Skocz do zawartości
Maciej Koper

TEST: Panasonic 55" 65" AX900 Ultra HD 4K 55AX900 65AX900 TX-65AX900 TX-55AX900

Rekomendowane odpowiedzi

5 lat ?!! To i tak jesteś wyrozumiały :)

Ja mam KURO od 2007 roku, czyli już 8 lat i nie mam żadnych problemów z nim - odpukać ;)

Jak nie kupuję TV na 2-3 lata i zmiana. Chce kupić coś topowego nawet na naście lat.

Nie mam parcia na nowe technologie żeby co chwila zmieniać sprzęt... Kuro, 42 cale, chociaż ma tylko 720p,
czyli nawet nie FullHD w zupełności mi wystarcza. Nie mówiąc o tym że bije na głowę jakością obrazu prawie wszystkie obecne sprzęty stojące
na półkach w markecie. Jednak chcę "Kuraka" powiesić w sypialni a do salony chciałem coś nowszego...Jak już mam kupować na kolejne laaaaaata :P,
To niech to będzie coś TOPowego... Jeżeli potwierdzi się że model 55 cali AX900 jest pozbawiony tych wad z pasami na ekranie, itp., to kupuje go od razu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej oled? w 55 calach ja nic innego nie brałbym pod uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak 55" to rozważyłbym też oleda... czerń "robi"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam zlłą informację, właśnie wyszedł Bardzo przemiły Pan inżynier od Panasonica. Serwis błyskawiczny, zgłosiłem, przyjechali następnego dnia punktualnie o 8.

Pan tylko spojrzał i już z daleka wchodząc do pokoju gdzie wisi Tv, zobaczył pasy, podłączył jeszcze swoje testowe usb z rożnymi planszami i stwierdził ewidentne, że to wada stref matrycy.

Powiedział, że AX ma ma panele od LG i LG przy ich produkcji miało juz kiedyś problemy z ich produkcją i usterki były podobne.

Porobił foty ekranu, dowodu zakupu itp, powiedział, że odezwie się do mnie za kilka dni, zgłosi gdzie trzeba itp.

Proponowałem by zrobił jeszcze fotę Tv z większej odległości, od drzwi pokoju, ale stwierdził, że nie ma takiej potrzeby, ewidentne je widać. Powiedział, że zgodnie z procedurą wadę musi obejrzeć jeszcze drugi inżynier od Panasonic, który przyjedzie w najbliższym czasie.

Więc generalnie nie jest ciekawie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, wspomniałem Panu z serwisu, że podobno w Japoni, pracują nad nowym software.

Powiedział, że software nie ma tu nic do rzeczy i nic nie pomoże !!

Powiedział, że softwar'owo to Panasonic rozwiązał problemy z modelem AX800, a tu się nie da.

Ktoś w tym wątku pisał o tej usterce ax800, odpisuje z telefonu, wiec juz nie będę tego szukał aby zacytować.

I to by było na tyle.

Jestem zawiedziony....:(

Biorąc pod uwagę co mówił inżynier z serwisu, to wg mnie 55" może mieć podobny problem, przecież to ten sam dostawca matryc.

Inżyniera juz nie pytałem, gdyż sympatyczny Pan z serwisu, był wyraźnie zmieszany, że top model ma taką wadę.

Upada też automatycznie teoria spisku, zasłyszana w sklepie gdzie nie było tego modelu, że to konkurencja wypisuje takie głupoty na forum.

Cóż plusem przynajmniej jest to, że hdtvpolska, jest znane szerszemu gronu odbiorców.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za tą informację...

Kolejna firma którą wypisuję z listy "pewnych"... A kiedyś robili niezły sprzęt... Moja wierze Technicsa ma 20 lat i działa do dzisiaj....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałem Panu, że o problemie podświetlenia czytałem tez na innych forach Europy, Canady itp.

Odpowiedział tylko tyle..., żródło matryc jest jedno, więc miejsce składania nie ma znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czekam na CX850 zobaczymy co z tym będzie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wsadzą tam tę samą matrycę, a pogrzebią tylko w szeroko rozumianej "elektronice" to...:(

Szybciej liczył bym na przyszły OLED Panasonica, pewnie na matrycy 4k (8k)LG, ale z ich myślą techniczną.

8k dałem w nawias, gdyż myśle, że to tylko kwestia marketingowa.

Aktualna matryca ax900 potrafi juz odtworzyć 7680x4050, tyle, ze obraz wychodzi trochę poza ekran.

Tyle, że cena pewnie na początku bedzie kosmos, ale widząc jak szybko LG rozwija technologie i produkcje, liczę, że szybko spadnie w poziomy 20k.

