Niedawno Microsoft wprowadził w programie testowym obsługę rozdzielczości 1440p dla Xbox One X oraz One S, a tym razem firma zapowiada obsługę technologii Freesync. Dzięki temu unikniemy rozerwanych ramek obrazu i nie odczujemy spowolnienia naszych ruchów kontrolerem. Co o tym sądzicie?
Freesync to rozwiązanie opracowane przez AMD, które zapewnia adaptacyjne odświeżanie, które zarazem zapobiega rozrywaniu się obrazu oraz eliminuje zjawisko input lag wynikłego z wahań framepacingu. W praktyce oznacza to, że sprzęt zgodny z Freesync potrafi dynamicznie zareagować na spadek FPS-ów z np. 60 na 50, dopasowując odświeżanie, a my nie odczuwamy chwilowego spadku responsywności gry.
Technologia ta już od jakiegoś czasu dostępna jest na PC i wiadomo było, że w przyszłości Xbox One X ją obsłuży, jednak teraz Microsoft potwierdził ją oficjalnie, w trakcie programu Inside Xbox a także na portalu informacyjnym Xbox Wire. Co więcej, wsparcie Freesync nadejdzie także dla modelu Xbox One S. Do tej pory rozwiązanie AMD wykorzystywane było w monitorach Niewykluczone jednak że trafi ono także i do telewizorów. Tak czy inaczej, ogłoszenie to wydaje się być idealnie dopasowane do wcześniejszego udostępnienia rozdzielczości 1440p, bardzo często spotykanej właśnie w monitorach gamingowych.
Mieliście może styczność z technologią AMD na PC? Jesteście zadowoleni z tego jak działa? Jak się ona wam podoba?
(515)