w modelu 65"). W sporcie i grach wygląda to po prostu kiepsko.
Wszystko ma swoje plusy i minusy... Kwestia wyboru mniejszego zła :)

Edytowane przez Subman
  • Plusik 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Raczet napisał:

Sądząc po komentarzach niestety sporo tutaj naganiaczy i marketingowców, którzy z uporem maniaka będą wmawiać wszystkim dookoła jaka to wspaniała technologia i nic tylko brać, a jak się wypali to źle użytkowałeś tv. Czasem można się uśmiać jak się śledzi to forum.

Tak czytam i czytam ten temat,(dodam że od 5 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem  55b7v) i właśnie po komentarzach takich jak Ty troli ,którzy z uporem maniaka będą wmawiać wszystkim dookoła jaka to ZŁA ta technologia,i nic ,tylko się wypala,prześwieca, spali,wyleci w powietrze i ch... wie  co jeszcze, powiem Ci tylko tyle, lepszej jakości obrazu jeszcze nie widziałem. Mam go w domu,stoi w salonie,jakość obrazu powala,stać mnie i jestem zachwycony. A ty kolego nie masz tego tv i prawdopodobnie mieć nie będziesz , i to nie dla tego ( $ ) ,tylko że czytasz wypociny innych troli  tak naprawdę nie mając pojęcia o czym piszesz. I wiesz ,tu akurat  masz racje, czasem można się uśmiać jak czyta się takie posty jak twoje

  • Plusik 3
  • Haha 3
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam co prawda LG, ale mam problem z Netflix na PC. Jak zrobić 4k? Ktoś mądry może podzieli się wiedzą. Nie mam i7 tylko i5, 16gb ram ddr3 i Titan X.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sławek M.

Na PC 4K na Netfliksie dostępne jest tylko z poziomu przeglądarki Microsoft Edge lub aplikacji dla Windows 10, a i tak to czy dobijesz do 4K zależeć będzie od prędkości internetu.

@ksiadzDOBRODZIEJ

Czy ktoś z krytykujących OLEDy twierdzi że jakość obrazu NIE powala?

To miło że cię stać, ale rzucając takie mające zerowy związek z omawianym tematem hasła roztaczasz wyłącznie niepotrzebny tu nikomu zapach cebuli.

Edytowane przez Mierzwiak
  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam wpisy od jakiegoś czasu i widać jak na dłoni, że i jedna i druga strona ma dość często ból du.py. O braku poczucia humoru nie wspominając... Telewizor to tylko przedmiot i trochę dystansu się przyda.

Edytowane przez Damiano85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Sławek M. napisał:

Nie mam co prawda LG, ale mam problem z Netflix na PC. Jak zrobić 4k? Ktoś mądry może podzieli się wiedzą. Nie mam i7 tylko i5, 16gb ram ddr3 i Titan X.

Do 4k na PC potrzebujesz jeszcze monitora w rozdzielczości 4K. 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, vakosset napisał:

Do 4k na PC potrzebujesz jeszcze monitora w rozdzielczości 4K. 

Netflix na pc to atrapa. Aplikacja jest tylko na Windows 10 ale też nie ma wielu funkcji z natywnej apki smart/mobile. Ale jak już musisz to zainstaluj tą z Windows Store. O ile masz Win 10.

9 godzin temu, Mierzwiak napisał:

 

@ksiadzDOBRODZIEJ

Czy ktoś z krytykujących OLEDy twierdzi że jakość obrazu NIE powala?

To miło że cię stać, ale rzucając takie mające zerowy związek z omawianym tematem hasła roztaczasz wyłącznie niepotrzebny tu nikomu zapach cebuli.

Marketingowcy LG w natarciu :D Aż się musiał zarejestrować i naobrażać, bo ktoś śmiał poddać w wątpliwość wspaniałość Oledów. Ciekawe ile im płacą od posta. Słyszałem, że 10 groszy.

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Piwoszek napisał:

Marketingowcy LG w natarciu :D Aż się musiał zarejestrować i naobrażać, bo ktoś śmiał poddać w wątpliwość wspaniałość Oledów.

PH0ASrU

miKNegv

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Mierzwiak napisał:

@Sławek M.

Na PC 4K na Netfliksie dostępne jest tylko z poziomu przeglądarki Microsoft Edge lub aplikacji dla Windows 10, a i tak to czy dobijesz do 4K zależeć będzie od prędkości internetu

Sprawdzałem już i edge i appke z windows store. Wynik - 1080p cały czas. Czytałem, że 4k tylko te nowe procki i7 mogą odpalić. Bzdura jakaś z tą blokadą ($$)... Internet mam słaby (40Mb/s), ale na ps4 pro w appce netflix idzie spokojnie na 4k. Problem jest tylko przy materiale hdr, bo występuje na niektórych jasnych obiektach - "kaszka". Nie wiem jak to inaczej nazwać. Na PC tej kaszki nie ma, więc chciałem odpalić 4k na PC, ale nie mogę... Chyba nie da się tego problemu ominąć co? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ziarnistość obrazu jest dodawana w wielu produkcjach Netflixa specjalnie, co ma dodać filmowego charaktetu. A internet też nie jest problemem - maksymalny bitrate w uhd to ok. 15 Mb/s.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, vader_4747 napisał:

