Home Jaki kupić telewizor? Testujemy TOP 3 telewizory z HDMI 2.1 do PlayStation 5 i Xbox Series X | LIPIEC 2020 |
Testujemy TOP 3 telewizory z HDMI 2.1 do PlayStation 5 i Xbox Series X | LIPIEC 2020 |

Testujemy TOP 3 telewizory z HDMI 2.1 do PlayStation 5 i Xbox Series X | LIPIEC 2020 |

41.76K
18

Na rynku coraz głośniej mówi się o telewizorach, które będą mogły wycisnąć jak najwięcej z jakości obrazu przy współpracy z konsolami nowej generacji PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Co zatem powinien posiadać taki telewizor i jakie obecnie modele spełniają warunki by móc być uznanymi za te, które będą potrafiły wykorzystać dodatkowe możliwości z przyszłych konsol oraz kart graficznych w PC?

Czytelniku. Jako jedyni w kraju sprawdzamy osobiście opisywane telewizory pod względem posiadanych parametrów za pomocą specjalistycznego sprzętu pomiarowego o wartości ponad 100 000 zł:

  • Spektroradiometr Jeti Specbos 1211
  • Kolorymetr Klein-K10A oraz Klein-K8
  • Murideo Fresco Six-G (Dolby Vision)
  • Murideo The SEVEN Generator HDMI 2.1 4K/120fps (Dolby Vision, Dolby Audio)
  • Autorski pomiar Input Lag w 4K HDR (jako jedyni w Polsce dokonujemy takich pomiarów w 4K HDR)
  • Najlepsze na rynku kable HDMI: MagicLink

Masz więc pewność, że czytasz o produkcie czy promocji, która nie jest przepisana z ulotki lub z innej strony w sieci bez jej faktycznego sprawdzenia

Fachowy test Sony ZH8 8K HDMI 2.1 kalibracja
W redakcji HDTVPolska pracujemy przy użyciu najlepszych urządzeń pomiarowych – Jeti Specbos 1211 oraz Klein K-10A.

Na jakie dodatkowe funkcje zwrócić uwagę?

Telewizor do konsoli czy PC, powinien charakteryzować się kilkoma ważnymi elementami aby komfortowo na nim grać. Do tej pory, były to głównie niski input lag czy parametry Ultra HD w tym poziom jasności HDR, które zaprezentują nam dany tytuł z realistyczną grafiką, jak również poprawna obsługa chromy 4:4:4 dla PC. Te elementy badaliśmy w ostatnich latach bardzo szczegółowo w naszych testach redakcyjnych i badamy oczywiście nadal. 2018 rok przyniósł jednak zwiastun nowości, które zaczęły pojawiać się w telewizorach wybranych producentów.

Wszystko rozpoczęło się od Samsunga, który dzięki umieszczeniu mocnego procesora, pozwolił sobie na wprowadzenie nowatorskiego trybu poprawiania płynności obrazu o nazwie Motion Plus Gra. Zachowując niski poziom input lag, udało się upłynnić gry pracujące w 30 lub 60 FPS. Ta opcja znacząco wpłynęła na odbiór np. pozycji wyścigowych na ekranie dużego telewizora. 2019 rok przyniósł dużo więcej informacji o porcie HDMI 2.1. Okazało się, że LG jako jedyna firma na rynku zaczęła już wtedy stosować taki port w swoich telewizorach z wyższej półki (serie 9 np. C9), jednak realnie do dziś nie możemy sprawdzić czy rzeczywiście tak jest. Nie ma bowiem cały czas urządzenia na rynku, które posiadałoby takie złącze a co za tym idzie pozwoliło np. na skorzystanie z możliwości przesłania rozdzielczości 4K przy 120 FPS. A takimi urządzeniami będą np. nowe konsole czy karty graficzne, których spodziewamy się pod koniec 2020 oraz w 2021 roku. Dalej poszło już z górki jeżeli chodzi o wysyp dodatkowych funkcji dla graczy. W tym temacie prym wiodą dwie koreańskie marki czyli LG oraz Samsung. Dość znacznie odskoczyły w tym momencie od konkurencji, która będzie gonić ale nie wiemy do końca z jakimi funkcjami oraz kiedy. W telewizorach pojawiła się więc np. szeroka obsługa Variable Refresh Rate (VRR) (VRR-HDMI, VRR AMD FreeSync 2, VRR NVIDIA G-Sync®). Jest to nic innego jak system kompensacji spadków FPS w grach oraz redukcji input lagu. Jeśli dany tytuł nie wyciąga stałych 60 klatek, lecz np. oscyluje w granicach 45-50, to dzięki VRR nie powinniśmy odczuć żadnego szarpania animacji, ani rozrywania ramek obrazu. Dopełnieniem tych gamingowych funkcji jest ALLM, czyli Auto Low Latency Mode. Przełącza on telewizor automatycznie w tryb gry bez potrzeby robienia tego ręcznie. Jest to np. dostępne w telewizorach Philips czy Panasonic. Samsung stosuje jeszcze dodatkowe rozwiązania znane z monitorów dla graczy jak tryb “korektor czerni”. Funkcja ta pozwala uwypuklić detale w czerni, co w niektórych grach typu FPP może ułatwić zauważanie przeciwnika w ciemnej scenerii.

Jak widać dzieje się obecnie w telewizorach bardzo dużo jednak wyścig pomiędzy producentami wydaje się nie równy. Wpływ na to, może mieć np. system Android, który dopiero w 10 wersji ma rozwinąć skrzydła w tym temacie. Zobaczymy czy będzie to miało rzeczywiście jakiś związek z nową wersją systemu.

Test Xbox One X
Badania w redakcji HDTVPolska

Co realnie daje nam port HDMI 2.1 w telewizorze?

Ważną kwestią jest to, jakie realne korzyści zyska gracz, który wyposaży się w telewizor z portem HDMI 2.1? Okazuje się, że większość z poniższych funkcji, jest spokojnie do osiągnięcia przez HDMI 2.0 jednak przyjęło się już, że opisywanie ich ma związek z najnowszym rozwiązaniem HDMI. Nie oznacza to też, że na telewizorze z HDMI 2.0 będą one dostępne. Wszystko niestety zależy od samego producenta, który wcale nie musi wykorzystać pełnego potencjału HDMI 2.0 jak np. dodatnie do niego ALLM czy VRR. Jakie funkcje dla graczy mają bezpośredni związek z HDMI 2.0 i 2.1?

