Skocz do zawartości
Gmeru

TEST: OLED LG EG910V 55" Full HD

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, RobertSth napisał:

Witam wszystkich, kupiłem omawianego oleda eg910v w jednym ze sklepów internetowych.

Rozczarowała mnie równomierność szarości, szczególnie przy planszy 5%. Na cały ekranie występują pionowe pasy (vingetting) a dodatkowo po prawej "fale".

Dodam, że dwie pionowe linie widoczne na planszy 10 i 20% można dostrzec przy normalnym oglądaniu tv, szczególnie na murawie boiska, szarym tle youtube itd. Czy taki panel powinien w ogóle przejść kontrolę jakości w fabryce ?

Zwracać tv do sklepu? Czy może w serwisie LG wymienią na lepszą matrycę? Jak radzicie?

Wykonaj ręczną, godzinną kompsensację OLEDa i wtedy sprawdź czy wciąż będziesz widzał banding podczas normalnego oglądania. Jak będzie tak samo, to szansę, że przy wymianie w sklepie otrzymasz lepszy model oceniam na 95%. Jeśli więc się nie poprawi, to idź do sklepu i żądaj wymiany.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, RobertSth napisał:

Witam wszystkich, kupiłem omawianego oleda eg910v w jednym ze sklepów internetowych.

 

można wiedzieć gdzie kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wykonaj ręczną, godzinną kompsensację OLEDa i wtedy sprawdź czy wciąż będziesz widzał banding podczas normalnego oglądania. Jak będzie tak samo, to szansę, że przy wymianie w sklepie otrzymasz lepszy model oceniam na 95%. Jeśli więc się nie poprawi, to idź do sklepu i żądaj wymiany.
Eg910 nie ma możliwości uruchomienia kompensacji ręcznie. Uruchamia się sama co 2h użytkowania i trwa około 2-3 min

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ma_ko napisał:

Tylko "service menu" masz tam tą opcje...

tylko, że nieautoryzowane samowolne wejście w menu serwisowe grozi utratą gwarancji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko "service menu" masz tam tą opcje...
Jak ona się nazywa?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Do kolegi Kui86 ,tak ripy wyglądają wyśmienicie ,tylko ,ze ja oglądam takie 12 ,13 GB a czasem nawet 16 bo zależy mi  na jak najlepszej jakości .Mam nawet wrażenie ,ze wyglądają niektóre , lepiej niż filmy z płyt Blu ray ,pewnie dlatego ,ze używam PS3 Superslim jako odtwarzacza ,czy gdybym używał jakiegoś porządnego Panasonica ,było by lepiej ?? .

 

Jeśli chodzi o pionowe pasy to wczoraj wyskoczył mi jeden, widoczny , centralnie na środku ekranu i przy szarościach było go rzadko i ledwie , ale jednak widać,najczęściej przy graniu na Ps3   .Przestraszyłem się jak nie wiem co,bo myślałem  ,że to jakiś powidok albo defekt matrycy .Ale  zrobiłem tak jak tu piszecie  zostawiłem TV żeby sobie pochodził 4 godziny po czym wyłączyłem go na dłużej i wydaje mi się ,ze wszystko jest OK .Wiec gdyby ktoś miał taki problem z pasami niech spróbuje tak zrobić, a dopiero potem myśli o wymianie matrycy .Swoją droga to był pierwszy,jakikolwiek  problem z obrazem, jaki miałem z tym TV  a mam go  od stycznia

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zapytam, czy w zestawie są okulary 3D? No i jak to w końcu jest z wieszaniem na ścianie, trzeba tylko ten jeden wieszak specjalnie kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwie pary. Nie nie trzeba kupować tego specjalnego.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Są 2 pary okularów