Co do wcześniejszego twojego maila, może nie bez powodu Panas zamyka Meksyk i Chiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, wspomniałem Panu z serwisu, że podobno w Japoni, pracują nad nowym software.

Powiedział, że software nie ma tu nic do rzeczy i nic nie pomoże !!

Powiedział, że softwar'owo to Panasonic rozwiązał problemy z modelem AX800, a tu się nie da.

Ktoś w tym wątku pisał o tej usterce ax800, odpisuje z telefonu, wiec juz nie będę tego szukał aby zacytować.

I to by było na tyle.

Jestem zawiedziony.... :(

Biorąc pod uwagę co mówił inżynier z serwisu, to wg mnie 55" może mieć podobny problem, przecież to ten sam dostawca matryc.

Inżyniera juz nie pytałem, gdyż sympatyczny Pan z serwisu, był wyraźnie zmieszany, że top model ma taką wadę.

Upada też automatycznie teoria spisku, zasłyszana w sklepie gdzie nie było tego modelu, że to konkurencja wypisuje takie głupoty na forum.

Cóż plusem przynajmniej jest to, że hdtvpolska, jest znane szerszemu gronu odbiorców.

Pozdrawiam

Naprawdę poradzili sobie z tym problemem w AX800???

Ciężko mi w to uwierzyć...

Jeśli tak, to polecam wszystkim graczom ten TV(display port, niski input lag, super obróbka, dobre czernie i kontrast).

Niestety jakiś czas temu zwróciłem dwa AX800, ponieważ wydawało mi się, że nie da się z tym nic zrobić (wada podświetlenia matrycy, a nie oprogramowania).

Zobaczymy co pokażą w CX850...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówił o problemach obrazu związanym z ruchem.

Co do podświetlenia uważał, że nie da się tego zrobić przez software.

Wspomniał, że już wcześniej były problemy z matrycami LG, mówił, że prowadził kiedyś dla nich serwis.

Jak masz jakieś konkretne pytania napisz, zapytam jak bedą drugi raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam to ja pisząc z telefonu nieprecyzyjnie napisałem post, z którego by wynikało ze softwar'owo naprawiono podświetlenie w ax800. Jest jak post wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zaczynają się schody.

O godzinie 13 dostałem telefon z BWM-Elektronics, firmy, która zajmuje się serwisem Panasonic.

Myślałem, że chcą się umówić na kolejną wizytę, jak to uprzedził mnie Pan technik, będąc wczoraj u mnie o 8 rano, stwierdzając ewidentną usterkę podświetlenia. Piszę Pan technik, gdyż podczas dzisiejszej rozmowy z kimś z Bwm, powiedziano, że był to technik a nie inżynier.

Pan oświadczył, że nie bedą już przyjeżdzać, gdyż widoczne, nie ciągle siedem pasów przez cały ekran to

CECHA PRODUKTU,

Więc reklamacja nie będzie uznana.!!

Powiedziałem, że się nie zgadzam z opinią, mówiąc, że mój wiekowy Sony HX z pełnym podświetleniem nie ma tej CECHY PRODUKTU. Poprosiłem o odpowiedź na piśmie, abym mógł reklamować usterkę dalej. Pan poprosił więc o mail, choć go przecież miał, gdyż technik będąc u mnie oprócz zrobionych przez siebie zdjeć poprosił o wysłanie moich, zostawiajac mi maila do bwm-elektronic. Powiedział, że zaraz wysyła odpowiedz. Póki co czekam nie mając żadnej wiadomości. Powiedział też, że w mailu dostanę mail, gdzie mogę się odwoływać w dalszej kolejności..

Dzwonilem właśnie drugi raz. Powiedziano, ze zaraz dostanę odpowiedz.

Aha muszę tu jeszcze sprecyzować moja wiadomość co do Panelu LG, bo wspomniałem teraz o tym podczas rozmowy, a Pan z serwisu wyraźnie sie obruszył.

Wiec tak, podczas rozmowy o panelu, technik zapytał mnie czy wiem czyj to panel. Ja odpowiedziałem, że wiem LG. On na to, tak i że pracował kiedyś w serwisie LG i panele miały kiedyś usterki.

A na forum napisałem, że Pan technik mi powiedział, że to panel LG, za co obruszył sie Pan podczas rozmowy. Wiec przepraszam za nie precyzyjna informacje.

Z drogie strony, ja to obruszenie na nieścisłość odebrałem jak informacje.

Wiedziałem, ze to panel LG, które kiedyś miały usterki, a mimo to kupiłem ax900, licząc się z tym, że może wystąpić Cecha Produktu opisana wyżej.