  • Obsługa rozdzielczości 4K w 120 klatkach na sekundę (HDMI 2.1 wymagane)
  • VRR (Variable Refresh Rate): mechanizm używany w grach, gdy nie wyciągają pełnego klatkażu (np. 60 FPS), eliminujący rozrywanie się ramek obrazu, minimalizujący opóźnienia i dostosowujący częstotliwość odświeżania, tak, aby zachować płynność. VRR będzie obsługiwany przez Xbox Series X oraz prawdopodobnie PlayStation 5. Obecnie działa także na Xbox One X (HDMI 2.0 / HDMI 2.1)
  • Auto Low Latency Mode (ALLM): funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra”, gdy wykryje włączoną konsolę przez HDMI. Xbox One S oraz One X obsługuję ALLM. PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro nie. (HDMI 2.0 / HDMI 2.1)
  • Quick Media Switching (QMS): natychmiastowa zmiana trybu wyświetlania obrazu bez opóźnienia (np. przy włączeniu VRR)
  • Enhanced Audio Return Channel (eARC): usprawniona wersja protokołu ARC, który pozwala na uproszczenie podłączenia urządzeń audio do telewizora. Oprócz tego, że wystarczy nam wyłącznie jeden kabel HDMI pomiędzy amplitunerem a telewizorem. Wraz z CEC, dzięki ARC możemy kontrolować jednym pilotem zarówno telewizor, jak i soundbar / amplituner (a także nawet konsolę). eARC wspiera wyższe przepustowości, a także gwarantuje idealną synchronizację dźwięku i obrazu, jak również nie potrzebuje CEC do parowania się z telewizorem.(HDMI 2.0 / HDMI 2.1)

 

Test HDMI kabel MagicLink 2.0

Czy potrzebuję nowego kabla?

Generalnie tak ale tylko w przypadku gdy będziemy chcieli włączyć rozdzielczość 4K w 120Hz lub 8K w 60Hz. Wtedy rzeczywiście trzeba zakupić kabel 8K, który jest oznaczony zieloną naklejką certyfikacji “forum HDMI”. Takie kable dopiero pojawią się na rynku a wszystkie, które są obecnie sprzedawane nie mają gwarancji, że w przyszłości taki sygnał zostanie przesłany. Najzwyczajniej w świecie nie ma tego jak obecnie przetestować ani zmierzyć. Kupujecie go więc na własną odpowiedzialność chyba, że na opakowaniu znajdzie się poniższe logo:

certyfikat hdmi 2.1

Wszystkie inne funkcje pochodzące od HDMI 2.1 czyli opisywany VRR, ALLM czy eARC mogą bez problemu działać na kablu HDMI 2.0 z pomarańczowym certyfikatem “forum HDMI”.

Przeczytaj więcej na temat kabla HDMI 2.0 z funkcjami HDMI 2.1:

Niski input lag

Gdy kupujemy telewizor do konsoli czy PC, to najważniejszym parametrem jest cały czas poziom input lag. Zasada jest prosta: im niższa wartość tym lepsza. Zwróćcie uwagę aby pomiar dotyczył sygnału nie tylko Full HD ale przede wszystkim 4K z HDR. O wynik tego ostatniego bardzo trudno w sieci. W Polsce tylko HDTVPolska podaje takie pomiary. Dlaczego tak ważny jest ten pomiar? Obecnie takie konsole jak PS4 Pro czy Xbox One S oraz X wypuszczają z siebie sygnał 4K i tak właśnie telewizor je rozpoznaje. I nie jest tu ważne czy sama gra działa np. w natywnym 4K czy skalowanym. Chodzi o sam sygnał wysyłany do telewizora. W tym momencie nie ma więc znaczenia jaki jest lag w trybie Full HD. On będzie tylko potrzebny przy zwykłej wersji konsoli PS4 (Slim). Pomiary laga podawane są w formie tabeli:

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” XX ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra (HDR)” XX ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Standardowy” XX ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” XX ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra (HDR)” XX ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” XX ms

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0

Kabel HDMI MagicLink 2.0

Jak bardzo telewizor wspiera technologię 4K Ultra HD

W cenie nawet poniżej 2000 zł dostaniemy telewizor do konsoli lub PC, wspierający rozdzielczość natywną 4K. I to jest najważniejsza wiadomość, szczególnie dla posiadaczy mocnych PC oraz konsol Xbox One X jak również PS4 Pro. Jest to też wielbiony parametr przez wszystkich maniaków grania. Pamiętajmy jednak, że aby dostrzec pełnię różnic pomiędzy rozdzielczością Full HD a 4K wypadałoby zasiąść dość blisko ekranu. Na ten temat przeczytacie w naszym kalkulatorze odległości dostępnym tutaj. Poniżej tłumaczymy też na filmie, co to jest rozdzielczość 4K:

Co to jest rozdzielczość 4K_

Drugi ważny parametr Ultra HD to HDR. W przypadku tanich telewizorów ale i tych droższych jest on niestety zawsze niskiej wartości w okolicach 200-300 nitów. Wyższy czyli 500+ kojarzy się z telewizorami ze średniej półki oraz premium. W końcu za coś dopłaca się do droższego telewizora. Jednak nawet niskie wartości HDR są widoczne w trakcie grania a obraz zazwyczaj wygląda lepiej niż w przypadku zwykłego Full HD w SDR. Na poniższym filmie dokładnie to tłumaczymy:

Co to jest HDR w telewizorze

Na koniec WCG czyli szeroka paleta barw (wide color gamut). O ile jeszcze niedawno nie było mowy by w tanich telewizorach była ona obecna to w tym momencie zdarzają się wyjątki gdzie ten element już jest zawarty! To doskonała wiadomość gdyż będziecie mogli zobaczyć dużo więcej kolorów w swoich ulubionych tytułach. I co ważne: nieosiągnięcie ich używając suwaka odpowiedzialnego za nasycenie barw. Poniższy film dokładnie to tłumaczy:

Co to jest wcg szeroka paleta barw w telewizorze

Chroma 4:4:4 (dla PC)

Dobrze by było aby telewizor poprawnie wyświetlał czcionki z PC (chroma 4:4:4). Zawsze badamy ten element podczas testów na portalu. Chyba nikt nie lubi, gdy czcionki nie są wyraźne, szczególnie na 55 calowym ekranie, który jest znacznie większy niż klasyczny monitor komputerowy.

