TEST: Panasonic CX700 / CXM710 / CXE720 50" Ultra HD 4K 3D LED LCD Firefox OS

TEST: Panasonic CX700 / CXM710 / CXE720 50" Ultra HD 4K 3D LED LCD Firefox OS

2.49K
0

Reprodukcja Obrazu

Najlepszy tryb fabryczny (prawdziwe kino):

wb_F.png gamut_F.jpg

W najlepszym trybie fabrycznym, bez kalibracji, reprodukcja obrazu jest dobra, aczkolwiek da się zauważyć mankament w postaci dominanty barwy czerwonej. Odcień całego obrazu przesunięty jest jakby w kierunku właśnie tych kolorów. Niedoskonałość tą da się zauważyć na bielach, na przykład w naszym filmie testowym Earth (z którego sceny prezentowane są w galerii przekłamań). Mi chyba bardziej rzucał się jednak w oczy na stonowanych barwach, np. ujęciach zieleni w filmie “The Tree of Life” i odcieniach skóry prezentowanych w tymże filmie. W ponurych scenach, jakie przewijają się przez pierwsze minuty tego filmu, twarz Jessic’i miała wyraźny odcień czerwieni, który wiedziałem, że powinien zniknąć po kalibracji.
 
Poza tym niedociągnięciem, nie dopatrzyłem się (ani nie zmierzyłem) większych przekłamań. Choć charakterystyka jasności odchodzi trochę od normy (wykres gamma), co nadmiernie dusi detale w cieniach to problem jest niezauważalny z racji tego, że na matrycy VA detale uwypuklają się nawet pod niewielkim kątem patrzenia.
 
Po kalibracji 

wb_C.png gamut_C.jpg

Kalibracja Panasonic’a CX700 przynosi bardzo wymierne rezultaty i zdecydowanie warto ją przeprowadzić. Zyskują na tym przede wszystkim odcienie skóry i barwy o mniejszym nasyceniu (pastelowe). Ustępuje z nich bowiem wspomniana dominanta czerwieni. Po przeprojektowaniu systemu podświetlenia reprodukcja różnych barw uległa lekkiemu pogorszeniu, w stosunku na przykład do modeli ubiegłorocznych, jednak dokładnie to samo można powiedzieć o telewizorach każdego innego producenta. Zarówno Samsung jak i Sony stracił trochę na wierności odwzorowania barw po przejściu na kwantowe kropki, rozwój jest niestety okupiony pewnymi mankamentami w pierwszej fazie. W przypadku Panasonic’a mankamenty te wkradły się jednak tylko i wyłącznie w kolory niebieskie, co właściwie nie rodzi żadnego problemu. Odwzorowanie barw niebieskich jest bowiem najmniej istotne w przypadku telewizora. Pozostałe kolory reprodukowane są z fenomenalną wiernością i po kalibracji obraz który widzimy na telewizorze doskonale naśladuje to co widział reżyser wraz z ekipą filmowców w studio!
 

Pamiętajmy, że opis kalibracji tyczy się egzemplarza, który trafił do naszych testów. Egzemplarze takich samych telewizorów różnią się między sobą, więc te nabyte przez czytelników mogą mieć inne błędy odwzorowania barw (mogą być one większe lub mniejsze – nie ma reguły). Z tego powodu nie publikuję ustawień kalibracyjnych, bowiem są one indywidualne dla każdego telewizora i toru wideo. Zachęcam natomiast do poczytania o profesjonalnej kalibracji.
 
Więcej informacji zaczerpnąć można w: Wielkim teście kalibracji
Oraz w temacie: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora

 

Pobierz pełny raport z kalibracji TV DA9KoI.png

 
Galeria przekłamań obrazu

Wybierz ustawienia obrazu w telewizorze:

  • Tryb “Standard”
  • Najlepszy fabryczny
  • Obraz Skalibrowany
  • Referencja (studio)
Wybierz kadr z filmu:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

 

(2492)

5 1 głos
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

759
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x