Home Testy Projektory Test telewizora laserowego Cine 1 legendarnej firmy Leica
Test telewizora laserowego Cine 1 legendarnej firmy Leica

Test telewizora laserowego Cine 1 legendarnej firmy Leica

7.38K
0

Jakość efektu HDR

W celu pomiarów jasności HDR, użyjemy własnej sekwencji testowej, która jest znacznie bardziej wnikliwa niż np. testy UHD Alliance a co najważniejsze życiowa a nie czysto akademicka. Więcej w temacie: Jakość efektu HDR, jak ją ocenić? Wprowadzamy własny system testowy!

Scena Opis sceny Jasność HDR
hdr1 NAJJAŚNIEJSZA ZE SCEN, WYMAGAJĄCA DLA TELEWIZORA, BLASKI SŁOŃCA OSIĄGAJĄ JASNOŚĆ 2000cd/m2 191 cd/m2
hdr2 SCENA O NISKIEJ JASNOŚCI, GDZIE WYŚWIETLACZ MOŻE POKAZAĆ SWOJĄ MAKSYMALNĄ JASKRAWOŚĆ 156 cd/m2
hdr3 NAJCIEMNIEJSZA ZE SCEN, TELEWIZOR MUSI POKAZAĆ ZARÓWNO JASKRAWĄ BIEL JAK I DOBRĄ CZERŃ 197 cd/m2
hdr4 ZBILANSOWANA SCENA O ŚREDNIEJ JASNOŚCI, CZĘSTO WYSTĘPUJĄCA W FILMACH 161 cd/m2
hdr5.jpg PLANSZA “L20” NA TAKIEJ WYKONYWANE SĄ TESTY PRZEZ KONSORCJUM UHD ALLIANCE 194 cd/m2

Dla tych, którzy nie są zaznajomieni ze światem projektorów, wyniki mogą okazać się śmiesznie niskie. Jest to jednak dość złudne, ponieważ są to bardzo dobre wartości pozwalające na niezwykle przyjemny seans w ciemnym pomieszczeniu. Niestety początkowo część efektu “WOW” była ograniczona przez dość niski kontrast, przez co mamy wrażenie, że potencjał projektora nie został wykorzystany do końca. Zobaczmy jednak, jak zmiana ustawień wpłynęła na obraz, który widzimy.

Kontrast adaptacyjny: WyłączonyKontrast adaptacyjny: Niski

Tak jak możecie zauważyć, przy wyłączonej opcji dynamicznego kontrastu wszelkie detale będące powyżej możliwości projektora są zlane w plamę. Włączenie, oraz ustawienie na poziom ‘Niski’ tej opcji powoduje dość ciekawy efekt. Mianowicie, najjaśniejsze detale są odzyskiwane, aczkolwiek dość mocno podbija to także cienie, niektóre szczegóły w ciemnych miejscach zlewają się ze sobą. Co ciekawe, działanie tej funkcji jest dość wybiórcze, i potrafi poprawić ogólny kontrast sceny oraz odzyskać detale, a niekiedy wyciąga jedynie kontrast.

Mała dygresja, ogólnie rzecz biorąc, dziś twórcy dzisiejszych obrazów filmowych zachłysnęli się niesamowitymi możliwościami technicznymi kamer filmowych, w szczególności niesamowitą rozpiętością tonalną oraz czułością sensora kamery i mają pewną manierę filmowania w dość ciemnych warunkach, w świetle zastanym. Stawia to wyzwania przed wszystkimi producentami urządzeń do odtwarzania obrazu, niezależnie od technologii, czy to projektor UST, laserowy czy ekran LED/OLED.

(7375)

1.8 8 głosy
Article Rating
Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x