Ziarnistość obrazu jest dodawana w wielu produkcjach Netflixa specjalnie, co ma dodać filmowego charaktetu. A internet też nie jest problemem - maksymalny bitrate w uhd to ok. 15 Mb/s.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Jeżeli tak to jest to porażka po całości. Może o inną ziarnistość Ci chodzi, bo to co ja mam to jest dramat. Myślałem z początku, że to wina kabla hdmi, bo mam jakiś stary wpięty obecnie. No, ale na appce w tv jest to samo. Jedynie PC nie ma tej kaszy w hdr, ale już tylko full hd jest :/ Zastanawiam się czy to nie wina niedopracowania HDR10+ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie: zakupiłem ten telewizor, ściągnąłem folię z tyłu, zamontowałem na ścianę. Ściągnąłem naklejki z ekranu (prawy i lewy dolny róg) i teraz moje pytanie: czy powinienem próbować odklejać folię pod tymi naklejkami, na ekranie? Czy może jest to folia zespolona z ekranem i nie należy jej ściągać? W instrukcji nie jest dokładnie odpisane, w których modelach są jakie folie... Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie próbuj zdejmować tej "folii". To jest już warstwa ochronna/antyrefleksyjna OLEDa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ekranie nie ma żadnej foli, jest warstwa polaryzatora więc lepiej nie próbuj nic odklejać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś sprawdzi jak to jest u niego:

film Jessica Jones 4k hdr na Netflix. Pierwszy sezon, pierwszy odcinek, czas od 3:21. Jest tam pełno okien i u mnie to wygląda tragicznie. Takie kropeczki biegające... Może to od danego filmu zależy, bo inny film w hdr już nie miał takiego czegoś. No, ale za chwilę włączyłem Punisher i tam znowu takie śnieżenie/kropeczkowanie/kaszkowanie ! Np na tych kolumnach i ścianach w wc (1sez 1odc, początek filmu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc to co widzisz to jednak ziarnistość, która jest dodawana do marvelowych seriali Netflixa.

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HDR uwydatnia ziarno (w tym przypadku dodane w postprodukcji), do tego dochodzi kompresja która też je pogarsza. Z odległości z jakiej oglądam nie wygląda to źle, ale jest widoczne.

To kwestia wyglądu konkretnego tytułu, a nie tego na czym się ogląda.

Rzuć okiem np. na film Okja w HDR, tam niczego takiego nie uświadczysz.

Edytowane przez Mierzwiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Sławek M. napisał:

Niech ktoś sprawdzi jak to jest u niego:

film Jessica Jones 4k hdr na Netflix. Pierwszy sezon, pierwszy odcinek, czas od 3:21. Jest tam pełno okien i u mnie to wygląda tragicznie. Takie kropeczki biegające... Może to od danego filmu zależy, bo inny film w hdr już nie miał takiego czegoś. No, ale za chwilę włączyłem Punisher i tam znowu takie śnieżenie/kropeczkowanie/kaszkowanie ! Np na tych kolumnach i ścianach w wc (1sez 1odc, początek filmu).

Witaj w klubie:) mnie ziarno w obrazie też dość często przeszkadza. Jaki masz ustawiony tryb obrazu? Moim zdaniem w trybie Kino ziarno jest nieco mniej widoczne. Jest powiedzmy na granicy tolerancji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, vader_4747 napisał:

Ziarnistość obrazu jest dodawana w wielu produkcjach Netflixa specjalnie, co ma dodać filmowego charaktetu. A internet też nie jest problemem - maksymalny bitrate w uhd to ok. 15 Mb/s.

 

Nie chodzi tylko o "filmowy charakter". Mankamentem HEVC jest to, że przy dużej kompresji ma tendencje do zjadania szczegółów. Ziarno pomaga je zachować. Stety czy niestety - OLED przy niemal zerowym czasie reakcji pikseli nie "wygładza" obrazu tak jak LCD, gdzie poszczególne klatki obrazu niejako nachodzą na siebie.

