Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG 65E6V Test - Signature OLED 4K z HDR

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, ma_ko napisał:

Jeśli sklep nie robi problemów to OK. Dziwne to podejście LG (serwisanta "sugestia") ,ale fakt teoretycznie droga Rękojmi jest chyba jednak lepsza..., dali ci z LG cokolwiek na papierze?

Bo przecież sklepowi trzeba też coś "zarzucić" czy daj jakiś pretekst do skorzystania z takiej a nie innej Formy funkcjonowania "rękojmi"..

Daj znać jak to sklep chce załatwić i czy wystąpiłeś do nich pisemnie czy załatwiasz temat na "gębę"...

 

 

 

Podobno procedura jest tak .

Dziś zgłosiłem reklamację do sklepu z żądaniem wymiany na nowy z tytułu rękojmi - zgłoszenie poszło mailem oraz wysłałem poleconym - obaczymy . 

infolinia LG poinformowała mnie że teraz sklep wystąpi o ekspertyzę do serwisu i może zaproponować mi np naprawę przez wymianę matrycy na którą mogę ale nie muszę się zgodzić , co zrobię to jeszcze nie wiem bo jednak wolałbym mieć oleda niż LCD nawet biorąc pod uwagę obecny problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Binary leżę :-)
Nigdy nie będzie "ideałów" zawsze gdzieś coś się "spie...li"

No tak wiadomo, ze w obu wymienionych przeze mnie przypadkach, bedzie winietka, ale chodzilo o dobre katy i brak wypalen. ;)
Na powaznie, to chyba mozna nie wypalic paskow/logotypow skoro niektorym ludziom ( w tym mnie)na plazmach przez dlugie lata sie to udawalo. Problemem moze byc tylko wyzsza jasnosc w trybie SDR niez na plazmach, w zwiazku z czym trzeba byloby chyba jakiegos magika zawolac, zeby ustawil. Pytanie tylko po co, skoro tak dobrze wyglada ?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem wypaleń na moim Kuro przez ok. 2-3 lat. Logotypów nigdy nie wypaliłem (plazma poszła w odstawkę chyba po ok. 7 latach), ale pasek na dole niestety się wypalił - na szczęście było to widać praktycznie jedynie na białym tle. Ciekawy jestem teraz kiedy podobnych efektów mogę spodziewać się na OLEDzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na VT60 wypalenia miałem i walczyłem z nimi i udało się...,  na Kuro nigdy tu potwierdzam ta matryca była bardzo odporna.., zresztą mam kontakt z osobą u której ten TV nadal gra i zero problemów...

W moim E6 ta plansza z TVN24 jest ciut mniej widoczna, ale po kilku "akcjach" z czyszczeniem wymuszonym pojawił się banding i winieta...widoczne mocno na 5%...

Więc już nie wiem co gorsze..., a "wymuszone" czyszczenia niby mają wyrównywać ekran hahaha....

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mi udało się wypalić pasek po programie informacyjnym na Kuro, ale zaznaczę że telewizor był mocno eksploatowany.
Wymuszone czyszczenia w OLED mają teoretycznie pomagać na powidoki/wypalenia. Ale faktycznie jak czytałem wpisy na avsforum to też czasami były zgłoszenia o pogorszeniu się obrazu zamiast jego poprawie. Wniosek - jeśli nic nie widzisz, albo są bardzo niewielkie defekty, to lepiej w ogóle nie włączać ręcznego czyszczenia. ma_ko - postaraj się po prostu używać normalnie telewizor przez tydzień - najlepiej oglądając filmy/kanały bez logotypów/pasów, unikać maksymalnie TVN24, a jak już włączasz go - to obniż jasność OLED, kontrast i kolory na tym kanale. Po tygodniu daj znać jaki jest rezultat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Kuro tez miałem powidoki po TVN24 i w górnej części ekranu po National Geographic  ale katowałem  wiele lat bez oszczędzania .

Na razie po przesłaniu pisma mailem sklep zapadł się pod ziemię ale maja 14 dni na odpowiedź .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście loga zaczęli robić mniej lub bardziej transparentne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie wczoraj sprzedawca w MM powiedział, że LG na szkoleniu pracowników tej sieci przekazał im, iż wypalanie matrycy na 100% zostało już rozwiązane w modelach 2017 roku. Podobno te prawie, że dotychczasowe czyszczenie matrycy, czyli w ubiegłorocznych i wcześniejszych OLED-ach, było jeszcze nie do końca dobre, nie do końca dopracowane, nie działało w pełni, jak powinno, a więc nie było całkowicie efektywne i skuteczne. I dopiero teraz udoskonali ten mechanizm na tyle, że niby przy prawidłowym korzystaniu z OLEDÓ-ów na 100% nie mają już prawa pojawiać się trwałe wypalenia.