2) Można używać wieszaków innych firm, jak przeszukasz ten wątek, znajdziesz pewnie z kilkanaście propozycji konkretnych modeli. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się - jestem jak na razie bardzo szczęśliwym posiadaczem tego modelu. Piszę "jak na razie" bo już po zakupie naczytałem się opinii LG z USA i ponoć telewizory te padają zaraz po gwarancji - oby tak nie było w Naszych przypadkach. Jedno co mnie lekko razi to to, że TV nie zapamiętuje ustawień obrazu do wszystkich źródeł mimo wybrania takiej opcji zaraz po odpowiednim ustawieniu. ? Przez 6 lat nie korzystałem z TV w żaden sposób - a od tego się nie mogę oderwać. Filmy nabrały nowych "kolorów" i aż chce się niektóre tytułu oglądać na nowo a to tylko FullHD. Nigdy nie byłem zwolennikiem 3D jednak po pierwszym próbnym seansie chcę więcej! Niestety telewizor docelowo ma wisieć na ścianie powyżej wysokości oczu i tutaj jest zgrzyt z 3D. Z tego co widzę aby mieć efekt 3D trzeba siedzieć idealnie na wprost ekranu co w przypadku powieszenia TV komplikuje mi wizję.

PS.Czy znacie sposób dzięki któremu mogę szybko sprawdzić czy matryca ma jakieś wady? I jaką macie wersję firmware bo mi po wyjęciu z pudełka nic się nie zaktualizowało poza apkami.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim wyczyszczę ustawienia dopytam na forum czy tylko ja mam problem z niedziałającą iplą? Jakikolwiek filmik nie włączę kręci się i kręci w kółko, nie ważne czy jestem zalogowany czy nie. To pierwszy raz jak spróbowałem odpalić iplę więc nie wiem czy ten problem mam od nowości (od stycznia) czy nie. Pozostałe apki jak YT, netflix działają bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stało się . U mnie niestety po 10 miesiącach   pojawiły się "lekkie"  problemy z obrazem .Ostatnio strasznie zaczął być widoczny vingetting czyli te pionowe  pasy przy odcieniach szarości.Przy normalnym oglądaniu TV czy filmów(prawie) w ogóle  tego nie widać za to w grach już jak najbardziej czasem  tak.Jest to o tyle dziwne ,że od kupna nie było tego zupełnie  widać, problem pojawił się tak nagle .

 

Najgorzej jest z pasem centralnie na środku ekranu ,może to zabrzmi groteskowo ale mi to wygląda jakby ten pasek utrwalił się od tego białego menu telewizora ,jest najbardziej  widoczny i zaczyna oraz kończy się, w tym samym miejscu w którym się pojawia menu.Czy to możliwe?? dodam ,ze często zaglądam do menu choć nigdy   nie było tak żebym go zostawiał na długo włączone .tak  w ogóle to chyba nigdy nie było włączone dłużej niż 10 minut ,jednak lubię grzebać w ustawieniach i było włączane dość często,choć tez bez przesady często .Czy to możliwe ze to jakiś powidok od menu ??

 

Pytanie co teraz robić ,zgłaszać do serwisu   LG?? Nie jest to jakiś defekt który by rujnował całkowicie  oglądanie  ,dalej filmy ogląda się kosmicznie, innych powidoków brak ,tylko ten nieszczęsny pasek i   vingetting czasem daje o sobie znać i automatycznie psuje wrażenia z użytkowania. A przecież jeszcze miesiąc temu bylem w 100% z TV zadowolony :(

Koś coś doradzi??

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy oled w większym lub mniejszym stopniu cierpi na vertical banding. Przykład mojego egzemplarza w załączniku. Dziwi mnie natomiast ze zauważyłeś go tak późno, zazwyczaj widać go najbardziej na samym początku i z czasem znika. Oczywiście możesz zgłosić do lg i pewnie wymienia panel jeśli jest źle. Problem w tym ze możesz trafić na gorszy... 3b85c7d10eee608735a2ba24d678c0e7.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jest zasadnicza czy to widać w normalnych treściach? Jeśli tak zakładam prawie ze 100% pewnością że LG ci wymieni ten ekran, ale szczerze musisz mieć to od początku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kKadajo

Oj widzę, że Twój OLED coś nie jest najlepszy. Czy dobrze widzę, że to zdjęcie zostało zrobione w dzień ? Jeśli tak, to według mnie telewizor do wymiany. Ja na swoim 65" C7 widzę vertical banding na 5% planszy jedynie w całkowitej ciemności, a i tak jest to bardzo słabo widoczne. W rzeczywistych materiałach nigdy vertical bandingu nie zauważyłem.

@Danio31b

A możesz zrobić fotkę na planszy 5% w całkowitej ciemności ? Wtedy pewnie będziemy w stanie Ci więcej powiedzieć.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, moja matryca nadaje się do wymiany nawet już rozmawiałem z LG. Na razie nie mam czasu tego ogarnąć, ale od czasu zrobienia tego zdjęcia banding zmniejszył "na oko" o jakieś 20% I teraz podczas normalnego oglądania w 90% już nie przeszkadza.

