Skocz do zawartości
Maciej Koper

Panasonic TX-65DX900 ( DX900 ) TEST - Ultra HD Premium LCD LED

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie może mi pomożecie odnośnie mojego problemu. ..
Co prawda chodzi o inny tv ale również firmy panasonic model dx750 w rozmiarze 65 cali.
Telewizor zakupiłem w firmie ole ole 1 stycznia 2017 roku. Po pewnym czasie zauważyłem na szarym ekranie ciemny pasek biegnący z góry na dół pośrodku ekranu. Zgłosiłem rękojmie na tv do sklepu za wyżej wymieniona wadę z rządaniem wymiany TV na nowy. Oczywiście sklep najpierw chciał zasięgnąć opinii serwisu który uznał ze nie na problemu i jest to norma w tym modelu i oczywiście stwierdzenie że jest to banding. Napisałem odwołanie gdzie przyjechał inny serwis i również po tej wizycie Panasonic uznał ze to niby normą i w TV za 7000 tysięcy tak ma być. ...Napisałem kolejna rękojmie z rządaniem zwrotu gotówki i odstąpieniu od umowy z racji tego że nie chcą mi wymienić TV. Oczywiście sklep powołując się na żenujący serwis nie widzi podstaw do uznania rękojmi...Błędne koło...Mam zamiar na dniach wybrać się do Rzecznika praw konsumentów w celu omówienia problemu....
Czy możecie mi coś doradzić w jaki sposób skutecznie wyegzekwować wymianę lub zwrot kasy. ...A może Pan Maciej kalibrował taki TV i może potwierdzić występowanie problemu?
Poniżej przesyłam zdjęcia o co mi chodzi....
Pozdrawiam 7b8a6e35d2cd94de05f37f881f927709.jpg640e4a14395c645da15606c50c8018c4.jpg37f95c54a97cebfacd00d289d5c7104b.jpg1651142a2585467162620fc4d19d4bde.jpg

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OleOle to w sumie Euro RTV AGD, absolutnie nie licz na to że coś z nimi załatwisz, sklep ma fatalna opinie posprzedażna. Nastaw się na postępowanie sądowe, rzecznik może nie pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kolunio
W sumie to mi chyba zdecydowanie bardziej by przeszkadzała ta mocna nierównomierność podświetlenia na środku ekranu niż banding. Ten banding widzisz tylko na 5%, czy też przy każdym poziomie jasności ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nierówności podświetlenia nie ma. Zdjęcie tak wyszło. Chodzi tylko o ta kreskę na środku ekranu widoczna w szarościch 5, 10 procent... Na kolorach i innych odcieniach brak

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nierówności podświetlenia nie ma. Zdjęcie tak wyszło. Chodzi tylko o ta kreskę na środku ekranu widoczna w szarościch 5, 10 procent... Na kolorach i innych odcieniach brak

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Widać przy normalnym oglądaniu tv?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jeżeli są spełnione warunki do tego. Czyli jakaś scena z szarościami lub "wyblakłym" czarnym wtedy widać ta kreskę.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Mam problem z odtworzeniem pliku na DX900 :(

Szarpie , gubi klatki i skacze obraz .

