Home News Xbox Series X osiągnie 4K 120 fps? Wyciek treści konferencji Microsoftu
Xbox Series X osiągnie 4K 120 fps? Wyciek treści konferencji Microsoftu

Xbox Series X osiągnie 4K 120 fps? Wyciek treści konferencji Microsoftu

2.63K
1

Jeden z użytkowników Reddita podzielił się zadziwiająco szczegółowymi informacjami dotyczącymi potencjalnej konferencji Microsoftu, która miałaby odbyć się podczas jutrzejszego AMD Financial Analyst Day. Jego zdaniem firma miałaby zdradzić więcej szczegółów dotyczących konsoli Xbox Series X, która będzie bazować na układzie AMD opartym o architekturę RDNA2. 

Pełną treść wpisu użytkownika o nicku throwaway03052020, którego – co trzeba zaznaczyć – jedyny post w serwisie to właśnie ten omawiany, zamieszczamy w oryginale poniżej. Podsumujmy jednak najpierw krótko najważniejsze informacje dotyczące Xbox Series X, które miałby jutro zaprezentować Microsoft:

  • Raytracing30-50% wydajniejszy od platformy raytracingowej w DirectX Raytracing;
  • RDNA2: nowa architektura została stworzona specjalnie dla Microsoftu i kart graficznych Radeon o najwyższej mocy;
  • Nieogłoszona gra: Amerykanie mają zaprezentować nową grę wyścigową, której demo zaprezentują możliwości Raytracingu w deszczu;
  • Variable Rate Shading: VRS został dodany do Forzy Horizon 4 około grudnia 2019 roku i z miejsca miał podnieść klatkaż o 23%;
  • Dzięki VRS i i współpracy z AMD, udało się podobno osiągnąć jakość 4K przy 120 klatkach na sekundę na Xbox Series X;
  • Raytracing Azure: dzięki RDNA2, ma być możliwe zastosowanie pełnego raytracingu na dowolnym urządzeniu podłączonym do usługi Azure. Microsoft ma zaprezentować tę technologię za pomocą pokazu lasu ze zmieniającymi się porami roku;

xbox series x gry

Najważniejsza wiadomość to chyba wspomniane 4K przy 120 klatkach na sekundę. W najnowszych, wysokobudżetowych produkcjach osiągnięcie takiego poziomu na nowej konsoli jest raczej wątpliwe, ale za to istnieje ogromny potencjał w starszych tytułach, które można by przecież “podnieść” nawet do 8K! W końcu znamy obecną sytuację z modelem poprawy starszych gier w trybie Xbox One X Enhanced. Nie inaczej będzie zapewne na nowym Xbox Series X i z takimi hitami jak właśnie Forza czy Gears 5, które także ma być poprawione!

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

xboxonexenhanced

Pełna treść wpisu, zdradzającego być może faktyczny plan Microsoftu na jutrzejsze wystąpienie, prezentuje się następująco:

“Pokazują swój raytracing, stworzony razem z AMD dla natywnej obsługi sprzętowej DirectX Raytracing. 30 do 50% bardziej wydajny (w zależności od obciążenia/użytku) niż implementacja w DXR. RDNA2 został stworzony wyłącznie dla Microsoftu i procesorów graficznych Radeon o dużej mocy, obejmuje głębokie uczenie się sztucznej inteligencji w celu upskalowania, interpolację animacji (wdrożenie 60 klatek na sekundę do gier w 30 klatkach na sekundę) i bardzo zróżnicowaną inteligencję NPC. Stoi za tym studio Turn 10, które pracuje nad tą technologią od półtorej roku i pokazuje nienazwaną jeszcze grą wyścigową w deszczu. Wszędzie refleksy stworzone dzięki raytracingowi, uzyskanemu za pomocą łączenia sond świetlnych ze śladami promienia w częściach obrazu o niskiej częstotliwości do globalnego oświetlenia i faktycznego raytracingu bliskiemu rzeczywistości. SSR jest używany wszędzie, gdzie to możliwe, z dodaniem rayracingu, aby pozbyć się artefaktów SSR (pokaż przykład powolnego przesuwania kamery nad Nurburgring, przełączanie między SSR (Screen Space Reflection, przyp. tłum.) i DirectX Raytracing nie jest zauważalne, dopóki nie pokażą wielobarwnego trybu deweloperskiego, w którym widać, jak to uzyskują).

Dalej: VRS. Studio Playground dodało to do Forza Horizon 4. Pierwsza implementacja, kiedy otrzymali devkity w grudniu, już zwiększyła liczbę klatek na sekundę o 32%, bez optymalizacji, tylko używając VRS w części z rozmyciem ruchu. Rozmawiają o tym, jak do tej pory efekt rozmycia był efektem postprocesowym, a VRS zmienia sposób projektowania gier (VRS jako zamiennik rozmycia). Główny inżynier twierdzi, że mogą osiągnąć dziś 4K / 120 na Xbox Series X dzięki architekturze RDNA2 i połączonemu wysiłkowi AMD i Microsoft.

Lisa Su i Phil Spencer rozmawiają o tym, co będzie dalej w branży. Sporo o xCloud, coś o specjalnych funkcjach chmurowych wbudowanych w Xbox Series X i obsługiwanych przez procesory graficzne RDNA2. Następnie Azure raytracing. Obsługiwane przez RDNA2, jest w stanie uruchomić pełny efekt na dowolnym urządzeniu, o ile jest ono online i jest połączone z platformą Azure. Znów o studiu Playground. „Nad tym pracował nasz drugi zespół w ciągu ostatnich dwóch lat”. Demonstracja na żywo przy użyciu połączenia w czasie rzeczywistym z platformą Azure. To las. Najbardziej las, jaki kiedykolwiek widziałeś. Wystarczy przesuwać kamerę, przełączając między lokalnym raytracingiem a Azure raytracingiem. Różnica jest oszałamiająca. Różne pory roku. Formuje się śnieg, słońce świeci w pełni przez każdy płatek śniegu na ekranie, rzucając rozproszone cienie. Śnieg topnieje, tworząc kałuże i strumienie, wszystkie oświetlone z precyzją, która do tej pory była niemożliwa. To tylko spojrzenie w przyszłość, właściwie nie planowane już przy następnej grze, na razie zostają przy lokalnym raytracingu.

To najważniejsze fragmenty konferencji. Przed i po nich Lisa Su rozmawia o potencjale RDNA2, trzech nowych procesorach graficznych RDNA2, najwyższy to 18.x TF za 999 dolarów. Opowiada o TSMC (firma Taiwan Semiconductor Manufacturing Company, przyp. tłum.) i o tym, jak dobrze układa się im współpraca, chipy tworzone w techniką 7 nm + są szybsze niż kiedykolwiek, a 5 nm jeszcze szybsze. Podkreśla wagę partnerstwa tej firmy z Microsoftem i znaczenie ich działalności w chmurze dla przyszłości. Oczekuje 40% wzrostu TYLKO z chmury.

Nie hejtujcie, przekonacie się za trzy dni.”

Źródło: Reddit

Jaki kupić telewizor do Xbox Series X?

(2631)

0 0 głos
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Rlnik
Rlnik
4 lat temu

30 klatek z motion blurem sprawiało że nie było widać żadnych FPS i gra dawała filmowe wrażenia. 4K 120 FPS z zastosowaniem sztucznej inteligencji zamiast motion blur to brzmi dla mnie świetnie. Dodam jeszcze dla PCMasterRacowiczy że xbox 360 uruchamiał Crysisa 3 na 512 MB ram więc skończcie porównywać parametry swoich puszek

1
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x