Zdjęcie zrobione przed chwilą s5 na planszy 5%0c6229e2012fb54543f6cd15ec3b54e3.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Potrzebuje pomocy mianowicie wczoraj tv przywiózł kurier niby nowy a karton zaklejony dwa razy w środku wszystko jak nowy.Ale po włączeniu moim oczkom ukazał się taki to obraz jak na zdjęciach kółko na środku a po prawej ciemny obraz  jakby ktoś zostawił zachód słońca na tafli jeziora na bardzooo długo. Tv zostawiłem na 4h na chodzie po czym wyłączyłem i dziś już tego nie widać ale pytanie co mam zrobić..Tv kupiony niby nowy... i jak to teraz udowodnić sprzedawcy skoro zniknęło..

 

 

20171005_224735.jpg

20171005_224645.jpg

20171005_223625.jpg

20171005_223620.jpg

20171005_224709.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie czy problem występowania bandingu, który jest widoczny nawet podczas oglądania normalnych materiałów ( choć nie cały czas ) lepiej zgłosić do sprzedawcy czy do LG. Kupiłem tv w media markt a tam z tego co ostatnio patrzyłem mają już głównie poekspozycyjne sztuki. Może zgłaszając u sprzedawcy byłaby szansa na wymianę np. na nowy model full hd- 55eg9a7v bo w LG to raczej wymieniają matrycę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kKadajo

Jest to absolutnie niemożliwe żeby był taki  od początku. Nawet jeśli był, to tak slaby  ,że po prostu go nie widziałem.Widocznie w wyniku   zużycia matrycy po 10 miesiącach banding stał się wyraźniej  widoczny.

 

I na tym właśnie   polega problem ,ze zacząłem  go dostrzegać.Obejrzałem  na nim dziesiątki filmów i nigdy nie było to  widoczne ,  teraz jest  ,teraz co film go dostrzegam choć najczęściej jest to  1 raz albo 2 razy na 2 godzinny film, ale jednak jest . 

 

Zresztą banding to najmniejszy problem ,najgorzej jest z paskiem na środku ekranu który jest bardziej widoczny niż pozostałe paski  ,jestem na 99% pewny ,ze to trwały powidok .Tam gdzie kończy się obraz telewizora  a zaczyna  tło menu, jest mocniej widoczny pasek, od góry do samego dołu.Widocznie telewizor jest pod tym względem niedopracowany i tam gdzie białe  tło menu i obraz się nakładają, następuje wypalenie pikseli bądź diod OLED stąd ten pasek. Nie jest to jakaś katastrofa, jednak czasem można to dostrzec i  kłuje w oczy  .Tak więc ostrzegam żebyście za często nie wchodzili w menu bo może was spotkać to samo .

@Subman

Spróbuje zrobić fotkę 

Edytowane przez Danio31b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez często siedzę w menu a tego problemu nie ma u mnie. Tv mam 11 miesięcy.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@silvanael

Jak już rozpakowałeś telewizor i obecnie nie widać niczego to niczego nie udowodnisz. Jeśli opakowanie wzbudziło Twoje podejrzenie (np. nie było oryginalne LG) to trzeba było zrobić od razu zdjęcia przed rozpakowaniem i zadzwonić do sprzedawcy z wyjaśnianieniam. Ale rozumiem, że w środku nic nie wzbudziło Twoich podejrzeń ? To co możesz obecnie zrobić to jedynie wejść do menu serwisowego i sprawdzić ile telewizor ma godzin - może sprzedawaca nie zresetował licznika.

@ara295

Jeśli to jest praktycznie nowy telewizor to zgłoś tę usterkę do sprzedawcy w ramach rękojmii - wtedy masz szansę na zupełnie nowy telewizor. Jak zgłosisz to do LG, to faktycznie oni co najwyżej wymienią matrycę.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% TV był używany po 4H u Ciebie zadziałała kompensacja obrazu jak jest czysto jest OK. Inna kwestia czy kupowałeś nowy TV czy jako "powystawowy"..., jeśli sprzedawca był "cwany" wyczyścił service menu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...