Jump to content

tortue

Użytkownik
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

9 Neutral

1 Follower

About tortue

  • Rank
    VHS

Profile Information

  • Gender
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

416 profile views
  1. Witam, ponownie. Troll czy nie w ramach wdzięczności dla Was za wsparcie i cenne rady przytoczę dalsze losy historii opisanej wcześniej. Od razu zacznę od tego, że nie wycofuję się z nazwania sprzedawcy oszustem, pomimo wielkiego oburzenia @Adrian2000 Ja się dowiedziałem kilku ważnych kwestii którymi się dzielę poniżej. A więc jak napisałem wcześniej z pomocą UOKiK napisaliśmy i wysłaliśmy do sprzedawcy reklamację proponując obniżenie ceny z tytułu uszkodzenia oraz utraty z tego powodu gwarancji producenta. Wysłane oczywiście za potwierdzeniem odbioru. Sprzedawca odebrał pismo, jednak nie ustosunkował się do niego w żaden sposób w czasie 14 dni (zgodnie z przepisami prawa). Oznaczało to z automatu, że nasze roszczenie nabiera mocy prawnej i powinniśmy otrzymać zwrot proponowanej kwoty. Pieniędzy oczywiście nie zobaczyłem, ale nie to jest najważniejsze tylko dalsze losy. Otóż w między czasie zauważyłem, że w TV nie działa opcja odświeżania pikseli (chyba wszyscy na forum wiedzą jak jest to istotna kwestia w OLED). Zadzwoniłem do serwisu LG, byli na tyle uprzejmi, że serwisant przyjechał sprawdzić co się dzieje. Diagnoza - wadliwa matryca kwalifikująca się do wymiany. Z LG otrzymałem informację, że oczywiście nie przysługuje mi naprawa w ramach gwarancji, ale UWAGA - nie tyle z tytułu mechanicznego uszkodzenia tylko przedstawiony dowód zakupu nie zawierał rozliczenia podatku VAT. Okazało się, że sprzedawca nie jest Vatowcem i w związku z tym nie przysługuje żadna gwarancja producenta, chyba że sprzedawca przedstawi dowód zakupu TV przez niego, gdzie odprowadza podatek VAT. Potwierdziła to później Pani z UOKiK. Pozostała oczywiście rękojmia. Tak więc ponownie z pomocą UOKIK napisaliśmy reklamację tym razem już informując, że zwracamy telewizor i żądamy zwrotu pieniędzy. Dodatkowo poinformowaliśmy sprzedawcę telefonicznie o sytuacji i żeby oczekiwał reklamacji. Pismo wysłane, czekam na potwierdzenie odbioru z poczty już ponad tydzień, więc stawiam tezę o celowym nie odbieraniu poczty ode mnie przez sprzedawcę. TV czeka na wysłanie. Jutro udaję się ponownie do UOKiK w celu zasięgnięcia opinii, co w sytuacji kiedy sprzedawca dalej będzie unikał odebrania reklamacji. Jeśli sprawa skończy się w sądzie, to prawda jest po mojej stronie. Dzięki za Wasze wsparcie. Życzę wszystkim tylko udanych transakcji. P.S. może ktoś doradzić jakim, kurierem najlepiej wysłać TV? Ostatnio coś dziwnego stało się na rynku kurierskim i nikt nie chce przyjmować TV jako paczki od osoby prywatnej.
  2. Cześć, Mam pewien problem z odświeżaniem pikseli w moim 55B7. Po wybraniu opcji "rozpocznij teraz" tv się wyłącza na kilka minut, po czym po samoczynnym włączeniu wyskakuje komunikat, że odświeżanie zostało przerwane i należy je uruchomić ponownie. Można tak robić w kółko. Przy wybraniu opcji "rozpocznij po wyłączeniu" można czekać nawet pół dnia, a komunikat o przerwaniu i tak się wyświetla. Nie wiem czy odświeżanie zostało wykonane i tylko komunikat się wyświetla niepotrzebnie czy po prostu ta funkcja nie działa prawidłowo. Czy ktoś ma podobny problem? Z góry dzięki za info.