Ziarno pomaga tez ukryć niedoskonałości CGI.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, Dawid Pawica said:

Witam. Mam pytanie: zakupiłem ten telewizor, ściągnąłem folię z tyłu, zamontowałem na ścianę. Ściągnąłem naklejki z ekranu (prawy i lewy dolny róg) i teraz moje pytanie: czy powinienem próbować odklejać folię pod tymi naklejkami, na ekranie? Czy może jest to folia zespolona z ekranem i nie należy jej ściągać? W instrukcji nie jest dokładnie odpisane, w których modelach są jakie folie... Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam

 

Hej, ja miałem po prostu folię ochronną na ekranie w obu sztukach, które przeszły przez moje mieszkanie (na nich były naklejki znamionowe). Odkleiłem je, bo mocno zaciemniały obraz. Miałem też na rogach naklejki informujące o tym, żeby odkleić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.03.2018 o 20:42, ilidan napisał:

 

Z innych "okazji" znalazłem również takie ogłoszenie na olx

https://www.olx.pl/oferta/oled-lg-55b7d-4k-uhd-activ-hdr-webos-3-5-smart-tv-wifi-CID99-IDstESN.html

Telewizory ponoć są nowe pytanie brzmi na ile ta "firma" jest wiarygodna i czy nie pochodzą one z zwrotów ?

Jestem już niemal przekonany co do kupna tego modelu , pytanie brzmi gdzie najlepiej kupić ? aby mieć spokój "ducha" bo bądź co bądź małe pieniążki to jednak nie są.

Z góry dziękuje za wszystkie wypowiedzi.

 

Witam, 

Kupiłem telewizor z tego ogłoszenia. Opiszę więc tę niemiłą przygodę z firmą Online Marcin Suwała, ul. Fabryczna 2/1A, 61-524 Poznań, którą zamieszczę również w dziale "Zły sklep RTV":

Przed zakupem nie pytałem sprzedawcy, czy TV jest z Niemiec, bo to było oczywiste po modelu. Zapewniał za to , że TV jest nowy, fabrycznie zapakowany z gwarancją producenta 24 miesiące. Uzgadniamy przesyłkę za pobraniem. Telewizor przyjechał uszkodzony (uderzony od dołu, matryca odkształca odbijany obraz w tym miejscu). Na pewno nie przez kuriera, pracuję w spedycji i mam sporo doświadczenia w tej kwestii (sprawdziłem przed odbiorem przy kurierze, opakowanie i styropian nienaruszone, zrobiłem zdjęcia uszkodzeń również przy kurierze). Dalsza sytuacja wyglądała następująco:

1. Ja wracam do pracy. Moja żona dzwoni do sprzedawcy i mówi o uszkodzeniach i że niemożliwe że przez kuriera. Ten krzycząc na nią opowiada, że ma film z pakowania i nie był uszkodzony, że 15 lat pracuje w tym biznesie i wie co robi. Żona mówi, ze wyśle mu zdjęcia. 

2. Wysyłamy zdjęcia, które dołączam również do posta. Sprzedawca pisze, że TV jest ewidentnie uderzony (z błędem ortograficznym) - gratuluję spostrzegawczości i że trzeba było pisać protokół na uszkodzenie w transporcie. 

3. Chcę polubownie załatwić sprawę. Piszę grzecznie do sprzedawcy, że TV nie był uszkodzony w transporcie. Zgodnie z prawem przewozowym i pocztowym opakowanie nie naruszone. Proszę o wysłanie wspomnianego filmu z nagrania pakowania gdzie widać że nie ma uszkodzenia. Oferuję swoją pomoc (zdjęcia itp) jeśli będzie chciał iść drogą reklamacji do kuriera. Uszkodzenie wydaje mi się na tyle niewielkie, że pomimo oszpecenia chciałbym TV zatrzymać. Jednak ponieważ przez to TV jest pozbawiony gwarancji (wbrew treści ogłoszenia) to czekam na jego propozycję załatwienia sprawy. Tym razem sprzedawca odpisuje, że prawdopodobnie to my uszkodziliśmy telewizor i tyle. Rzekomego filmu z pakowania oczywiście nie wysyła. 

4. Ja już wkurzony, ale grzecznie piszę do gościa, żeby chwilę pomyślał logicznie zanim wyskoczy z pomówieniami. Że kupiłem TV, aby go używać, a nie bujać się z reklamacjami. Ostatni raz pytam sprzedawcę, czy planuje jakoś zrekompensować uszkodzenie i niezgodność z opisem, czy mam składać reklamację. Odpowiada, żebym sobie pisał co chcę, jego decyzja jest ostateczna (jaka decyzja?). Podaje namiary na prawnika i informuje, że nie będzie odpowiadał na dalszą korespondencję. 

Tak więc telewizor póki co stoi u mnie. Jutro zaczynam procedowanie reklamacyjne, UOKiK, OLX itd na każdym możliwym szczeblu. Od epitetów względem sprzedawcy się powstrzymam, gdyż sprawa jest jeszcze nie zamknięta. 

 

0a019f1d-23d5-486c-acf3-6ab2f21d663a.jpg

82968d8d-2440-416b-947a-6dc6d88bf6d4.jpg

c141ecce-ae19-45dd-89e3-683afc3811b1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po co?

Wystarczyło nie odbierać klamota od kuriera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P.S. Czy model 55B7 ma folię na ekranie? Mój ma i to taką, która odchodzi w rogach i widać bąble. W instrukcji jest napisane, że niektóre modele mają folię i nie należy jej usuwać. Będę wdzięczny za informację. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...