Sharp BL5 | TEST | Ciekawy telewizor z Android TV w bardzo niskiej cenie
Granie na konsoli i PC
Sharp posiada dedykowane tryby “Gra” z krótkim input lag, choć w normalnym trybie “Film” nie różni się ta wartość. Do telewizora podłączyliśmy m.in najnowszą konsolę Xbox Series X. Jak widać na zdjęciu poniżej, wszystko zostało poprawnie wykryte. Ponieważ jest to telewizor 60Hz więc gry ruszą maksymalnie w 4K 60 FPS co widzimy też po poniższych informacjach.
Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch) pracujących w rozdzielczości Full HD | “Gra” | 36 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 36 ms |
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Gra” | 36 ms |
[GRY] 4K | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w 4K bez HDR | “Gra” | 36 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 36 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Film” | 36 ms |
Opóźnienie Sharpa jest na przyzwoitym poziomie, choć nie mieści się w najbardziej restrykcyjnym progu (poniżej 30ms). Zawodowi gracze mogliby na to narzekać, jednak 99% nabywców nie będzie to stanowiło nawet najmniejszej różnicy, bo generalnie opóźnienia o takiej wartości nie czuć.
Rodzaj funkcji |
Opis | Dostępność |
VRR-HDMI |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | NIE |
VRR AMD FreeSync 2 |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | NIE |
VRR NVIDIA G-Sync |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | NIE |
ALLM |
Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S oraz One X obsługuję ALLM. PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro nie. | NIE |
4K 120Hz |
Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | NIE |
1080p 120Hz |
Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | NIE |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Tak jak się można było spodziewać, dodatkowych funkcji dla graczy w Sharp BL5 nie uświadczymy z uwagi na dosyć prostą konstrukcję TV. Chodzi o możliwość podania sygnału 120Hz w 4K, Variable Refresh Rate (VRR) czy Auto Low Latency Mod (ALLM). Na szczęście nie są one niezbędne do zadowalającej rozgrywki.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 3090 powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 1080 Ti. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.