Cytat

Wideo
ID                                      : 1
Format                                  : HEVC
Format/Informacja                       : High Efficiency Video Coding
Profil formatu                          : Main 10@L5@High
ID kodeka                               : V_MPEGH/ISO/HEVC
Czas trwania                            : 1 h 56 min
Szerokość                               : 3.840 pikseli
Wysokość                                : 1.606 pikseli
Proporcje obrazu                        : 2,40:1
Tryb wyświetlania klatek                : Stały
Szybkość wyświetlania klatek            : 23,976 (24000/1001) kl/s
Oryginalna szybkość wyświetlania klatek : 23,976 (23976/1000) kl/s
ColorSpace                              : YUV
ChromaSubsampling/String                : 4:2:0 (Type 2)
BitDepth/String                         : 10 bitów
Biblioteka zapisująca                   : x265 2.3+23-97435a0870be:[Windows][GCC 6.3.0][64 bit] 10bit
Ustawienia kodowania                    : cpuid=1050111 / frame-threads=3 / numa-pools=12 / wpp / no-pmode / no-pme / no-psnr / no-ssim / log-level=2 / input-csp=1 / input-res=3840x1606 / interlace=0 / total-frames=0 / level-idc=0 / high-tier=1 / uhd-bd=0 / ref=1 / no-allow-non-conformance / repeat-headers / annexb / aud / hrd / info / hash=0 / no-temporal-layers / open-gop / min-keyint=23 / keyint=250 / bframes=3 / b-adapt=2 / b-pyramid / bframe-bias=0 / rc-lookahead=40 / lookahead-slices=0 / scenecut=40 / no-intra-refresh / ctu=32 / min-cu-size=8 / no-rect / no-amp / max-tu-size=32 / tu-inter-depth=1 / tu-intra-depth=1 / limit-tu=0 / rdoq-level=2 / dynamic-rd=0.00 / signhide / no-tskip / nr-intra=0 / nr-inter=0 / no-constrained-intra / strong-intra-smoothing / max-merge=2 / limit-refs=0 / no-limit-modes / me=2 / subme=7 / merange=57 / temporal-mvp / weightp / weightb / no-analyze-src-pics / no-deblock / no-sao / no-sao-non-deblock / rd=6 / no-early-skip / no-rskip / fast-intra / no-tskip-fast / no-cu-lossless / no-b-intra / rdpenalty=0 / psy-rd=4.00 / psy-rdoq=8.00 / no-rd-refine / analysis-mode=0 / no-lossless / cbqpoffs=0 / crqpoffs=0 / rc=crf / crf=21.5 / qcomp=0.80 / qpstep=1 / stats-write=0 / stats-read=0 / vbv-maxrate=100000 / vbv-bufsize=100000 / vbv-init=0.9 / crf-max=0.0 / crf-min=0.0 / ipratio=1.10 / pbratio=1.00 / aq-mode=3 / aq-strength=1.00 / no-cutree / zone-count=0 / no-strict-cbr / qg-size=32 / no-rc-grain / qpmax=51 / qpmin=0 / sar=0 / overscan=0 / videoformat=5 / range=0 / colorprim=9 / transfer=16 / colormatrix=9 / chromaloc=1 / chromaloc-top=2 / chromaloc-bottom=2 / display-window=0 / master-display=G(13250,34500)B(7500,3000)R(34000,16000)WP(15635,16450)L(40000000,50) / max-cll=1529,380 / min-luma=0 / max-luma=1023 / log2-max-poc-lsb=8 / vui-timing-info / vui-hrd-info / slices=1 / opt-qp-pps / opt-ref-list-length-pps / no-multi-pass-opt-rps / scenecut-bias=0.05 / no-opt-cu-delta-qp / no-aq-motion / hdr / no-hdr-opt / refine-level=5
Default                                 : Tak
Forced                                  : Nie
colour_range                            : Limited
colour_primaries                        : BT.2020
transfer_characteristics                : PQ
matrix_coefficients                     : BT.2020 non-constant
MasteringDisplay_ColorPrimaries         : R: x=0.680000 y=0.320000, G: x=0.265000 y=0.690000, B: x=0.150000 y=0.060000, White point: x=0.312700 y=0.329000
MasteringDisplay_Luminance              : min: 0.0050 cd/m2, max: 4000.0000 cd/m2
MaxCLL                                  : 1529 cd/m2
MaxFALL                                 : 380 cd/m2

Próbowałem z pendrive 2.0 , 3.0 , z dysku hdd , po sieci po LAN , po WLAN.

Bez efektu.

 

Może da się ten plik przekonwertować na jakiś strawny dla DX900 plik nie tracąc BT.2020 i HDR ?

VLC player w komputerze nie ma takich problemów ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie Panasonica do odtwarzania plików tego typu to niestety nie był najlepszy pomysł... Pod tym względem są chyba najsłabsi w stawce.