Pan z którym rozmawiałem przez telefon potwierdził, że to panel LG, a na moje zdanie, że oglądałem kilka telewizorów ax900 w rożnych sklepach i jeden nie miał tej usterki, odpowiedział, że mają tylko mniej lub bardziej widoczne bo to cecha tego produku.

Poniżej odpowiedz z serwisu

10 lutego 2015 14:06

Witam ,

w załączeniu przesyłam kartę naprawy.

Witam jesli Pan sie nie zgadza z naszą opinią podaje adres mailowy do odwołania. pps@eu.panasonic.com

Pozdrawiam

Xxx

Autoryzowany Serwis Panasonic

Serwis Laptopów

BWM-ELEKTRONICS

Karta naprawy

(Przedstawiam Wyciąg, ochrona danych osobowych)

Opis przyjęcia: Pasy na ekranie widoczne szczególnie na jawnych tłach.

Opis naprawy: Odbiornik dzialą prawidłowo. Zgłaszane zjawisko związane jest z zastosowaniem systemu bezpośredniego podświetlenia Panela LCD i jest cechą produktu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pierniczę......

Ciekawe czy ktoś z zarządu Panasonica, zdaje sobie sprawę ile tracą na takim podejściu....

Wizerunek firmy długo i mozolnie się buduje a stracić go można bardzo łatwo... Trudno jest też go przeceniać.

To wizerunek jest fundamentem opinii o produktach i to on kreuje czy coś jest "premium" czy nie....

Zastanawia mnie jednak następująca rzecz. Dlaczego Panasonic Polska inaczej traktuje klientów niż Panasonic w innych krajach gdzie podobno nie ma problemu z wymianą lub zwrotem AX900 ?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie z Panasonic Polska zupełnie nie zdają sobie sprawy z tego,

ilu potencjalnych nabywców wybiło sobie już głowy zakup tego modelu.

A każdy nowy który pojawi się na rynku, to przed zakupem obejrzy się pod "lupą".

Także przymierzałem się do zakupu. Ale dziś już użyłem gumowego młoteczka <_< .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po raz pierwszy zacząłem rozważać powstrzymanie się z zakupem na czas nieokreślony. I na pewno jeżeli będę rozważał zakup CX850 to co najmniej musi minąć rok jak pierwsi nabywcy go kupią... Nie będę ryzykował...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem na Wołowską 9a do Panasonic Polska, będę chciał się umówić na osobiste spotkanie z osobą do której dała mi mailowy kontakt, przemiła Pani z sekretariatu.

W sumie sprawa, w tym wizerunku, jest bardzo delikatna, zobaczymy co z tego wyniknie.

Pan z serwisu, wspomniał mi przez telefon, że co do diagnozy (pasy są cechą produktu), jest to oczywiście opinia serwisu, ale przed wysłaniem wiadomosci do mnie, kontaktował się z Panasonic Polska, którzy to samo potwierdzili.

Z drugiej strony nie widziałem na piśmie odpowiedzi Panasonic Polska, wiec mogą być to tylko słowa usprawiedliwiające opinie serwisu

Dla mnie osobiście taka odpowiedz Panasonic byłaby dziwna i byłaby strzałem w stopę, szczególnie, że problem jest też poruszany na zagranicznych forach i tam Panasonic daje konsumenta wybór, zwrot gotówki lub wymiana.

Więc jakoś nie wierzę w taką odpowiedz, ale pewnie czas pokaże ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłbyś lepiej foty jak to konkretnie wygląda u Ciebie, od kazdego podświetlenia LCD beda jakies nierówności w jej podświetleniu i efekt bandingu, to tylko LCD uważam.

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tu się dodaje foty, w opcji, dodaj odpowiedz, nie mam takiej możliwości.

Ale wcześniej wstawiłem link do forum, gdzie są foty pasów w tym moje, choć w wersji skompresowanej,,ale pewnie każde forum tak ma.

Podaj e- mail na prive to wyślę

Peter.Mac,

Ty w listopadzie 2012 myślałeś o zmianie

"Sony HX950

Posiada 196 stref, czyli trochę więcej jak HX920, a podobnie jak HX900 spodziewałem się troszkę większej ilości, ale znając Sony ich algorytmy zarządzania strefami będą jednymi z najlepszych.

Jedynie szkoda ze nie planowany jest model w wersji 46'' czyli pozostaje ze swoim 46HX850."

Ja swojego HX, zmieniłem w 2014, nomen omen pod koniec listopada,

I gdyby nie 7 poziomych regularnych pasów ok 2cm szerokich o tej samej jasności przez cały ekran, był bym bardzo zadowolony.