Pełna Chroma 4:4:4
Przykład drobnego kolorowego druku na wyświetlaczu nie wspierającym chromy 4:4:4

Advertisement

Jaki kupić telewizor z HDMI 2.1 pod nowe konsole?

W przeglądzie znajdą się trzy telewizory, które posiadają lub będą posiadać port HDMI 2.1. Dodatkowo wszystkie z nich, mają niskie wartości input lag chociaż jak zawsze da się wyłonić najlepszy model. Wybraliśmy telewizory z najlepszym obecnie stosunkiem ceny do jakości obrazu i rozbudowanych możliwości pod konsole obecnej i przyszłej, nowej generacji:

  • Samsung QLED Q77T (Q70T) 4K (jeden port HDMI 2.1)
  • LG OLED CX 4K (cztery porty HDMI 2.1)
  • Sony XH90 TRILUMINOS™ Display 4K (prawdopodobnie dwa porty HDMI 2.1 – Sony zapowiada stosowną aktualizację)

Ceny tych telewizorów w najlepszych obecnie promocjach wyglądają następująco:

Model telewizora i dostępność: logo rtv euro agd
Samsung QLED Q77T (Q70T) 4K 3999 zł
LG OLED CX 4K 6499 zł
Sony XH90 TRILUMINOS™ Display 4K 4999 zł
Test Samsung QLED Q70T 120Hz okladka
Samsung QLED Q77T (Q70T) 4K
LG OLED CX 4K
Telewizor do konsoli Sony XH90 HDMI 2.1
Sony XH90 TRILUMINOS™ Display 4K

Na kolejnych podstronach przetestowaliśmy trzy powyższe modele pod kątem jakości obrazu 4K Ultra HD oraz dodatkowych funkcji dla graczy w które są wyposażone.


ZOBACZ TAKŻE: MagicLink 2.0. Najlepszy kabel HDMI na rynku? | TEST |




Samsung QLED Q77T (Q70T) 4K (55″)

Rozmiar: 55”, 65”, 75″, 85″ Śr. HDR: 415 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD VA Aktualna cena: od 3999 zł

Test Samsung QLED Q70T 120Hz okladka

Co nowego zaoferował Samsung użytkownikom nowych telewizorów QLED na 2020 rok w tym modelu Q70T? To m.in. technologie pomagające nam oglądać ulubione filmy czy wydarzenia sportowe w komforcie i jakości, która powinna zadowolić nawet wybrednych widzów.

  • Funkcja Adaptive Picture – Procesor Quantum 4K/8K odpowiadający za poprawę obrazu w czasie rzeczywistym, zajmie się automatycznym dostosowywaniem jakości obrazu i głośności dźwięku do panujących warunków w salonie czy innym pomieszczeniu, w którym znajduje się telewizor. Gdy będziemy oglądać film wieczorem przy zgaszonym świetle i zapalimy światło, obraz nadal będzie zachowywał szczegóły i detale widoczne np. w ciemnych partiach obrazu
  • Funkcja Active Voice Amplifier – Gdy będziemy oglądać telewizję i nagle pojawi się głośny, przeszkadzający odgłos, np. pochodzący z odkurzacza czy miksera, wtedy telewizor automatycznie zwiększy głośność dźwięku. Gdy urządzenie zostanie wyłączone, głos w telewizorze także wróci do poziomu, który był ustawiony w cichym pomieszczeniu
  • Funkcja Remote Access – Przenieś biuro do domu i pracuj na telewizorze. Funkcja Zdalnego Dostępu umożliwia bezprzewodowe wyświetlenie obrazu z komputera na ekranie telewizora. Możesz także połączyć się ze swoim komputerem w biurze, by zyskać dostęp do plików i pracować nad dokumentami używając pakietu Microsoft Office 365. A wszystko to zrobisz wygodnie z własnego mieszkania i na dużym ekranie.
  • Funkcja Multi View – Możliwość wysłania obrazu ze smartfona lub z kamery na osobną wydzieloną część ekranu tv. Jest to niezwykle pomocny element, otwierający wiele sposobów na oglądanie telewizji. Możemy np. oglądać mecz i na żywo obserwować komentarze na Twitterze. Możemy grać w dany tytuł na konsoli i mieć podgląd na kanał YouTube w celu śledzenia jak daną grę przejść. Możemy też ćwiczyć z Ewą Chodakowską i obserwować swoje ruchy na ekranie telewizora przez podłączoną kamerkę. Opcji i pomysłów wykorzystania jest bez liku
  • Jeden port HDMI 2.1 (wejście 4) umożliwiający m.in przesłanie sygnału 4K w 120Hz
  • Pełna współpraca z konsolami nowej generacji: Xbox Series X oraz PlayStation 5 (4K 120fps, 1080p 120fps, VRR (FreeSync, HDMI-VRR), Dynamiczny Korektor Czerni, automatyczny tryb Gra (ALLM))
  • Bardziej zaawansowany tryb gra w stosunku do modeli 2019
  • Najnowsza wersja szybkiego i bogatego w aplikację wideo systemu Tizen
  • Usprawniony tryb Ambient – telewizor nie jest już czarną plamą wiszącą na ścianie – można włączyć wygaszacz ekranu lub inny obraz z szerokiej galerii propozycji
  • Łatwiejsza konfiguracja telewizora na start i obsługa dzięki funkcji Smart Things
  • Tryb Motion Plus Gra – upłynnianie gier za pomocą “mocy telewizora” zachowując niski poziom input lag
  • Dostęp do Apple TV oraz AirPlay 2
  • 120Hz matryca sprawdzająca się w sporcie oraz w przypadku Samsunga – także w grach (Motion Plus Gra, 4K 120fps)
  • Wykorzystanie technologii kropki kwantowej do uzyskania tzw. szerokiego gamutu czyli bardziej nasyconych kolorów w materiale 4K Ultra HD np. filmy lub gry
  • Wsparcie dla formatu premium HDR – HDR10+ (nadal brak wsparcia dla popularnego Dolby Vision)
  • Trójstronnie Bezramkowy Design

