Home Testy Projektory JVC JVC DLA-RS540 TEST projektora 4K na 2018, z eShift 5, Ultra HD i HDR
JVC DLA-RS540 TEST projektora 4K na 2018, z eShift 5, Ultra HD i HDR

JVC DLA-RS540 TEST projektora 4K na 2018, z eShift 5, Ultra HD i HDR

17.46K
0

Instalacja projektora

W kwestiach instalacyjnych także nie zaszły żadne zmiany. JVC RS540 wyposażono we w pełni zmotoryzowany zespół optyczny. Oznacza to, że wszelkich regulacji położenia, wielkości i ostrości obrazu dokonujemy z pilota. Możemy więc stać blisko ekranu i dokonywać zmian z niewielkiej odległości, co daje możliwość bardzo precyzyjnej regulacji. Dodatkową zaletą projektora jest bardzo szeroki zakres możliwych regulacji. Lens shift działa w przedziale od +/ -80% w osi pionowej i +/- 34% w poziomej. To bardzo duży zakres, a jego identyczna wartość przesunięcia soczewki w górę i w dół oznacza, że w obranym przez nas miejscu montażu, projektor będzie mógł pracować zarówno w pozycji podwieszonej (do góry nogami) jak i stojąc na półeczce.

Przypominam, że zakres regulacji w jednej z osi zmniejsza się, gdy regulujemy go jednocześnie w drugiej. Jest to informacja, która przy niektórych instalacjach może okazać się kluczowa. Bardzo dobrze wyjaśnia to instrukcja obsługi.

Zespół optyczny pozwala na rzut w zakresie 1,4 – 2,8 : 1 (stosunek odległości projektora od ekranu do szerokości obrazu). Oznacza to, że aby wypełnić nasz redakcyjny ekran o wymiarach ok. 220x124cm, możemy umieścić projektor w odległości od 3,1 do 6,2 metra. Jak widzimy, wygoda instalacji jest wręcz fenomenalna, a duża odległość maksymalna sugeruje, że projektor jest produktem przeznaczonym do „rasowych” sal kinowych! Pamiętajmy jednak, że im bliżej umieścimy projektor tym większą jasność będziemy w stanie uzyskać. W przypadku JVC RS540 różnica ta wynosi około 36% jasności (tyle stracimy montując projektor w maksymalnej odległości przy tej samej wielkości obrazu).

Rozbudowane menu położenia obrazu.

Elektrycznie sterowany obiektyw posiada oczywiście możliwość zapamiętania ustawień położenia soczewki (10 pozycji), a to pozwala na użycie ekranu o proporcjach filmowych 2,39:1 (CiH) i/lub 2,06:1 (CiA). Można także zamontować dwa ekrany w jednej kasecie (istnieją takie rozwiązania na rynku) i wygodnie przełączać się między nimi. Na pilocie są dedykowane przyciski Memory1, Memory2 oraz Memory3 do przechodzenia pomiędzy formatami obrazu. Warto podkreślić, że funkcjonalność taką uzyskujemy bez żadnych dodatkowych soczewek anamorficznych dzięki czemu nie jesteśmy narażeni na degradację obrazu, która jest nieodłączna skalowaniu (przy zastosowaniu dodatkowych soczewek).

(17456)

4 4 głosy
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

100
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x