Edytowane przez Mr.Hankey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Mr.Hankey napisał:

Kupowanie Panasonica do odtwarzania plików tego typu to niestety nie był najlepszy pomysł... Pod tym względem są chyba najsłabsi w stawce.

Pewnie masz racje, tyle że przy zakupie nie brałem pod uwagę kompatybilności z różnymi formatami i ewentualnymi problemami.

Da się jakimś programem przekonwertować na inny strawny dla DX900 format , nie tracąc przy okazji BT.2020 i HDR ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dopadł mnie nie mały problem... Przestało mi działać wygaszenie w TV! Co ciekawe nie działa jedynie w trybie HDR, podczas odtwarzania filmu UHD z płyty. Demówki UHD z HDR-em podpięte przez USB działają prawidłowo, widać działanie wygaszenia. Filmy UHD odtwarzam przez XOneS i w pierwszej chwili pomyślałem, że może to tutaj tkwi problem, ale okazało się, że podczas grania w trybie HDR system wygaszenia działa prawidłowo, również jak wsadziłem do konsoli zwykłego Blu-ray'a to wszystko było ok. Problem dotyczy tylko filmów UHD, podczas których system wygaszenia nie ma żadnego wpływu na obraz, a jeszcze wczoraj wszystko działało jak należy... Niby można przestawiać stopień wygaszenia na minimalny czy pośredni, ale nie przynosi to żadnego efektu... Zmieniałem kable, porty HDMI, sprawdziłem wszystkie ustawienia itp., niestety nie udało mi się znaleźć źródła problemu. Macie jakieś sugestie? Czego to może prędzej być wina, TV czy konsoli/odtwarzacza? 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.11.2017 o 11:05, Mr.Hankey napisał:

Niestety dopadł mnie nie mały problem... Przestało mi działać wygaszenie w TV! Co ciekawe nie działa jedynie w trybie HDR, podczas odtwarzania filmu UHD z płyty. Demówki UHD z HDR-em podpięte przez USB działają prawidłowo, widać działanie wygaszenia. Filmy UHD odtwarzam przez XOneS i w pierwszej chwili pomyślałem, że może to tutaj tkwi problem, ale okazało się, że podczas grania w trybie HDR system wygaszenia działa prawidłowo, również jak wsadziłem do konsoli zwykłego Blu-ray'a to wszystko było ok. Problem dotyczy tylko filmów UHD, podczas których system wygaszenia nie ma żadnego wpływu na obraz, a jeszcze wczoraj wszystko działało jak należy... Niby można przestawiać stopień wygaszenia na minimalny czy pośredni, ale nie przynosi to żadnego efektu... Zmieniałem kable, porty HDMI, sprawdziłem wszystkie ustawienia itp., niestety nie udało mi się znaleźć źródła problemu. Macie jakieś sugestie? Czego to może prędzej być wina, TV czy konsoli/odtwarzacza? 

I jak rozwiązał się problem jakoś?

Edytowane przez Robert_1988_KrK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. Dopiero w środę będę miał drugą konsolę i zobaczę czy będzie ok. Mam nadzieję, że okaże się, że to kwestia konsoli a nie TV...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Mr.Hankey napisał:

Niestety nie. Dopiero w środę będę miał drugą konsolę i zobaczę czy będzie ok. Mam nadzieję, że okaże się, że to kwestia konsoli a nie TV...

Hmm... mam nadzieję że to rzeczywiście nie TV...., bo inaczej współczuję przeprawy z Panasciek Polska...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety stało się to, czego obawiałem się najbardziej -  na drugim odtwarzaczu jest niestety ten sam problem - wygaszenie nie działa w trybie UHD (ale tylko z płyty!), więc wychodzi na to, że to telewizor... Jutro dzwonię do serwisu, zobaczymy jak to rozegrają. Najgorsze, że nie jest to usterka, że tak powiem oczywista i obawiam się, że będą coś kombinować. No ale z drugiej strony widać idealnie jak działa wygaszenie w trybie UHD poprzez USB - jest super czerń, a pasy w filmach to smoła. W filmach z odtwarzacza czerni niestety brak. Co jeszcze ciekawsze, jak tylko odpalę film i wychodzi zapytanie "Resume Playback" to wszystko działa jeszcze perfekcyjnie, dopiero jak film rusza, wygaszenie przestaje działać. Dziwna sprawa, ale tak właśnie się dzieje. Sprawdzone na dwóch konsolach (wersje S i X).  