Input lag:

W przypadku najnowszego Samsunga Q70T, ustawienia związane z graniem na konsoli znajdują się w menu “opcje”. Warto zaznaczyć, że jest to najbardziej rozbudowane menu tego typu ze wszystkich dostępnych telewizorów na rynku. Samsung zaczyna się tutaj zbliżać do rozwiązań stosowanych w monitorach co cieszy, gdyż telewizory mają ogromny potencjał a ich zaletą jest oczywiście ogromny rozmiar w stosunku do (z reguły) małych monitorów. W menu znajdziemy znane z ubiegłych lat opcje jak “Ustawienia gry Motion Plus” czy “FreeSync” ale mamy także funkcję “Dynamiczny korektor czerni”, która (na wzór funkcji z monitorów gamingowych) sztucznie uwypukla detale w czerni, by było lepiej widać przeciwnika.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 10 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 10 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Gra” 10 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 10 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 10 ms
[GRY] 4K / 1080p + upłynniacz
Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Gra” 20 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 76 ms

Zacznijmy od pomiarów i wyników input lag czyli najważniejszego elementu podczas grania – szczególnie w dynamiczne gry wymagające szybkiej reakcji między padem a tym co dzieje się na ekranie telewizora. Od 2 lat telewizory Samsunga wykazują tutaj bardzo dobre wyniki i nie inaczej jest w przypadku modeli QLED 2020 w tym Q70T. Właściwie mamy tutaj wartości rekordowe, bo 10ms to prawie najmniej ile można fizycznie osiągnąć. Mając na uwadze, że od wysłania sygnału, do “narysowania” środkowej linii upływa 8 milisekund na samą transmisję, wygląda na to, że sam TV od siebie dodaje zaledwie 2ms! To już poziom niektórych monitorów dedykowanych dla graczy!

Dead or Alive 6 z aktywnym VRR na Xbox One X

Jakie dodatkowe funkcje dla graczy wspiera Q70T?

Rodzaj funkcji
Opis Dostępność
VRR-HDMI
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. TAK
VRR AMD FreeSync 2
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) TAK
VRR NVIDIA G-Sync
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) NIE
ALLM
Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S oraz One X obsługuję ALLM. PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro nie. TAK
4K 120Hz
Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) TAK (HDMI 4)
1080p 120Hz
Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz TAK
QFT (szybka transmisja ramek) Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. b.d.

Jak widać powyżej, Samsung obsługuje większość przydatnych funkcji dla graczy ważnych w 2020 roku oraz kolejnych gdy na rynku pojawi się 9 generacja konsol. Użytkownikowi będzie wygodnie, gdy tryb “gra” samoczynnie się uruchomi, a obsługa 4K@120Hz sprawia, że ekran jest gotowy na przyszłość i konsole Xbox Series X oraz PlayStation 5.

Dirt 5 będzie wspierać 120fps w Full HD – Q70T wspiera taką rozdzielczość

Obecne konsole (Xbox One X) bez żadnego kłopotu wykrywają owe funkcje i wykorzystują np. VRR. Kwestią dyskusyjną jest, czy jest ona przydatna w momencie, gdy posiadamy upłynniacz w trybie gra, który jest w stanie konwertować każdy tytuł do około 60 klatek!

Upłynniacz 120Hz w trybie Gra (Gra Motion Plus)

Dwa lata temu, w telewizorach Samsung, pojawiła się funkcja, która zasługiwała na miano prawdziwego przełomu. Chodzi oczywiście o możliwość użycia systemu upłynniacza w trybie Gra! W tym roku także w zakładce znajdziemy dedykowane do tego opcje:

Jak widać, do dyspozycji mamy dokładnie takie same suwaki jak w zwykłej zakładce Motion Plus! Możemy zatem uzyskać dwie, a w zasadzie trzy rzeczy:

  • Interpolację gier z niską płynnością (30fps) do 120fps, by uzyskać wrażenie lepszej płynności, jakby gra miała prawie 60fps natywnie! (“Redukcja drgań”)
  • Interpolacje gier z wysoką płynnością (60fps) do 120fps, by znacząco zmniejszyć rozmycie obrazu! (“Redukcja rozmycia”)
  • Drastyczną poprawę ostrości ruchu gier z niską lub wysoką płynnością poprzez migoczące podświetlenie (“Wyraźny ruch (LED)”)

Zalety zastosowania systemu wyglądają naprawdę imponująco. Nadal zastanawiające jest dlaczego żaden z innych producentów nie poszedł taką, rewolucyjną ścieżką? Możliwe, że problem jest nadal w odpowiednio szybkim procesorze obrazu, który udało się Samsungowi zbudować. Upłynniacz jest funkcją znacząco podwyższającą wartość input lag i tworzenie trybu “Gra” polega przede wszystkim na zablokowaniu tej funkcji. Na rynku były w prawdzie telewizory, które z upłynniaczem miały niewielką wartość opóźnienia np. ok. 50ms, co pozwalało pograć np. w gry wyścigowe, ale w strzelankach już było irytujące.

Samsung Q70T natomiast, wraz z upłynniaczem, ma opóźnienie na poziomie 20ms. Jest to wciąż wartość mieszcząca się w najbardziej rygorystycznym progu – “placebo”, zaś algorytm jest stuningowany i zapewnia prawie tak małe rozmycie jak przy oglądaniu np. sportu w normalnym trybie obrazu. Zobaczmy teraz jakie korzyści, w kontekście odwzorowania ruchu niesie za sobą system Motion Plus w grach:

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Auto Motion Plus: Wyłączony Auto Motion Plus: Włączony (10/10)

Jak widzimy obraz w grach staje się znacznie wyraźniejszy przy wszystkich ruchach kontrolerem. Dzięki temu łatwiej np. wcelować w przeciwnika. Moim zdaniem funkcja ta znacząco poprawia jakość i jest dużo cenniejsza niż chociażby VRR (np. FreeSync).

