Zapowiedź: Panasonic OLED VIERA TX-65CZ950E – czy będzie nowy król jakości obrazu i prawdziwy następca plazmy?
Pierwszy telewizor OLED 4K HDR od Panasonica
Berlińskie targi IFA były doskonałym momentem na mocne uderzenie Panasonica. OLED 4K HDR ujrzał światło dzienne a firma nadała mu oznaczenie CZ950. Od razu warto zaznaczyć, że wraz z pokazem w tle stworzona została kampania „Absolute Black” podkreślająca stopień głębi czerni i kontrastu jaki może uzyskać nowy ekran.
Na stoisku jak również w strefie zakulisowej oraz w tzw. „dark roomie” zebrani widzowie w tym dziennikarze mogli zobaczyć OLEDa poddanego kilku testom mającym na celu zademonstrowanie poziomu czerni, działania HDR oraz odwzorowania kolorów.
Jak zatem prezentuje się najnowsze dziecko Panasonica? Nie będę chyba zbyt odkrywczy pisząc, że mamy tutaj do czynienia z najlepszym obrazem jaki do tej pory mogliśmy zobaczyć w domowych warunkach. Jakość jest niebywała i aż ciarki przechodzą po plecach na myśl co czeka nas w najbliższych latach.
W tym roku HDTVPolska uczestniczyło w specjalne przygotowanych warsztatach aż w samym Hollywood w Los Angeles przy studiach Universal oraz w Panasonic Hollywood Laboratory. To tam po raz pierwszy dowiedzieliśmy wielu ciekawych rzeczy związanych z zastosowaną technologią w najwyższych modelach Panasonica – w tym OLED. Oczywiście sporo w tym marketingu ale ponieważ mamy bliskie kontakty bezpośrednio np. z głównym inżynierem obrazu z Japonii to zawsze mamy dla Was informacje z pierwszej ręki. Oczywiście był on tam także obecny i zdradził nam sporo ciekawych rzeczy.
Na tegorocznych targach IFA firma Panasonic oficjalnie przedstawiła publiczności model CZ950. Pokazano także bardzo dokładne porównania do studyjnego OLEDa firmy Sony oraz OLEDa firmy LG. Rzeczywiście obraz robił ogromne wrażenie. Mike Sowa prezentował różne cechy ekranu na filmie Oblivion, który perfekcyjnie nadaje się do takich pokazów. Sami używamy go od zawsze w naszych testach ze względu na fenomenalną wręcz jakość obrazu, która wygląda jakby była pokazywana w rozdzielczości 4K. Sam Mike zajmował się tym filmem od strony barw widocznych w materiale. Jednak najważniejszą sprawą są jego konsultacje z inżynierami podczas definiowania fabrycznych ustawień obrazu w CZ950.
(425)