Do tego mega mi szkoda tej konkretnej sztuki, bo podświetlenie matrycy jest naprawdę idealne, zero jakiegokolwiek cloudingu, banding na wręcz marginalnym poziomie. Strach się bać na co trafię po wymianie, bo zakładam, że inna opcja niż wymiana matrycy, ewentualnie nowa sztuka nie wchodzi w grę. Przelatane zaledwie 1355 godzin... Trzymajcie kciuki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety stało się to, czego obawiałem się najbardziej -  na drugim odtwarzaczu jest niestety ten sam problem - wygaszenie nie działa w trybie UHD (ale tylko z płyty!), więc wychodzi na to, że to telewizor... Jutro dzwonię do serwisu, zobaczymy jak to rozegrają. Najgorsze, że nie jest to usterka, że tak powiem oczywista i obawiam się, że będą coś kombinować. No ale z drugiej strony widać idealnie jak działa wygaszenie w trybie UHD poprzez USB - jest super czerń, a pasy w filmach to smoła. W filmach z odtwarzacza czerni niestety brak. Co jeszcze ciekawsze, jak tylko odpalę film i wychodzi zapytanie "Resume Playback" to wszystko działa jeszcze perfekcyjnie, dopiero jak film rusza, wygaszenie przestaje działać. Dziwna sprawa, ale tak właśnie się dzieje. Sprawdzone na dwóch konsolach (wersje S i X).  
Do tego mega mi szkoda tej konkretnej sztuki, bo podświetlenie matrycy jest naprawdę idealne, zero jakiegokolwiek cloudingu, banding na wręcz marginalnym poziomie. Strach się bać na co trafię po wymianie, bo zakładam, że inna opcja niż wymiana matrycy, ewentualnie nowa sztuka nie wchodzi w grę. Przelatane zaledwie 1355 godzin... Trzymajcie kciuki. 
A sprawdzałeś nie na konsoli a zwykłym stacjonarnym uhd?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, vandel1 napisał:

A sprawdzałeś nie na konsoli a zwykłym stacjonarnym uhd?

Nie sprawdzałem, bo niestety nie mam skąd takiego cuda zorganizować. Pytanie tylko po co miałbym sprawdzać na innym odtwarzaczu? Na konsoli wygaszenie nie działa, a jeszcze kilka dni temu wszystko było ok. Na nowej konsoli pożyczonej wczoraj jest ten sam problem, więc sprawa wydaje się być oczywista.

Tak czy siak, sprawa zgłoszona do Panasonica i już po pierwszym kontakcie nie mogę wyjść z podziwu ich profesjonalizmu... Pani z infolinii pyta co się stało z telewizorem, odpowiadam więc, że w trybie UHD przestało działać strefowe wygaszenie. Długa cisza i pada następne pytanie, tym razem pani pyta na czym dokładnie polega usterka... Odpowiadam więc grzecznie, że wygaszenie telewizora nie działa w trybie UHD. Pani wzdycha i prosi o chwilę cierpliwości. Przez dłuższy moment słucham miłej muzyczki, po czym odzywa się pani konsultantka i informuje mnie, że na podstawie podanych przeze mnie informacji niestety nie jest w stanie stwierdzić, czy to faktycznie jest wada telewizora i prosi mnie, abym wykonał telefon do ich serwisu i porozmawiał z technikiem. Biorę więc numer, dzwonię, odzywa się miły pan, opisuję sytuację, a pan technik pyta się mnie po co dzwonię do niego, przecież takie rzeczy to przez infolinię. Tłumaczę mu więc grzecznie drugi raz, że tak poleciła mi zrobić pani z infolinii, na co pan technik prosi, abym przekazał jej pytanie, czy przypadkiem nie jest głupia.;) Grzecznościowo pyta co się stało i w jakim modelu. Opowiadam więc o jaki model chodzi i w odpowiedzi słyszę: "TX ile?". Tutaj już mi ręce kompletnie opadły. No ale nie mam wyboru, więc walczę dalej. Drugi raz dzwonię na infolinię, odbiera pani, mówię, że chciałem zgłosić usterkę, opisuje problem i słyszę, że to właśnie z nią rozmawiałem chwilę wcześniej. Nie wiem czy na infolinii Panasonica pracuje jedna osoba, czy po prostu miałem fart, pani pyta co powiedział technik, powtórzyłem więc jej dokładnie i chyba nie była zadowolona. Cały czas nie mogła ogarnąć co ma wpisać w polu "opis usterki"... Koniec końców, całe szczęście przyjęła zgłoszenie, dostałem nawet stosowną informację na maila żeby być pod telefonem, bo skontaktuje się ze mną technik w sprawie umówienia wizyty. Mam nadzieję, że ten będzie już inny i będzie przynajmniej znał model telewizora... Oj, ciężko widzę tę przeprawę...