W praktyce, największy efekt “wow” uzyskamy oczywiście gdy odpalimy upłynniacz w grze, która działa w 30fps. Serio, złudzenie jest na tyle mocne, że mamy obraz, który wygląda “prawie jak w 60fps”. Nie jest to oczywiście takie samo 60fps jak natywne ale na oko to wygląda jak 30-50% efektu z 60fps. Najgorzej gdy po chwili chcemy wyłączyć upłynniacz. Wtedy dopiero widzimy jak np. Forza Horizon 4 szarpie. Notabene to doskonały tytuł na testy trybu Motion Plus Gra. Przypomnę, że możemy tam zagrać w natywnym 4K 30fps, który z trybem Samsunga jest mocno zbliżony do 60fps. Albo np. God of War i jego tryb 4K 30fps. Tutaj zobaczymy zdecydowaną poprawę ostrości obrazu i praktycznie brak smużenia. No właśnie. Ciekawa więc nastała sytuacja gdy to telewizor za pomocą swojej mocy obliczeniowej jest w stanie znacznie poprawić efekt płynności w grze a nie sama konsola

Osobny artykuł na temat działania trybu Motion Plus Gra znajdziecie tutaj

Funkcja Korektor czerni

Opcja ta pozwala uwypuklić detale w czerni, co w niektórych grach typu FPP może ułatwić zauważanie przeciwnika w ciemnej scenerii. Dokładnie takie same funkcje znamy z monitorów komputerowych dla graczy. Może być przydatne!

Korektor czerni WyłączonyKorektor czerni Maks
Tu konfigurujemy tryb “Gra

Wsparcie dla 4K Ultra HD

Samsung wspiera natywną rozdzielczość 4K. Średni poziom jasności HDR wynosi 415 nitów. Jest to wartość, która pozwala zasmakować realizmu z jakim mamy do czynienna w przypadku sygnału UHD, jednak przydałoby się więcej. Dopiero złamanie bariery 500 nitów powoduje, że rzeczywiście odczuwamy wyraźnie nową jakość obrazu względem sygnału Full HD lub 4K w SDR. Telewizor wspiera szeroką paletę barw a jej pokrycie wynosi 93%. Zobaczymy więc na nim bardziej nasycone kolory w grach, które to wykorzystują. Podsumowując jest nieźle a gry w 4K Ultra HD będą się prezentować dużo lepiej niż w trybie Full HD SDR.

Chroma 4:4:4 dla PC

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) po oflagowaniu wejścia jako PC.

Samsung_Q77T_Q70T_chroma444

Kup teraz

mediaexpert

Samsung Q77T

Sprawdź cenę


PEŁEN TEST: Najtańszy telewizor 120Hz z HDMI 2.1 w ofercie 2020 Samsung, pod nowe konsole i sport | TEST | Samsung Q70T Q74T Q77T QLED




LG OLED CX 4K (55″)

Rozmiar: 55”, 65”, 77″ Śr. HDR: 615 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: OLED Aktualna cena: od 6499 zł

Telewizor do konsoli LG OLED CX HDMI 2.1
LG OLED CX

Firma w tym roku bardzo mocno stawia na graczy i chwali się na każdym kroku, że nowe telewizory OLED są stworzone właśnie dla nich. Zobaczmy więc dlaczego i czy jest to prawdą. Na początek zobaczmy najważniejsze cechy charakterystyczne telewizorów LG OLED TV na 2020 rok:

  • Wprowadzenie nowego 48″ OLED CX dla klientów pragnących połączyć najwyższą jakość OLED z mniejszymi rozmiarami telewizora
  • Procesor obrazu Alpha 9 Gen 3, który za pomocą algorytmów głębokiego uczenia ulepszy wyświetlany obraz
  • Obsługa aplikacji Apple TV
  • Tryb Dolby Vision IQ, optymalizujący treści także z uwzględnieniem warunków oświetlenia otoczenia
  • Obsługa najnowszego kodeka AV1 (streaming w 8K np. YouTube)
  • Cztery porty HDMI 2.1 – 4K przy 120 Hz
  • Obsługa NVIDIA G-Sync oraz AMD FreeSync jak również innych funkcji dla graczy np. VRR czy ALLM (automatycznie przełączanie się telewizora w tryb Gra)
  • Nowe tryby HGiG Mode oraz Filmmaker Mode, odpowiadają za optymalizację wyświetlanego obrazu w zależności od pory dnia, tak, aby otrzymać efekt zamierzony z intencjami jego twórców
  • Wsparcie dla Apple AirPlay 2 i HomeKit
  • ThinQ AI w języku polskim – wydawanie poleceń do telewizora
  • Najnowsza wersja systemu multimedialnego webOS
LG OLED CX 4K 120hz hdmi 2.1_3
Telewizor posiada aż 4 porty HDMI 2.1

Input lag

LG OLED CX posiada dedykowane tryby “Gra” z krótkim input lag zarówno przy sygnale SDR jak i HDR. Gdybyśmy chcieli zastosować telewizor w roli monitora komputerowego, to powinniśmy oflagować złącze HDMI jako PC (przez przytrzymanie klawisza “input”). Zapewni nam to poprawną reprodukcję chroma 4:4:4 i, co jest dużą tegoroczną zmianą, – matryca nie jest już ograniczana do 8 bitów. Gradacja w prawdzie jest trochę pogorszona, ale spokojnie można podawać treść HDR z komputera PC i wygląda to dobrze. Jak będzie przy pełnym sygnale 4K czas pokaże (póki co nie ma źródeł z HDMI 2.1).