  3. Hej Ja mam 20 Mbit/s i do Netflixa w 4k wystarcza. Oczywiście wtedy 4k tylko na jednym urządzeniu naraz. Pzdr
  4. Cześć, Ja już pytałem konsultanta i poniżej odpowiedź.
  5. Damiano dzięki za odpowiedź. Ruszałem w dolby vision tylko żeby sprawdzić że tam działa. Oszczędzanie energii wyłączone. Załączam link do filmu z rtings gdzie w trybie ekspert (ciemne pomieszczenie) przy poruszaniu suwakiem oświetlenie oled widać wyraźnie zmiany w ciemnych i jasnych partiach obrazu. https://youtu.be/6Wmohn9b3Sc?t=4m10s U mnie w tym samym trybie i ustawieniach przy zmianie oświetlenia oled nic się nie zmienia. Sprawdzane na kilku zdjęciach/filmach. Chciałbym zrozumieć lepiej to ustawienie. Ponieważ nie widzę żadnych zmian to nie wiem jaki poziom jest tak naprawdę ustawiony, a jest dla mnie po prostu zbyt jasny do np. oglądania bajek przez dzieciaki. Czy ktoś mógłby sprawdzić jak to działa u niego poza dolby vision i napisać czy widać zmianę czy nie? Będę wdzięczny również za inne spostrzeżenia.
  6. Hejho, Mam pytanie do kolegów posiadaczy B7. Czy jak zmieniacie ustawienia Oświetlenie OLED to od razu to widać w każdym trybie? Patrzyłem na filmy rtings i tam widać od razu jak ruszają suwakiem. U mnie normalnie nie widzę różnicy między 0 i 100. Sprawdzałem na trybach technicolor, standardowy, eco, itp. Zarówno na kanałach telewizyjnych, jak i pendrive - nie widać zmiany. Działa za to i jest widoczne od razu w trybie Dolby Vision na Netflix, ale tylko dla treści Dolby Vision. Może jest to związane z jakimiś innymi ustawieniami, typu kontrast dynamiczny? Będę wdzięczny za Wasze spostrzeżenia i podpowiedzi. W instrukcji nie znalazłem o tym informacji.
  7. Na info od znajomego jeszcze czekam, tymczasem zapytałem na czacie LG i dostałem informację, że na ekranie w OLEDach jest folia do odklejenia.
  8. Zróbmy tak: napiszę o co dokładnie chodziło, gdyby ktoś nie śledził korespondencji od początku lub gdzieś nieprecyzyjnie się wyraziłem, za co przepraszam. Tekst "Tak wystawili fakturę na firmę którą podałem wcześniej" odnosi się do pytania "Oni wystawili jakąś swoja fakture ?"i odpowiada na pytanie czy jest nazwa firmy (sprzedawcy) na fakturze. Nazwa firmy sprzedającej jest: Online Marcin Suwała (o tym też jest napisane). Nie podawałem innej firmy. Wyjaśniłem chyba wszystkie niejasne kwestie. Prośba z mojej abyśmy już porzucili temat semantyki na rzecz dyskusji o telewizorach które nas interesują i sprowadzają na to forum. Z góry dzięki W UOKiK zasugerowali w sumie to co już chyba każdy wie. Złożenie reklamacji na odpowiednim druku i wysłanie reklamacji oraz wszelkich materiałów dowodowych na adres siedziby sprzedającego. Reklamacja prawie napisana. Jeszcze sprawdzam ze znajomymi z LG czy folia + czarne naklejki oznaczają, że była wymieniana matryca. Jutro powinienem mieć info. Jeśli matryca była wymieniana to to również opiszę w reklamacji.
  9. Tak wiem. Ale tak czy siak nie ma duzego przebiegu. Widzę to tak. Tv wyprodukowano w Polsce w pazdzierniku 2017 na rynek niemiecki. Ktoś nieumiejetnie się z nim obchodzi. np w sklepie i uderza w ramkę. Strzela matryca. Matryca jest wymieniana (stad folia i czarne naklejki na ekranie) i tv kupuje wspomniany handlarz z PL który sprzedaje towar jako nowy. Takie mam podejrzenie. Mam znajomych w serwisie i fabryce LG która robi wspomniane tv więc dopytam jeszcze. Pzdr