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Epopeja się zaczyna.....cóż życzę cierpliwości...Ja skutecznie się wyleczyłem z produktów Panaściek choć używałem od prawie 20 lat..., tylko z powodu "wątpliwego kontaktu z infolinią i serwisem"...., już wolę LG z ich loterią panelową, ale choć serwis działa...,na razie...

Życzę powodzenia a jutro sam posprawdzam mojego DX900 na nowym XBOX ONE X.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Morze to trochę potrwa ale się nie załamuj Gdzie są te tv co się miało po 10 lat i się zepsuć nie chciały 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś był telefon z serwisu. Proszą o jakąś dokumentację usterki, aby nie wysyłać technika na próżno, tylko przyjrzeć się sprawie i ewentualnie, o ile będzie to możliwe dokonać naprawy od razu na miejscu, aby nie pozostawiać mnie bez telewizora. Miło.

I tutaj prośba do Was. W dziedzinie fotografii jestem kompletnie zielony. Jak mam ustawić aparat, aby wyłapał świecenie czerni? Bo na razie mam przed sobą świecącą czerń typu IPS, a na aparacie wychodzi smoła...;) Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mama identyczną sytuację jak Twoja ale wydaje mi się że jest to związane z ostatnią dużą aktualizacją konsoli. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia tego na stacjonarnym odtwarzaczu, generalnie konsola jest do bani jako odtwarzacz multimedialny i w najbliższym czasie planuję to zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Arkadiusz Chabora napisał:

Cześć, mama identyczną sytuację jak Twoja ale wydaje mi się że jest to związane z ostatnią dużą aktualizacją konsoli. 

Szczerze przyznam, że obstawiam tak jak kolega. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczerze przyznam, że obstawiam tak jak kolega. 
 
Dlatego moje pytanie wyżej. Nie mam zaufania do konsoli jako odtwarzacza

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może ktoś z Warszawy lub okolic byłby tak miły i pożyczył jakikolwiek odtwarzacz UHD dosłownie na kilka godzin? Oczywiście zostawiłbym adekwatny zastaw...

ma_ko - czy Ty przypadkiem nie masz DX900 i XBOX'a? Mógłbyś sprawdzić jak jest u Ciebie? 

Arkadiuszu, kojarzysz kiedy miała miejsce ta aktualizacja konsoli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mr.Hankey - a nie prościej podjechać do MM/Saturna i kupić  jakiegos playera? Przy płatności kredytową to nawet środki nie zejdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko, czy będą chętni przyjąć jego zwrot? Załatwiałem sobie zawsze taką możliwość bez większego problemu przy kupnie TV, ale szef działu zawsze powtarzał, że robi to tylko przez wzgląd na wysoką cenę telewizora. A dedykowanego odtwarzacza na razie nie chcę kupować, raz że XBOX spisywał się w do tej pory zadowalająco, a dwa nie mam na razie kasy na model, który sobie upatrzyłem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...