Philips PUS6412 TEST 2017 Android TV z Ambilight i matrycą IPS
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Złącza i Akcesoria
- Ambilight
- Testy syntetyczne
- Matryca, zalecane ustawienia
- Kalibracja, odwzorowanie barw (SD i Full HD)
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i Czerń
- Równomierność ekranu
- Obsługa Ultra HD / 4K
- Jakość efektu HDR
- Odwzorowanie obrazu z szeroką paletą barw (Rec 2020/DCI)
- Odwzorowanie ruchu
- Kąty widzenia
- Granie na konsoli i PC
- System i Smart TV
- Jakość dźwięku
- Podsumowanie i ocena
Granie na konsoli i PC
Ciekawostką związaną z PUS6412 jest to, że najniższego laga możemy uzyskać tylko i wyłącznie przez wejście w tryb “Gra”, a następnie ustawienie stylu aktywności jako “PC”. W takiej konfiguracji nie możemy niestety grać w trybie HDR. Musimy przełączyć ręcznie na tryb HDR-Gra. Na szczęście nie powoduje to wzrostu input lag’a!
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | Styl aktywności: PC | 30 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR | tryb “HDR-Gra” | 30 ms |
[PC] 4K @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | Styl aktywności: PC | 30 ms |
[GRY] 4K | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR | Styl aktywności: PC | 30 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | tryb “HDR-Gra” | 30 ms |
[FILM] 4K + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | tryb “Kino” | 48 ms |
Patrząc na wyniki input lag’a Philips PUS6412 można go śmiało polecić wszystkim graczom. Opóźnienie prawie zmieściło się w grupie “placebo”, bo wynik był na poziomie 29,8 (w zaokrągleniu 30). To wystarczy nawet zawodnikom. Niestety nawet trybie PC nadal nie ma pełnej rozdzielczości chromy 4:4:4. Drobne kolorowe czcionki wyglądają więc jak na miniaturze po prawo. Oczywiście mowa tylko o kolorowych elementach wyświetlanych z PC, nie w filmach.
Być może jest to wada wczesnej wersji oprogramowania i producent z czasem rozwiążę problem. Zobaczymy. Napisaliśmy już w tej sprawie do Philipsa i patrząc na przeszłość, nowy soft powinien wyeliminować ten problem.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.
(49511)