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 13 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 13 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Gra” 13 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 13 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 13 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Własne” 82 ms

Zarówno przy sygnale Ultra HD 4K (czy to z HDR, czy bez), jak i Full HD, a także w kombinacji Full HD + HDR (np. z klasycznej konsoli PS4) opóźnienie było bardzo niskie. Powinno to ucieszyć wszystkich graczy, ponieważ wartość ta mieści się w najbardziej rygorystycznej grupie – placebo. Oznacza to, że laga za żadne skarby nie idzie wyczuć. Szkoda, że nadal nie wprowadzono funkcji poprawiającej ruch w grach przy zachowaniu niskiego laga. W tym momencie wynosi on aż 82 ms więc raczej będzie odczuwalny dla większości graczy. Warto jednak mimo wszystko zrobić test na własną rękę: znam wiele osób, którym to nie przeszkadza a poprawa ruchu znacząco wpływa na wygląd gry np. w 30fps.

Jakie dodatkowe funkcje dla graczy wspiera LG OLED CX?

Rodzaj funkcji
Opis Dostępność
VRR-HDMI
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. TAK
VRR AMD FreeSync 2
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) TAK
VRR NVIDIA G-Sync
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) TAK
ALLM
Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S oraz One X obsługuję ALLM. PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro nie. TAK
4K 120Hz
Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) TAK
1080p 120Hz
Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz TAK
QFT (szybka transmisja ramek) Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. b.d.
Telewizor posiada porty HDMI 2.1. Zagramy więc w przyszłości w gry 4K/120fps lub w Full HD/120fps

LG OLED55CX jest perfekcyjnie przygotowany na przyszłość ze względu na obecność portów HDMI 2.1 i wszystkich funkcji dla graczy związanych z nimi. Chodzi o możliwość podania sygnału 120Hz w 4K, Variable Refresh Rate (VRR) czy Auto Low Latency Mod (ALLM). Funkcja ALLM (tryb automatycznego włączania trybu gry przy przełączeniu na sygnał z konsoli). Telewizor posiada także wsparcie dla NVIDIA G-Sync i AMD FreeSync, które zostało niedawno dodane w formie aktualizacji oprogramowania. Podsumowując: mamy wszystko oprócz niskiego laga w trybie z upłynniania obrazu. LG obok Samsunga to obecnie czołówka pod względem dodatkowych funkcji pod konsole i PC. Obie firmy idą łeb w łeb aby skraść serca graczy na całym świecie i skusić ich do zakupu właśnie swoich produktów.

LG OLED NVIDIA G-syncTest LG OLED B9-nvidia-g-sync-test

Wsparcie dla 4K Ultra HD

LG OLED Cx wspiera natywną rozdzielczość 4K. Średnia jasność HDR jest dość wysoka i wynosi 615 nitów. Gwarantuje to pokaz możliwości HDR w tytule, który go wspiera na bardzo dobrym poziomie, szczególnie, że to OLED więc tutaj nawet nieco niższe wartości HDR będą lepiej oddane na ekranie niż analogiczna wartość na telewizorze LCD. Pokrycie szerokiej palety WCG to oczywiście 99%. Na CX zobaczysz to co najlepsze z technologii 4K Ultra HD.

Telewizor do konsoli LG OLED CX HDMI 2.1 Forza

Chroma 4:4:4 dla PC

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) po oflagowaniu wejścia jako PC.

LG_OLED_CX_chroma444

Kup teraz

mediaexpert

LG OLED CX

Sprawdź cenę


PEŁEN TEST: LG OLED CX | TEST | Przełom w telewizorach OLED związany z odwzorowaniem ruchu – prawie jak realne 200Hz!




Sony XH90 TRILUMINOS™ Display 4K (55″)

Rozmiar: 55″, 65″, 75″, 85″ Śr. HDR: 520 nitów, Odświeżanie: 120Hz Matryca: LCD VA (TRILUMINOS™ Display) Aktualna cena: od 4999 zł

Telewizor do konsoli Sony XH90 HDMI 2.1

Sony XH90 to jedyny telewizor ze stawki, który w najbliższych miesiącach ma otrzymać aktualizację, która odblokuje porty HDMI 2.1. Ze wstępnych przypuszczeń wynika, że będą to dwa złącza. Jednak potwierdzi się to dopiero gdy pojawi się stosowna aktualizacja. Dlatego też, będziemy musieli przetestować ten model drugi raz pod kątem znanych Wam już dodatkowych funkcji jak np. VRR czy ALLM . Najważniejsze cechy nowego modelu XH90 to:

  • Procesor 4K HDR X1™ — większa głębia, lepsze faktury i naturalne barwy dzięki technologii Object-based HDR remaster
  • Podświetlenie pełną matrycą diod LED i lokalne przyciemnianie z użyciem technologii X-tended Dynamic Range™
  • Nowy model Full Array LED średniej klasy zapewniający klientom większe możliwości wyboru
  • Technologia Acoustic Multi-Audio (modele od 65″ wzwyż) i głośnik X-Balanced Speaker
  • Nowa technologia optymalizacji obrazu i dźwięku Ambient Optimization — automatyczne zwiększanie i zmniejszanie jasności obrazu odpowiednio do oświetlenia pomieszczenia
  • Zgodność z Dolby Vision i Dolby Atmos
  • Grawerowana diamentem ramka o smukłym wyglądzie
  • Technologie Apple AirPlay 2, HomeKit i Amazon Alexa — łatwe podłączanie do różnorodnych urządzeń, w tym inteligentnych głośników
  • Szybki dostęp do treści, serwisów i usług dzięki platformie Android™ TV
  • Technologia TRILUMINOS™ Display
  • Pełny Port HDMI 2.1 w tym obsługa obrazu 4K 120 kl./s (po wydaniu odpowiedniej aktualizacji oprogramowania)

Sony Centre Klif promocja otwarcie 9

Input lag

W Sony XH90 zaoferowano dwa tryby przystosowane do grania, lub współpracy z komputerem. Pierwszy z nich to “Gra”, a drugi “Grafika”. W praktyce nie ma różnicy z którego z nich skorzystamy. Oba oferują opóźnienie na tym samym poziomie, oraz reprodukcję chromy 4:4:4, by drobne kolorowe czcionki były czytelne.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 16 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 16 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Gra” 16 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 16 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 16 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Własne” 91 ms
Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie "Grafika"
Wyraźne kolorowe czcionki z PC w trybie “Gra” i “Grafika”

