Philips PUS6561 Test 2017 – najtańszy 120Hz UHD 4K Android TV
Granie na konsoli i PC
Niższe opóźnienie w PUS6561 dostępne jest zarówno w trybie “Gra”, jak i po wybraniu stylu aktywności “PC”, przy czym w to pierwsze szybciej wejść.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | tryb “Gra” | 45 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR | tryb “HDR-Gra” | 45 ms |
[PC] 4K @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | tryb “Gra” | 45ms |
[GRY] 4K | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR | tryb “Gra” | 45 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | tryb “HDR-Gra” | 45 ms |
[FILM] 4K + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | tryb “Kino” | 59 ms |
Patrząc na wyniki input lag’a Philips PUS6561 można go śmiało polecić osobom, które traktują granie jako rozrywkę, a nie jak poważny sport. Skłamałbym jeśli bym napisał, że 45 milisekund nie da się wcale odczuć. Da się, chociażby na kursorze myszy, ale jest to niezwykle subtelne odczucie. W grze sterowanej kontrolerem typu “analog” naprawdę nie powinno to niczego powodować, aczkolwiek jeśli ktoś jest zawodnikiem strzelanek i liczy każdą milisekundę, to być może powinien rozejrzeć się za innym telewizorem. Dowolnie w trybie PC, lub trybie “Gra” dostępna jest także pełna rozdzielczości chromy – 4:4:4! Drobne kolorowe są prawie idealnie ostre. Mam wrażenie, że nadal jest minimalne rozmycie, ale test chromy można generalnie uznać za zaliczony. Oczywiście mowa tylko o kolorowych elementach wyświetlanych z PC, nie w filmach.
Wielką zaletą PUS6561 jest też bardzo niski lag z użyciem upłynniacza! 59ms nie jest w ogóle uciążliwe, podczas grania na przykład w gry wyścigowe, a zapewni dużo lepszą płynność i ostrość obrazu w ruchu! Coś jakby gra działała w 60fps (a nawet lepiej), nawet gdy konsola renderuje tylko 30fps.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.