Pytanie, czy LG jest na tych szkoleniach w powyższym zakresie w 100% szczere:-). A może to sprzedawcy mają tak mówić, chociaż sam poruszyłem ten temat, i to oni mogą nie mieć "czystego sumienia". A jeśli sprzedawcy, to i pewnie LG.

Zobaczymy, jak to będzie, czy w ciągu np. kilku miesięcy (a tym bardziej kilkanastu) pojawi (-ą) się zgłoszenia/informacje właścicieli OLED-ów z 2017 roku o wypaleniach. W każdym bądź razie z testów Rtings wynika, iż powidoki w OLED-ach 2017 roku znikają po 2 minutach, a w OLED-ach 2016 po 8-10 minutach. Może ma to też jakiś związek z podatnością na wypalanie albo i nie, gdyż być może jest to oddzielna kwestia, chociaż niewiele mniej ważna, która również została wyrażnie poprawiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@WPPP
Jak coś się pojawi na moim C7, to na pewno nie omieszkam Was o tym poinformować, choć na nc+ to ja mam obniżone obecnie kontrast, kolory i jasność aby właśnie zminimalizować powstanie wypaleń. Na razie nidzie nie widziałem informacji o wypalonych OLEDach z 7 serii, ale za mało czasu minęło, aby coś pewnie mogło się wypalić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

programy informacyjne grają u mnie b. dużo. Bardziej słucham niż oglądam. Włączyłem zoom i przesunąłem obraz na dół - pasek info nie jest wyświetlany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Subman napisał:

@WPPP
Jak coś się pojawi na moim C7, to na pewno nie omieszkam Was o tym poinformować, choć na nc+ to ja mam obniżone obecnie kontrast, kolory i jasność aby właśnie zminimalizować powstanie wypaleń. Na razie nidzie nie widziałem informacji o wypalonych OLEDach z 7 serii, ale za mało czasu minęło, aby coś pewnie mogło się wypalić. 

Mam obnizone obecnie  kontrast, kolory i jasnosc,

No naprawde swietna technologia, zeby ogladac tv i kombinowac by nie bylo jakis uszkodzen

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, konrado75 napisał:

Mam obnizone obecnie  kontrast, kolory i jasnosc,

No naprawde swietna technologia, zeby ogladac tv i kombinowac by nie bylo jakis uszkodzen

A kalibrowałeś TV?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kobolko napisał:

A kalibrowałeś TV?

Cytowalem kolege Subman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, konrado75 napisał:

No naprawde swietna technologia, zeby ogladac tv i kombinowac by nie bylo jakis uszkodzen

konrado75 - nie ma idealnych technologii - chyba powinieneś o tym wiedzieć. Możesz sobie oglądać przez 20 godzin programy informacyjne na ustawieniach vivid na OLEDzie, tylko nie dziw się jak potem Ci się wypali. Te same problemy miały plazmy czy też CRT. Natomiast filmy na OLEDzie, szczególnie w nocy, gdzie widać zalety super idealnej czerni, wyglądają BAJECZNIE i nie muszę na nich już niczego ograniczać. Na LCD masz inne problemy - od cloudingu, po nierównomierność podświetlania,  bardzo słaby kąty, problemy z winietowaniem, problemy z przejściami między strefami czy też problemy ze smużeniem. Taki topowy Panasonic DX900 mimo, że mu bardzo blisko do OLEDa to wciąż nie dorównuje OLEDom w takich kategoriach jak kąty, smużenie, czy też z prawidłową reprodukcją niektórych ciemnych scen, a czasami pojawiają się problemy z przejściami między strefami. Więc zawsze trzeba iść na jakiś kompromis i zdawać sobie sprawę z zalet i wad danej technologii.

@kobolko
Jeszcze nie kalibrowałem, ale być może niedługo to zrobię. Na razie oglądam na ustawieniach skalibrowanego modelu C7 z rtings.com. Jest według mnie lepiej niż na standardowych ustawieniach, gdzie widać za dużo niebieskiego koloru. I od razu uprzedzę pytania - tak, tak - wiem, że każdy model należy indywidualnie kalibrować.