Zarówno przy sygnale Ultra HD 4K (czy to z HDR, czy bez), jak i Full HD, a także w kombinacji Full HD + HDR (np. z klasycznej konsoli PS4) opóźnienie było niskie. Powinno to ucieszyć wszystkich graczy, ponieważ wartość ta mieści się w najbardziej rygorystycznej grupie – placebo. Oznacza to, że laga za żadne skarby nie idzie wyczuć. Jednak do niskich poziomów input lag zdążyliśmy się już przyzwyczaić i jest to niejako obowiązek w obecnych modelach telewizorów a nie coś co ma robić wrażenie. Od 2020 roku zwracamy baczną uwagę na szereg innych funkcji, które poprawiają komfort grania, szczególnie w dobie premier konsol nowej generacji jak PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jak więc wyposażony jest pod tym względem najnowszy XH90?

Rodzaj funkcji
Opis Dostępność
VRR-HDMI
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. wymaga aktualizacji FW
VRR AMD FreeSync 2
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) NIE
VRR NVIDIA G-Sync
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) NIE
ALLM
Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S oraz One X obsługuję ALLM. PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro nie. wymaga aktualizacji FW
4K 120Hz
Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) wymaga aktualizacji FW
QFT (szybka transmisja ramek) Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. NIE

Sony XH90 zapowiada się dosyć obiecująco, ale dopiero w przyszłości. Ekran ponoć wyposażono w złącza HDMI 2.1, pozwalające podać sygnał 4K 120Hz (a to najważniejsza funkcja), jednak na chwilę obecną nie da się tego zrobić. Analogicznie nie działają inne udogodnienia wzięte z nowej specyfikacji złącza. No cóż, pożyjemy zobaczymy. Skoro producent obiecał to mała jest szansa, by się z tego nie wywiązał, aczkolwiek żaden konkretny termin nie padł. W tej chwili Xbox rozpoznaje następujące funkcje:

Upłynniacz w trybie “Gra”

Telewizor Sony pozwala używać systemu upłynniacza podczas grania na konsoli, bez wzrostu wartości input lag. Jego działanie jest jednak inne niż w filmach. Nie ma interpolacji (która na pewno wydłużałaby czas reakcji), tylko inna modulacja podświetlenia. Pozwala ona uzyskać bardziej wyraźny kontur, ale staje się on powielony:

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Motionflow: Wyłączony Motionflow: Własne

Wsparcie dla 4K Ultra HD

Sony XH90 wspiera natywną rozdzielczość 4K. Średnia jasność HDR jest wysoka i wynosi 520 nitów. To wartość, która gwarantuje pokaz możliwości HDR w tytule, który go wspiera na bardzo przyzwoitym poziomie. Pokrycie szerokiej palety WCG to oczywiście 92%.

Telewizor do konsoli PlayStation 5 Xbox Series X HDMI 2.1 Dirt 5

Chroma 4:4:4 dla PC

Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) po oflagowaniu wejścia jako PC.

Sony_XH90_chroma444

Kup teraz

mediaexpert

Sony XH90

Sprawdź cenę


PEŁEN TEST: Pojawi się na początku sierpnia 2020


Telewizor do konsoli i PC? Przeczytaj więcej:

(41759)

3.4 13 głosy
Article Rating

14
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

18 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Marcin
Marcin
2 lat temu

Nie kupujcie oledów, razem z tesciem kupiliśmy ją Panasonica on LG obydwa padły przed końcem gwarancji, wypalenia, pomimo tego że wiem jak użytkować taki telewizor. Panasonic umywa ręce bo tak ma w gwarancji że na wypalenia nie ma gwarancji. LG jakimś cudem wymieniło panel ale gwarancja na kolejny tylko 3 miesiące.Jesli.chcesz wydać kupę kasy i wyrzucić ją w błoto kup Oleda

Kuba
Kuba
4 lat temu

Mam pytanie, jak to jest jak podłącze ps5 bezpośrednio pod tv lg c9 mając jednocześnie przez arc podpięty amplituner, ponieważ ampli nie ma hdmi 2.1. To normalnie będę miał wszystkie korzyści z możliwości hdmi 2.1 a dźwięk i tak będzie się przesyłał normalnie do głośników? Tylko prawdopodobnie bez Dolby atmos bo nie ma w moim sprzęcie earc. Pytam ponieważ do tej pory wszystkie sprzęty mam podłączone do amplitunera. A nie koniecznie chce wymieniać go na nowy po to żeby konsole puścić przez niego.

Paweł
Paweł
4 lat temu

A co sądzicie o lg 55nano91??

David
David
4 lat temu
Reply to  Paweł

Poszerzyłem swoją wiedze na temat telewizorów 4k. Musze jeszcze poczekać z TV. Chodzi o TV do konsoli. I będzie to albo Philips, albo Lg z HDMI2.1 Ostatnio zastanawiałem się właśnie nad LG NANO863NA 49cali kosztuje-3200 zaś 55 cali-3800. No i jest ten NANO91, ale on jest droższy… Telewizor ma dobrą czerń, film maker mode.Tryb ten wyłącza wszystkie ulepszacze obrazu, żeby obraz był realny- taki jaki reżyser chciał przekazać ludziom. HDMI 2.1. TV ma sztuczną inteligencje, pilot z żyroskopem, tryb galerii, Jeżeli chodzi o cene to jest rewelacja. Tutaj mamy bardzo dobry telewizor 4k w bardzo dobrej cenie! Nano91 jest droższy.… Czytaj więcej »

Paweł
Paweł
4 lat temu

Witam,
Zastanawiam się nad LG 65NANO913NA. Czy ktoś może określić jak ma się ten model w porównaniu z testowanym np. Samsung QLED QE65Q77TAT.
Głównie chodzi o Input Lag.