Myśle, że topowe modele kupują, głownie konsumenci, jak Ty czy ja, którzy nie jeden TV już mieli, wiedzą jak powinien wyglądać obraz i zdają sobie sprawę z plusów i minusów rożnych rozwiązań technologicznych, które z roku na rok są coraz lepsze, ale i apetyt konsumentów tez roście.

Gwarantuję Tobie jak byś zobaczył te pasy, to tym bardziej byś nie myślał o zmianie.

Do tej pory mam np Bravia 52x2000 przeznaczony do gier ze względu na 8 ms input lag, z którego teraz coraz cześciej syn znów korzysta, gdyż gdy włącza ps4 i widzi na swoim ulubionym szarym tle z okazji 20 lecia ps 7 pasów, ucieka na wiekowego x2000, denerwując się,,że HX oddałem rodzinie.

Edytowane przez witekvr4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz niekoniecznie jest tak ze z roku na rok jest coraz lepiej z tym to różnie bywa, moim zdaniem kiedyś bardziej sie przykładano do jakości, teraz wszystko robią coraz to szybciej po niższych kosztach produkcyjnych i potem wychodzą różne niedoróbki nawet w najbardziej topowych modelach.

Ja z HX850 jestem nadal zadowolony ale powiedziałem sobie ze juz nie kupie TV LCD z strefowym wygaszaniem bo jednak w ciemnych warunkach widać pracę stref, czy tez efekt halo, także połączenie LCD + strefowe podświetlenie nie da nigdy idealnego równego obrazu, zawsze bedzie tu ciemniej tu jaśniej tu jakieś obramowanie wokół jasnego obiektu od podświetlenia, także taka wycinanka :)

Teraz nakręciłem się mocno na OLED'a bo to jednak zupełnie inna jakość obrazu, z drugiej jednak strony wydając duze pieniądze na taki ekran chciałbym mieć pewność ze pochodzi to dobre kilka lat min. 5 lat bez żadnego spadku na jakości a z tym to nadal wielka niewiadoma.

Szczerze mówiąc jakbym miał HX950 to jakbym juz robił przesiadkę to tylko na OLED'a, nawet takiego 2K zeby odczuć sporą roznice in plus w jakości obrazu.

Fotki możesz spakować i wrzucić od choćby tutaj - https://www.sendspace.com/

albo pojedynczo wrzucić np. tutaj - http://postimage.org/ lub http://tinypic.com/

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciemne warunki, o których piszesz w przypadku mojego 65ax900 nie są potrzebne.

Technik, który przyjechał o 8 rano już od drzwi pokoju widział pasy na Tv.

Podłączył potem swoje usb z rożnymi planszami, porobił foty.

Proponowałem aby zrobił fotę z większej odległości od drzwi pokoju, ale powiedział, ze nie ma potrzeby, wystarczy mu to co ma, ewidentne widać wadę podświetlenia, choć powiedział, że tv musi zobaczyć jeszcze druga osoba, która zadzwoni za kilka dni...ale to już chyba pisałem o tym

Co do HX, AX miał być prezentem pod choinkę.

Po przejechaniu, otworzyłem, porobiłem foty unboxing :)

Sprawdziłem czy działa i znów do pudła, aby postawić sobie pod choinkę,

ale wyszło, że strzeliłem sobie w stopę..., był miesiąc na zwrot przecież.

Trzeba było poczekać jeszcze kilka lat na przyjęcie nowych standardów, czy błyskawiczny rozwój OLED, widać że LG, szybko robi postępy. O wynikach finansowych już nie wstąpię, gdy inni się sprzedają lub zamykają w tym Panasonic, LG otwiera nowe fabryki i inwestuje w rozwój technologi.

Nie wspominając już o podejściu do klienta.

image.jpg

Oczywiście jasność ekranu i szarość poziomych 7 pasów o grubości ok 2cm przez cały ekran jest jednolita.

Fota pstryknięta telefonem, wiec sorry za jakość.

Najlepiej oglądać w postaci miniatury jaką widać na forum, gdyż po kliknięciu zdjęcie się powiększa i wszystko się rozmywa

Zagraniczne forum

image.jpg

Edytowane przez witekvr4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać widać, najgorsze ze wygląda na to ze ten typ tak ma skoro gość zza granicy dostał wymianę i to samo, TV cierpi na znaczny Horizontal banding, a testowałeś go jeszcze pod kątem Vertical bandingu ?

Wiesz jedynie pozostaje śledzić zagraniczne forum bo tam ma go zapewne sporo osób i jesli mają tą samą przypadłość wszyscy to chyba nic z tym nie zrobisz, trzeba będzie z tym żyć ewentualnie walczyć o zwrot gotówki jak Cię to mocno drażni.

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...