Edytowane przez Subman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subman z dnia na dzień mam wrażenie, że albo TV sobie z tym zaczyna radzić bo na 100% Red Saturation mam znikomy ślad wypalnie, Na 75% RED  S. praktycznie nie widoczny "zarys", na 50% RED S problem już nie istnieje...

To pozytyw , tyle że zero programów INFO na tapecie, oglądanie normalne TV plus od czasu do czasu "zestawy" naprawcze te z Plasm...i kolejna wczoraj wymuszona nocne odszumianie.

Ale jakość po tym wymuszonym obrazu zdecydowanie spada, stąd czekam na Serwis, choć w tym tempie to dojadą jak problem zniknie...

Dziś zrobię jeszcze HARD RESET i wrzucę ustawienia kalibracyjne na taki "dziewiczy system"...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@ma_ko
To dobra wiadomość, ale jak piszesz odbyło się to niestety kosztem "jakości obrazu", no i kosztem rezygnacji programów INFO. Możesz dokładniej napisać co się stało z tą jakością ? Spadła jasność ? Jak masz te zestawy naprawcze z plazm to wyślij pls jakiś link - ja nigdy takich zestawów nie używałem.

Edytowane przez Subman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakość wraca, po kilku dniach..., ostrość szczególnie, bo obraz po odszumianiu jest wyraźnie mniej szczegółowy i brak tego "oled pazura"...

Do tego tak jak pisałem pojawiało się winietowanie i większy banding na 5%...

Te nie wymuszane wynikające z interwału procesy chyba są mniej "agresywne"..., niż ten wymuszony. Albo się robi bałagan i potrzeba kilku dni na dojście do "ładu"...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, maxkorzen napisał:

Pokaz serwisantowi banding na planszy 5%

I sądzisz że uzna to za wadę :-) wątpię haha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, ma_ko napisał:

Jakość wraca, po kilku dniach..., ostrość szczególnie, bo obraz po odszumianiu jest wyraźnie mniej szczegółowy i brak tego "oled pazura"...

Do tego tak jak pisałem pojawiało się winietowanie i większy banding na 5%...

Te nie wymuszane wynikające z interwału procesy chyba są mniej "agresywne"..., niż ten wymuszony. Albo się robi bałagan i potrzeba kilku dni na dojście do "ładu"...

 

Mam podobne spostrzeżenia co do utraty szczegółu i ostrości po wymuszonym odszumianiu, obraz jak napisałeś brak "oled pazura" - przyznam że to dziwnie działająca funkcja. Użyłem jej kilkakrotnie z ciekawości i zawsze czułem później dyskomfort choć spodziewałem się czegoś na plus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ma_ko napisał:

I sądzisz że uzna to za wadę :-) wątpię haha...

Przypomnij mi sie za tydzień to wtedy na 100% będę pewien czy to wada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ma_ko
Szkoda że nie zrobiłeś zdjęcia w całkowitej ciemności. Widzę że masz mniejszą jasność na środku, ale banding jest znikomy. Jak nie widzisz tego podczas normalnego oglądania to nie ma się czym przejmować. Ja u siebie też widzę bardzo lekkie zmiany codziennie in plus lub in minus na 5% ekranie. Banding mam na 5% chyba trochę większy niż u Ciebie, ale za to mam lepszą równomierność ekranu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subman Zrobię dziś ,ale jak znam życie "rozkład" bandingu i wygląd ekranu będzie zgoła inny... (od czego to zależy to nie wiem)...

 

Dziś łaskawie po tygodniu dzwonił do mnie serwis, po tygodniu bo blednie przekazano do innej części kraju zgłoszenie (zbieżne nazwy miejscowości)...

CO ciekawe prosili o podanie dokładnego opisu z naklejek Firmowych wszystkich kodów itd..., bo będą zamawiać po weryfikacji telefonicznej potrzebne "rzeczy" do naprawy...

Hahaha i jak przyjdą to dadzą mi znać...(nikt nie był osobiście poproszono mnie tylko o szczegółowy opis i określenie problemów bardzo dokładne...)

Normalnie wróżki>???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - optymalizują koszty - nie będą musieli dwa razy jechać do Ciebie :) A tak wszystko im pewnie opisujesz dokładnie i jeszcze pewnie zdjęcia im wysyłasz :) Przyjadą raz i to załatwią.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...