  10. Spoko. Nie mam 5 lat żeby się za byle co obrażać. Uprzejmie zwracam uwagę, że nieuwaznie czytasz posty. 1. Napisałem o fakturze ale nigdzie nie jest napisane że na firmę. Faktura jest na osobę prywatną. Wiele firm takie faktury wystawia zamiast paragonów. Po drugie mam protokół podpisany przez kuriera dokładnie taki jak opisujesz ?. Takze swiadek zdjecia i wszystko jest jak trzeba aby reklamować. Co tez wlasnie czynię. Pozdrowienia Ceny spadają z tygodnia na tydzien. Neo24 (grupa Neonet) ma swój outlet na allegro gdzie możesz czasem znaleźć coś taniej - jasno opisują co jest nie tak najczęściej uszkodzone opakowanie handlowe i już z automatu leci obniżka min 10%. Wielokrotnie u nich kupowałem i było ok. Outlet ma też oleole (grupa eurortvagd) również kupowałem i było ok. Saturn i media Markt mają na ogół sporo wyższe ceny. Wszystkie ww sieci mają towar bezpośrednio od producentów (Wiem bo moja firma to wozi). Stawialbym na neo lub oleole. Tyle mojej opinii. Mam nadzieję że będzie pomocna.
  11. HAHA. W domu remont i wszystkie bambetle leżą w jednym pokoju. Dzięki za konstruktywny komentarz. Reklamacja napisana, z UOKiK już rozmawiałem i wiem jak dalej działać. Zobaczymy jak będzie dalej. A na marginesie to obraz wgniata w fotel (obraz w 4K przy ustawieniu technicolor), funkcje smart TV też ładnie śmigają. Postaram się w tym wątku skupić się na rozmowie o samym TV, tematy związane ze sprzedawcą poruszę w wątku do tego stworzonym. Sprawdzone w menu serwisowym UTT 1 godzina. Ilidan, szczerze ODRADZAM, a jak już się bardzo upierasz to tylko odbiór osobisty i jedź z jakimś znawcą tematu. Uwaga, bo na OLX wystawił kolejny taki sam model i wrzucił dokładnie te same zdjęcia, co w "moim" ogłoszeniu - a to znaczy, że albo sprzedaje coś czego nie ma, albo wrzuca przypadkowe fotki nie mające nic wspólnego z tym co aktualnie sprzedaje - zgłoszone do OLX jako oszustwo.
  12. Pewnie że szkoda, ale w czwartek TV już jechał. Nie naciskali na zakup. Mi nie mówił że tv z polskiej dystrybucji, więc tutaj kłamstwa nie było. O stanie mogłem się zorientować po otrzymaniu TV i jego rozpakowaniu. Też najczęściej kupuję u zweryfikowanych, ale tutaj PODKREŚLAM nic nie wskazywało na oszusta - firma legalna, do zakupu nie namawiali, od razu propozycja pobrania. Może liczyli na to że nie zauważę uszkodzenia. Gdyby o tym napisali to człowiek świadomie podejmowałby decyzję. Zdjęcia folii i czarnej naklejki wrzucam. Dzięki za rady. Dajcie proszę jeszcze znać co z tą folią. P.S. Jutro kontaktuję się z prawnikiem i składam reklamację. Jeśli sprzedawca pójdzie po rozum do głowy i otrzymam solidne zadośćuczynienie to zastanowię się nad pozostawieniem, ale po tym jak się wypowiadał myślę, że skończy się w UOKiK lub/i sądzie. Może żeruje na ludziach którzy odpuszczają takie sprawy? Tym razem tak nie będzie. Jeśli ktoś ma doświadczenia i rady jak skutecznie utrudniać takim firmom działalność to chętnie je poznam. Dobranoc.