Mam do tej pory leciwego Samsunga, ale polityka wsparcia i aktualizacji w tej firmie jest bardzo irytująca. Po prostu po kilku latach, nagle brak wsparcia dla YouTube itp, aplikacji z których korzysta się głównie w smart tv.
W LG chyba nie słyszałem żeby były takie zagrania.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Paweł

Gucio
Gucio
4 lat temu
Reply to  Paweł

Dlatego ja zrezygnowałem z jakichkolwiek produktów Samsunga. Strasznie mnie zirytowało jak jakieś pół roku po zakupie Bluraya przestały się pojawiać aktualizacje Samsung Store (czy jakkolwiek się tam ich sklepik nazywał). Nawet jak Netflix stał się bardzo popularny, nigdy taka apka się nie pojawiła (chociaż jak gdzieś wyczytałem to w innym rejonie geograficznym była aktualizacja co apke netflixa dodała). Nie wiem jak w LG (chociaż niedługo się przekonam), to jednak tą akcją Samsung przekreślił u mnie swoje szanse na zawsze. Taki minimalistyczny support to wymuszane zakupu nowych produktów – tak to odczytałem i nigdy nie kupie produktów Samsunga. Technologia rozwija się… Czytaj więcej »

David
David
4 lat temu

Słuchajcie. To bardzo dziwne.
Ale czy u was w sklepach RTV jest LgSM9010?
Bo widze same LgSM8600.
Sm8600 ma HDMI 2.1 ale czy ma pełne wsparcie?
Tzn. VRR, ALM itp.
Bo w SM9000 i 9010 jest.

Mateusz
Mateusz
4 lat temu

Niech nikt z was się nie łudzi, że na nowych konsolach będą działać gry 4K 120FPS…
Na obecnej generacji nadal rządzi 30 FPS i bardzo rzadko jest widoczne 60 FPS…

120 klatek, może i ujrzymy, ale pod koniec generacji PS5 i to będzie aby Full HD 120 FPS – gry indyki (nie jakieś GTA VI).

Maciej
Maciej
4 lat temu
Reply to  Mateusz

Ja i w to wątpię, że tak się stanie w przypadku PS5 mając na myśli stałe 120 fps.

Zenon
Zenon
4 lat temu
Reply to  Mateusz

Tu bardziej chodzi o VRR gdzie właśnie jak będzie mniej klatek niż 60 to nie odczujesz szarpania obrazu. I po to warto te telewizory kupić.

David
David
4 lat temu
Reply to  Zenon

Jeżeli wybierzemy tańszy TV z HDMI 2.0 i matrycą 60 hz to będziemy mieli upłynniacze?
Tak, żeby gra chodziła płynniej?
Czy VRR jest konieczną potrzebą i lepiej jest inwestować w TV z HDMI 2.1 i matrycą 120hz?
Pozdrawiam.

Tomek
Tomek
4 lat temu

A i tak te telewizorki połyka na dzień dobry Sony ZG9…

David
David
4 lat temu

HDTV Polska mam do was pytanie! Nigdy nie miałem telewizora 4k. I się zastanawiam czy kupić w tym roku LG SM9000 z HDMI 2.1 czy Philipsa 58PUS7304 do PS5. I teraz tak. Philips ma matryce 60 hz i nie ma HDMI 2.1, ale ma Ambilight, nie wiem czy ma upłynniacz, tak, żeby płynniej działał obraz. Czy jeśli ma to ten upłynniacz dodaje klatek/FPS w grze? A LG (SM9000) ma sztuczną inteligencje. I HDMI 2.1 i 120hz Czy mogę powiedzieć do Mikrofonu w TV LG, żeby TV się włączył, uruchomił PS5, lub coś przez bluetooth? Jest jeszcze jedna sprawa. Chodzi o… Czytaj więcej »

Jaro
Jaro
4 lat temu
Reply to  David

Do Sony Ps 5 najlepsze będą TV Sony właśnie firma przygotowuję odpowiednią serie TV dla PS5

David
David
4 lat temu
Reply to  Jaro

W końcu wszystko z jednej stajni 😀

Kamil
Kamil
4 lat temu
Reply to  David

Zeby sprawdzic, czy efekt HDR jest widoczny musisz odszukac wlasciwe testy i recenzje. Jesli nie sa dostepne na pl stronkach, to na zagranicznych. Co do uplynniacza, to w domysle tryb gry usuwa jakiekolwiek uplynniacze, ktory podnosza input lag do nieznosnego poziomu. Uplynniacze sprawdzaja sie w zasadzie tylko przy ogladaniu sportu. I jesli jestes takim widzem, to warto zainwestowac w matryce o wiekszej niz 60Hz czestotliwosci odswiezania(100-120 Hz). Ambilight to mily dodatek, ale nie wplywa na jakosc obrazu, ale podkreca wrazenia z seansu. Poza tym, nie kazdy przepada za dynamicznym zewnetrznym oswietleniem podczas nocnych seansow(trzeba miec na to subiektywny poglad). Co… Czytaj więcej »

David
David
4 lat temu
Reply to  Kamil

Dziękuje za odpowiedź! Musze zadać Panu jeszcze pare pytań. Jak jest z tą matrycą 120 hz? Jeżeli któraś gra z PS5 by poszła w 120FPS to potrzebuje tej matrycy, żeby zobaczyć 120 FPSów w Full HD czy 60hz jednak nie odczyta tylu FPS? VRR jest tylko w HDMI 2.1? Czy była by aktualizacja w HDMI 2.0 do VRR? wszyscy piszą na forach nie kupuj TV z HDMI 2.0, bo to krok do tyłu i ogranicza tylko TV…. Jeśli przyjedzie do mnie rodzina i będziemy oglądać razem film to będą widzieć wszystko jak TV ma matryce VA? Bo ponoć jak TV… Czytaj więcej »

Uncharted
Uncharted
4 lat temu
Reply to  David

PUS7304 należy do tych tańszych modeli, więc nie licz na cuda tak jak np. w OLED 934, który pod każdym względem wymiata. Ale odpowiadając na Twoje pytanie HDR w modelu PUS7304 jest widoczny. Posiadam ten model i mogę Ci powiedzieć, że mam podłączoną do niego konsolę PS4 i wszystkie gry śmigają bez zastrzeżeń.

18
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x