  13. Wcześniej przez kilka dni weryfikowałem legalność sprzedającego oraz wybrałem opcję za pobraniem, czyli płatność po odebraniu przesyłki. Co do naklejek na ekranie to u mnie są 2 koloru czarnego w dolnych rogach. Z tyłu jest taka z tekstem, żeby zdjąć folię. Te z przodu są po prostu czarne. To plus info z instrukcji aby folii nie zdejmować spowodowało u mnie mętlik w głowie. Na razie folię zostawiam - tym bardziej że nie wiem jak skończy się przygoda z reklamacją. Tak wystawili fakturę na firmę którą podałem wcześniej. Uszkodzenia nie widać przy widoku od przodu. Jutro zrobię jakieś zdjęcie zakrzywienia odbicia. Sprzedającego zdecydowanie nie polecam. Do tego teraz zgłupiałem z tą folią, bo u mnie ewidentnie widać że filia na ekranie jest i odchodzi już lekko. Jeśli okaże się, że nie powinna odchodzić to mam kolejny argument do reklamacji, ale tym razem na pewno nie będę chciał zatrzymać tv.
  14. P.S. Czy model 55B7 ma folię na ekranie? Mój ma i to taką, która odchodzi w rogach i widać bąble. W instrukcji jest napisane, że niektóre modele mają folię i nie należy jej usuwać. Będę wdzięczny za informację.
  15. Witam, Kupiłem telewizor z tego ogłoszenia. Opiszę więc tę niemiłą przygodę z firmą Online Marcin Suwała, ul. Fabryczna 2/1A, 61-524 Poznań, którą zamieszczę również w dziale "Zły sklep RTV": Przed zakupem nie pytałem sprzedawcy, czy TV jest z Niemiec, bo to było oczywiste po modelu. Zapewniał za to , że TV jest nowy, fabrycznie zapakowany z gwarancją producenta 24 miesiące. Uzgadniamy przesyłkę za pobraniem. Telewizor przyjechał uszkodzony (uderzony od dołu, matryca odkształca odbijany obraz w tym miejscu). Na pewno nie przez kuriera, pracuję w spedycji i mam sporo doświadczenia w tej kwestii (sprawdziłem przed odbiorem przy kurierze, opakowanie i styropian nienaruszone, zrobiłem zdjęcia uszkodzeń również przy kurierze). Dalsza sytuacja wyglądała następująco: 1. Ja wracam do pracy. Moja żona dzwoni do sprzedawcy i mówi o uszkodzeniach i że niemożliwe że przez kuriera. Ten krzycząc na nią opowiada, że ma film z pakowania i nie był uszkodzony, że 15 lat pracuje w tym biznesie i wie co robi. Żona mówi, ze wyśle mu zdjęcia. 2. Wysyłamy zdjęcia, które dołączam również do posta. Sprzedawca pisze, że TV jest ewidentnie uderzony (z błędem ortograficznym) - gratuluję spostrzegawczości i że trzeba było pisać protokół na uszkodzenie w transporcie. 3. Chcę polubownie załatwić sprawę. Piszę grzecznie do sprzedawcy, że TV nie był uszkodzony w transporcie. Zgodnie z prawem przewozowym i pocztowym opakowanie nie naruszone. Proszę o wysłanie wspomnianego filmu z nagrania pakowania gdzie widać że nie ma uszkodzenia. Oferuję swoją pomoc (zdjęcia itp) jeśli będzie chciał iść drogą reklamacji do kuriera. Uszkodzenie wydaje mi się na tyle niewielkie, że pomimo oszpecenia chciałbym TV zatrzymać. Jednak ponieważ przez to TV jest pozbawiony gwarancji (wbrew treści ogłoszenia) to czekam na jego propozycję załatwienia sprawy. Tym razem sprzedawca odpisuje, że prawdopodobnie to my uszkodziliśmy telewizor i tyle. Rzekomego filmu z pakowania oczywiście nie wysyła. 4. Ja już wkurzony, ale grzecznie piszę do gościa, żeby chwilę pomyślał logicznie zanim wyskoczy z pomówieniami. Że kupiłem TV, aby go używać, a nie bujać się z reklamacjami. Ostatni raz pytam sprzedawcę, czy planuje jakoś zrekompensować uszkodzenie i niezgodność z opisem, czy mam składać reklamację. Odpowiada, żebym sobie pisał co chcę, jego decyzja jest ostateczna (jaka decyzja?). Podaje namiary na prawnika i informuje, że nie będzie odpowiadał na dalszą korespondencję. Tak więc telewizor póki co stoi u mnie. Jutro zaczynam procedowanie reklamacyjne, UOKiK, OLX itd na każdym możliwym szczeblu. Od epitetów względem sprzedawcy się powstrzymam, gdyż sprawa jest jeszcze nie zamknięta.
×
×
  • Create New...